וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיוט שלכם חוזר: ניתוח משחקי שמינית הגמר בליגת האלופות

12.12.2016 / 15:40

האיש שלא מצליח לנצח את ברצלונה, הנקמה של אוזיל, הענקים שנפגשים בפעם האחרונה, הדרבי של שונאי היגואין והזיכרון הנוסטלגי של דורטמונד. מיכאל יוכין מנתח את שמונת המשחקים שהגרלת ליגת האלופות זימנה לנו, כולל הקרב בין שני המאמנים האהודים בעולם

רויטרס

מקובל לחשוב כי הקבוצה שמסיימת במקום הראשון בשלב הבתים בליגת האלופות עשויה לקבל הגרלה נוחה יותר בשמינית הגמר. זה נכון מבחינה סטטיסטית במדגמים גדולים על פני מספר שנים, אך רחוק מלהיות מדויק במקרים ספציפיים. עובדה שבארבעה מתוך שמונת המפגשים שזימנה לנו ההגרלה היום (שני), הקבוצה שסיימה במקום השני בביתה היא הפייבוריטית – ריאל מדריד מול נאפולי, באיירן מינכן מול ארסנל, מנצ'סטר סיטי מול מונאקו ובמידה מסוימית סביליה נגד לסטר. בארבעה מפגשים נוספים היתרון הוא של הקבוצה המדורגת – דורטמונד מול בנפיקה, יובנטוס מול פורטו, אתלטיקו מדריד מול לברקוזן, והדובדבן שבקצפת: ברצלונה נגד פריז סן ז'רמן.

למה זה קורה? שימו לב כי רוב הפייבוריטית שנמנו מגיעות מארבעה בתים. ריאל איבדה את הפסגה לדורטמונד, בארסה הקדימה את סיטי, אתלטיקו עקפה את באיירן, יובנטוס סיימה לפני סביליה. האנדרדוגים מגיעים מארבעת הבתים הנוספים, כלומר מדובר בתוצר של הגרלה לא שיוויונית באוגוסט. לאור זאת, משעשע במיוחד לראות את שתי הנציגות הגדולות מבית א' על תקן האנדרדוג. פ.ס.ז' נענשה על התיקו מול לודוגורץ והכשלון לסיים לפני ארסנל בהגרלה מול ברצלונה. אך הנה לכם האירוניה – "הפרס" שקיבלה ארסנל הוא המפגש מול באיירן מינכן.

מבחינת התותחנים, מדובר בהגרלה אכזרית. בשש העונות הקודמות הם הודחו בשמינית הגמר, ובחמש מהן זה קרה אחרי שסיימו במקום השני בבית. פעמיים הם הוגרלו בשמינית מול ברצלונה, פעמיים נוספות מול באיירן. למען הסדר הטוב, ארסן ונגר קיבל גם את האקסית מונאקו לפני שנתיים, והפסיד בכל זאת. בעונת 2011/12 סיימה ארסנל במקום הראשון בבית ועפה מול מילאן. ואולם, מבחינת אוהדי הקבוצה שמתאפיינים בהומור עצמי מיוחד, היה ברור שהם בדרך לקבל שוב את באיירן או את ברצלונה. הגרמנים היוו את האופציה היחידה, והגרלת הפריזאים הראתה שבמקרה ההפוך היתה ארסנל מקבלת את ברצלונה. טוב, זו סתם בדיחה, כמובן, אבל היא לא ממש מצחיקה בעיני האוהדים האדומים בצפון לונדון.

עוד בנושא

הגרלת שמינית הגמר: באיירן-ארסנל, ברצלונה-פ.ס.ז', ריאל-נאפולי
הפועל באר שבע הוגרלה מול בשיקטאש בליגה האירופית

ליאו מסי ברצלונה מול מרקיניוס פריס סן ז'רמן. רויטרס
נענשו על התיקו מול לודוגורץ. מרקיניוס/רויטרס

לאור היסטוריית המפגשים בין ארסנל לבאיירן, מדובר בקרב מרתק, במיוחד מבחינת המאמנים. ב-2013, הפסידו התותחנים 3:1 באיצטדיון האמירויות במשחק הראשון לקבוצה של יופ היינקס, ואז לא היו רחוקים מקאמבק מטורף עם ניצחון 0:2 בגומלין. ב-2014, ניצחה באיירן של פפ גווארדיולה 0:2 בלונדון במשחק הראשון, וגם הפעם תוצאה סבירה בגומלין, 1:1, לא עזרה. הפעם הוא פוגש את קרלו אנצ'לוטי כאשר המשחק הראשון יהיה דווקא במינכן. האם למאזן החיובי באליאנץ ארנה תהיה השפעה פסיכולוגית?

אגב, ל-ונגר זכרונות מעולים גם ממשחק החוץ נגד אנצ'לוטי בשמינית גמר ליגת האלופות. ב-2008 אירחה ארסנל את המשחק הראשון מול מילאן וסיימה ב-0:0, אבל גנבה את ההעפלה עם 0:2 דרמטי בגומלין בסן סירו, עם שערים מאוחרים מאוד של ססק פברגאס ועמנואל אדבאיור. המאמן האיטלקי נחשב למומחה למאבקים באירופה – אחרי הכל, יש לו שלוש זכיות בליגת האלופות, והוא זה ששבר את רצף הכישלונות המתסכל של ריאל מדריד כדי להביא את ה"דסימה" המיוחל. ואולם, למילאן שלו לא הלך נגד ארסנל כאשר היא הגיעה על תקן פייבוריטית ברורה ומחזיקת הגביע. הוא יכול להתעודד מהרקורד המצוין שלו מול ונגר בפרמיירליג, עם שלושה ניצחונות בארבעה משחקים, אבל צ'לסי רגילה לגבור על ארסנל בכל מקרה.

היבט מרתק נוסף על ההתמודדות נעוץ ביחסים בין אנצ'לוטי למסוט אוזיל. האיטלקי הוא שאישר את המכירה של הקשר הגרמני מריאל לארסנל אחרי שהגיע לסנטיאגו ברנבאו בקיץ 2013. "החלטתי לעשות זאת, כי אני מעדיף את אנחל די מריה. הוא דינמי יותר, ויש לו אופי חזק יותר", הסביר המאמן. בחלוף מספר חודשים, הוא שינה לחלוטין את הטון והצהיר: "עשינו טעות בעסקת אוזיל". הפליימייקר, מצידו, מצא מועדון יציב הרבה יותר, במיוחד בכל הקשור לאיש על הקווים, אבל יש לו הרבה פחות סיכוי לזכות בתארים. האם הוא יתעלה הפעם, בעונתו הטובה יותר בקריירה עד כה, כדי להדיח את אנצ'לוטי?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מסוט אוזיל שחקן ארסנל. AP
הזמן להוכיח לאנצ'לוטי. מסוט אוזיל/AP

אגב, אנצ'לוטי הגיע לריאל מסן ז'רמן, אותה עזב בניגוד לרצון ההנהלה – הפריזאים ראו בו את האיש הנכון להצעיד את הקבוצה להישגים באירופה. איתו על הספסל, הם באמת לא היו רחוקים מסנסציה ברבע הגמר מול בארסה של טיטו וילאנובה. אחרי 2:2 דרמטי ומורט עצבים במשחק הראשון בצרפת, הובילה סן ז'רמן בקאמפ נואו, ורק שער של פדרו בדקה ה-71 הציל את הקטלנים. זה היה הרגע הכי קרוב של פ.ס.ז' לתהילה, אבל המאמן ברח למדריד, ומאז הפרויקט קצת תקוע.

מכה כואבת במיוחד היתה ברבע הגמר בתחילת 2015, כאשר ברצלונה לא הותירה לפ.ס.ז' סיכוי עם 1:5 מוחץ בסיכום שני המשחקים. עם לוקחים בחשבון את צמד המפגשים בשלב הבתים באותה עונה, ספגה פ.ס.ז' 10 שערים מברצלונה. ניימאר הבקיע חמישה מהם, לואיס סוארס שלושה, ליאו מסי חתום על שניים. לפגוש את שלישיית MSN בשמינית הגמר הוא עונש משמעותי מאוד על התיקו מול לודוגורץ, ומצב הרוח בעיר האורות לא מזהיר בכל מקרה בימים אלה, לנוכח הכישלונות בליגת הצרפתית. ואם זה לא מספיק, הרי שהם החתימו מאמן ספרדי עם מאזן קטסטרופלי מול ספינת הדגל הקטלאנית. אונאי אמרי ניצח את בארסה פעם אחת בלבד ב-22 נסיונות. לפחות ההישג הזה עדיין טרי – 1:2 עם סביליה בליגה לפני שנה, אבל האם זה יעזור?

אם אתם תוהים, אדינסון קבאני לא כבש אפילו שער בארבעת המפגשים מול בארסה בעונת 2014/15. במשך שלוש שנים מאז המעבר מנאפולי, הוא סבל בצילו של זלאטן איברהימוביץ' ונאלץ לשחק באגף, מחוץ למשבצת הטבעית שלו. כעת הבמה כולה שלו, מבחינה סטטיסטית טהורה מאזן ההבקעה נהדר, עם 16 שערי ליגה ב-15 משחקים, ושישה כיבושים בליגת האלופות. אלא שאחוז ניצול ההזדמנויות של האורוגוואי מחפיר. גם אתמול, על אף שהבקיע צמד ב-2:2 במשחק הצמרת מול ניס, היתה לו אחריות ישירה גדולה מאוד לאיבוד הנקודות. כשהשבדי כבר לא בפריס, הבמה תהיה שלו בדרבי האישי מול בן ארצו סוארס, ונגד ברצלונה הוא חייב להיות יעיל יותר על מנת שלקבוצתו יהיה סיכוי כלשהו.

יאיא טורה שחקן מנצ'סטר סיטי. AP
משחק נוסטלגי בשבילו. יאיא טורה במונאקו/AP

ניתוח כל הזוגות בהגרלה עלול להתיש את הקורא, ועוד נספיק לדסקס אותם בהזדמנויות אחרות, אבל הנה מספר מחשבות על קצה המזלג.

נאפולי מול ריאל מדריד: דרבי שונאי גונסאלו היגוואין, וגם דרבי האקסיות של רפא בניטס. מעבר לכך, דייגו מראדונה העביר לנצח חוט מקשר בין נאפולי לבארסה, ולכן מבחינת הארגנטינאי עצמו לפחות יש כאן טעם קליל של קלאסיקו.

מנצ'סטר סיטי מול מונאקו: קרבות התקפיים מרתקים, במיוחד לאור העובדה כי מונאקו היא הקבוצה הפוריה ביותר באירופה, עם 53 שערי זכות ב-17 משחקי ליגה. יאיא טורה כיכב בנסיכות בעונת 2006/07 לפני המעבר לברצלונה, ויהיה מעניין אם פפ גווארדיולה יתן לו לשחק בקרב הנוסטגלי, אחרי שזרק אותו מהסגל לליגת האלופות בשלב הבתים.

יובנטוס מול פורטו: שוב ג'יג'י בופון מול איקר קסיאס. האם זה המפגש האחרון בין שני הענקים?

בנפיקה מול דורטמונד: אחד הנצחונות המפוארים בתולדות דורטמונד היה ונשאר ה-0:5 על בנפיקה בשמינית גמר גביע האלופות בעונת 1963/64. הפורטוגלים ניצחו 1:2 במשחק הראשון, אבל אוזביו לא הצליח להתאושש בזמן מפציעה לקראת הגומלין, והנשרים – אחת הקבוצות החזקות ביותר ביבשת באותה תקופה – נחלו את את התבוסות הקשות בתולדותיהם.

אתלטיקו מדריד מול לברקוזן: אתלטיקו ניצחה רק בפנדלים בשמינית הגמר לפני שנתיים, ולא חל שינוי בעמדת המאמנים. זה עשוי להיות צמוד כמו ב-2015, עם לחץ בלתי פוסק על מובילי הכדור מצד שתי הקבוצות, ולגרמנים סיכוי טוב יותר לנקום ממה שאתם חושבים.

סביליה מול לסטר: כבר מובטח סיפור יפה ברבע הגמר, אבל מי זו תהיה? קלאודיו ראניירי מול חורחה סמפאולי בקרב בין המאמנים האהודים בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully