וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש בשביל מה לקום: ההתעוררות של ביברס נאתכו בצסק"א מוסקבה

7.12.2016 / 15:00

שחקני עבר טענו ש"הוא עייף", בתקשורת הסבירו ש"הוא לא מתאים לקבוצה אלופה" והספסול המתמשך גרם לו לשקול מעבר. אבל אז, בחסות הנבחרת ועם קצת מזל, ביברס נאתכו קם והפך את היוצרות בצסק"א מוסקבה. מדור הליגיונרים על שובו של "צייד האנגליות" שחוזר לרדוף את טוטנהאם

ברני ארדוב

בווידאו: משדר מאולפן וואלה! NEWS על מצבה של הפועל תל אביב

רק לפני כחודש, מיד לאחר התבוסה 3:0 במונאקו במסגרת שלב הבתים של ליגת האלופות, ביברס נאתכו היה חזק על הכוונת של אנשי המקצוע והפרשנים של הכדורגל הרוסי. "יש שחקנים שכנראה התעייפו ולא מסוגלים לחזור לעצמם", תקף חלוץ העבר של צסק"א, ואלרי מסאליטין, והצטרף לביקורת של ואלרי קרפין, ששימש באותו ערב כפרשן בשידור הטלוויזיה. "נאתכו החזיק את הקישור לפני שנתיים והוביל את צסק"א יחד עם ירומנקו. אני לא יודע מה קרה לו מאז. זו כבר עונה שנייה שהוא לא מתרומם".

ברוסיה עוד התמקדו לפני כן בהדחתו של נאתכו מסגל נבחרת ישראל כדי להדגיש את הנסיגה ביכולתו וטענו כי "אינו מתאים לקבוצה אלופה", אבל מאז הסיפור השתנה לחלוטין. וגם כאן, הנבחרת מייצגת באופן מובהק את השינוי. 10 ימים אחרי המשחק הנרפה במונאקו, נאתכו סיפק באלבניה את ההופעה הטובה ביותר שלו במדי הנבחרת וכך חזר לצסק"א עם ביטחון בשמיים שגם החזיר לו את מעמד הפנדליסט הקבוע.

שלושה פנדלים מוצלחים בארבעת המשחקים האחרונים, שבכולם השלים 90 דקות, סייעו לנאתכו לבסס מחדש את מעמדו בצסק"א מוסקבה עם פלאשבקים לעונת הבכורה הנהדרת. בדיוק בזמן לקראת הופעה מספר 20 בליגת האלופות, ועוד מול טוטנהאם - הקבוצה שרצתה אותו לפני שלוש שנים ולרשתה כבש את "השער המיוחד בקריירה".

עוד בנושא:
צסק"א בוומבלי מול טוטנהאם על הכרטיס לליגה האירופית (21:45, ספורט1)
לאוניד סלוצקי יסיים את תפקידו כמאמן צסק"א לאחר המשחק
ביברס נאתכו כבש שער שלישי בארבעה משחקים במדי צסק"א

קשר צסק"א מוסקבה ביברס נאתכו. רויטרס
החזיר לעצמו גם את מעמד הפנדליסט הקבוע. ביברס נאתכו/רויטרס

העונה הראשונה בצסק"א מוסקבה, למי ששכח, הייתה הטובה ביותר בקריירה של נאתכו. החזרה לרוסיה אחרי גלות קצרה בפאוק סלוניקי עשתה לו טוב, האיחוד עם חברו מקאזאן רומן ירומנקו הפך את הכדורגל של צסק"א למלהיב והקשר סיפק 12 שערים ב-26 משחקי ליגה ב-2014/15. אליפות אמנם לא הושגה, אך לנאתכו היה חלק מרכזי בכדורגל הטוב ביותר ששיחקה הקבוצה במהלך שבע השנים של לאוניד סלוצקי.

אלא שבעונה שעברה מונה סלוצקי במקביל למאמן נבחרת רוסיה, שם בנה על אלן דזגוייב ב"עמדת נאתכו". ומכיוון שהנבחרת מתכנסת לעתים רחוקות ומשחקת מעט מאוד, המאמן הריץ את דזגוייב בתפקיד הזה במסגרת הקבוצה. נאתכו היה האיש ששילם את המחיר והוקרב בעונת האליפות של צסק"א לטובת המשימה הלאומית, אבל המהלך הזה חזר כבומרנג לרוסים בסופו של דבר. דזגוייב נפצע במשחק האחרון של העונה, כל התכנית של סלוצקי קרסה והנבחרת שלו התבזתה עם יכולה חלשה ונקודה מסכנה בטורניר בצרפת.

כאשר סלוצקי סיים את תפקידו בנבחרת ושב להתרכז רק בצסק"א, נראה היה שהעניינים עומדים לחזור למסלולם מבחינת נאתכו. הקשר הישראלי הצטיין בטרום העונה והיה מלך שערי הקבוצות הרוסיות בקיץ, עם שבעה שערים בשישה משחקי הכנה. בסופרקאפ מול זניט סנט פטרסבורג, כשדזגוייב עדיין נעדר, נאתכו שב לעמדתו הקבועה בקישור האחורי לצד פונטוס ורנבלום. אולם, סלוצקי לא היה מרוצה. נאתכו שוב נדחק.

מאמן צסק"א מוסקבה, לאוניד סלוצקי. GettyImages
אחרי שהקריב את נאתכו לטובת הנבחרת, התעלם ממנו גם בפתיחת העונה. לאוניד סלוצקי/GettyImages

בשמונת מחזורי הפתיחה בליגה הרוסית, הקשר הישראלי לא פתח אפילו פעם אחת בהרכב. הוא נכנס חמש פעמים כמחליף ובעוד שלושה משחקים נותר על הספסל. ברוסיה כבר החלו לדבר על תזמון מתאים עבור צסק"א להיפרד מנאתכו, וגם הוא עצמו הציב את ינואר כנקודה בה יצטרך לעשות חושבים, במיוחד אחרי שאלישע לוי הותיר אותו מחוץ לסגל שזומן למשחקי אוקטובר. נאתכו חיכה לרגע של מפנה. וכמו בלא מעט מקרים, המזל שלו נבע מחוסר מזל של אחרים, כשעוד לפני פרשת הקוקאין של ירומנקו הגיעה פציעה נוספת של דזגוייב.

ב-8 באוקטובר, בזמן שהנבחרת סיימה לחגוג בלעדיו את הניצחון הדרמטי במקדוניה ועברה להתכונן לליכטנשטיין, נאתכו נטל חלק במשחק הכנה של צסק"א מוסקבה מול אנז'י. משחק האימון אולי היה סגור, אבל את הצעקות של סלוצקי לעבר נאתכו שמעו גם בחוץ וידעו לתאר בהרחבה בתקשורת הרוסית. המאמן התמקד בנאתכו בידיעה כי לאור החיסורים בקישור יצטרך אותו במיטבו. הוא רצה להחזיר לו את האנרגיות, והצעקות עזרו.

מאז אותו משחק אימון, נאתכו תפס מקום של קבע בהרכב. רק פציעה מול לוקומטיב מוסקבה עצרה לו את הרצף. הוא הוחלף בדקה ה-69 בדרבי, הורד על אלונקה ולא יכול היה לדרוך על הרגל, אך החשש מפציעה קשה התפוגג מהר מאוד ובמחזור הבא כבר שותף כמחליף מול ספרטק. פרט לשני המחזורים הללו, כאמור, הוא השלים 90 דקות בשבעה משחקים נוספים, כולל שלושת האחרונים בליגת האלופות, שם גם קטע בצורת של יותר מ-15 חודשים ללא שער עם פנדל לרשת לברקוזן.

"היו רגעים שמחים ורגעים עצובים", סיכם נאתכו את חצי העונה שלו, בראיון שהעניק לאתר המועדון לפני היציאה לפגרת החורף. "בסתיו היו פציעות והיו לי פחות דקות משחק. לא היה קל לחזור להרכב, במיוחד שזה קרה כשהתוצאות של הקבוצה לא היו טובות. ניסיתי לעשות כל שביכולתי כדי לעזור לקבוצה ואני שמח שכבשתי נגד לברקוזן. השער הזה עזר לנו וסלל את הדרך לניצחונות בליגה. הוכחנו שאנחנו מאוחדים".

שחקן צסק"א מוסקבה ביברס נאתכו. רויטרס
השער שסלל את הדרך. ביברס נאתכו כובש מול לברקוזן/רויטרס

"נאתכו חזר לעצמו", החמיא קשר העבר יבגני אלדונין לאחר התיקו של צסק"א מול לברקוזן. וב"ספורט" הרוסי נכתב: "הקשר הישראלי חזר לספק את המסירות המדודות והעלה הילוך במשחק שלו". לרגעים, הדומיננטיות של נאתכו הזכירה את עונת הבכורה בצסק"א, ולכך ניתן להוסיף גם את החניכה לקשר הצעיר שלצדו, אלכסנדר גולובין בן ה-20. לפתע, הדיבורים על פרידה אפשרית בינואר התחלפו ברצון להאריך את החוזה מעבר ליוני 2018.

את התקופה הטובה ינסה להמשיך נאתכו גם בוומבלי, לפני שצסק"א יוצאת לפגרת החורף הארוכה ובעיקר נפרדת מהמאמן סלוצקי. ומול נציגות הפרמיירליג בדרך כלל הולך לו. "צייד האנגליות", הגדיר אותו שדר בטלוויזיה הערבית והוסיף את הכינוי: "ג'ינגיס חאן המודרני". הרי נאתכו הבקיע פעמיים במדי רובין קאזאן נגד צ'לסי ובעונה שעברה כבש עבור צסק"א לרשת מנצ'סטר סיטי, אך השער הזכור מכולם היה בליגה האירופית מול טוטנהאם, עם כדור חופשי אומנותי לרשת של קרלו קודיצ'יני ב-3 בנובמבר 2011.

במשחק הביתי של צסק"א מול טוטנהאם, נאתכו קיבל 18 דקות בלבד כמחליף ולא זכה להזדמנות לשחזר את רגע הקסם מימיו בקאזאן. אולי בוומבלי?

שחקן רובין קאזאן ביבראס נאתכו חוגג הבקעת שער מול טוטנהאם. רויטרס
"ג'ינגיס חאן המודרני". ביברס נאתכו לאחר השער נגד טוטנהאם/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully