וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה באליפות העולם לקבוצות: השופט שרק לפנדל בעזרת מצלמות הטלוויזיה

תקדים היסטורי בכדורגל: קאשימה היפנית עלתה לגמר אחרי שהביסה 0:3 את אתלטיקו נסיונל, במשחק שבו השופט קיבל החלטה על סמך הילוכים חוזרים בטלוויזיה. היריבה הבאה: ריאל מדריד או קלוב אמריקה

השופט ויקטור קסאי מעניק פנדל נגד אתלטיקון ניסיונל, אליפות העולם לקבוצות. רויטרס
השופט ויקטור קסאי מעניק פנדל נגד אתלטיקון ניסיונל, אליפות העולם לקבוצות/רויטרס

קאשימה היפנית עלתה היום (רביעי) לגמר אליפות העולם לקבוצות אחרי שהביסה 0:3 את אתלטיקו נסיונל, במשחק שרשם אירוע היסטורי: לראשונה בתולדות הכדורגל, פנדל הוענק (לזכות הקבוצה האסיאתית) בהחלטה שהתקבלה בעזרת מצלמות הטלוויזיה. היה זה כשהשופט ויקטור קסאי התייעץ עם צוות השיפוט - video assistant referee, VAR, שצפה במשחק במוניטור, ויחד עמם קיבל את ההחלטה להעניק פנדל לקאשימה.

בדקה ה-31 מגן קאשימה דאייגו נישי הוכשל ברחבה על ידי אורלנדו בריו, בעבירה שהשופטים פספסו. עם זאת, השופט קסאי קיבל אות אזהרה של פנדל אפשרי על ידי עוזרי השופטים, בעזרת המערכת שמתנסית לראשונה באליפות העולם לקבוצות. אחרי 10 שניות של צפייה בהילוכים חוזרים, קסאי הצביע על הנקודה הלבנה, כשהוא בצדי המגרש, וכמובן עורר מחאה גדולה אצל אנשי נסיונל, שלא עזרה.

שומה דוי העניק ליפנים יתרון, ולאחר מכן הם כבשו עוד שני שערים וניצחו 0:3, במשחק שבו הקולומביאנים שלטו והגיעו לשורה ארוכה של הזדמנויות, כולל שני משקופים.

קאשימה תפגוש בגמר את המנצחת בחצי הגמר השני - ריאל מדריד או קלוב אמריקה. ישוסי אנדו כבש את השער השני ליפנים בדקה ה-83 אחרי טעות של שוער אלופת דרום אמריקה פרנקו ארמני, ואחרי ששחקני אתלטיקו נסיונל כבר הרימו ידיים, המחליף מו קנזאקי כבש את השלישי בזמן הפציעות.

יש לציין שהמערכת, הקרויה VAR, אושרה לראשונה בחודש מארס. היא מנוסה בתקופה הקרובה, והחלטה סופית לגביה תתקבל בשנה הבאה. המערכת פועלת בארבעה אספקטים:
שערים: גולים שנויים במחלוקת שנכבשו בעזרת היד, נבדל או כל דבר פסול אחר.
פנדלים: בדיקה חוזרת של החלטות שנויות במחלוקת, או של אי שריקה.
כרטיסים אדומים: אפשרות לבחון מחדש כל החלטה להרחיק שחקן.
טעות בזיהוי: המערכת יכולה להודיע לשופט בכל פעם שהוא מעניש את השחקן הלא נכון.

שחקני קאשימה היפנית, אליפות העולם לקבוצות. רויטרס
רגע גדול. קאשימה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully