וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבלדזה מפלג את מכבי תל אביב: הדילמה הגדולה סביב מאמן הצהובים

2.12.2016 / 17:00

קרויף קרוע מבפנים ולצד השחקנים שאוהבים את אישיותו וטוענים ש"גם אלף פאולו סוזה לא היו מוציאים יותר", יש אחרים שלא מבינים את ההחלטות שלו, לא מעריכים את האימון שלו ולא מזהים מה באמת הקסם. חידת מאמן מכבי תל אביב מגיעה לנקודת הכרעה

צילום מסך
"החיצוניות שלו עושה הרבה רושם, אבל עמוק בפנים אנחנו עדיין לא מוצאים את הקסם", מסביר אחד השחקנים. "יש הרבה דברים בסיסיים שהוא היה צריך לזהות כבר"

קר היה בקרית שלום בשבת שעברה לפנות ערב. שוטה ארבלדזה יצא ממתחם האימונים לכיוון חדר מסיבות העיתונאים הקטן כשהוא לבוש במכנסיים קצרים וחולצה ללא שרוולים. דובר הקבוצה עופר רונן עוד חיפש את השחקן שיצטרף אל המאמן לשאלות של התקשורת וארבלדזה המתין בחוץ כשהוא מחכך את שתי כפות ידיו החשופות כדי להתחמם. "קר, אבל זה לא הקור שהיה לנו בסנט פטרסבורג", תיאר הגיאורגי את החוויה שהיתה לו יומיים קודם באיצטדיון של זניט. למרות הצינה, ארבלדזה הקפיד שם ברוסיה על הופעה ייצוגית ולבש חליפה מהודרת. מירצ'ה לוצ'סקו, מאמן זניט, מנגד נראה עם מעיל עב פרווה וכובע גרב כמו פנסיונר שירד לקניות בשוק ביום חורפי סוער. "צריך להקפיד על הופעה מכובדת", עקץ ארבלדזה את הקולגה שלו. "גם כשקפוא והתנאים לא קלים אתה חייב להמשיך להיראות טוב".

הסיפור הזה הוא אולי תמציתו של ארבלדזה, לפחות בעיני מבקריו ויש כאלה בין שחקני מכבי תל אביב. "החיצוניות שלו עושה הרבה רושם, אבל עמוק בפנים אנחנו עדיין לא מוצאים את הקסם", ניסה השבוע להסביר אחד השחקנים את מה שהוא חושב על המאמן שלו. "צריך להיות הוגנים ולומר שהמאמן הוא לא הבעיה היחידה שלנו. יש כאן שחקנים שצריכים לתת הרבה יותר, אבל אתה מצפה שמאמן ימצא פתרונות. שמאמן יידע להתמודד עם בעיה. שמאמן ימצא את הדרך לחלץ את הקבוצה מהבוץ המקצועי ואת כל זה שוטה לא הביא. גם דברים בסיסיים כמו להבין שדור פרץ לא מגן או שנוסא איגייבור לא מבקיע שערים, אלה אלמנטים שהוא כבר היה צריך לזהות ויש עוד הרבה".

עוד בנושא:
שבת, 18:15, ספורט 1: מכבי תל אביב הלחוצה מארחת את הפועל אשקלון
ארבלדזה ניסה להרגיע את השחקנים: "זו תקופה לחוצה, אך אני מאמין בכם"
קרויף נעדר מהארוחה הקבוצתית: "שובר את הראש לגבי שוטה ארבלדזה"

מאמן מכבי תל אביב שוטה ארבלדזה. אדריאן הרבשטיין
צעד אחד אחורה. שוטה ארבלדזה/אדריאן הרבשטיין
"גם במשחק הוא די קפוא. קבלת ההחלטות שלו לוקה בחסר. בוא נגיד שהוא לא חיית משחק בכלל. לא מישהו שעומד על הקווים ויודע לקרוא מהלכים"

שאלת האחריות של ארבלדזה על המצב של מכבי תל אביב מפלגת את חדר ההלבשה של הקבוצה. ממש כך. יש שחקנים שמאוד אוהבים את המאמן ואפילו רותחים על ההדלפות נגדו. יש כאלה שיודעים שאין להם סיכוי אצלו והם רוצים לראות מישהו אחר על הקווים. "גם אלף פאולו סוזה לא היו מוציאים אותנו השבוע מהבוץ הזה", התעצבן אחד השחקנים למחרת ההפסד לקרית שמונה בגביע הטוטו. "כולם מדברים על סוזה והנה מה הוא עושה היום בפיורנטינה? האשמה היא קודם כל בנו השחקנים. האחריות היא קודם שלנו וזה כואב שבכל פעם שהקבוצה לא מתפקדת, המאמן הוא הבעיה".

גם אם ארבלדזה זוכה לקרדיט מצד חלק מחניכיו, אין ספק שההערכה המקצועית כלפיו מצד שחקנים רבים אחרים, אינה גבוהה. יש למכבי תל אביב סוללה של שחקנים ותיקים ושחקן ותיק הוא גם בדרך כלל שחקן ביקורתי. הוא עבר דבר או שניים בכדורגל ויש לו קילומטראז' וזו אולי אחת הבעיות של הקבוצה - אין לה באמת גרעין של צעירים בתוליים שבאים לשחק באש ובמים, בלי לשאול שאלות ובלי להעלות תהיות.

אלה שמבקרים את ארבלדזה מדברים גם על ניהול משחק לקוי. "זו לא רק העובדה שבאימונים אתה לא מזהה לאורך השבוע שהוא לא מביא לנו פתרונות לבעיית הבקעת השערים. גם במשחק הוא די קפוא. קבלת ההחלטות שלו לוקה בחסר. בוא נגיד שהוא לא חיית משחק בכלל. לא מישהו שעומד על הקווים ויודע לקרוא מהלכים. גם העוזר שלו לא ממש דומיננטי. היו כאן עוזרי מאמנים ששחקנים התחברו אליהם יותר מאשר אל המאמנים ופה יש מישהו ספרדי שאפילו לא עשה כברת דרך עם שוטה, כך שאין ממש כימיה ביניהם וזה מורגש".

אלה שמתבטאים נגד ארבלדזה, מוסיפים אפילו נדבך טכני. "צריך לשמוע מאמן. צריך שיהיה לו קול גבוה. שהוא צועק משהו מהקו, אתה מצליח לשמוע קול גבוה וסמכותי. שוטא מדבר מאוד חלש. ממש בשקט. קשה גם לפעמים להבין את האנגלית שלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פאולו סוזה מאמן פיורנטינה. GettyImages
גם הוא לא היה מוציא את מכבי תל אביב מהבוץ. סוזה/GettyImages
"מצד אחד צריך להעריך אותו על זה שהוא לא מלכלך על השחקנים. מצד שני הוא לפעמים יותר מדי נחמד עד שזה מתהפך עליו"

אחת מנקודות השבר של ארבלדזה מול השחקנים היתה בהתעקשות שלו ללכת עם שחקנים מסויימים, למרות שהם נתנו לו מעט מאוד. האריס מדוניאנין ונוסא איגייבור היו לאורך זמן רב באנקר מבחינת המאמן. לא משנה מה נתנו לו על הדשא, ארבלדזה הלך איתם והכעיס שחקנים אחרים שלא קיבלו צ'אנסים. בכלל נדמה שארבלדזה מאוד מחשבן למוקדי הכוח מבין השחקנים. "מצד אחד צריך להעריך אותו על זה שהוא לא מלכלך על השחקנים. מצד שני הוא לפעמים יותר מדי נחמד ובסדר עד שזה בא ומתהפך עליו", ניסה להסביר אחד השחקנים.

גם בסיפור של טל בן חיים החלוץ ניסה ארבלדזה להיות בסדר. אפילו יותר מדי בסדר. הוא אמנם הוציא את בן חיים בהפסקה מול מכבי חיפה ומאז השחקן בירידה, אבל לאורך כל הסיפור מול השחקן הוא לא העביר עליו ביקורת ליד כולם ובטח לא בתקשורת, אלא כל הזמן ניסה ללטף ולהגיד שהוא השחקן הכי טוב בליגה.

מאמן מכבי תל אביב שוטה ארבלדזה עם טל בן חיים החלוץ. ברני ארדוב
טיפול לקוי גם במקרה הזה. ארבלדזה עם בן חיים/ברני ארדוב
קרויף למקורביו: "יש כאן שילוב של כמה נסיבות שהובילו את השחקנים למצב של אובדן ביטחון. הכי קל לפטר מאמן, אבל במקרה שלנו הוא לא האשם הבלעדי"

ארבלדזה הגיע עם מכבי תל אביב לתחנה שאינה מוכרת למועדון בתקופת ג'ורדי קרויף. מיטש גולדהאר השאיר השבוע להולנדי להחליט מה הוא רוצה לעשות עם חברו והדבר היה קשה לו מאוד. "אפשר להבין למה ג'ורדי מתפוצץ מבפנים", אמר מקורב למנהל המקצועי. "אתם בתקשורת כל הזמן מבקרים אותו על בחירת השחקנים לאורך השנים אבל על דבר אחד החמאתם לו תמיד וזה על בחירת המאמנים. פיטורי ארבלדזה הם הודאה בכישלון שלו בבחירת המאמן ואת זה ג'ורדי לא רוצה".

אבל לא מדובר רק במהלך שידגיש כי קרויף נכשל. דומה שקרויף גם יודע שאי אפשר להפיל את כל האחריות על המאמן. "יש כאן שילוב של כמה נסיבות שהובילו את השחקנים למצב של אובדן ביטחון", תיאר קרויף במהלך השבוע שעבר את נקודת השקפתו בשיחה עם מקורב. "הכי קל בכדורגל לפטר מאמן ולפעמים זה גם מוצדק או שאין ברירה אחרת, אבל במקרה שלנו המאמן הוא לא האשם הבלעדי".

גורמים במכבי תל אביב העלו גם נקודה נוספת בעניין היחסים בין קרויף לארבלדזה. אמנם לא מדובר בחברות שהיתה בין ההולנדי לאוסקר גרסיה ואפילו לא להיכרות רבת השנים בין משפחת קרויף לפטר בוס, אולם יש בסיפור של קרויף מול ארבלדזה לא מעט צדדים אישיים ויתכן בהחלט שהמנהל המקצועי לא רוצה להכתים את הקריירה של ידידו על ידי פיטוריו ומכאן שהוא דוחה שוב ושוב את הקץ ומנסה למצוא למאמן נקודת מפנה בדמות איזה ניצחון שישנה את פני הקבוצה.

מאמן מכבי תל אביב שוטה ארבלדזה עם ג'ורדי קרויף. מכבי תל אביב, אתר רשמי
יש עניין אישי. קרויף עם ארבלדזה/אתר רשמי, מכבי תל אביב

לא בטוח שארבלדזה יגיע למשחק מול דונדאלק האירית ביום חמישי. הרבה כמובן תלוי ועומד בתוצאת המשחק בשבת מול הפועל אשקלון ולא פחות מכך בהופעה של הקבוצה. אנשי מקצוע בכדורגל הישראלי העריכו השבוע שאין מנוס מפיטוריו של הגאורגי לאור מצבה של הקבוצה. "זה נגמר", אמר גורם בכדורגל שמכיר היטב מה שקורה במכבי תל אביב. "אתה מכיר את המשפט מאמן צודק גם כשהוא לא צודק? אז יש למשפט הזה אח שהוא מאמן אשם, גם אם הוא לא אשם. יש רגעים שבהם גם אם המאמן לא אשם, אין ברירה מלבד פיטוריו. שחקני מכבי תל אביב הגיעו למצב הכי קשה בכדורגל שאומר שגם אם אתה כבר רוצה והם באמת רוצים, הם כבר לא יכולים וברגעים כאלה אין מה לעשות חוץ מלהחליף מאמן ולנסות להכניס אנרגיות חדשות למועדון באמצעות צוות חדש. זה אחד מחוקי הכדורגל שלעולם לא ישתנו".

הרבה יותר מנטישת מאמניו למחוזות אחרים והרבה מעבר לעזיבת ערן זהבי, סוגיית ארבלדזה והמשבר הפוקד את מכבי תל אביב, הם המבחן הכי גדול בו נתקל ג'ורדי קרויף עד עתה. המורשת שלו בישראל נמצאת כאן על הכף והוא עדיין רוצה לעזוב את הכדורגל שלנו כמנצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully