וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: הפועל תל אביב תגיש לבית המשפט בקשה להקפאת הליכים

המצב הכלכלי הקשה גרם לקבוצה לפעול, תשע נקודות יופחתו ממאזנה. הפגישה עם המנהלת תמה: "נלווה את המועדון בתהליך". קמר: "המיצגים שהוצגו לנו שונים מאלה שהוצגו בפני הבקרה"

צילום: אבי כהן, עריכה: טל רזניק

הפועל תל אביב תגיש מחר (שלישי) בקשה להקפאת הליכים, כך הודיעה הקבוצה היום בהודעה רשמית. "לנוכח הצטברות החובות, ההתחייבויות וחשיפות משפטיות המגיעות לכדי כ-100 מיליון שקלים. במהלך השנה וחצי האחרונות, מאז הגעתו של הבעלים אמיר כבירי, הושקעו מאמצים וכספים אדירים בניסיון לייצב את מצבו הכלכלי. אולם לאחר חשיבה מעמיקה, המועדון הגיע למסקנה שההליך הינו צעד הכרחי".

עוד נכתב: "בתהליך הקפאת ההליכים שנועד להפריד בין הפעילות השוטפת של המועדון לבין חובות העבר המכבידים, ייעשו גם מאמצים למציאת משקיעים שיבטיחו את עתידו הכלכלי של המועדון לשנים רבות קדימה. במהלך תקופת הקפאת ההליכים יפעל הנאמן שימונה על ידי בית המשפט לאפשר לצוות המקצועי שקט תעשייתי בניהול מועדון הכדורגל, ובמקביל יפעל לבצע הסדר נושים של חובות העבר, תוך בדיקה מעמיקה של כל אחד מהחובות הנטענים ושל החובות שחבים גורמים שונים למועדון. למרבה הצער, ובהתאם לתקנון ההתאחדות לכדורגל, לתהליך הקפאת ההליכים מחויב המציאות, יופחתו ממאזנה של הקבוצה תשע נקודות. ברגעים מאתגרים אלו, הוכיח בעבר מועדון הפועל תל אביב את חוסנו הייחודי, ואנו בטוחים שנצא מחוזקים מתקופה זו".

עוד בנושא:

15 צ'קים חזרו, המשחק בין הפועל תל אביב לבני סכנין בסכנת ביטול
הפועל תל אביב חייבת לסוכנות השחקנים נים-גרופ מאות אלפי שקלים
הפועל תל אביב סופרת את הימים, אמיר כבירי בנתק מאנשי המועדון

הבעלים של הפועל תל אביב אמיר כבירי. אבי כהן
הבלגן נמשך. כבירי/אבי כהן

אז מה זה בעצם אומר מבחינת טבלת ליגת העל? כרגע הפועל תל אביב במקום התשיעי עם 14 נקודות, ולאחר ההליך יהיו במאזנה חמש נקודות בלבד והיא תנצח עד למקום האחרון, כשלהפועל אשקלון שתעלה מקום אחד בטבלה יש שמונה נקודות.

ממנהלת ליגת העל נמסר בסיום הפגישה בין הצדדים: "בפגישה שנערכה בין נציגי הפועל תל אביב יחד עם נציגי המנהלת, ההתאחדות לכדורגל והבקרה התקציבית, הודיע המועדון על כוונתו להגיש לבית המשפט בקשה להקפאת הליכים מחר בבוקר, ולהפעיל את הקבוצה באמצעות נאמן באופן סדיר. סוכם בין הצדדים שהמנהלת וההתאחדות ילוו את המועדון בהליך. הובהר לנציגי הפועל תל אביב כי עם קבלת צו להקפאת הליכים על ידי בית המשפט, יופחתו ממאזנה תשע נקודות ליגה בהתאם לתקנון".

מנכ"ל ההתאחדות רותם קמר הוסיף: "גם המנהלת וגם ההתאחדות יסייעו כמה שאפשר, אנחנו מקווים מאוד שהפועל תל אביב תדע להתאושש. הוצגה בפנינו תמונה לא פשוטה של המצב הכלכלי של המועדון. אם וכאשר ימונה נאמן להפועל תל אביב, אחד הדברים שהוא יצטרך לקחת בחשבון זה את התפעול של המועדון בתקופה הקצרה. בית המשפט יצטרך להתייחס גם לדבר הזה. יש בטוחות בבקרה שצריך להבין איך לממש אותן בבוא העת. הבקרה התקציבית ניזונה מנתונים ודוחות כספיים, אם יש פערים או חובות שהתגלו ב-4-5 חודשים האחרונים, זה לא משהו שהבקרה יכולה לתת עליה את הדעת. היום המיצגים שמציגים לנו שונים ממה שהוצגו לבקרה התקציבית".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מה הוא הליך הקפאת הליכים?

הקפאת הליכים הוא הליך שבו תאגיד הנמצא בקשיים ושקיימת היתכנות לחזרה שלו לעמוד על רגליים יציבות, פונה ומבקש מבית המשפט להקפיא את כל ההליכים נגדו. אלה שקיימים ואלו שעלולים להיפתח נגדו מתוך מטרה שהזמן ינוצל כדי להגיע להסדר עם הנושים או כדי למצוא משקיע חדש לחברה ובמקרה הזה הפועל תל אביב. כדי שהוא לא יהיה בלחץ או בסחרחורת של תהליכים הוא מקבל סעד מבית המשפט. בית המשפט יכול להעניק תקופה של מספר חודשים כדי לנסות ולהגיע להסדר עם אותם גורמים שחייבים להם כסף.

באותה תקופה לא ניתן להטיל על הקבוצה עיקולים ואף אחד מהנושים לא זוכה ביתרון על פני האחרים. כמובן שיש נושים שיש להם עדיפות כמו מס הכנסה וגם עובדי המועדון, אבל זה רק בהמשך. במהלך התקופה שבית המשפט נותן לתאגיד לנסות ולהבריא את עצמו, ממונה מטעם בית המשפט נאמן להקפאת ההליכים שתפקידו לנהל את התאגיד באופן שבו לא ייגדלו החובות ובמקביל לנסות לגבש הסדר נושים, בו למעשה כל בעלי החוב יצטרכו להסתפק בחלק מסוים בלבד של החובות. מטרתו של הנאמן תהיה מציאת רוכש, שיהיה מוכן לשלם את כל החובות.

פירוק מתקיים כאשר התאגיד לא מסוגל לפרוע את החובות שלו ואז מנסים למצוא פתרון במסגרתו נמכרים נכסי התאגיד למישהו אחר והכסף ממכירת הנכסים מחולק בין כל הנושים. במקרה של הפועל תל אביב, יעשה קודם נסיון בעזרת הקפאת הליכים למצוא פתרונות. במקרה של מכבי נתניה נמצא לקבוצה רוכש בדמות איש העסקים אייל סגל.

כבירי/אבי כהן

תגובות עמותת האדומים

"הוועד המנהל של עמותת האדומים קיים הערב ישיבת חירום ובה החליט פה אחד לתמוך בבקשתו הצפויה של מחזיק זכויות הניהול להגיש לבית המשפט בקשה להקפאת הליכים על רקע החובות הגדולים אליהם נקלע המועדון. העמותה מתכוונת, באמצעות היועץ המשפטי שלה עו"ד ברק טל אור, להתנגד לבקשתו של מחזיק זכויות הניהול למנות את עו"ד רון בר נר כנאמן ולהתנגד לכל נאמן אחר שיוצע על ידי אמיר כבירי. החלטת הוועד המנהל של העמותה תובא לאישור כלל חברי העמותה בהקדם. יו"ר העמותה, נועם ברנדר, מתכוון לזמן אסיפת חירום של כלל בעלי המניות בחברת הראל אחזקות. העמותה תתנגד ולא תיישר קו עם בקשותיו של מחזיק זכויות הניהול למנות נאמן מטעמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully