וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלאן גספרוני בראיון ל-'פודיום': "אם תומאס מולר ירצה לשבת איתי לבירה, אפילו גרמנית, אני מסכים"

16.11.2016 / 12:00

הפוסט של אלאן גספרוני מסן מרינו נגד כוכב גרמניה חרך את הרשת עם 31,000 לייקים. הפודיום הגיע לגיבור מעמד הפועלים החדש וגילה למה חשוב להמשיך לקבל שמיניות, מה עומד מאחורי עקיצת הסנדלים והגרביים ולא חושש מנקמה ("אם יש משהו שאנחנו לא מפחדים ממנו - זה גולים")

רויטרס

סן מרינו עלתה חזק לכותרות לפני שנתיים ויום, כשחילצה 0:0 מאסטוניה והשיגה נקודה רשמית ראשונה אי פעם. הערב ההוא נגמר בפיצה ובירה, כפי שסיפר לי אז ניקולה צ'יארוצי, מגן וברמן. שנתיים חלפו, ושוב סן מרינו חזק בכותרות. הפעם בגלל אלאן גספרוני.

הפודיום || מדליית הזהב תחולק ביום חמישי.

עוד בנושא

יוכין טוען: תומאס מולר צדק, נבחרת כמו סן מרינו צריך לעבור סינון
לא כוחות: גרמניה ניצחה 0:8 בסן מרינו במוקדמות מונדיאל 2018
בסן מרינו ענו בתקיפות לביקורת של תומאס מולר על המשחק מולם

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מדליית כסף: האיש שיצא נגד תומאס מולר ונבחרת גרמניה

תומאס מולר שחקן נבחרת גרמניה מול מתאו ויטאיולי שחקן נבחרת סן מרינו. AP
תומאס מולר שחקן נבחרת גרמניה מול מתאו ויטאיולי שחקן נבחרת סן מרינו/AP

עוד קודם לכן, בעצם, בגלל תומאס מולר. אחרי ה-0:8 של גרמניה בסוף השבוע כוכב הנבחרת גרמניה התבטא נגד משחקים מול מדינות כסן מרינו. "אני לא מבין מה הטעם במשחק כל כך לא שווה כוחות, במיוחד לאור לוח המשחקים הצפוף שלנו", אמר מולר לאחר המשחק במסגרת בית ג' של מוקדמות מונדיאל 2018. "אני מבין שבשבילם זה מיוחד לשחק נגד אלופת העולם, אבל תוהה האם אלה לא משחקים עם סיכון מיותר".

גספרוני, לשעבר דובר נבחרת סן מרינו וכיום נשיא המועדון המקומי SP לה פיוריטה וקצין התקשורת של הוועד האולימפי המקומי (ארבעה ספורטאים בריו 2016; 0 מדליות בכל הזמנים), התעצבן מאוד. בשבת בערב הבטיח תגובה נסערת בעמוד הפייסבוק שלו, בראשון אחר הצהריים גם קיים.

לפוסט המלא
לתרגום

גספרוני חיבר פוסט תגובה לטענותיו של תומאס מולר, ובו עשרה סעיפים מדוע משחק בין סן מרינו לגרמניה הוא כן שימושי. הסעיפים הטובים ביותר היו, לדעתי, סעיפים מספר 1 ("כדי להראות לך שאפילו נגד קבוצה חלשה כמונו אתה לא מצליח לכבוש שער") ו-10 ("כדי לעזור לי להבין שגם אם אתם לובשים את חליפות אדידס הכי יפות שיש, אתם תמיד אלה שהולכים עם גרביים לבנים מתחת לסנדלים").

איש צנוע גספרוני. כך גם עמוד הפייסבוק שלו. פה לייקים בודדים, שם עשרות. אבל פוסט התגובה שלו קרע את הרשת. 31 אלף לייקים, יותר מ-7,000 שיתופים. הוא בכלל לא ציפה לכך. הוא בסך הכול רצה לענות לציטוטים של מולר, שפגעו בו ובעמו - עמוקות. "החלטתי לכתוב את התגובה בגלל שהרבה חברים שלי מסן מרינו ביקשו שאעשה את זה", הוא מספר. "המילים של מולר היו מעציבות וקשוחות מאוד, אז עניתי. מבחינתי, כתבתי את זה בשביל האוהדים של סן מרינו, ואני לא יודע למה ואיך, אבל בתוך חמש שעות זה היה בכל העולם - מרוסיה ועד ברזיל, והנה, אני מגלה שגם בישראל שמעו על זה. עכשיו מחכות לי יותר מ-3,000 הודעות בפייסבוק שעוד לא הספקתי לענות עליהן. רוב האנשים מפרגנים, אבל יש גם כאלה שכותבים לי שמולר צדק, וזה בסדר".

הרבה אנשים חושבים שמולר צודק. שהמשחקים בין הנבחרות הגדולות ליריבות כמו סן מרינו, 201 בדירוג פיפ"א, חסרי ערך ספורטיבי.

"אני עונה לכולם שיש 52 התאחדויות כדורגל באירופה ואי אפשר לתת רק לשלוש לשחק. יש עוד 49, שמגיע להן לשחק ולנצח ולהפסיד ולכבוש ולהפתיע. כדורגל זה לכולם, כולם אומרים את זה בגלל שזה נכון. אם אתה נותן לתינוק שלך כדור, הוא יבעט בו. אני שמח שפיפ"א ואופ"א גם חושבות ככה. הכדורגל הוא משפחה גדולה ויש בה גם תינוקות קטנים וגם תינוקות גדולים ועשירים".

אתה מחכה לתגובה של מולר?

"תומאס מולר הוא ספורטאי ואני בטוח שהוא איש טוב. אם הוא ירצה לדבר איתי, אין בעיה. אם הוא ירצה לשבת לבירה, אפילו גרמנית, אני מסכים גם לזה. גם אם נריב, בסוף נלחץ ידיים".

ממ על תומאס מולר, שחקן נבחרת גרמניה. פייסבוק, צילום מסך
ממ על תומאס מולר, שחקן נבחרת גרמניה/צילום מסך, פייסבוק

הסעיף הפופולרי ביותר בתגובה היה על הסנדלים והגרביים. הממים לא איחרו להגיע. גספרוני מסביר: "סן מרינו נמצאת ליד הים האדריאטי, ובאייטיז ובניינטיז כל הגרמנים היו מגיעים לכאן לחופשה, וכשהם היו מגיעים הם תמיד היו עם סנדליים וגרביים לבנים. ככה סיפרו לנו, אני בן 33 ואת האייטיז אני לא זוכר".

רק בן 33 וכבר בעלים של קבוצה ודובר של הוועד האולימפי?

"סן מרינו זה מקום קטן, ואין אף אחד אחר שרוצה לעשות את זה", הוא צוחק.

עכשיו, אחרי שהעולם נחשף לפוסט שלך, יש משהו בו שהיית משנה?

"לא רוצה לשנות כלום כי הכול אמיתי לחלוטין. כתבתי אותו בחמש דקות, בלי לחשוב יותר מדי. זה לא פוסט של מישהו שרוצה לשנות את העולם. זה פוסט נורמאלי של אוהד נורמאלי שאוהב את הנבחרת שלו".

אתה הפכת למפורסם.

"אני לא רוצה להיות מפורסם. אני שמח כי עכשיו הרבה יותר אנשים שמעו על הנבחרת שלנו. אנחנו קטנים אבל עושים דברים גדולים. זה היה קידום נהדר לנבחרת. יהיה לנו קשה להתקדם באמת, גרים פה רק 30 אלף איש ואין לנו אפשרות להעניק דרכונים לכדורגלנים מקצוענים. אבל אנחנו יכולים להמשיך בשלנו. לפני שנתיים עשינו תיקו עם אסטוניה, לפני חודש כבשנו מול נורבגיה. עבורינו זה המון".

אתה לא מפחד שהפוסט יספק לגרמניה מוטיבציה מיוחדת לקראת המפגש בין המדינות ביוני 2017?

"לא. הם גרמנים. הם לא צריכים מוטיבציה מיוחדת. הם תמיד מלאי מוטיבציה, כי הם גרמנים".

ומולר? עכשיו ינסה לכבוש נגדכם בכוח.

"אנחנו סן מרינו. אם יש משהו שאנחנו לא מפחדים ממנו - זה מגולים".

מדליית ארד: שאק רוקד הורה

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully