וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאתכו: "הפרישו אותי מוקדם". גורם: "אלישע ענה למבקרים"

13.11.2016 / 7:16

אחרי הניצחון באלבניה, בנבחרת עסקו בביקורות ודיברו על השינוי שעובר על המאמן: "ניפוי ביטון הוכיח זאת". זהבי עקץ: "אמרו שלא אמסור לעטר. ספרד? אין לנו מה להפסיד". השחקנים נבהלו מעצירת המטוס: "נס כפול באלבניה"

מערכת וואלה!

צפו במשדר באולפן וואלה! NEWS בעקבות הניצחון באלבניה

שחקני נבחרת ישראל חגגו אתמול (שבת) את הניצחון באלבניה (0:3) דקות ארוכות בחדר ההלבשה. "אין ספק, זה היה אחד הניצחונות הגדולים של הנבחרת בשנים האחרונות, ניצחון גדול יותר מאשר על בוסניה. לא זכור לי מתי הנבחרת שיחקה ככה במשחק חוץ", אמר גורם בכיר בנבחרת לאחר המשחק. למרות זאת, בנבחרת הדגישו כי "לא תשמעו את אלישע יוצא מפרופורציות, מדבר על העפלה. הוא יודע בדיוק איפה הוא נמצא ומה המטרה שלו. אין ספק שאתמול הוא ענה למבקרים", אמרו בנבחרת, שם מצפים לסיים במקום השלישי בבית, מקום אחד גבוה יותר מאשר בעידן אלי גוטמן.

עוד לפני הצד המקצועי, מתברר ששחקני הנבחרת עברו חוויה לא נעימה בהמראה. לאחר שהמטוס עצר בפתאומיות רגע לפני שהוא ממריא והטייס דיווח על תקלה במטוס שגרמה לנוסעים לבהלה מסוימת ולעיכוב ארוך בטיסה, סיפר אחד מהם: "קרה לנו נס כפול באלבניה הלילה. רק בנס לא עלו על התקלה כשאנחנו באוויר". נכון להבוקר, שחקני הבחרת עדיין ממתינים להמראה כשייתכן עיכוב של מספר שעות בהמראה.

עוד בנושא

התעלמו מההתרעות: ישראל הביסה 0:3 את אלבניה בחוץ
תקלה במטוס מעכבת את המראת הנבחרת מאלבניה בחזרה לארץ
שליחנו לאלבניה על כל הבינגואים של אלישע לוי במהלך המשחק
החשיבות העצומה של ביברס נאתכו ומאור בוזגלו לנבחרת ישראל
אלמוג כהן וערן זהבי 8, נאתכו 7.5, ומה עם אלישע לוי? הציונים

ביברס נאתכו שחקן נבחרת ישראל מול טאולנט ג'אקה שחקן נבחרת אלבניה. AP
"בקבוצה דומיננטית אני יכול לחלק ארבעה או חמישה כדורים במשחק, בנבחרת אחד או שניים". ביברס נאתכו/AP

מי שנראה מאוד מרוצה בסיום היה הקשר ביברס נאתכו. אחרי הראיון שהעניק לוואלה ספורט, בו הביע את אכזבתו מאי זימונו לשני המשחקים מול מקדוניה וליכטנשטיין, אתמול נשאל קשר צסק"א מוסקבה שוב על הביקורות נגדו. "שמעתי הרבה ביקורות, לא תמיד הקשבתי, לפעמים הקשבתי והפנמתי. בקבוצה דומיננטית אני יכול לחלק ארבעה או חמישה כדורים במשחק, בנבחרת אחד או שניים", אמר נאתכו. "הכדור הראשון הרג אותם, זה פתח לנו את המשחק, שהפך להיות יותר קל. בנבחרת ישראל אנחנו לרוב אנדרדוג, ערן זהבי מגיע לחמישה מצבים בסין, כאן לאחד. הפכנו להיות פייבוריטיים אחרי המהלך של הפנדל והאדום. אם לא היה כואב לי, לא הייתי מגיע יותר. שחקן שלא מגיע לנבחרת צריך לכאוב לו. היה נוח לכולם להפריש אותי מוקדם, גם כשאני בן 28. אני פה, ולהרבה שנים. זה אחד המשחקים שהכי נהניתי בהם".

בנבחרת דיברו עוד לפני המשחק על השינוי שחל באלישע לוי. "הניפוי של ניר ביטון הוכיח שמשהו באלישע השתנה. הוא הגיע לנבחרת שמשחקת בבית שבו יש לו רק מה להפסיד, אבל הוכיח שבניגוד למה שחשבו עליו יש לו גם קווים אדומים", אמרו בנבחרת והוסיפו: "כשהוא בחר את ההרכב, אלישע ידע שיחטוף ביקורת מהפרשנים על שיתוף אייבינדר ועל הניפוי של ניר. הוא לא חשש והלך עם האמת שלו עד הסוף. היו אנשים שייעצו לו לא להזמין את עטר וזהבי יחד לאור היחסים בניהם בשנתיים האחרונות, או לא לזמן את נאתכו. זהבי בישל לעטר, נאתכו היה אחד המצטיינים. הוא הרוויח את שלושתם אתמול". לאחר המשחק נכנס לוי לחדר ההלבשה והודה לשחקנים. אלה חגגו דקות ארוכות. את השמחה של דודו גורש קטעה ההודעה כי הוא לא ישחק מול ספרד. "הייתי בטוח שאחרי שלושה צהובים אתה בחוץ", אמר לאנשי הנבחרת ותפס את הראש. לאלישע לוי יש הרבה זמן להחליט מי יהיה שוער הנבחרת במשחק בספרד בחודש מרץ.

"אי אפשר להשוות את זה לניצחון הגדול בצרפת", המשיך נאתכו, ששחזר לרגע את ההופעה הגדולה של רוזנטל, ברקוביץ' ועטר במשחק ההוא, אך החליט לשמור על פאסון. "אמרנו מהיום הראשון של ההגרלה: אנחנו צריכים לשאוף לסיים במקום השלישי. ניצחנו גם את בוסניה וכולם אמרו שאנחנו מסיימים לפחות במקום השלישי. יש נבחרות טובות יורת מאיתנו, איטליה וספרד יעלו. אנחנו פה בשביל המקום השלישי".

ערן זהבי ושחקני נבחרת ישראל חוגגים. AP
"בטח שלא ניסיתי להתחזות". ערן זהבי/AP

אחד מכוכבי המשחק,ערן זהבי, הוסיף: "אין לי עניין של נקמה בתקשורת, אני מנסה להיות הכי טוב שאפשר. אני לא לוקח קרדיט הערב, כמו שבכישלונות אני לא לוקח את זה על עצמי. שלטנו מהרגע הראשון, המשחק התפתח לטובתנו, אבל גם בשוויון מספרי הראינו שאין לנו רגשי נחיתות. ביקורות אף פעם לא נעימות, אני מעדיף שכשמפסידים יבקרו אותי וכשמנצחים יפרגנו לכל הנבחרת. אני מדוה לאלשיע על המחמאות, הוא ידוע מה התפקיד הכי טוב שלי, איפה אני בא לידי ביטוי. לא ביקשתי ממנו לשחק בעמדה הזאת. איפה שהוא יצטרך, אני תמיד יהיה שם בשבילו. כשאני משחק חופשי אני יותר קרוב לשער ואפשר לבוא יותר לידי ביטוי. הייתי יותר דומיננטי. לא זכור לי משחק שבו כל כך נהננו. היינו אגרסיבים בהגנה, זה אחד השינויים שעשינו. הצלחנו להביך אותם פעם אחר פעם. הייתי שמח אם המשחק היה נמשך עוד רבע שעה".

לקראת המשחק בספרד אמר: "זה יהיה משחק קשה מאוד. אין ציפיות שנבוא ונפרק את ספרד. עדיין לא נבוא להתבטל. זה משחק שאין מה להפסיד בו, גם אם נפסיד שתיים או שלוש אפס. למרות שזה בטח לא משהו שאנחנו רוצים שיקרה. השוער שלהם עשה טעות שגמרה עבורם את המשחק. אמנם לא ניצלתי את הפנדל, אבל חשוב שניצחנו. לא עושים דבר כזה, ובטח שלא ניסיתי להתחזות. זכותי לדרוש פנדל. בטלביזיה אמרו שאם אני ועטר נבוא מול השוער, לא אמסור לו. אנשים קיבלו את התשובה".

בן שהר הוסיף: "הופתעתי שפתחתי, אני משחק כמה שנים בנבחרת ואני תמיד שמח שאני פותח בהרכב. הראנו עליונות מהדקה הראשונה, לא רק האדומים והפנדלים. מהדקה הראשונה באנו חדים. באנו מאוד מוכנים למשחק, אלישע הכין אותנו טוב מאוד גם מול השחקנים שלהם. ידענו מה נקודות החולשה. יצאנו למתפרצות כשצריך. בעוד כמה חודשים נבחרת ספרד תחכה לנו. ההכנה למשחק לא הייתה פשוטה. אנחנו שחקנים מקצוענים שבאים לשחק כדורגל בסך הכל, ראינו את הגב שנתנו לנו, המבטחים מסביב הרגיעו אותנו. לא פשוט כשיש רעשי רקע. אני מאוד שמח שעשינו את זה".

בנבחרת ישראל דיווחו לנו על כוונת המגן טאלב טואטחה להוציא דרכון סודני כדי לצאת עם איינטכרט פרנקפורט למחנה אימונים באיחוד האמירויות בחורף, אולם כעת במועדון הגרמני יצטרכו לבדוק את מצבו לאחר שנפצע באימון המסכם לקראת המשחק באלבניה.

* מערוץ 1 נמסר שהמשחק הביא רייטינג ממוצע של 13.5 אחוז ופיק צפייה של 16.6 אחוז בשעה 23:23.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully