וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכז קליפורניה: החופשה המושלמת לחורף, ולא מהסיבות שחשבתם

15.12.2016 / 17:00

ביקור בסן פרנסיסקו וסביבתה טומן בחובו הרבה אטרקציות ידועות, אבל יש גם סיבות שוליות, לכאורה, שהופכות את הטיסה הישירה לשם לכדאית. קבלו עשר שהן ממש לא סימוני ה"וי" הרגילים, אלא מטעמים קטנים שיהפכו את החוויה למיוחדת עוד יותר

מטוס יונייטד איירליינס/יח"צ, טריוואקס

בוידאו: כך נראית טיסה של מטוס הדרימליינר של יונייטד

גולדן גייט, אלקטרז, תצפית לווייתנים, סיירה נבאדה, החשמלית העתיקה, רחוב לומבארד ועוד לא מעט נקודות ציון. בוודאי קראתם בעבר ואולי אף חוויתם בעצמכם, על הריגושים בסן פרנסיסקו וסביבתה. מאות מדריכים נכתבו בנושא ורבים כבר נתנו את הטיפים שלהם, אבל יש גם את הספיחים שמעבר, ה-M&M שעל הגלידה. בכתבה הזו לא תמצאו את הטיעונים המובנים מאליהם (אנחנו מקווים), רק את הקישוטים הקטנים שיכולים לעשות הבדל גדול. קבלו עשר סיבות משניות שיכולות להפוך טיול טוב למצוין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כל הסיבות הנראות לעין, וגם אלה שלא. סן פרנסיסקו ממרומי מלון הילטון ביוניון סקוור/מערכת וואלה!, צילום מסך

10. ישר ולעניין

לכל הטוב הזה שנקרא מרכז קליפורניה אפשר להגיע בטיסה ישירה. לפני מספר חודשים החלה יונייטד איירליינס להפעיל קו טיסות מנתב"ג לסן פרנסיסקו. לא ברור מדוע אף חברה אחרת לא הרימה את הכפפה לפני כן, אבל ביונייטד הבינו את הפוטנציאל העצום הגלום בהפעלת קו ליעד שמשמש, בסך הכול, כמושבת ישראלים.

היתרון הסובייקטיבי הגדול של ענקית התעופה הוא הפעלת מטוס הדרימליינר, בואינג 787 משוכלל וחדיש, עם שני נכסים עצומים עבור נוסע סטנדרטי – שקע טעינה ליד המושב וחיבור אינטרנט אלחוטי (בתשלום של כ-5 דולרים לשעה. לא זול, אבל מעביר את הזמן יופי וקצת לא ברור איך זה עדיין לא הסטנדרט בכל החברות בטיסות ארוכות). לנוסעי הביזנס מובטחת חוויה מלאה תחת השירות החדש של מותג חברת הבת "פולאריס", שמעניק שירותים מפנקים ואוכל משובח במחלקת הביזנס, כולל מצעים יוקרתיים של Saks 5th Avenue והרבה תנאים להקלה על הטיסה. הקהל, אגב, כבר אמרנו - ברמה גבוהה מאוד.

אובייקטיבית, די לעשות את החשבון - טיסה עם קונקשן לעולם לא תארך פחות מ-17 שעות כולל ההמתנה והחלפת המטוס, בעוד שהישירה תעביר אתכם מנקודה לנקודה ב-14 שעות "בלבד" ובחזור אפילו פחות. זו עדיין טיסה לקצה העולם ועדיין לא פשוט לצלוח ימים ויבשות בבת אחת וכן, משלמים קצת יותר – אבל במטוס חדיש וישיר זה הרבה יותר מאפשרי.

מטוס יונייטד איירליינס. טריואקס,
לטוס לסן פרנסיסקו בלי עצירה. מטוס הדרימליינר של יונייטד איירליינס/טריואקס

9. מחירי הדלק

קליפורניה תמיד נחשבה ליעד היקר ביותר עבור המטיילים הנודדים, בעיקר בגלל מחירי הדלק, שלעתים הגיעו לארבעה דולר לגלון. הצניחה המתמדת הורידה את הסכומים הללו משמעותית, עד לכ-2.5 דולרים, וכך, במקום לשלם 50-60 דולר, טנק מלא במכונית גדולה יעלה לכם פחות מ-40. בנוסף, מומלץ לבחור רכב הנמוך בקבוצה אחת לפחות מהקטגוריה הרצויה לכם. רוב הסיכויים שגם כך תשודרגו מעלה על ידי חברת ההשכרה (בעיקר אם החלטתם לשכור במרכז העיר, שם המלאים מוגבלים) לקבוצה גבוהה יותר ללא תוספת תשלום. תוסיפו לכך את הנהגים הנפלאים והאדיבים של המערב שנותנים לנהוג בראש שקט, והנה לכם עסקה מצוינת.

תחנת דלק בקליפורניה ב-2010. GettyImages
יותר נמוך מ-2010. מחירי הדלק בקליפורניה ירדו משמעותית מהסכומים הנקובים בתמונה/GettyImages

8. טיול קרוואנים

יש לנסוע ברכב - ויש לנסוע ברכב ולעשות טיול מרהיב שמשלב טבע ועוד טבע בתנאים אופטימליים - כבישים רחבים, מזג אוויר מעולה לנהיגה, מחירי דלק נוחים ובמיוחד חנייה בשפע ותחנות עצירה רבות. דבר אחד הוא לנסוע לסיירה נבאדה או לצפון המדינה באוטו פשוט, אבל זו הנאה שונה לחלוטין לעשות את כל זה בקרוואן, במיוחד עם המשפחה, במלון ממונע. איפה תישנו? הנה רשימת מקומות עצירה מורשים, ויש לא מעט כאלה.

קראוונים. Shutterstock, ShutterStock
להיות בטבע, כל היום, כל הזמן/ShutterStock, Shutterstock

7. חנויות האאוטלט של גילרוי וליברמור

רשת פרימיום אאוטלטס חולשת על ארצות הברית ומציעה את הקניות הכי שוות בכל מדינה בה. בקליפורניה יש לא מעט סניפים, שניים מהם מרוחקים בין שעה לשעה וחצי של נסיעה מסן פרנסיסקו – גילרוי וליברמור, כשהאחרון הוא אולי המרכז החדיש והיפה ביותר בין כל הלוקיישנים של הרשת. הנחות מטורפות על מותגים שווים (ממותגי יוקרה כמו ארמני, ג'ימי צ'ו וגוצ'י דרך יצרני ביניים כרלף לורן וקלווין קליין ועד לרשתות זולות במיוחד) יספקו את תאוות הקניות שלכם, במיוחד בתקופה עתירת המבצעים של טרום חג המולד. ראו הוזהרתם – המקומות הללו כל כך גדולים, שייתכן שיום אחד לא יספיק לכם כדי להשלים הכול.

שדירת החנויות באאוטלט ליברמור קליפורניה. דוד רוזנטל, מערכת וואלה! NEWS
שדירת חנויות מותגים בלתי נגמרת. האאוטלט בליברמור/מערכת וואלה! NEWS, דוד רוזנטל

6. גולדן סטייט ואוקלנד ריידרס

לא, אנחנו ממש לא ממליצים לכם לבקר סתם כך באוקלנד, החצר האחורית של ארצות הברית, אבל אם אתם אוהדי ספורט, יש לעיר הזאת מה להציע. כבר מספר שנים שגולדן סטייט היא ההצגה הכי טובה ב-NBA, וכעת הצטרפה אליה קבוצת הפוטבול אוקלנד ריידרס, שאחרי שנים של אכזבות חזרה למפה בגדול. אורקל ארינה והקולוסיאום של הריידרס ממוקמים במרחק של מטרים ספורים זה מזה ומומלץ לבדוק איך לשלב משחק של אחת הקבוצות הללו עם הנסיעה שלכם. גם משחק של סן פרנסיסקו פורטי ניינרס, קבוצת הפוטבול היוקרתית יותר באזור בא בחשבון, ולא בזכות היכולת המאוד דלה של הקבוצה, אלא בשל המתקן הביתי בסנטה קלרה, האצטדיון החדש והמודרני ביותר ב-NFL.

שחקני גולדן סטייט ווריירס קווין דוראנט, סטפן קרי. AP
הצגה שאסור להחמיץ. קווין דוראנט, סטף קרי וגולדן סטייט/AP

5. פירות בזול, רק היום (וגם מחר ומחרתיים)

בגדול, אנשים שמציעים לכם פרי בתור קינוח אינם ראויים לרחמי השופט בבואו לגזור עליהם מאסר עולם, אבל מותר להקל בעונשם אם הם עושים את זה בקליפורניה. המדינה השמשית מגדלת את הפירות הטובים והראויים ביותר למאכל, ואפילו מוכרת אותם בזול. בנוסף, לאורך כביש 1 תוכלו להיכנס לבתי גידול לדובדבנים, חמוציות, אוכמניות ושאר פירות ענביים ולרכוש את המוצר הטרי ביותר במחיר שווה לכל נפש. בחורף האפרסקים הצהובים, הגדולים והעסיסיים לא נמצאים על המדף, אבל את שאר הפירות תוכלו למצוא ולהעמיס בלי לתרום לירקן כליה.

אננס בחנות בקליפורניה. דוד רוזנטל
שני דולר, פחות משמונה שקלים, לאננס אחד. אצלנו - יותר מפי ארבעה/דוד רוזנטל

4. מזג האוויר

טוב, התחייבנו לסיבות לא טריוויאליות, אבל אין ברירה במקרה הזה אלא לפתוח עם אחת שקצת מובנת מאליה ובכל זאת צריכה הדגשה נוספת. בדצמבר ישראל חמה כמו הגיהינום, בעוד אירופה וניו יורק קרות כמו אותו הגיהינום אחרי שקפא. מה עושים? טסים למקום שבו מזג האוויר יציב ונע בין 14 ל-20 מעלות גם בחודשים הקרים יותר. כמה נחמד להסתובב בחוץ עם מעיל בלי לקפוא או להזיע בתוכו. תוסיפו לכך את העובדה שהתיירות יחסית דלילה בתקופה הזו, ותקבלו יעד נעים ורלוונטי לחגוג בו את כניסת השנה החדשה.

פוינט לובוס בקליפורניה. דוד רוזנטל
השמש זורחת גם בדצמבר. פוינט לובוס ליד כרמל, קליפורניה/דוד רוזנטל

3. כולם מוזמנים, גם הכלב

הילטון יוניון סקוור ופארק 55, שני מלונות השייכים לקבוצת הילטון, שוכנים האחד מול השני ומשתרעים על שני בלוקים במקום הכי אסטרטגי בעיר. מאחר שמדובר במלונות עם דירוג גבוה, המחיר ללילה לא זול (אם כי הרבה פחות יקר משניתן לחשוב). ובכל זאת, באופן בלתי צפוי לחלוטין לתיירים, שני המלונות הללו, כמו עוד בתי אירוח יוקרתיים בעיר, מאפשרים לכם להביא את חיות המחמד ללובי ואפילו לחדר.

ידוע שבאירופה וגם בארצות הברית היחס לכלבים הופך להיות יותר ויותר ליברלי עם השנים והיחס אל חיית המחמד הוא כבת משפחה לכל דבר. מצד שני, אתה לא מצפה למחווה כזאת ממלון בדרגת ארבעה כוכבים ומעלה. הפתיחות כלפי חיות מחמד, ולא רק בהילטון - גם לחנויות כלבו כמו "מייסיז" הולכים על ארבע רשאים להיכנס - מעבירה מסר אחד פשוט ויפה: בסן פרנסיסקו אין מקום לאפליות, משום סוג וצורה.

תקנון מלון הילטון, עם החוקים המלבבים להכנסת חיות מחמד

כלבה מחכה בלובי של מלון הילטון סן פרנסיסקו. דוד רוזנטל, מערכת וואלה! NEWS
רשומה בספר האורחים. כלבה ובעליה עושות צ'ק אין במלון הילטון בסן פרנסיסקו/מערכת וואלה! NEWS, דוד רוזנטל

2. הירוק היה ירוק מאוד

ריח העשב המתוק גודש את סן פרנסיסקו, עוברים ושבים מדליקים ג'וינטים לעיני שוטרים ברחוב. הבדיחה של המקומיים בעיר, הידועה בטירוף המחזור שלה, היא שאם תיתפס עם מריחואנה בתוך ניילון, השוטרים לא יגידו לך כלום על החומר אבל תשב בכלא בגלל השקית. בעוד החוק האוסר על שימוש בשקיות ניילון בסופרמרקטים כבר נכנס לשימוש ב-9 בנובמבר, לשמחתם של שוחרי הסביבה הירוקה, החוק שמתיר רשמית עישון מריחואנה ייכנס לתוקף ב-1 בינואר - לשמחתם של... נו, שוחרי הסביבה הירוקה. אז אם כולם שמחים, למה, בעצם, לא להצטרף לחגיגה?

כנס מעשני מריחואנה בסן פרנסיסקו. Justin Sullivan, GettyImages
ניחוח ירוק בכל מקום. מעשני מריחואנה בסן פרנסיסקו/GettyImages, Justin Sullivan

1. מאפיית בודין

ב-1849 הקים איזידור בודין מאפייה שהחלה לייצר לחמים מבצק בשיטת אפייה שיובאה משוויץ ומצרפת. מאפיית בודין יצרה שילוב מדהים של לחם חמוץ עגול ובתוכו מרק מסוגים שונים, בדרך כלל צ'אודר צדפות או צ'ילי עם בשר. המעדן לא זול, הוא עולה יותר מ-9 דולרים בכל 30 נקודות המכירה של הרשת בקליפורניה, אבל זה לבטח הכסף הטוב ביותר שתשקיעו בארוחת צהריים, במיוחד בעונה הזו של השנה. כמעט כל מי שהיה ברצועת החוף המרכזית של קליפורניה נתקל במאפיית בודין. זהו בדיוק הזמן לאלה שטרם הגיעו אליה (בדאון טאון היא נמצאת ברחוב גירי ליד "מייסיז") לערוך היכרות ראשונית. היזהרו מחיקויים – במקומות אחרים (כמו, למשל, המזח של מונטריי) סביר להניח שתקבלו לחם דלוח והרבה, הרבה פחות טרי.

הכותב היה אורח של חברת יונייטד ורשת מלונות הילטון

לחם חמוץ של מאפיית באודין בסן פרנסיסקו. דוד רוזנטל, מערכת וואלה! NEWS
הלחם החמוץ של מאפיית בודין. הדבר היחיד שאסור להחמיץ שם היא החוויה/מערכת וואלה! NEWS, דוד רוזנטל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully