וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצפון קוריאה בטוחים: "נגדל דור שחקנים וכל אחד מהם יהיה טוב יותר ממסי"

המהפכה הבאה? קים ג'ונג און סימן את המקום הראשון בדירוג העולמי של פיפ"א, ובצפון קוריאה כבר מסמנים יעדים: "קודם נהפוך לנבחרת הטובה ביותר באסיה, ורק אז נזכה בגביע העולמי"

one

בווידאו: ברצלונה מנצחת 1:2 את סביליה

על פי דירוג פיפ"א צפון קוריאה לא נחשבת לאחת ממעצמות הכדורגל הגדולות כשהיא מדורגת במקום ה-126 בלבד, לצד ארמניה ואתיופיה. אולם על פי התוכניות של הממשל המקומי הדירוג העולמי של פיפ"א עומד לעבור מהפכה מרעננת. על פי הדיווחים היום (שלישי) בתקשורת המקומית עולה כי בצפון קוריאה עובדים על תוכנית לפיה הם יגדלו "דור חדש בו כל אחד מהם יהיה טוב יותר מליאונל מסי", כאשר המטרה היא ברורה: "אנחנו רוצים להשתלט על הכדורגל העולמי, ואין ספק כי יש ביכולתנו לייצר שחקנים טובים יותר ממנו כבר בשנים הקרובות", הסבירו.

עוד בנושא:

מתיחות לקראת הדרבי. גבי: "רונאלדו ובייל לא הכי טובים בריאל"
דירוג ESPN: מאה הכדורגלנים הטובים בעולם, הטופ-10 בכל עמדה
"תפילה בסן חואן": ארגנטינה בלחץ, לוקאס פראטו יהיה המושיע?
ברצלונה תנסה לצרף את דריו סרנה בינואר, אלש וידאל יעזוב
ניימאר וקוטיניו, סיפור אהבה: הצמד הכי מדובר השבוע בכדורגל העולמי

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. רויטרס
דור שלם? מסי/רויטרס

התוכנית צברה תאוצה בעקבות הקמת אקדמית הכדורגל בפיוניאנג ב-2013 וחרף הסנקציות המחריפות מאמינים בצפון קוריאה כי הם מסוגלים להשיג את המטרה בשנים הקרובות. אחד מהמאמנים באקדמיה הסביר: "אנחנו מלמדים את השחקנים שלנו לשפר את היכולות שלהם בצורה מיוחדת, בתקווה כי הם יהיו מסוגלים להגביר את האיכות בדיוק כמו מסי, רק בצורה מהירה יותר. צפון קוריאה היא אחת המדינות החזקות ביותר מבחינה טכנולוגית באסיה, וזה רק עניין של זמן עד שנהיה דומינטיים גם בכדורגל וגם נזכה בגביע העולמי".

מי שמעורב, ולא במפתיע, בתוכניות הוא נשיא צפון קוריאה, קים ג'ונג און. אחד האנשים שעומדים מאחורי התוכנית, שאנג רי מיונג, סיפר: "הדבר הראשון שאנחנו רוצים הוא להשתלט על אסיה ולהפוך לנבחרת הטובה ביותר ביבשת, משם כבר יהיה אפשר לדבר על המקום הראשון בדירוג פיפ"א".

רגע השיא הכדורגל בצפון קוריאה היה אי שם במונדיאל 1966, אז הנבחרת נעצרה מול איטליה ברבע הגמר. מאז היא הספיקה להופיע רק פעם אחת בגביע העולמי, ב-2010 אז היא ספגה שלושה הפסדים. ההתאחדות המקומית בחרה לצרף לשורותיה מספר מומחים בכירים לגידול צעירים, אולם אחד מהם ניסה לצנן את ההתלהבות וסיפר: "אני לא מאמין שאפשר לייצר כדורגלן כמו מסי כמו במעבדה, הבעיה של הכדורגל בצפון קוריאה היא שהשחקנים הטובים ביותר משחקים במדינה ולא מתקדמים לליגות בכירות יותר". אז האם בצפון קוריאה יהיו מוכנים לפתוח את השערים עבור הדירוג של פיפ"א? אל תסמכו על זה.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ורעייתו, 2012. AP
דירוג פיפ"א, זהירות. קים ג'ונג און/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully