וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 שנה של מלחמה מילולית: מיטב הציטוטים בין ונגר למוריניו

לקראת המפגש ה-14 של היריבים המרים, ה'טלגרף' אסף את חילופי ההאשמות הפיקנטיים ביותר ביניהם. "נורמלי שהוא מתלונן", "הוא לא מחובר למציאות" ומה אמר הפורטוגלי כשחתם במנצ'סטר יונייטד?

ז'וזה מוריניו מנג'ר צ'לסי עם ארסן ונגר מנג'ר ארסנל. GettyImages
יריבות מרה. ונגר ומוריניו/GettyImages

מנצ'סטר יונייטד תארח את ארסנל ביום שבת למשחק שהוא הרבה יותר מקרב על שלוש נקודות, אלא גם פרק נוסף ביריבות המרתקת בין ז'וזה מוריניו לארסן ונגר. שני המאמנים פיתחו מערכת יחסים מלאה בעוינות ורגעים מכוערים החל מהגעתו של הפורטוגלי לצ'לסי ב-2004, וזה יהיה המפגש ה-14 ביניהם והראשון מאז ספטמבר 2015. ונגר ניצח את מוריניו פעם אחת בלבד, וגם זה היה רק במשחק מגן הקהילה בעונה שעברה, ואף ספג מצ'לסי שלו 6:0 משפיל במשחקו ה-1,000 על הקווים בארסנל.

לרגל המפגש הפיקנטי אסף ה'טלגרף' הבריטי את מיטב הציטוטים שנאמרו בין שני הצדדים לאורך השנים:

"אני לא רואה שצ'לסי משחקת עם יותר שחקנים אנגליים מאיתנו. מי משחקני הבית שלהם הם פיתחו בדיוק? רק אחד. ג'ון טרי" - פברואר 2005, ונגר על הטענות שארסנל לא משתפת מקומיים.

"אני יודע שאנחנו חיים בעולם בו יש רק מנצחים ומפסידים, אבל ברגע שספורט מעודד קבוצות שמסרבות לקחת יוזמה, הספורט הופך למסוכן" - אוגוסט 2005, ונגר לא ציין את שמו של מוריניו, אך כמובן התכוון למאמן שבדיוק זכה באליפות ראשונה עם צ'לסי.

"לוונגר יש בעייה אמיתית איתנו. אני חושב שהוא מה שנקרא אחד שנהנה לצפות. הוא אוהב להסתכל על אנשים אחרים. יש אנשים שכשהם בבית, הם צופים באחרים עם טלסקופ. ונגר הוא כנראה אחד מהם - זאת מחלה" - אוקטובר 2005, אחת האמירות הכי שנויות במחלוקת של מוריניו, שהתנצל עליה בהמשך.

ארסן ונגר מנג'ר ארסנל (ימין) עם ז'וזה מוריניו מנג'ר צ'לסי. רויטרס
גם אז מוריניו ניצח. המפגש האחרון בין השניים/רויטרס

"הוא מקולקל, לא מחובר עם המציאות וחסר כבוד. כשאתה נותן הצלחה לאנשים טיפשים זה הופך אותם לטיפשים יותר" - נובמבר 2005, ונגר לא אהב את מה שהתארים עשו למוריניו.

"אם רוצים להשוות בין מאמנים, צריך לתת להם את אותם משאבים בדיוק ולתת להם חמש שנים, ואחר כך לבדוק מי הצליח יותר" - פברואר 2007, מוריניו שולח מסר לוונגר לפני גמר גביע הליגה. התואר, אגב, הלך לפורטוגלי.

"שלא כמו ארסנל ניסינו לבנות הצלחה דרך שימוש בשחקנים אנגליים" - נובמבר 2007, גם אחרי שמוריניו עזב את צ'לסי בפעם הראשונה, הוא ניסה לעצבן את ונגר.

"האנגלים מאוד אוהבים סטטיסטיקה. האם הם מודעים לכך שלוונגר רק 50 אחוז ניצחונות בפרמיירליג", אפריל 2008, מוריניו ציין שלא התכוון לכך שהוא מאמן יותר טוב, פשוט פחות גרוע.

"צ'לסי כבר שיחקה פעמיים נגד מנצ'סטר יונייטד. הם היו יכולים למכור להם את מאטה גםבשבוע שעבר. אני חושב שאם רוצים לכבד את ההוגנות במשחק זה לא צריך לקרות" - ינואר 2014, מוריניו שוב בצ'לסי וארסנל מתמודדת מולה על האליפות. ונגר התעצבן שמאטה נמכר ליונייטד אחרי שכבש שיחקה פעמיים מול צ'לסי במה שלדעתו היה ניסיון להחליש את הקבוצה שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ארסן ונגר נגד ז'וזה מוריניו, תגובות מהרשת. טוויטר, צילום מסך
אחת מתגובות הרשת למאבק ארוך השנים/צילום מסך, טוויטר

"זה נורמלי שוונגר מתלונן, זה קורה כל הזמן. הוא אמור לשמוח שצ'לסי מכרה שחקן כמו מאטה. אני חושב שמה שלא הוגן זה שהקבוצה שלו תמיד מקבל את הימים הטובים ביותר למשחקים שלה" - ינואר 2014, מוריניו, כמובן, לא נשאר חייב.

"זה פחד מכישלון" - פברואר 2014, ונגר מקניט את מוריניו על שלא מצהיר שצ'לסי רצה לאליפות.

"הוא מומחה בכישלונות, אם לא אקח תואר עם צ'לסי שמונה שנים אתפטר ולא אחזור לעולם" - פברואר 2014, מוריניו שוב בתגובה ישירה לדבריו של ונגר.

"הוא יכול לדבר על שופטים לפני המשחק ואחרי המשחק, הוא יכול לדחוף אנשים באיזור הטכני. הוא יכול לבכות בבוקר והוא יכול לבכות בצהריים, שום דבר לא יקרה. הוא לא זוכה בתארים, שומר על המשרה שלו והוא עדיין המלך. זו פריבילגיה" - ספטמבר 2015, מוריניו ממשיך להיטפל למאזן התארים העגום של ונגר.

"יש מאמנים מסוימים שלא זכו בתואר כבר עשור. אם לי יש משהו להוכיח, דמיינו לכם את האחרים. לסיים במקום הרביעי זו לא המטרה" - יולי 2016, מוריניו הגיע ליונייטד ומייד חזר לתקוף את ונגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully