וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי ומטענים "כמו בפריס": כך ישראל סיכלה את הפיגוע באלבניה

בתקשורת האלבנית חושפים פרטים על מתקפת הטרור שתוכננה על ידי מדאט חסאני ושלושה משותפיו למשחק בין ישראל לאלבניה: המודיעין הישראלי שצותת לשיחה בסקייפ ולכידתם החשודים

צילום וידאו: יניב טוכמן

נבחרת ישראל תעלה הערב (שבת, 21:45, ערוץ 1) לכר הדשא באצטדיון באלבסן, למפגש שלה מול אלבניה במסגרת מוקדמות המונדיאל, כאשר אלפי עיניים משגיחות עליה. אותן עיניים לא יהיו שייכות רק לצופים שיגיעו לחזות בהתמודדות, אלא גם לכ-3,000 שוטרים שיאבטחו את המשחק, זאת מחשש לפעולת טרור נגד המשלחת הישראלית.

המעצר של ארבעה אנשים בקוסובו בתחילת השבוע, בחשד לתכנון מתקפה נגד הישראלים במהלך המשחק, העלו לשיא את רמת הכוננות באלבניה, גרמו להעברת המפגש משקודר לאלבסן והובילו לכך שאנשי מוסד מלווים את נבחרת ישראל למשחק ושהמלון בו מתאכסנת הנבחרת הפך לשטח סגור, כאשר כך גם אמור להראות אזור האצטדיון הערב.

עוד בנושא:

הכל לקראת אלבניה - ישראל

משטרה, אלבניה. AP
משטרת אלבניה דרוכה מתמיד/AP

בינתיים, האתר האלבני "פנורמה", חשף מעט פרטים בנוגע לאותה מתקפה שתוכננה והובילה למעצרים. על פי הדיווחים, אדם בשם מדאט חסאני עמד בראש החולייה והוא אחד מארבעת העצורים. חסאני הגיע לסוריה, ביולי 2013, על מנת להילחם לצד דאעש וחזר לאלבניה בדצמבר של אותה שנה, אז יצר קשר עם ארגוני איסלם קיצוני וניסה להניע פעולות טרור מקומיות.

על פי החשד, חסאני היה אחראי להספקת המטענים שיועדו להתפוצץ במהלך המשחק, כאשר לפני פיצוצם, אמורה הייתה להתקיים מתקפת ירי עם רובי קלצ'ניקוב, תרחיש דומה לזה שאירע לפני שנה פחות יום, במשחק בפריס בין צרפת לגרמניה, ביום בו התרחשה מתקפת הטרור ברחבי עיר האורות.

המעצר של חסאני ושל שלושה חברים נוספים, החשודים בהשתייכות לאותה חוליית טרור שביקשה לפגוע במשחק, הגיע לאחר שהמודיעין הישראלי הצליח לצותת לשיחת סקייפ שקיימו ביניהם החשודים. באלבניה אף נטען כי המתקפה אושרה על ידי בכירי ארגון המדינה האיסלאמית, מה שהוביל את המשחק להיות מוגדר "בסיכון גבוה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully