וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על כנפי נשרים: בשיקטאש חוזרת לישראל, חזקה מבעבר - הכירו את היריבה

12.12.2016 / 15:00

בית חדש שהפך למבצר, מאמן שמגשים את עצמו לעת זקנה, סגל שהתגבר על נטישת הכוכבים המפוחדים, וקווארסמה אחד שממשיך לרגש. הכירו את בשיקטאש, יריבת הפועל באר שבע בשלב 32 האחרונות. מה הסיכוי להפתיע ומה יכול לעזור לבאר שבע לעבור?

רויטרס

הישגי עבר

בשיקטאש זכתה באליפות טורקיה 14 פעמים, כשבעונה הקודמת החזירה את התואר אחרי שבע שנים שחונות. יש לה גם תשע זכיות בגביע ושמונה זכיות בסופרקאפ הטורקי, והיא מעולם לא ירדה לליגה השנייה, בדיוק כמו יריבותיה המושבעות (והגדולות ממנה באיסטנבול) גלאטסראיי ופנרבחצ'ה. הישג השיא שלה באירופה הוא רבע גמר גביע האלופות ב-1987 ורבע גמר גביע אופ"א ב-2003.

העונה

בשיקטאש המשיכה את הקו של עונת האליפות, למרות עזיבת כוכבי הזכייה בתואר, מריו גומז וחוסה סוסה, שחששו מהמצב הביטחוני באיסטנבול בקיץ. הקבוצה עדיין לא הפסידה בליגה והיא חולקת את הפסגה יחד עם איסטנבול בשאקשחיר, כשלשתיהן 32 נקודות (תשעה ניצחונות וחמש תוצאות תיקו) אחרי 14 מחזורים. את הקמפיין בליגת האלופות סיימו הנשרים השחורים בטעם מר, בעקבות תבוסה משפילה 6:0 באוקראינה מול דינמו קייב, במשחק בו ניצחון היה מעלה אותם לשמינית הגמר. זה היה ההפסד היחיד העונה של בשיקטאש, שהדהימה עם 2:3 בנאפולי וסיימה ארבעה משחקים בתיקו בשלב הבתים.

עוד בנושא:
הפועל באר שבע תפגוש את בשיקטאש בליגה האירופית
פ.ס.ז' נגד ברצלונה, ארסנל נגד באיירן בשמינית גמר ליגת האלופות

מאמן טרבזונספור, שנול גונש. EuroFootball, GettyImages
הסגן הנצחי הפך לאלוף. שנול גונש/GettyImages, EuroFootball

המאמן

שנול גונש בן ה-64, שוער ומאמן נבחרת טורקיה בעברו, הוא האיש שהחזיר את בשיקטאש לפסגת הכדורגל הטורקי, עם הזכייה באליפות בעונה שעברה בפער של חמש נקודות על פני פנרבחצ'ה. המאמן הוותיק, שהצעיד את טורקיה להישג השיא שלה - המקום השלישי במונדיאל 2002, קיבל את התפקיד אחרי שהוביל את בורסאספור למקום השישי, והצליח להשיג - בניגוד לתחזיות ואחרי ארבע סגניות בעבר עם טרבזונספור - את התואר הראשון שלו בקריירה כמאמן. גונש דבק בדרך כלל במערך של 4-2-3-1 ואוהב לשחק עם פליימייקר.

הכוכבים

גומז וסוסה עזבו כאמור, אבל בשיקטאש מסתדרת גם בלעדיהם. ונסן אבובקאר הקמרוני הגיע מפורטו וסיפק שלושה שערים בליגת האלופות, אבל הוא יחמיץ את המשחק הראשון מול באר שבע בגלל הרחקה. ובכל מקרה, מי שנותן את הטון בליגה הוא הטורקי יליד גרמניה ג'נק טוסון, לו יש תשעה שערים ב-14 משחקים עד כה. הכוכב הגדול שנשאר מעונת האליפות הוא אלוף אירופה הפורטוגלי, האיש והדמעה - ריקרדו קווארסמה. אקס ברצלונה כבר בן 33, אחד משני השחקנים הוותיקים בסגל, אבל עדיין מספק ניצוצות ונחשב לסמל אחרי שחזר לקדנציה נוספת במדים השחורים לבנים. הוא גם האיש שכבש את שער הניצחון של בשיקטאש נגד מכבי תל אביב בדצמבר 2011.

אקס ברצלונה נוסף שהצטרף הקיץ הוא הכלבויניק הברזילאי אדריאנו, שיכול לאייש מגוון תפקידים. בשער עומד פבריסיו הספרדי, שכיכב נגד נאפולי עם עצירת פנדל, אבל גם נוטה לאבד את הראש לעתים. שמות בולטים נוספים: אוגוזחאן אוזיאקופ, גוקאן אינלר שהיה קפטן נבחרת שוויץ עד לא מזמן, יקיר האוהדים גוקאן גונול, טליסקה ומרסלו הברזילאים, אטיבה האצ'ינסון הקנדי והמגן הגרמני אנדראס בק, שכמו אבובקאר ייעדר מהמשחק בטרנר בגלל הרחקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
רוברטו קולאוטי שחקן מכבי תל אביב מול ריקרדו קווארסמה שחקן בשיקטאש. ברני ארדוב
ריקרדו קווארסמה מול מכבי תל אביב ב-2011/ברני ארדוב

אצטדיון ביתי

וודאפון ארנה, אשר נבנה על הריסות אצטדיון אינונו המפורסם, מכיל 41,903 מקומות והפך למבצר אמיתי עבור בשיקטאש, שלא הפסידה בו כבר יותר משנה, מאז נובמבר 2015. סמוך לאצטדיון, כשעה לאחר ניצחונה של בשיקטאש 1:2 על בורסאספור בשבת האחרונה, התפוצצה מכונית תופת באחד משני פיצוצים שגבו את חייהם של 38 בני אדם.

הקשר הישראלי

בשיקטאש כבר פגשה יריבות ישראליות בעבר. היא הודחה במפתיע על ידי הפועל חיפה במוקדמות ליגת האלופות בעונת 1999/00 אחרי 1:1 בטורקיה ו-0:0 בישראל, וגברה על מכבי תל אביב פעמיים בשלב הבתים של הליגה האירופית לפני חמש שנים כשניצחה 2:3 בבלומפילד ו-1:5 בבית. בכלל, המאזן של הקבוצות הישראליות מול יריבות מטורקיה עומד על ניצחון בודד (של הפועל תל אביב על גזיאנטפספור) ושבעה הפסדים ב-14 משחקים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פיצוץ מחריד, כשעה לאחר המשחק בשבת. האצטדיון של בשיקטאש/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסיכויים:

בשיקטאש עדיפה על הפועל באר שבע לכל הדעות ותיהנה גם מהעובדה שהגומלין ייערך במגרשה. הסגל עמוק, הקהל חם והקבוצה נמצאת במומנטום נהדר, למרות התבוסה הכואבת מול דינמו קייב. האלופה הישראלית, גם היא במומנטום של יותר משנה, תנסה לנצל את ההתלהבות בטרנר ואת חסרונו של אבובקאר כדי להשיג מקדמה שתלחיץ את הטורקים במשחק השני, אך תגיע כאנדרדוג מובהק. נקודה נוספת שעשויה לסייע לבאר שבע: בין שני המשחקים בליגה האירופית, לבשיקטאש מצפה דרבי לוהט נגד גלאטסראיי.

באחוזים: 25:75 לבשיקטאש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully