וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונה המופלאה של ווסטברוק נמשכת: "רוצה לגרום לכל העולם לחייך"

כוכב הת'אנדר ממשיך לספק מספרים נדירים, ולאחרונה מלהיב עם מסירות בעין עקומה: "לפעמים אני מדהים גם את עצמי". המספרים והתגובות מעוד לילה משוגע, וגם: סטף בהלם מהכישרון של הווריירס

ראסל ווסטברוק, אוקלהומה סיטי ת'אנדר. AP
ככה נראה MVP. ווסטברוק/AP

העונה המופלאה של ראסל ווסטברוק נמשכת. אחרי שלושה משחקים רצופים ללא טריפל דאבל, כוכב אוקלהומה סיטי חזר לעצמו בגדול עם הצגה מהסרטים בניצחון 101:114 על פיניקס. הנה השורה הסטטיסטית של ווסטברוק: 26 נקודות, 11 ריבאונדים ולא פחות מ-22 אסיסטים.

מעבר לעובדה שזהו שיא קריירה עבורו, מדובר בנתון נדיר למדי: זו הפעם הראשונה זה 18 שנה ששחקן ב-NBA קולע למעלה מ-25 נקודות ומוסר למעלה מ-20 אסיסטים. ווסטברוק הוא גם הראשון מאז מג'יק ג'ונסון ב-1988 שרושם טריפל דאבל עם למעלה מ-25 נקודות ו-20 אסיסטים. המספר היותר מרשים: את כל זה הוא הספיק לעשות ב-34 דקות בלבד על הפרקט, וכשהגארד הבולט השני של הת'אנדר, ויקטור אולדיפו, לא משחק בשל פציעה.

"מודה שאני מדהים אפילו את עצמי כל יום מחדש", אמר ווסטברוק בסיום. "אני אף פעם לא יודע מה הולך לקרות במהלך משחק, אם יילך לי טוב או רע. העבודה שלי היא לצאת לפרקט ולהתחרות ברמה הכי גבוהה שיש. אני מרגיש מבורך לשחק את המשחק הזה, ואת התחושה הזו אני מנסה להעביר בכל דקה על הפרקט. לפעמים קורים דברים טובים, לפעמים רעים, אבל אני יודע שאני תמיד משאיר הכל".

עוד בנושא:
22 אסיסטים לווסטברוק, גולדן סטייט דרסה, קאמבק אדיר ליוסטון
כך טורונטו ראפטורס הפכה למכונה התקפית משומנת

ראסל ווסטברוק, אוקלהומה סיטי ת'אנדר. AP
מחשמל. ווסטברוק/AP

בסך הכל, ווסטברוק עומד כעת על 50 טריפל דאבלים מתחילת הקריירה, 10 פחות מלארי בירד, שתופס את המקום החמישי בטבלת כל הזמנים בקטגוריה זו. לאחר המשחק האחרון מול יוטה אמר ווסטברוק כי השאלות סביב המספרים שלו ורצף משחקי הטריפל דאבל "עלו לי על העצבים", אבל הלילה הוא כבר דיבר על כך די באריכות. "מגיע קרדיט לחברים שלי. הם עושים עבודה נהדרת בלרווח עבורי את המשחק ובלסיים את המסירות שאני מחלק להם. הכדור נמצא בידיים שלי הרבה, התפקיד שלי הוא שזה יגרום לכל השאר לתפקד יותר בקלות", הוסיף.

אחרי 27 משחקים העונה, ווסטברוק ממשיך להעמיד ממוצעי טריפל דאבל עם 30.4 נקודות (מלך הסלים של הליגה), 11 אסיסטים (שני בליגה, אחרי ג'יימס הארדן) ו-10.4 ריבאונדים (13 בליגה, ראשון מבין הגארדים). "הדבר הכי קשה לשחקן כמוהו הוא שהרבה אנשים לא מבין שהוא בן אנוש", אמר מאמנו בילי דונובן. "הוא בן אדם כמו כולם, הוא לא הולך להיות מושלם בכל המשחק. אני מעריץ את העובדה שהוא עובד קשה מדי אימון וממשיך להשתפר. טביעת האצבע שלו ניכרת בכל מהלך, הוא מרוכז ומפוקס בכל שנייה".

במהלך המשחק ווסטברוק חילק כמה אסיסטים מרהיבים בעין עקומה, דבר שהתחיל לעשות בתדירות גבוהה יחסית העונה. "אני אוהב לנסות דברים חדשים. לפעמים זה עובד ולפעמים זה לא. היום זה בהחלט עבד", אמר. "אני מנסה להביא הנאה למחק, לעשות כיף, לגרום לאנשים לחייך. החלק שאני הכי אוהב במשחק הוא היכולת לגעת באנשים בכל רחבי העולם ולגרום להם ליהנות".

אנדרה רוברסון, שקיבל כמה וכמה אסיסטים מווסטברוק הלילה, הוסיף ש"כשאתה משחק לצד מישהו כמוהו, זה גורם לך לרצות לחקות אותו ולשחק באותה צורה. יש פחות לחץ, אפשר לשחק את המשחק שלך. כולם על הספסל מתלהבים מהמהלכים שלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקני גולדן סטייט ווריירס סטפן קרי, קווין דוראנט, דריימונד גרין. AP
שוטפים את המגרש. שחקני גולדן סטייט/AP

זה היה לילה טיפוסי גם לגולדן סטייט. הווריירס הביסו 90:135 את פורטלנד, רשמו ניצחון שני העונה בלמעלה מ-40 הפרש ושוב הציגו משחק קבוצתי שוטף ומלהיב, עם 36 אסיסטים. "הרבה פעמים בעונה הזו אני תופס את עצמי לרגע ואומר 'וואו'. אלה רגעים שלפתע אתה מעריך את כמות הכישרון העצומה שיש בקבוצה הזאת. פה יש מסירה מדהימה, שם יש דאנק אדיר, שם שלשה גדולה. גם אני מופתע לפעמים", אמר סטף קרי, שסיים עם 19 נקודות.

סטיב קר היה מרוצה בעיקר מההגנה, ואמר ש"זו הייתה אחת מתצוגות השמירה הכי טובות שלנו בשבועות האחרונים. פורטלנד קבוצה שקשה מאוד לשמור עליה, ועמדנו במשימה בכבוד", אמר המאמן. אחרי כמה משחקים שקטים, קווין דוראנט חזר ליכולת שיא וקלע 34 נקודות במקסימום יעילות (11 מ-13 מהשדה. מאז ש-KD הגיע ל-NBA בעונת 2007/08, הוא קלע 30 נקודות ומעלה ב-79 משחקים, הכי הרבה בפרק הזמן הזה (לברון שני עם 61 משחקים כאלה). "אני חושב שקווין היה קצת מאוכזב מעצמו בארבעת או חמשת המשחקים האחרונים, בעיקר כי הוא לא קלע כמו שצריך. הוא קשה עם עצמו בדברים כאלה", אמר קר. "הוא רוצה להיות סופר-יעיל בכל משחק ולפעמים הוא קצת קשוח מדי עם עצמו, אבל היום הוא היה רגוע ונהנה מהמשחק".

"יש לנו הרבה מאוד אופציות התקפיות. בכל פעם שמישהו חם, הוא מקבל יותר כדורים ויותר זריקות. לפעמים אני רק על תקן שחקן שמסיח את הדעת של השומרים עם חסימות ללא הכדור. היום KD היה חם, ואין לי בעיה לעשות גם את העבודה השחורה בהתקפה", הוסיף סטף קרי.

קווין דוראנט, גולדן סטייט ווריירס. AP
שוב בכושר. דוראנט/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully