וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם גרג פופוביץ' נגד טראמפ: "עדיין יש לי בחילה, זה דוחה אותי"

אחרי ואן גנדי וסטיב קר, מאמן הספרס יצא נגד הנשיא הנבחר: "הכי מפחיד זה שאנשים התעלמו מכל ההערות שלו, עוד נתפרק כמו האימפריה הרומית, זה משאיר אותי לתהות איפה ועם מי חייתי"

מאמן סן אנטוניו ספרס גרג פופוביץ'. GettyImages
עוד מאמן, עוד נאום קשה נגד טראמפ. פופוביץ'/GettyImages

שלושה ימים חלפו מאז הוכרז דונלד טראמפ כנשיא החדש של ארצות הברית וברחבי אמריקה מתקשים להתאושש מההלם, כאשר גם מאמני ה-NBA הבכירים ביותר ממשיכים להביע את דעותיהם השליליות לרוב על המנהיג החדש של ארצם.

אחרי סטן ואן גנדי, שסיפק מונולוג יוצא דופן וסטיב קר, שירה את אשר על ליבו, גם המאמן הבכיר בליגה, גרג פופוביץ', שמעולם לא חשש להגיד את מה שהוא חושב, סיפק הלילה (בין שישי לשבת), לפני הניצחון של סן אנטוניו על דטרויט, את עמדתו: "אני עדיין חש בחילה ולא בגלל שהרפובליקנים ניצחו או משהו כזה, אלא בגלל הטון והסגנון הדוחה וכל ההערות שהיו מצדו, בנוגע לשנאת זרים, הומופוביה, גזענות ושנאת נשים".

פופוביץ' הוסיף: "ואני חי במדינה בה חצי מהאנשים התעלמו מכל זה ובחרו במישהו, זה החלק הכי מפחיד בכל העניין הזה מבחינתי. אין לזה שום קשר לאיכות הסביבה, לאובמהקר או לכל דבר אחר. אנחנו חיים במדינה שהתעלמה מכל אותם ערכים שאנחנו מצפים מהילדים שלנו להחזיק בהם ולחיות לפיהם".

עוד בנושא:

סן אנטוניו ניצחה את דטרויט, ניצחון בכורה לפילדלפיה

משפחת טראמפ בהכרזה על הזכייה בבחירות לנשיאות, נובמבר 2016. רויטרס
באמריקה מתקשים לעכל/רויטרס

המאמן, שדיבר במשך כשש דקות על הבחירות, אמר שהוא מבין מדוע מנהיגים פוליטים מבקשים מהאמריקאים לתמוך בנשיא החדש שלהם, אבל הוסיף כי הוא לא יכול פשוט לשכוח ולהתעלם מהדברים שטראמפ אמר לאורך הקמפיין שלו: "כולם רוצים שהוא יצליח. זו המדינה שלנו ואנחנו לא רוצים שהיא תיחרב, זה ברור לכולם, אבל זה לא נוגד את העובדה שהוא השתמש בטקטיקות של פחד והערות קשות מהיום הראשון. הוא ניסה להפוך את ברק אובמה, הנשיא השחור הראשון שלנו, ללא לגיטימי. זה משאיר אותי לתהות איפה חייתי ועם מי חייתי".

עוד מהמאמן: "האפרו-אמריקאים, ההיספנים, הנשים והקהילה הגאה, הלכו לאיבוד בתהליך הזה, שלא לדבר על הרגע הילדותי שלו, בו הוא צחק על אנשים עם מוגבלויות. נו באמת. זה מה שבריון בכיתה ח' עושה, לא הנשיא הנבחר של ארצות הברית. היינו מדברים עם הילדים שלנו ללא הפסקה עד שהם היו מבינים את חומרת הדברים האלה והוא עכשיו אחראי על המדינה שלנו. זה דוחה. מבחינתי, ערכים הרבה יותר חשובים מיכולות בעסקים או כל דבר אחר. יש לי כבוד גדול להרבה רפובליקנים בגלל זה, למרות שאני לא מסכים עמם בנושאים פוליטיים רבים. אבל הם אנושיים וסלבניים מספיק לכל קבוצות האוכלוסייה.

הוא כועס על התקשורת, כי היא מדווחת על הדברים שהוא אמר ועשה, זה אירוני מבחינתי, זה חסר כל היגיון וזה מאוד מפחיד אותי. וזה מה שגורם לי להרגיש כל כך רע, שהמדינה הזו מוכנה להיות כל כך חסרת סובלנות ולא להבין שצריך להיות אמפטיים כלפי קבוצות שונות בחברה שלנו. אני איש עשיר ולבן, ויש לי בחילה מלחשוב על טראמפ כנשיא. אני רק יכול לדמיין מה עובר עכשיו על אדם מוסלמי או על אישה, או על אפרו-אמריקאי, היספני או אדם נכה וכמה מנותקים מהעם הם מרגישים. כל מי שנכלל בקבוצות האלה והצביע עבורו, אני פשוט לא יכול להבין את זה, איך הם התעלמו מכל הדברים? הפחד הגדול שלי הוא שנגמור כמו האימפריה הרומית ונתפרק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully