וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך את מסננת אותי? הפרידה הצורמת של שלומי אזולאי ממכבי תל אביב

20.11.2016 / 13:00

קרויף הציע לו להתקשר לגולדהאר, הבעלים לא חזר ולא ענה לטלפון ולמיילים. מהשיחה עם יוקאנוביץ' ועד היחס של ארבלדזה, שלומי אזולאי מגיע למשחק של קרית שמונה מול מכבי ת"א עם מטען של עלבון ותחושה שנפל קורבן לכעס של הבוס המסנן על הבעלים של מכבי חיפה. זה הזמן לענות

צילום וידאו: יוסי ציפקיס, עריכת וידאו: מתן חדד

האימון המסכם לדרבי התל אביבי בגביע הטוטו תפס את שלומי אזולאי דרוך מהרגיל. במהלך האימון תרגל שוטה ארבלדזה את ההרכב ולא מעט שחקנים הופתעו לגלות ששלומי אזולאי נמצא ב-11 הפותחים. אזולאי, המדוכא, השבור, פתאום הבין שזו אולי ההזדמנות האחרונה שלו לגרום לראשי המועדון לחזור בהם מההחלטה להוציא אותו מחוץ לתוכניות המקצועיות. באותו אימון הוא היה כמעט בכל פינה על כר הדשא ואף הבקיע שער לחיבורים. לטענת שחקנים בקבוצה, אזולאי רשם את אחד מהאימונים הטובים של שחקן העונה. "היה נראה שהוא יהיה בהרכב וגם היה טוב מאוד", מעיד אחד מחבריו לקבוצה.

גם אזולאי עצמו האמין שהוא הולך לפתוח בדרבי וכבר הריץ בראש תסריטים כיצד הוא הופך את החודשים שעברו עליו מסיוט לחלום הוליוודי. כל הלילה הריץ אזולאי את האפשרויות האלה בראש, רק כדי לגלות בבוקר המשחק שלא רק שהוא לא בהרכב, הוא בכלל לא בסגל. "אם עד אז אפשר היה לראות ששלומי עצבני ומתוסכל ממה שעובר עליו אבל משקיע את כל כולו", מסביר אותו שחקן במכבי תל אביב, "אחרי הדרבי הוא כבר מיואש".

עוד בנושא

20:15, ספורט 1: קרית שמונה - מכבי תל אביב
שביזות יום א': יוסיפון על השחקן הכי חם בליגת העל
בבאר שבע מסבירים: "זו לא היכולת, זה החיבור"

שחקן עירוני קרית שמונה, שלומי אזולאי. אדריאן הרבשטיין
יש לו המון מה להוכיח. שלומי אזולאי/אדריאן הרבשטיין
אזולאי דרש שיחת הבהרה מסלבישה יוקאנוביץ בתחילת חודש נובמבר 2015 ושמע ממנו את כל האמת בפרצוף. "הגעת קצת פצוע ולא התאקלמת כמו שצריך וכמו שציפיתי"

הערב (ראשון), אזולאי (26) יפגוש את מכבי תל אביב עם קבוצתו החדשה קרית שמונה, רק כדי להוכיח לג'ורדי קרויף עד כמה הוא יכול היה להוסיף לצהובים, לגוון את שלישיית הקישור הכמעט קבועה של ארבלדזה, זו שכמעט ולא מספקת מספרים.

בואו לא נשכח: שלומי אזולאי הגיע למכבי תל אביב כתגלית העונה של 2014/15, כחלק מעסקת אלי דסה. אזולאי הגיע בדיוק אחרי שהתאושש מפציעה והתקשה להשתלב בהתחלה. ניר קלינגר סבור שאזולאי קיבל את הדין בקלות כי הוא "שחקן עם אופי נוח מאוד", אבל לא בטוח שהדבר תקף במקרה הזו. אחרי שהתאושש והבין שהוא ממשיך לא לקבל דקות, אזולאי דרש שיחת הבהרה מסלבישה יוקאנוביץ בתחילת חודש נובמבר 2015 ושמע ממנו את כל האמת בפרצוף. "הגעת קצת פצוע ולא התאקלמת כמו שצריך וכמו שציפיתי", אמר המאמן לקשר והוסיף: "אתה במגמת שיפור ואם תמשיך ככה תקבל את ההזדמנויות ובקרוב".

ואכן ההזדמנויות הגיעו. שבועיים לאחר מכן קיבל אזולאי תשעים דקות מול הפועל חיפה, בהן הציג יכולת טובה, שיחק מול צ'לסי בליגת האלופות וכבש מול בני יהודה. כשנראה היה שההשתלבות לה חיכה הגיעה וגם פטר בוס, מחליפו של יוקאנוביץ', מעריך את השחקן, הגיעה עוד פציעה. ועוד פציעה. המומנטום (האיטי אמנם) נעצר, הקרדיט נלקח, הצרות חזרו.

שחקן מכבי תל אביב שלומי אזולאי. ברני ארדוב
כולם רצו אותו במכבי חיפה. שלומי אזולאי/ברני ארדוב
אזולאי הרגיש כמו אוויר, אבל הבין שזה חלק מהעניין של הסיכום מול מכבי חיפה. בתחילת חודש יולי אף הגיע הטלפון לו חיכה. "העסקה סגורה", בישר לו סוכנו אבי נמני בשעות הצהריים. "אתה סופית שחקן של מכבי חיפה"

עם סיום העונה הבין הקשר שכך לא יוכל להמשיך וביקש עוד שיחת הבהרה, הפעם עם המנהל המקצועי ג'ורדי קרויף. גם הפעם אזולאי קיבל תשובה ברורה שהיה מעדיף לא לשמוע. המנג'ר הבהיר לקשר שהוא מתכוון להחתים מספר קשרים בעמדה שלו בנוסף להאריס מדוניאנין ואזולאי הבין שהדרך החוצה נסללה. את החותמת הסופית לכך קיבל כמה ימים לאחר מכן, כששמע מסוכנו, אבי נמני, שבמכבי תל אביב אישרו לו לנהל משא ומתן עם קבוצות אחרות ולחפש לו בית חדש.

נמני החל להציע את הקשר ללא מעט קבוצות והראשונה שהביע עניין גדול הייתה מכבי חיפה. "הוא יכול היה להתאים מאוד למכבי חיפה", קובע קלינגר, "הוא בהחלט היה מוסיף לה עוד מימד בקישור". אלא שהסיפור של אזולאי המשיך להיות קשה. הרצון של הירוקים היה גדול כל כך, שהבעלים יעקב שחר דיבר באופן אישי עם אזולאי והסביר לו עד כמה הוא רוצה שיגיע. שחר לא הסתפק בכך ושלח גם את המנכ"ל החדש אסף בן דב לשוחח עם הקשר, כשגם רוני לוי, מאמן הירוקים באותם ימים, דיבר עם אזולאי. "כולם רצו אותו כאן: רוני לוי, קלרסן, יענקל'ה. אסף. כולם", אומר גורם במכבי חיפה.

שחר ניהל מו"מ ישירות מול מכבי תל אביב, הצדדים אף הגיעו להסכמה ואזולאי התבשר שהכול סגור חוץ מהחוזה שלו. תוך כמה ימים גם זה נסגר ואזולאי סיכם את תנאיו לשלוש שנים במכבי חיפה, עם אופציה לשנתיים נוספות. הקשר היה אז במחנה האימון של מכבי תל אביב והרגיש כמו נטע זר.

שחקנים קיבלו כל הזמן הערות מהמאמן ארבלדזה, אבל אליו המאמן לא התייחס. אזולאי הרגיש כמו אוויר, אבל הבין שזה חלק מהעניין של הסיכום מול מכבי חיפה. בתחילת חודש יולי אף הגיע הטלפון לו חיכה. "העסקה סגורה", בישר לו סוכנו אבי נמני בשעות הצהריים. "אתה סופית שחקן של מכבי חיפה. כל התנאים סוכמו. אל תדבר על זה עם אף אחד. בערב תצא הודעה רשמית".

ג'ורדי קרויף המנהל המקצועי של מכבי תל אביב. ברני ארדוב
גולדהאר לא היה מוכן לשמוע. ג'ורדי קרויף/ברני ארדוב
במהלך הטיסה חזרה ניגש לפתע קרויף לקשר והתיישב לצידו. "אני יודע שאתה מאוכזב מכל מה שקורה", אמר המנג'ר לקשר. "באמת שרציתי שתעבור למכבי חיפה ועודדתי את המהלך, אבל מיטש לא מוכן אחרי ששמע כמה כסף מכבי חיפה רוצים על עטר"

אזולאי לא ידע שתוך מספר שעות הוא יהפוך מהשחקן המאושר בארץ לשחקן הכי אומלל. לקראת 19:00 באותו יום הלך אזולאי לאירוע יחצ"ני של מכבי תל אביב יחד עם עוד שחקנים, ומי שראה אותו שם יכול היה להבחין בחיוך בלתי מוסבר. השחקן שמר לעצמו את הבשורה מנמני, לבו פעם בחוזקה אחרי שהבין שהוא חוזר לקבוצת נעוריו דרך הדלת הקדמית. הוא הגיע לאותו אירוע בלי טלפון. כשחזר אל המכשיר, חיכו לאזולאי הרבה שיחות שלא נענו מהסוכן. אזולאי חשב שההודעה הרשמית יצאה, אך כשהחזיר צלצול לנמני שמע ממנו שהעסקה פוצצה. "מכבי תל אביב רוצה את אלירן עטר ומכבי חיפה דורשת 2.2 מיליון יורו", אמר לו נמני. לקשר הובטח שלא יהיה קשר בין העסקאות, אבל אז נמני הסביר לו: "מיטש כועס מאוד על חיפה בגלל עטר. במיוחד לאחר שהביא להם את גילי ורמוט בחינם. הוא לא מוכן לשחרר אותך לחיפה".

כאן מצבו של אזולאי הפך מקשה לבלתי אפשרי. מצד אחד, מכבי תל אביב לא מוכנה לשחרר אותו. מצד שני, המאמן לא מוכן לשתף אותו. דוגמא חיה לכך התרחשה מספר ימים לאחר מכן. הצהובים התכוננו לטוס לסלובניה למשחק מול גוריצה במוקדמות הליגה האירופית ויום לפני הנסיעה קיבל אזולאי הודעה שהוא לא ממריא. השחקן הבין שהוא כבר רשמית מחוץ לקבוצה והגיע לאימון ביום שלאחר מכן כשהוא יודע שמשם הקבוצה תצא לשדה התעופה בלעדיו. אזולאי התכונן ללכת הביתה בסיום האימון, כשפתאום נאמר לו ללכת לארוז במהרה ולהגיע לשדה התעופה. אזולאי חשב שאולי יקבל צ'אנס, אבל כמובן שלא נכלל בסגל.

במהלך הטיסה חזרה ניגש לפתע קרויף לקשר והתיישב לצידו. "אני יודע שאתה מאוכזב מכל מה שקורה", אמר המנג'ר לקשר. "באמת שרציתי שתעבור למכבי חיפה ועודדתי את המהלך, אבל מיטש לא מוכן אחרי ששמע כמה כסף מכבי חיפה רוצים על עטר. אני יודע שזה לא פשוט, אבל תמשיך כמו שאתה". בסיום אותה שיחה במטוס קרויף נתן טיפ לאזולאי: "אני מציע שתרים טלפון למיטש בעצמך ותנסה לפתור את הסוגיה. מכבי חיפה עדיין רוצה אותך".

שחקן מכבי תל אביב שלומי אזולאי. יוסי ציפקיס
החליט לשבור את הכלים. שלומי אזולאי/יוסי ציפקיס
"מיטש עד היום לא חזר לשלומי. מהרגע הזה שבו מיטש לא ענה וקרויף מסביר במילים יפות שלשלומי אין מקום, הכול נגמר. שלומי לא טס עם הקבוצה למשחקים באירופה והתאמן בנפרד עם מאמן כושר ממחלקת הנוער"

אזולאי לא היסס וחשב שאולי זה באמת הפתרון. אלא שעשרות שיחות, מיילים והודעות נענו באותה צורה – התעלמות. גולדהאר פשוט לא חזר אליו, כשבמקביל במכבי חיפה החלו לחפש חלופות אחרות. "מיטש עד היום לא חזר לשלומי", מסביר גורם המעורה בפרטים "מהרגע הזה שבו מיטש לא ענה וקרויף מסביר במילים יפות שלשלומי אין מקום, הכול נגמר. שלומי לא טס עם הקבוצה למשחקים באירופה והתאמן בנפרד עם מאמן כושר ממחלקת הנוער".

אזולאי החליט לשבור את הכלים. הוא הפך עצבני מהרגיל ופנה לעו"ד רועי רוזן וביקש ממנו לבחון את אופציית הבוררות. רוזן שמתמחה בבוררויות בין שחקנים לקבוצות עבר על כך החומר והודיע לקשר שאין לו מה לעשות נגד הקבוצה, שכן היא נותנת לו להתאמן, משלמת לו ועומדת בכל ההתחייבויות. העובדה שהוא לא מקבל הזדמנות ולא נכלל בתוכניות המקצועיות לא תעזור לו במקרה כזה.

אזולאי השלים עם גורלו המר. ב-5 בספטמבר, יומיים לפני תום חלון ההעברות, שמע הקשר שעירוני קרית שמונה מתעניינת בו. אזולאי סירב תחילה, בעיקר בשל הרצון שלו להישאר במרכז. יומיים לאחר מכן הבעלים של קרית שמונה איזי שרצקי פנה שוב לנמני וביקש ממנו לשכנע את אזולאי. הקשר הגיע לעוד אימון שגרתי מבחינתו בקרית שלום אלא ששם חיכו לו קרויף ונמני וביקשו ממנו להיכנס לחדר. "זו העסקה הכי טובה שיכולה להיות לך", הסבירו השניים לקשר. "עדיף לך ללכת לשחק שם", אמר ההולנדי, "אני מבטיח לך שאנחנו נעקוב אחרייך. זו השאלה עם אופציה שלהם, אבל אנחנו נהיה שם לאורך כל הדרך".

אזולאי בחר בזה, ותוך זמן קצר חזר לגלות ניצוצות מאותו שחקן שנבחר לתגלית העונה. שחקן שאולי יכול היה להוסיף לא מעט לקישור האחורי של מכבי תל אביב. יום לפני המשחק של קרית שמונה מול בני יהודה, למשל, לקח המאמן בני בן זקן את אזולאי לשיחה וסיפר לו איזה נתונים אישים מרשימים יש לו עד כה. "אני לא יודע אם מכבי פספסו אותו כי יש שם הרבה שחקנים טובים", מסכם קלינגר. אולי הערב אזולאי יגרום לשקול את הדברים מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully