וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצח את כל השדים: כל הבינגואים של אלישע לוי בנבחרת ישראל

המסר לנאתכו חלחל, ההימור על זהבי בחוד התברר כהברקה, ההצבה של איינבינדר ערערה את האלבנים. כל החלטה שנויה במחלוקת של אלישע לוי קיבלה סימן קריאה. שליחנו לאלבניה על סגירת המעגל של המאמן, וגם: הטעות המיותרת של גורש

מערכת וואלה!

צפו במשדר באולפן וואלה! NEWS בעקבות הניצחון באלבניה

1. כאילו לא די בכל מה שעבר כאן על המשלחת הישראלית, גם ההמראה חזרה הביתה לא הייתה חלקה. בשלוש בבוקר, שעון טירנה, כשהשחקנים והמלווים כבר מתרווחים בכיסאות לקראת ההמראה, עצר לפתע המטוס בחריקת בלמים על המסלול ועורר בהלה גדולה. הטייס כבר האיץ לקראת המראה ועבר את ה-100 קמ"ש על המסלול כאשר נורית חיווי נדלקה והצביעה על תקלה בכנף השמאלית. טייס המטוס עידכן כי בשל הנורית, הוא חוזר לחנייה וימתין לטכנאי שיבדוק מה קרה. השעה כבר היתה ארבע לפנות בוקר כאשר כל השחקנים ואנשי הביטחון שיצאו לאלבניה, ישבו במטוס וחיכו להגעת הטכנאי. יש לציין כי השחקנים היו מאוד רגועים והמתינו בסבלנות כדי לקבל עדכונים ולשמוע מתי ניתן יהיה להמריא.

עוד בנושא:

ניצחון שלישי ברציפות: ישראל הביסה 0:3 את נבחרת אלבניה בחוץ
תקלה במטוס מעכבת את המראת הנבחרת מאלבניה בחזרה לארץ
אופוריה בנבחרת: ביברס נאתכו למבקרים, זהבי כבר מתכונן לספרד
יוסיפון על החשיבות העצומה של ביברס נאתכו ומאור בוזגלו לנבחרת
האוהדים האלבנים זועמים: איומי רצח על השופט בעמוד הפייסבוק שלו
מופע האימים של עמיחי שפיגלר: מיטב התגובות ברשתות החברתיות
גיליון הציונים: אלמוג כהן וערן זהבי 8, נאתכו 7.5, ומה עם אלישע לוי?

מאמן נבחרת ישראל, אלישע לוי. AP
כל החלטה בינגו. אלישע לוי/AP

2. אלישע לוי סיים את מסיבת העיתונאים לכבוד הניצחון הגדול בקריירה שלו באיפוק וכבר פנה לשוב לאזור חדרי ההלבשה. איתן דותן, קצין העיתונות של הנבחרת, כבר החל לתרגם לאנגלית את דברי המאמן לטובת התקשורת האלבנית, אבל אז חזר לוי על עקבותיו ועבר בין כל העיתונאים הישראלים כדי ללחוץ יד ולהגיד תודה. אם היה יוצא בלי נקודות מאלבסן, אף אחד לא היה עושה לו חשבון בתקשורת הישראלית. גם העיתונאים שיצאו לאלבניה ולבטח עורכים ופרשנים שנשארו בארץ היו חוגגים עליו. אחרי הכל אלה היו ימים מורכבים, רוויים בהחלטות קשות, ששיאן בהרכב די מפתיע. איש לא ידע להעריך מה יהיה ההרכב של לוי ומדובר בפגיעה באגו של לא מעט אנשי מקלדת ומחזיקי מיקרופונים. במובן הכי עמוק זה לא היה רק הניצחון הכי יוקרתי של לוי על המגרש, זה היה גם הערב שבו הוא ניצח את כל השדים, כפי שהיטיב לבטא אורי ששון אחרי הזכייה במדליית הארד בריו. אבי לוזון נזף בו, דודו דהאן פתח איתו חשבון ולכל אחד כמעט היה מה להגיד על האחד עשר שלו. "הלכתי עם האמת שלי וההחלטה לא הייתה קלה", אמר המאמן הלאומי מאוחר יותר. "רק בצהריים החלטתי על ההרכב ובדרך כלל לוקח לי פחות זמן להגיע להחלטה".

3. ישראל ניצחה גם בזכות היתרון המספרי אבל כבר מהמחצית הראשונה היה ברור, שבכל מצב הכוחות לפחות מאוזנים. ביברס נאתכו נתן את משחקו הטוב בנבחרת אחרי שלוי שלח אותו לסדר את הראש בקריאה הקודמת כשלא הזמין אותו. הוא הימר על בן שהר מתוך אמונה שמדובר בשחקן הכי חם בליגה בחלק הקדמי ונהנה מדקות מצויינות שלו בהתחלה. דן איינבינדר קינח בשער בכורה אבל הלחץ שעשה קדימה, ערער את כל הביטחון של האלבנים בהתחלה. לוי גם הרוויח את אלמוג כהן אחרי שהלך לאיבוד אצל אלי גוטמן, אבל ההחלטה המשמעותית מכולן הייתה הצבתו של ערן זהבי בשפיץ. אם לא היה מקבל מהקפטן שום דבר, היה נחתך לחתיכות כי ספסל את תומר חמד. אבל לוי הלך עם זהבי שגמל במשחק תכליתי ונקי ברמה של רוקח בבית מרקחת.

שחקן נבחרת ישראל, דן איינבינדר. AP
ערער את האלבנים. איינבינדר/AP

4. דודו גורש חייך במבוכה על המטוס בדרך אחר חצות חזרה לישראל. "לא ידעתי שצהוב ימנע ממני מלשחק מול ספרד", אמר. "לא ידעתי שאני בסכנה ועכשיו אני מצטער כי מי רוצה להחמיץ משחק כמו שמחכה לנו בחודש מרץ?". הכרטיס הצהוב של גורש היה מיותר וממש לא הכרחי. במעט העבודה שהייתה לו הוא היה טוב מאוד. עמד על המשמר ולא נתן לאלבנים צ'אנס לחזור. יש לנבחרת שקט מאחור. בחור משכמו ומעלה שגורם ודאי לצוות הלאומי להצטער שהוא לא צעיר בעשר שנים.

5. 28 אנשי שירות הביטחון חזרו אמש אחר חצות לישראל וסיימו את המשימה הגדולה ביותר של ליווי נבחרת ספורט לאומית. רק מחצית מהם היו על הטיסה לאלבניה ביום חמישי עם השחקנים. האחרים הגיעו עוד קודם והתמקמו בכמה מוקדים בטירנה מבלי שידעו עליהם דבר במשלחת. זו הייתה משימה לאומית והשחקנים לקחו בה חלק. כאילו רצו להשלים את החלק שלהם בפאזל. כי בסופו של דבר, אם יש בך יושר ודרך ארץ, אתה לא יכול לירוק על מה שעושים בשבילך. אותם כדורגלנים שקיבלו את מלוא ההגנה והשמירה באלבניה, לא יכלו שלא למלא את החלק שלהם במסע הזה שיהווה ציון דרך ואולי אפילו סוג של מורשת קרב בהיבט הספורטיבי. אלה לא היו עוד שלוש נקודות לקופה, אלא מסר שישראל לא מתקפלת בפני טרור שרוצה לשבש כל אפשרות לנורמליות. אלבניה היא מקום נפלא לישראלים. תושביה מכניסי אורחים ואפילו מעריצים את מה שישראל בנתה בכל כך מעט שנים. גם את ההפסד לקחו אצלה קל אולי כי גם מבחינתם זה היה שבוע שישראל היתה חייבת לצאת ממנו המנצחת הגדולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully