וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דה ביאזי: "זהבי התנהג כמו בן זונה, אסור היה לרדת לרמה שלו"

מאמן אלבניה ירד נמוך כשהאשים את השוער ברישה בחוסר אחריות ותקף את החלוץ הישראלי ש"עשה הצגה והשפיע על צוות השיפוט". השופט הגרמני ספג איומים על חייו. "מארקה": "הפנדל המוזר של השנה"

מערכת וואלה!

צפו במשדר באולפן וואלה! NEWS בעקבות הניצחון באלבניה

אחרי התבוסה של אלבניה 3:0 לנבחרת ישראל אמש (שבת) באלבסן, המאמן המפסיד ג'אני דה ביאזי סירב להאשים את השופט שהרחיק שני שחקנים אלבניים. היום הוא כבר נשמע הרבה יותר כעוס.

מאמן נבחרת אלבניה, ג'אני דה ביאזי. AP
כועס מאוד. דה ביאזי/AP

המאמן האיטלקי התייחס לתקרית בדקה ה-55, בה השוער אטריט ברישה התעמת עם ערן זהבי, ביצע תנועת נגיחה וספג כרטיס אדום. בעקבות ההרחקה הזו אלבניה נותרה בתשעה שחקנים ולמעשה איבדה סיכוי לחזור למשחק.

"ברישה התנהג כמו שחקן צעיר ולא מנוסה. שחקנים במעמד שלו חייבים להיות זהירים", אמר דה ביאזי, "כמובן שזהבי עשה הצגה והשפיע על צוות השיפוט, אבל ברישה לא היה צריך לעשות את מה שעשה. היריב התנהג כמו בן זונה, אבל הוא לא היה צריך לרדת לרמה שלו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברישה עצמו סירב להתראיין ועזב את האצטדיון מיד אחרי השריקה האחרונה. הקפטאן אנסי אגולי אמר: "יש הרבה דברים שהיינו צריכים לעשות בצורה שונה. הכרטיס האדום הראשון הוא חלק מהמשחק, אבל יכולנו להימנע מההרחקה השנייה. ברישה הוא שחקן מנוסה"

נשיא ההתאחדות האלבנית, ארמנד דוקה אמר: "אני שומע תלונות על השופט, אבל אנחנו צריכים להיות מפוכחים ולהבין שהוא לא היה הבעיה שלנו. יכול להיות שהוא הגזים עם הכרטיס האדום הראשון. זו לא הפעם הראשונה בה ברישה לא שולט בעצבים שלו - אסור שדברים כאלו יקרו".

אגב, ההרחקה של ברישה דווחה בתקשורת האירופאית וברשתות החברתיות כ"אירוע מוזר", וב"מארקה" הספרדי אף הוגדרה כ"טירוף". "ארבע דקות של טירוף במשחק בין ישראל לאלבניה", קראה הכותרת ב"מארקה", שם נראו ברישה וזהבי בקרב הנגיחות, "נגיחה בלי כדור, צלילה ברחבה, שוער שעלה מהספסל והציל - כך נראה הפנדל הכי מוזר של השנה".

דניז אייטקין, שופט כדורגל גרמני. GettyImages
לא נעים. אייטקין/GettyImages

בינתיים אוהדים של נבחרת אלבניה פרסמו איומי רצח בדף הפייסבוק הרשמי של השופט דניז אייטקין, שניהל את המשחק בו נבחרתם הובסה 3:0 על ידי ישראל. אייטקין הגרמני הרחיק שני שחקנים אלבנים ושרק לשני פנדלים לטובת ישראל - דבר שעורר את חמתם של האוהדים האלבנים. מלבד איומי רצח הופיעו גם קללות קשות, רבות מהן על רקע המוצא הטורקי של השופט.

בנבחרת אלבניה עצמה, קיבלו באכזבה גלויה את התוצאה. חלק מהשחקנים טענו שאייטקין היה צריך להסתפק בכרטיס צהוב לבראט ג'ימשיטי בדקה ה-18 (אלסעיד היסאי: "אני לא מבין, על פי החוק זה לא כרטיס אדום"), אבל רובם לא האשימו את השופט.

"אני וכל שאר השחקנים מתנצלים בפני האוהדים", אמר לדיאן ממושאי, "כשאתה מפסיד לישראל 3:0 בבית אין הרבה מה להגיד, אבל אני לא חושב שהתוצאה הוגנת. ג'ימשיטי לא היה צריך להיות מורחק בפנדל הראשון, אבל זה מה שהשופט החליט".

עוד בנושא:

ניצחון שלישי ברציפות: ישראל הביסה 0:3 את נבחרת אלבניה בחוץ
תקלה במטוס עיכבה את המראת הנבחרת מאלבניה בחזרה לארץ
יניב טוכמן, שליחנו לאלבניה, מנתח את כל הבינגואים של אלישע לוי
יוסיפון על החשיבות העצומה של ביברס נאתכו ומאור בוזגלו לנבחרת
האוהדים האלבנים זועמים: איומי רצח על השופט בעמוד הפייסבוק שלו
מופע האימים של עמיחי שפיגלר: מיטב התגובות ברשתות החברתיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully