וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור ללא המשך: המבוי הסתום של דור פרץ במכבי תל אביב

24.11.2016 / 12:00

הטיפול הלקוי של מכבי תל אביב בדור פרץ, לו יש הצעות מקבוצות אחרות ויחס אחר מראשי הנבחרות, מלמד על בעיה יותר גדולה במועדון: ההרכב סגור בפני יותר מדי שחקנים, שרק נעשים מתוסכלים יותר

(עריכה: טל רזניק)

קפוא היה אמש (רביעי) על הדשא באיצטדיון פטרובסקי בסנט פטרסבורג. זה אמנם לא מינוס 16 מעלות שנמדדו בעיר הקסם הרוסית בשבוע שעבר, אבל גם משהו סביב האפס מעלות שישררו הערב במשחק מול זניט, הוא לא דבר ששחקני מכבי תל אביב מורגלים אליו. ולמרות התענוג המפוקפק, בטוח שדור פרץ היה רוצה להיות עם החברים שלו בנסיעה הזו. אמש במלון בו מכבי תל אביב שוהה, לא ידעו השחקנים להמר מה ההרכב שיציב שוטא ארבלדזה. הרבה התלבטויות יש למאמן מכבי תל אביב. פרץ כאמור לא נמצא בתוך מכלול השיקולים הפעם ולמעשה כבר חודש שהוא לא ממש נספר על ידי הגיאורגי. אלא שפרץ הוא לא היחיד במכבי תל אביב שמסתובב מאוכזב מהדקות שלו. גם אם ארבלדזה לא נותן לשחקניו לדעת מי ישחק, הוא תמיד נע סביב אותם שחקנים קבועים, כך שבמערכת תמיד יהיו לפחות חמישה שחקנים או אפילו יותר שירגישו שהם מקופחים.

עוד בנושא

18:00, ספורט 2: זניט סנט פטרבורג - מכבי תל אביב
יותר טוב מהולק: ז'וליאנו שוב מחכה למכבי תל אביב
ריקן: "המשחק הקודם מול זניט היה מוזר אבל זה לא אמור להשפיע"

דור פרץ מכבי תל אביב מול ג'פרסון היידוק ספליט. ברני ארדוב
זו היתה אמורה להיות העונה שלו. דור פרץ/ברני ארדוב

זו היתה צריכה להיות העונה בה פרץ יתקע יתד במועדון ויהפוך לשחקן הרכב. פאקו אייסטרן, שעשה אותו בכלל בלם, נתן לו כבר בגיל 19 לשחק וגם הצמד סלאבישה יוקאנוביץ' ופטר בוס בעונה שעברה העריכו את שחקן הבית האחרון שהצמיחה מחלקת הנוער, אבל דווקא אחרי פתיחה די טובה מבחינתו, בעיקר כי אלי דסה היה פצוע ופרץ הפך למחליפו כמגן ימני, באה לה תקופת ייבוש ארוכה. "אין מה לעשות", אמר אתמול גורם במכבי תל אביב בניסיון להכניס שפיות לסיפור. "יש בקישור את נוסא, אלברמן, מדוניאנין, גולסה וגם בהגנה יש מספיק שחקנים. דור פרץ משלם את המחיר על זה שהוא נמצא במכבי תל אביב. אין ספק שבכל מועדון אחר בכדורגל הישראלי, הוא היה היום שחקן מוביל". בעניין הזה יש קונצנזוס בין אנשי המקצוע הלאומיים.

מרקו בלבול הריץ את פרץ בקישור האחורי של הנבחרת האולימפית ואפילו קיבל ממנו שער נאה מול יוון ואפילו אלישע לוי עקב אחריו עד שראה שהוא פשוט לא משחק. "תהיה בטוח שאם דור פרץ היה משחק במכבי תל אביב בצורה קבועה, הוא היה מתמודד עם דן איינבינדר על המקום במשחק האחרון מול אלבניה", מעיד גורם מקצועי בנבחרת ישראל. "אלישע לוי מאוד מחזיק מדור פרץ. די אם נזכיר שברשימת הזימונים הראשונה של אלישע לפני המשחק מול סרביה, דור פרץ היה בפנים. הוא זומן לסגל ומבחינת אלישע הוא היה הופך לחלק בלתי נפרד מהסגל, אם באמת היה מקבל דקות במכבי תל אביב".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שחקן נבחרת ישראל הצעירה דור פרץ מול יוון. לירון מולדובן
"אלישע לוי מחזיק ממנו מאוד". דור פרץ בנבחרת/לירון מולדובן

כבר עכשיו פרץ מחוזר על ידי קבוצות רבות שינסו לצרף אותו בהשאלה בחלון ההעברות של חודש ינואר על מנת לחזק את עצמן לקראת המשך העונה. סוכנו אבי נמני יודע שלא תהיה בעיה להוציא אותו, אבל בשלב הזה האב יעקב פרץ שבעצמו היה כדורגלן במכבי תל אביב לא רוצה לעשות שום צעד, גם כי מצבה של חצי קבוצה הוא כמעט כמצבו של בנו. "עם כל ההתלבטויות של ארבלדזה לגבי הרכבים, הוא בסופו של דבר משחק עם אותם 13 שחקנים כמעט תמיד", אמר אתמול אחד השחקנים. "הקבוצה טובה או לא, אותם שחקנים ממשיכים וזה מה שהמאמן מחליט אז ברור שאחד כמו דור פרץ, מתקשה לבוא לידי ביטוי".

פרץ יכול היה לפתור עבור מכבי תל אביב לא מעט חורים העונה. "הכי הרבה התרשמתי אצלו מהשקט והבגרות", מעיד אחד מאנשי המקצוע בארץ שעוקב אחריו. "כבר בגיל צעיר ראית בחור עם ראש על הכתפיים שמשחק עם כל כך הרבה ביטחון ואחריות וחבל שמכבי תל אביב לא קובעת עובדות עבור מאמניה כמו למשל לשלב שחקני בית בכל מחיר. איזה הבדל כבר יש בין דור פרץ לאיגייבור או אלברמן. היו צריכים להכשיר את פרץ להיות המחליף של אלברמן ולתת לו לשחק הרבה יותר".

פטריק ואן ליוון ההולנדי, הבטיח בשיחות סגורות שתוך כמה שנים יהיו בקבוצה הבוגרת של מכבי תל אביב הרבה יותר שחקנים תוצרת מחלקת הנוער עליה הוא ממונה מקצועית מתחילת העונה. בינתיים אין שם הרבה וגם פרץ שיכול היה להיות גאוות המחלקה הלך לאיבוד ולא בטוח שלארבלדזה יש תכניות חדשות לגביו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully