וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק שום, ניסן יחזקאל ואלון מזרחי הוצגו בבני יהודה

12.12.2016 / 16:30

המנהל המקצועי החדש הוצג: "אני הבאתי את יחזקאל", "אצלי אין דבר כזה שיחות אישיות". "אנחנו בנקודת זמן שאפשר לתקן". אברמוב: "מבחינתי העונה שלנו מתחילה עכשיו. להפועל תל אביב ויתרו, לי לא"

צילום: יוסי ציפקיס, עריכת וידאו: מתן חדד

בני יהודה ערכה היום (שני) מסיבת עיתונאים להצגת הצוות המקצועי החדש במועדון, שכולל את יצחק שום, ניסן יחזקאל ואלון מזרחי. הבעלים, ברק אברמוב, מחפש כבר תקופה ארוכה מחליף ליעקב אסייג ובמתכונת החדשה, שום ישמש בתור המנהל המקצועי וניסן יחזקאל כמאמן תחתיו. אסייג יחזור לשמש כמאמן השוערים של הקבוצה.

בני יהודה פתחה את העונה בצורה רעה מאוד והמאמן שהתחיל את העונה, אריק בנאדו, פוטר כבר בסוף חודש אוקטובר. כעת הקבוצה ניצבת במקום האחרון בטבלה עם 10 נקודות בלבד, ובמחזור האחרון היא ספגה הפסד להפועל אשקלון שנאבקת איתה בתחתית. יש לציין שיצחק שום חוזר לכדורגל הישראלי לאחר כמעט שבע שנים, כאשר הקדנציה האחרונה שלו בליגת העל הסתיימה בפברואר 2010, אז פוטר מבית"ר ירושלים.

בעלי בני יהודה ברק אברמוב עם המנהל המקצועי יצחק שום. יוסי ציפקיס
נרגשים להתחיל. אברמוב עם שום/יוסי ציפקיס

ברק אברמוב

"ראשית, אני רוצה להודות ליעקב אסייג, שעבר חודשיים לא קלים", אמר ברק אברמוב. "היו לנו הרבה שעות ביחד, אני רוצה להודות לו. כמובן שיעקב ממשיך איתנו. אני הגעתי לבני יהודה לפני חמישה חודשים, הגענו לתהום ולזה לא ציפיתי. יש סיבות, אני לא רוצה להתבכיין ואני מחפש פתרונות. בימים האחרונים, בעיקר, עשיתי עבודה עם הצוות שלי וקיבלנו החלטות כבדות משקל. הבאתי את האנשים הכי נכונים עבורי ועבור בני יהודה. אני מרגיש, שאני פותח את העונה היום. כל מה שהיה כאן עד עכשיו הם דברים שאני אחראי להם. יש לי ציפיות ואני מקווה להגיע אליהן. אני שמח שיצחק שום חוזר לכדורגל הישראלי ולבני יהודה. הוא יהיה המנהל המקצועי החדש של הקבוצה הבוגרת ומחלקות הנוער. לצדו יעבוד ניסן יחזקאל, שהוא אוהד בני יהודה שרוף. הדם שלו כתום, לא אדום. המועדון צריך אנשים שהקבוצה חשובה להם ויקרה להם. אלון מזרחי יהיה הנציג שלי, יש לנו היכרות ארוכת שנים. הוא יקשר בין הצוות המקצועי להנהלה. אלון יהיה העין והאיש שלי במועדון".

אברמוב הוסיף: "יוסי כהן זה ברק אברמוב, הוא איתי. יוסי ימשיך לעשות את הדברים שלו במועדון. כפיר אדרי ימשיך להיות המנכ"ל של המועדון. לי אין בעיה עם אף שחקן, כולל פדרו גלבאן, מי שהצוות המקצועי ירצה והוא יהיה מתאים לנו מבחינה כספית אני ארצה אותו כאן. כל מאמן שאימן אי פעם, סומן כמועמד לבני יהודה. כולם כאן הופתעו שזה הצוות שלנו, כשאני רוצה לפנות למאמן אני יודע להתקשר אליו. היה עוד מאמן שפניתי אליו. אלו האנשים היחידים שדיברתי איתם. כל מה שאמרו על זה שפניתי להרבה מאמנים, זה שטויות. אני רוצה את הצוות הזה איתי להמשך, אבל כדורגל זה משחק של תוצאות. אנחנו יוצאים לדרך ארוכה, לא קצרה. היה מאמן ראוי לקבוצה, והוא היה ראוי ביותר. אסייג ביקש ממני עזרה וברגע הזה הוא קיבל עזרה. ישבתי עם ניסן ומשם הכל התחבר. אני רואה דברים לטווח הרחוק, זה לא קל. לא כל קבוצה יכולה להרשות לעצמה מנהל מקצועי, אבל ברגע שהבנתי שאני כאן למסע ארוך אז זו הראייה שלי לתקופה הקרובה והרחוקה. אני באתי בראייה אחרת, כדי לעשות טוב. ברור לי שהכסף הגדול נמצא בקבוצה הבוגרת. עשיתי צעד שעולה כסף, אבל מי שרוצה להיות בעלים של קבוצת כדורגל צריך להבין שזה יכול לעלות יותר. אם מודדים אותנו לפי תוצאות, נכשלנו. אני האשם העיקרי כי אני האחראי הבלעדי".

על העובדה כי להפועל תל אביב עדיין לא הופחתו נקודות אמר: "אני חושב שיש כאן החלטה מזעזעת כי אני קניתי את בני יהודה עם חובות. יכולתי ללכת למהלך של הקפאת הליכים ולבנות קבוצה חזקה יותר. הבעלים הקודם אמר דברים, אבל הפועל קרו דברים אחרים. אני לא מכיר את הנוסחה הזו, אני מאמין שהשופט ישנה את ההחלטה הזו. אין קשר להפועל תל אביב, זה לא נכון לכדורגל הישראלי. מי שצריך לערער את ההחלטה זו ההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגה. אמרתי את דעתי, גם בהפועל תל אביב יגידו שזה לא נכון. השופט אמר את דברו וצריך לכבד את זה. אני איש ניהול, זה מה שאני יודע לעשות. כשנכנסתי, ידעתי הכל עד הפרט האחרון. אם האנשים האלה עברו את הבקרה התקציבית, אז זה בסדר. אותי בדקו לאורך, לרוחב בכל צורה. יכול להיות שעשו ויתורים להפועל תל אביב, לי לא עשו ויתורים".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
ניסן יחזקאל עם יצחק שום עם אלון מזרחי בני יהודה. יוסי ציפקיס
צוות מנצח? מזרחי, שום ויחזקאל/יוסי ציפקיס

יצחק שום

"אני שמח לחזור לכדורגל הישראלי", אמר שום. "לא עזבתי את הכדורגל, אבל לא הייתי בליגת העל בשנים האחרונות. אני שמח שהתפקיד של מנהל מקצועי מתחיל לקרום עור וגידים. אני שמח להיות כאן בבני יהודה, מדובר בתפקיד שחסר לכדורגל הישראלי. היה לי כיף גדול לעבוד עם מנהלים מקצועיים בכל המקומות שבהם עבדתי. גם בישראל העבודה עם גיורא שפיגל הייתה תענוג גדול. מי שהביא את המאמן הוא אני, ואם הוא לא יצליח אז הכישלון יהיה שלי. בני יהודה הוא מועדון טוב מאוד בכדורגל הישראלי, ואין סיבה שהוא לא ימשיך להיות חלק מהמועדונים הגדולים. המטרה שלי היא לעזור לבני יהודה לחזור למקום שהיא צריכה להיות בו, בשיתוף פעולה עם ברק, אלון וניסן. אני רוצה שנשחק כדורגל כמו שאני אוהב. בכל מקום שבו אימנתי, הקבוצה שלי הבקיעה את כמות השערים הכי גבוהה".

שום הוסיף: "הקהל צריך ליהנות, אנחנו משחקים עבור הקהל ואנחנו רוצים שהוא יבוא למשחקים. אין כדורגל בלי קהל, אנחנו רוצים להחזיר את האוהדים הרדומים למגרשים. זה יקרה אם הם יראו שהשחקנים יישמו את הכדורגל שנתווה להם. יש לי כמה דברים שלמדתי בחו"ל, עבדתי בעשור האחרון כמנהל מקצועי, ואני אנסה להטביע את זה כאן. פנאתינייקוס זה אפילו לא בית"ר ירושלים, זו עבודה אחרת. כשאני שומע מאמנים שאומרים שהשחקנים נתנו את הכול, לא ברור לי למה הם אומרים את זה - הם לא אמורים לתת את הכול? מאמנים צריכים להוציא מהשחקנים שלהם את המיטב. נעבוד בשיתוף פעולה, אני מבקש מבני יהודה לשכוח את מה שהיה. תמיד יש שחקן אהוב, אבל אנחנו נעשה הכול כדי לעזור מבחינה מקצועית. מי שטוב, ישחק. אצלי אין דבר כזה שיחות אישיות לגבי מעמד של שחקן בקבוצה, הכול נעשה בצורה מקצועית. כשאימנתי באירופה תמיד היה צריך אמבולנס במשחקי אימון בין ההרכב הראשון לשני, כי תמיד הייתה מלחמה על ההרכב. אני מקווה שנעבוד בשיתוף פעולה עם כולם, ניתן לתקשורת את הכבוד אבל תבינו שיושבים כאן אנשים שעובדים מהבוקר עד הערב כדי להצליח, מגיע להם כבוד מהאנשים שנמצאים מסביב וזה כולל תקשורת והקהל".

"כל אדם שמגיע לקבוצה, לא מכיר את השחקנים", הסביר שום. "מאמן טוב מכיר את הקבוצה תוך שבועיים. אנחנו בנקודת זמן שאפשר להצליח בה, ואפשר לתקן. בעוד שבועיים יהיה אפשר להביא את השחקנים שמתאימים לבני יהודה. נחליף את מי שצריך להחליף. אני לומד מהר. שוטה ארבלדזה ורנה מולנסטיין לא הכירו את הכדורגל הישראלי כשהם הגיעו לכאן. אני רואה כדורגל והכדורגל שלנו צריך שיפור. לי יש את הזכות להחליט מתי אני רוצה לחזור לכדורגל. בחמש השנים האחרונות לא הייתי בליגת העל, היו לי הצעות משלוש קבוצות בחודש האחרון. מעבר לזה. במקרה של בני יהודה לא הייתה שאלה אם אני אצטרף או לא, המלצתי לברק לקחת את בני יהודה והבהרתי לו שאני תמיד אהיה זמין בשבילו. ברגע שצלצלו אליי, לא הייתה בעיה עם זה. ניסן יקבל את מלוא הגיבוי לעשות את הדברים, אני אשב סמוך לספסל. אמרתי לניסן שאני יהיה אחראי על ההפסדים והוא יהיה אחראי על הניצחונות. אני מקווה שיהיה לנו את ההזדמנות לעשות את בני יהודה מקצועית יותר".

בעלי בני יהודה ברק אברמוב עם המנהל המקצועי יצחק שום. יוסי ציפקיס
הוא חוזר. שום עם אברמוב/יוסי ציפקיס

ניסן יחזקאל

"אני מודה על האמון והזכות לאמן את בני יהודה, בשבילי זה לא עוד מועדון", אמר יחזקאל. "אני אוהד ושחקן עבר של בני יהודה. יש לי כל כך הרבה שעות במועדון הזה. אני מכיר את השחקנים, עקבתי אחריה בחודשיים האחרונים בהם הייתי בבית. אני מכיר את מספרי הנעליים של השחקנים, כל מי שיגיע אליי לאימון צריך לקחת בחשבון שאני מכיר אותו מכף רגל ועד ראש. אני כפוף לשום, אני אתווה את הדרך שלו במגרש. הוא יפרה אותי, אני אנסה לתת את הרעיונות שלי. איש כזה, שלקח דאבל באירופה ואימן בנבחרות ישראל. אני יכול רק ללמוד ממנו. בני יהודה היא המועדון השישי שעובר לעבוד עם מנהל מקצועי, ואני בטוח שיהיו עוד קבוצות כאלה בהמשך שילכו בדרך הזו. לא יהיה לי יום של חסד אחד, ואנחנו נצטרך במשחק הקרוב מול סכנין לפרוע שטרות. כדי שיהיה לנו שקט במועדון, אז אנחנו צריכים לנצח. אני אומר לשום שאני יהיה אחראי על ההפסדים ואת הניצחונות אני משאיר לשחקנים. אני משתוקק להגיע לאימון מחר, השחקנים יצטרכו להוכיח בשבועיים הקרובים שהמקום שלהם הוא כאן. נשב על תוכניות רכש ביחד. שחקנים מקבלים שכר כדי לתת את מאת האחוזים, זו החובה שלהם. יעקב אסייג ואסי בלדוט יהיו חלק מהצוות שלי. צריך להגיד מילים טובות לאסייג, כדי שיעזור לנו לראות דברים שלא ראינו. יש מה לקחת משום, יש מה לקחת מאלון מזרחי".

ניסן יחזקאל מאמן בני יהודה. יוסי ציפקיס
מחכה לאימון הראשון. יחזקאל/יוסי ציפקיס

אלון מזרחי

"אני מתרגש, אני מגיל תשע בבני יהודה", אלון מזרחי. "ברגע ששמעתי את השם בני יהודה מברק אברמוב, הנעתי את הרכב והגעתי לפגישה. ברק הסביר לי שהוא לא יכול להתעסק בכל מיני דברים, הוא רצה מישהו שמזוהה עם המועדון. אני מודה לברק על האמון שהוא נתן לי, זה תפקיד קשה. הסמכות המקצועית העליונה במועדון היא יצחק שום, אני פה כדי לחבר את כל מה שקשור בין הבעלים למועדון. זה מתחיל ממחלקת הנוער, מאחרון המאמנים ועד הצוות המקצועי של הקבוצה הבוגרת. מחלקת הנוער של בני יהודה הייתה פעם פס ייצור של הכדורגל הישראלי. בלי מחלקת נוער טובה, קשה לשרוד. אני רוצה ששני שחקני נוער יעלו בכל שנה לקבוצה הבוגרת. אני לא מתבייש לעשות אימונים לקבוצות ילדים. אני יעמוד לרשות שום ויחזקאל תמיד, היה לי את הכבוד לעבוד עם יצחק בנבחרות ישראל. יש לנו הרבה מה ללמוד משום, לא צריך להציג אותו. ניסן היה מכסח אותי באימונים. מה שחשוב לנו הוא להחזיר את הקהל של בני יהודה, אני קורא לכל האוהדים להצטרף. אני מאמין שנצא לדרך חדשה".

בני יהודה ברק אברמוב, יצחק שום, אלון מזרחי, ניסן יחזקאל. יוסי ציפקיס
הצוות החדש של בני יהודה/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully