וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה לכל דבר: ההכנות האחרונות של הפועל באר שבע לסאות'המפטון

ההכנה המדוקדקת של ברק בכר למשחקים באירופה, שעוזרת לו להצליח. המשבר המנטלי שמציק לאובידיו הובאן. האנשים שיכולים לסדר הערב למאור בוזגלו חוזה ביבשת. שלמה וייס, שליחנו לסאות'המפטון, לקראת המשחק הגורלי שיכול לקחת את פנטזיית באר שבע לפסגה חדשה

צילום: שלמה וייס. עריכה: מתן חדד

1. ב-24 ביולי, יום לפני היציאה ליוון לקראת משחק מוקדמות ליגת האלופות נגד אולימפיאקוס, תרגל מאמן הפועל באר שבע, ברק בכר, הרכב. בכר, שההכנה שהוא עושה למשחקים באירופה היא כמעט קבועה, היה סגור על הרכב אחרי שניתח ארבעה משחקים של היוונים והאמין שעם ההרכב הזה הוא יכול לעשות תוצאה טובה. כדי לחבר את השחקנים בשלב כל כך מוקדם של העונה, הוא תרגל את ה-11 במשחק פנימי מול המחליפים, אך לצערו, המשחקון, שכלל רביעיית הגנה, ניבא שחורות. המחליפים ובראשם מאור בוזגלו ואליניב ברדה, היו טובים בהרבה מההרכב הראשון והצוות המקצועי שהביט מהצד החל לחשוש. "קבוצת המחליפים נתנה להרכב הראשון בראש", נזכר אחד השחקנים, "זה נראה פשוט לא טוב".

רוב המאמנים היו מקווים שמדובר באימון בודד, שלא רומז על העתיד. אולם בכר, כך מעידים שחקנים וגורמים בצוות שלו, נראה מוטרד ואף הביע את דאגתו. לא ברור מה עשה מאמן באר שבע באותו לילה, אך ביוון התרגול כבר היה שונה לחלוטין. המאמן שוחח עם הצוות והתייעץ עמו על האפשרות לעבור לשיטה של שלושה בלמים, שיטה שהפכה להיות מזוהה כל כך עם האלופה הישראלית, אך אז עוד הייתה זרה לחלוטין. "הוא סיפר שהוא ראה את אחת היריבות במשחקי ההכנה נגד אולימפיאקוס משחקת ככה וזה הצליח לה", מסביר גורם במועדון, "ואכן, ביוון הוא החליט לשנות הכל ולהסביר לשחקנים איך לשחק ככה".

מה שקרה בפועל הוא שלואי טהא הוזנק להרכב והשחקנים של בכר נראו מצוין וסיימו ב-0:0, שהעביר את ההכרעה לטרנר. השאר כבר ידוע.

הסיפור הזה מדגים את צורת החשיבה ורמת ההכנה של בכר, הכנה שתקבע לא מעט לגבי הסיכויים של האלופה הישראלית לעשות סנסציה נוספת, להדיח את סאות'המפטון בסנט מרי ולהעפיל לשלב הבא בליגה האירופית. בכר, לו זה יהיה המשחק ה-20 כמאמן ראשי במסגרת אירופאית, ניתח גם הפעם לא מעט משחקים של הקדושים. בזמן שהשחקנים בילו או נחו, הצוות של המאמן הישראלי עבד סביב השעון. מאמן השוערים גיא וייזינגר בחן מצבים של היריבה, בעוד עוזר המאמן עמיר נוסבאום עבד על פרמטרים אחרים וגם הקואץ' עצמו ישב לראות עוד משחק של החבר'ה של קלוד פואל, במטרה לגלות סודות נוספים.

"יש מאמנים שחושבים שקודם כל צריך להתרכז בעצמנו", קובע שחקן בקבוצה, "אצל ברק חשובה ההכנה ובאמת לפני כל משחק אנחנו לומדים היטב על היריבה ולמעשה גם על ההתאמות של כל אחד מאיתנו לעומת שחקן ספציפי על היריבה. גם כשהפסדנו ראו שהגענו מוכנים ולא משנה מה תהיה התוצאה, היום אני יכול להגיד בלב שלם שאנחנו מוכנים למשחק".

עוד בנושא:

הערב: סאות'המפטון - הפועל באר שבע (22:05, ספורט 2)
כ-1,500 אוהדים יגיעו, נציגים מהצ'מפיונשיפ יעקבו אחר וואקמה
ממש לא אינטר: ברחובות סאות'המפטון מתכוננים למשחק ברצינות

- מאמן הפועל באר שבע ברק בכר. שלמה וייס, מערכת וואלה! NEWS
הוא והצוות בחנו גם את סאות'המפטון מכל הכיוונים. בכר/מערכת וואלה! NEWS, שלמה וייס

2. בכר, לפחות לפי מה שהוא מעביר לשחקנים, עדיין מתלבט אם לעלות עם טהא או אובידיו הובאן בהרכב. גם אם הרומני יעלה, רוב הסיכויים שהוא ישחק כבלם השלישי כדי לחסוך חילוף, במקרה שבכר ירצה לשנות מערך תוך כדי משחק.

הובאן, שהפך להיות אחד השחקנים המשמעותיים בשינוי שעבר על באר שבע בשנים האחרונות, נמצא בתקופה לא פשוטה מבחינתו. בתוך ים ההצלחות של הקבוצה, לא מדברים הרבה על הקשר, שלקח בצורה קשה מאוד את פטירתו של האוהד ואיש המועדון בנצי בלומנפלד ונראה מדוכדך. במשחק שאחרי פטירתו של בלומנפלד, נגד מכבי תל אביב, הובאן דאג שכובשי השערים ירוצו עם החולצה של האוהד וינשקו אותה. גם בסיום, כשהשחקנים חגגו מול הקהל, הרומני הלך להצטלם עם החולצה. "הוא היה מחובר מאוד לבנצי ובוודאי שזה משפיע עליו, כמו על כל אדם שאיבד מישהו קרוב", מסביר אחד מחבריו לקבוצה.

בתחילת השבוע העלה היועץ המנטלי של באר שבע, איתן עזריה, סרטון לפייסבוק בו ראו אותו ואת הובאן עושים תרגילים עם הכדור. עזריה כתב שהרומני מזכיר לו למה הוא מתגעגע כל כך למשחק. לפני האימון המסכם, הובאן שוב הקפיץ כדור עם עזריה ובבאר שבע מקווים מאוד שזה מה שיעזור לרומם את רוחו של הזר המצוין.

דבר נוסף שבוודאי לא עושה את הובאן שמח זו העובדה שהחוזה שלו נגמר בסוף העונה ועד כה, אף אחד מאנשי המועדון לא קבע איתו פגישה כדי לדון בהארכה. הובאן מוערך מאוד על ידי ראשי האלופה, אך לא מן הנמנע שאלו יחכו לאביב או לקיץ ואז יחליטו על עתידו, גם כי בקבוצה יש שישה זרים ואפשרות מוגבלת לשנות את מצבת הזרים בעונה הבאה.

עם כל הבעיות הללו ובייחוד לאור הפריחה המחודשת של מהראן ראדי בקישור, הובאן יצטרך להתעלות על עצמו היום ולאותת לכולם שהוא עדיין אחד הזרים הטובים שנחתו בישראל לאחרונה. באימון המסכם הוא היה חדור מטרה וסיפק ספרינטים, בעיטות והמון רצון. נראה שגם הוא מבין שכדי לקבל חוזה בבאר שבע או בכל קבוצה אחרת, הוא צריך לחזור להיות שחקן מאני טיים, גם אם ייכנס כמחליף. "ברור שהובאן נמצא בתקופה פחות טובה מנטלית", מסביר גורם במועדון, "אבל הוא מקצוען אמיתי ומרגישים את זה בכל אימון ומשחק. הוא שחקן שאתה תמיד יכול לסמוך עליו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שחקן הפועל באר שבע אובידיו הובאן. מגד גוזני
המשחק שיחזיר את הובאן לעניינים?/מגד גוזני

3. אם כבר שחקן שיכול למנף את המשחק הערב (22.00) לשדרוג רציני בקריירה שלו, אין ספק שמאור בוזגלו הוא האיש. עם הנחיתה בלונדון, השחקן קיבל מסרים לפיהם סקאוטים רבים יגיעו למשחק. חלקם יגיעו כדי לבדוק האם הקשר עליו שמעו לאחרונה אכן יכול לשחק ברמות האירופאיות הגבוהות ואין כמו משחק חוץ מול קבוצה אנגלית כדי לאמוד את הרמה שלו נגד יריבה אינטנסיבית ופיזית.

בתחילת האימון המסכם אתמול, על הדשא בסנט מרי, בוזגלו, במקרה או שלא, עמד בתרגיל הריצה בשורה הראשונה, צמוד למאמן הכושר דרור שמשון. גם בהמשך האימון הוא היה מרוכז מאוד, מחויך, אבל גם רציני, מודע לחשיבות המשחק. הקשר הגיע לעונה הזו עם מטרה אחת ברורה, להסיר את כל סימני השאלה סביבו ואולי בפעם השלישית בקריירה (הפעם הראשונה הייתה בגיל נוער) לצאת לאירופה והפעם גם להותיר שם חותם.

בסוף העונה בוזגלו יסיים חוזה, אבל בניגוד להובאן, בבאר שבע הבינו שאסור להם לאבד אותו והמנכ"ל אסי רחמים כבר התקשר לאבא יעקב כדי לקבוע פגישה. השחקן לא ממהר לקבל החלטות ולוקח את הזמן ובינתיים מנסה להעלות את הערך שלו בכל משחק, מבחינת מוניטין ומבחינת כסף. את האקדמיה של ליון, הילד (הענק) עזב כי ההורים היו צריכים לשוב לארץ ובבלגיה הוא לא בדיוק הצליח, אבל שער היום, בכדור חופשי או תוך כדי תנועה, עשוי להבטיח חוזה באירופה כבר בעונה הבאה, אולי אפילו בחודש ינואר, אם תתקבל הצעה מפתה.

בבאר שבע כמובן רוצים עוד משחק ענק של בוזגלו, כדי להגדיל את הסיכויים לעלות, אבל גם יודעים שזה עלול לשחק לרעתם.

שחקני הפועל באר שבע. אינסטגרם , מאור בוזגלו, צילום מסך
גול, והוא עוד ישיג חוזה באירופה. בוזגלו עם החברים/צילום מסך, אינסטגרם , מאור בוזגלו

4. כ-1,500 אוהדים של באר שבע יגיעו למשחק וינסו לתת פייט ל-30 אלף אוהדים מקומיים, פנאטיים במיוחד. האוהדים של באר שבע נהנים העונה מחוויות שהם לא העזו לחלום עליהן. פעם אחת זה היה צבא שנסע ליוון, באמונה שזו הפעם האחרונה שהם ייתקלו העונה ביריבת פאר מהיבשת. פעם אחרת, כמות קטנה משמעותית הגיעה לסלטיק, כדי לחלום.

האוהדים שחוששים מהמנחוס (עמה יעמיק) אפילו יותר מאשר מצ'רלי אוסטין, צבעו בימים האחרונים את לונדון באדום-לבן, מלבד כמה שהגיעו ישירות לעיר הנמל הדרומית ולא הפסיקו להתמרמר על כך. אלו שהיו בלונדון, הגיעו לארמון המלכה חמושים בצעיפים ודגלים של האלופה הישראלית והתושבים המקומיים חשבו שמדובר באיזו קבוצה שהגיעה למפגש מול אחת הקבוצות מהבירה, אולם הישראלים מיהרו להסביר שעם כל הכבוד לביג בן או להייד פארק, לונדון היא רק תחנת ביניים בדרך ליעד החשוב מבחינתם בדרך, כך הם מקווים, לעוד ציון דרך משמעותי בהיסטוריה של המועדון. בארבע, שעון מקומי, הם יגיעו לפאב המרוחק כקילומטר מהאצטדיון, ישתו בירות אנגליות, ישירו שירים ישראליים ויחלו שעתיים מאוחר יותר צעדה למגרש. האנגלים בעצמם עוד זוכרים לטובה את החוויה בטרנר, אך מבטיחים שהיום גם הקהל של באר שבע יקבל שיעור. בקיצור: צפו לעימות איכותי במיוחד גם ביציעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully