וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: קרויף מתנגד לפגיעה בארבלדזה. גולדהאר יאשר החלפת שחקנים?

28.11.2016 / 7:30

ההולנדי לא רוצה להפיל את כל התיק על המאמן ("הכי קל זה לפטר"), הבעלים יצטרך לפתוח את הכיס כדי לערוך מהפכה בסגל ("הוא לא חשב שיצטרך להחליף שחקנים במהלך העונה"), ארבלדזה הצהיר: "האשמה צריכה להיות עלי לפני כולם", ומיכה בטוח: "אין בעיית מנהיגות"

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. ג'ורדי קרויף לא חושב שהגיעה השעה לבצע זעזוע בעמדת המאמן, למרות ההפסד אמש (ראשון) לבני יהודה (1:0). בסביבתו של קרויף טענו אחר חצות שאם מיטש גולדהאר יפנה אליו ויעלה את האפשרות להדיח את שוטה ארבלדזה, הוא יצדד בהמשך כהונתו של הגיאורגי. מספר סיבות מוליכות את קרויף והן אינן קשורות לעובדה כי ארבלדזה הוא ידיד אישי שלו ושכבר זמן רב שקרויף רוצה לראות אותו במכבי תל אביב. קרויף חושב שזה לא יהיה הוגן להפיל את כל התיק על ארבלדזה. אם היה מרגיש שהגיאורגי מרים ידיים או רוצה לעזוב, זה היה עניין אחר, אבל מכיוון שארבלדזה מאמין שהוא יכול לנתב את מכבי תל אביב לדרך אחרת ולתקופה טובה יותר, קרויף משוכנע שמגיע לו לפחות בשלב הזה עוד הזדמנות ואולי מעבר לכך.

יש כאלה הנוטים לייחס לקרויף מוטיבים אינטרסנטיים ואגואיסטים, אבל בעניין ארבלדזה הוא לוקח לא מעט אחריות באופן אישי וגם אם מעולם לא הודה בכך בפומבי, בשיחות פרטיות הוא מכה על חטא באשר להחלטות מסויימות שקיבל הקשורות לשחקנים שעזבו או הצטרפו ושעל הדרך שהם עשו אל או ממכבי תל אביב, הוא היה על פי רוב אחראי. "יש מכלול של סיבות שהובילו את מכבי תל אביב למשבר הזה וג'ורדי חושב שלהפיל את כל התיק על המאמן, זה יהיה לא הוגן ואפילו שגוי", אמרו בסביבתו של ההולנדי אמש. "הכי קל זה לפטר את המאמן. להגיד שהמאמן נכשל ושהוא צריך ללכת הביתה, אבל גם אם הרגע הזה יקרה, הוא לא צריך לקרות עכשיו".

עוד בנושא

מכבי תל אביב נכנעה 1:0 לבני יהודה, הפער מבאר שבע בפסגה: 8 נקודות
התערער מעמדו של ארבלדזה, שהודה: "זו לא הקבוצה שאנחנו רוצים לראות"
באר שבע ניצחה 0:2 בכפר סבא, בוזגלו כבש והצהיר: "כרגע טוב לי כאן"

מנהל מקצועי מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף. ברני ארדוב
מכה על חטא בשיחות פרטיות. ג'ורדי קרויף/ברני ארדוב

2. שאלת עתידו של ארבלדזה היא עניין אחד, אבל היא לא המרכזית במכבי תל אביב. הסיפור האמיתי הוא בראיון הקצר שקיים ביום שישי ג'ורדי קרויף לאתר האינטרנט של הקבוצה. קרויף וזה כבר לא סוד, אינו מרוצה ממספר לא מועט של שחקנים והוא כבר לא מרגיש שהוא צריך להיות האיש שכל הזמן מגן עליהם. למכבי תל אביב כבר יש תכנית להחלפת ארבעה שחקנים כבר בחלון ההעברות הקרוב. רוב השינויים יכולים להיעשות ברמת השחקנים הזרים, אבל יש גם ישראלים שנמצאים על הכוונת. אבל עם כל הכבוד לתכניות שאמורות לצאת מהמגרה, מי שמחליט נמצא בקנדה וכבר זמן רב שהוא אינו מופיע בארץ. עד כדי כך קיימים סימני שאלה באשר לגולדהאר שאנשים במועדון דיברו אתמול בראשון לציון לפני ואחרי המשחק על כך שכל יום שגולדהאר לא נמצא בארץ, רק מעמיק את הבור בו מצויה הקבוצה שלו.

גולדהאר יהיה זה שיחליט לאן פני הקבוצה החל מחלון ההעברות הקרוב. אם קרויף יתעקש שארבלדזה הוא לא הבעיה של מכבי תל אביב, יהיה הבעלים חייב לקבל החלטה האם הוא מבצע מהפכה בקבוצה ושולח מספר שחקנים לקבוצות אחרות. במקרה כזה יצטרך גולדהאר לפתוח את הכיס במהלך אותו לא צפה. "מיטש לא חשב שבמהלך העונה הוא יצטרך להחליף שחקנים", אמרו במכבי תל אביב. "אבל השאלה מה הוא יחליט כעת מכיוון שברור, שמכבי תל אביב צריכה לעבור שינוי. שאלת מיליון הדולר היא האם מיטש יאשר החלפת שחקנים תוך כדי העונה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מיטש גולדהאר בעלי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ברור שצריך להגיע שינוי. מיטש גולדהאר/ברני ארדוב

3. ארבלדזה היה מאוד ברור אמש אחרי המשחק וכמו תמיד דיבר כג'נטלמן למרות שהוא עובר תקופה מאוד קשה. "כואב לי מאוד. לא ציפיתי להפסד הזה. נכון שהיו לנו מספר שחקנים חסרים, אבל מצד שני קיבלו מספר שחקנים הזדמנות וציפיתי מכולם להרבה יותר. אני לא יכול לשנות את העבר, אבל אני רוצה לשנות את העתיד של מכבי תל אביב". לשאלה אם יש לו את היכולת לשנות את פניה של מכבי תל אביב, אמר ארבלדזה: "ראינו העונה כבר מכבי תל אביב אחרת. מכבי תל אביב שכולנו אהבנו לראות. אני לא אאשים את השחקנים אחרי המשחק הזה. אנחנו במומנטום שלילי, אבל יש לנו עדיין את היכולת לעשות שינוי".

ארבלדזה נשאל האם יבין אם גולדהאר יחליט לפטרו וענה: "בעל בית הוא בעל בית והוא זה שתמיד מחליט. חייו של מאמן ידועים. אני לא חושב בצורה שלילית ולא חושב על פיטורין. אני יודע מי אני, יודע מה עשיתי בעבר ומה אני יכול לעשות בעתיד. ברור שבסופו של דבר מה שקובע אלו התוצאות וכמי שאחראי על הקבוצה, ברור שהדברים יגיעו גם אלי. מעולם לא האמנתי שמישהו התלונן עלי שאני מאשים אחרים. אני לוקח את האחריות לפני שאני מפיל אותה על מישהו אחר. האשמה צריכה להיות עלי לפני כולם, אבל אני לא חושב להרים ידיים. אני כאן להישאר. אני כאן לעבוד. אני כאן להצליח. אני ממש רוצה להצליח עם מכבי תל אביב. שום דבר לא עובר בראשי מלבד הרצון להראות מה מכבי תל אביב יכולה להציג תחתיי כמאמן". בעניין הזה ארבלדזה גם נשאל על מקבץ הפירסומים ברוסיה בנוגע למועמדותו לאימון קראסנודאר. "אני גיאורגי שחי היום בישראל ואתם רוצים שאני אסביר למה מתפרסמות עלי ידיעות ברוסיה? לי אין שום קשר לכל הידיעות המתפרסמות עלי ברוסיה. כמה ברור יותר מכך, אני יכול להיות?".

מאמן מכבי תל אביב שוטה ארבלדזה. ברני ארדוב
"אני כאן להישאר. אני כאן לעבוד. אני כאן להצליח". שוטה ארבלדזה/ברני ארדוב

4. בחדר ההלבשה של מכבי תל אביב שררה אווירה קשה מאוד. קיר דק הפריד בין המקלחות של שחקני הקבוצה לבין אלו בהן התקלחו שחקני בני יהודה ששרו שירים וחגגו את הניצחון. פרדראג ראיקוביץ' שירד ממרר בבכי מכר הדשא והרים את אפודת השוער מעל ראשו, התקשה להירגע במשך דקות ארוכות וכולם ניגשו לחבקו כולל ניקולה מיטרוביץ' שלא הפסיק לנחם את אנשי מכבי תל אביב וממש הרגיש חלק מהצער שלהם.

דור מיכה ניסה קצת להסביר מה הוא מרגיש ברגעים האלה. "אנחנו מאוד מתוסכלים על הדשא במהלך המשחק כשאנחנו לא מצליחים לפרוץ את המערכים הסגורים האלה. אנחנו לא נראים טוב, אנחנו מאוד שבלוניים, מאוד איטיים, לא מצליחים לייצר מצבים. כך זה לא יכול להימשך. כולנו לקחנו קשה מאוד את ההפסד הזה. ההפסד הזה מרחיק אותנו מאוד מהצמרת. אין לי תשובה לתת באשר ליכולת שלנו. משהו לא דופק במשחק שלנו. כשלא הולך, שום דבר לא הולך וגם כשמגיעים כבר למצבים, זה לא נכנס. האווירה לא טובה. אולי זו התקופה הכי רעה בארבע השנים האחרונות. לא זכור לי חודש כל כך לא טוב. נצטרך להרים את עצמנו. הליגה ממשיכה. צריך להתעשת יחד ולחזור לשחק כדורגל טוב".

דור, אתם מאמינים במאמן שלכם?

"ברור. כבר הוכחנו שעם המאמן הזה ועם השחקנים שנמצאים כאן שיחקנו כדורגל מאוד טוב והגענו לתוצאות ולהישגים יפים".

אולי יש ריחוק בין המאמן למספר שחקנים שמרגישים שמה שלא יהיה, הם לא יקבלו צ'אנס אמיתי מהמאמן?

"לא חושב. יש מומנטום רע בכדורגל וכמו שהיה לנו פרק זמן מצוין בו הכל הלך למכבי תל אביב, יש גם תקופה כזו ומומנטום שלילי ששום דבר לא הולך. צריך לדעת לצאת מזה".

ג'ורדי קרויף דיבר על בעיית מנהיגות במכבי תל אביב. אולי הוא לא התכוון ספציפית אליך, אבל אתה עדיין אחד מאלה שצמחו במועדון ואולי גם אתה צריך לקחת יותר אחריות עליך?

"אני חושב שיש מנהיגים במכבי תל אביב ויש שחקנים שמנסים לקחת על עצמם. כשהיכולת לא טובה, יחפשו סיבות ומנהיגות זו סיבה. אנחנו תלויים ביכולת של הקבוצה וכרגע היכולת של הקבוצה לא טובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully