וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבלם הטוב בארץ. עד הטעות הראשונה: מה קרה לקריירה של איתן טיבי?

12.11.2016 / 14:00

זה, פחות או יותר, התיאור של איתן טיבי בכדורגל הישראלי. ההרגלים המוזרים, החוזה שכמעט נחתם במכבי חיפה. מה הוביל לירידה ביכולת של הסינדרלה הענקית ומדוע אומרים עליו "שטיבי הוא כמו ביבי. אין להם אלטרנטיבה"

צלמים זמניים מורשים

כבר שנים רצה בדיחה כזו במכבי תל אביב, שאם רוצים לקבל משחק טוב מאיתן טיבי, צריך לדאוג שאף אחד לא יזיז בטעות את החפצים האישיים שלו בחדר ההלבשה ושאיש לא יגרום לו לשנות את הסדר הקבוע שלו, רגע לפני שעולים לכר הדשא. מההיבט הזה, זו היתה צריכה להיות עונה מושלמת עבור טיבי. מי שמחפש סדר, ארגון וקביעות, קיבל בדיוק מה שרצה. הוא חתם מהר מאוד בתחילת הקיץ על חוזה חדש שמבטיח לו שקט בראש להרבה שנים. הוא התחתן, הפך לאבא ובסך הכל פתח עונה חמישית במועדון שרק גל אלברמן וברק יצחקי נמצאים בו יותר ממנו.

אבל טיבי, כנראה הבלם הכי טוב בארץ על פי משנתו של אלישע לוי, סובל גם העונה מחוסר יציבות ובנבחרת זה בא היטב לידי ביטוי. הפנדל המיותר בתוספת הזמן במקדוניה שכמעט השאיר את ישראל בלי שלוש הנקודות, המשחק הלא שקט מול איטליה עד שהוחלף בשל פציעה. יש כאלה שאפילו זוכרים לו את ההופעה הרעה מול וויילס בחיפה. טיבי שומע את כל הביקורות ולזכותו ייאמר שהוא לעולם לא יתעמת עם המבקרים, אבל בפנים עמוק הוא מגחך. לא מזמן אמר לחבר במכבי תל אביב: "אני המבקר הכי גדול של עצמי ובעונה שעברה באמת לא הייתי מספיק טוב. היו לי משחקים לא טובים. אבל בסופו של דבר, מכבי תל אביב חידשה לי את החוזה להרבה שנים, מה שמלמד שאחרי הכל מאוד מרוצים ממני במועדון". גם בנבחרת הוא כאמור נחשב לבלם מספר אחת של המאמן הלאומי. הנה אחרי ההרחקה שלו מול מקדוניה והמשחק שלא שיחק מול ליכטנשטיין, חזר אליו לוי ולאורך כל השבוע ההתלבטות היתה מי יהיה הצמד שלו, שיר צדק או רמי גרשון.

עוד בנושא:
הקללות, ההצעה מג'ורדי, הטעויות של מכבי חיפה: טאלב טואטחה יורה. ראיון
הכל בגלל המוסד? באלבניה לא מבינים על מה כל המהומה. שליחנו מדווח
מעל 3,000 שוטרים צפויים לאבטח את העיר אלבסן בזמן משחק הנבחרת

איתן טיבי שחקן נבחרת ישראל. קובי אליהו
מגחך מהביקורות. טיבי במדי הנבחרת/קובי אליהו
"טיבי הוא נכס", מסבירים במכבי תל אביב. "תבדוק את המספרים שלו לאורך ארבע העונות האחרונות. תראה כמה משחקים הוא שיחק וכמה מעט הוא החסיר"

טיבי הוא בלם הבאנקר של הנבחרת אפילו שבמכבי תל אביב של החודשיים האחרונים, הוא פחות דומיננטי מטל בן חיים. בן חיים עשה קאמבק לקריירה שלו ומציג יכולת גבוהה, אבל לדגל הוא לא נקרא, מה שהשאיר את טיבי כבלם היחיד ממכבי תל אביב. אבל גם אם מאמן הנבחרת נותן לו את הביטחון שהוא הבלם הראשון שלו, ספק אם הוא יכול לישון בשקט כשזה מגיע לאיש שצריך להיות התחנה האחרונה של ישראל הלילה באלבסן. "איתן טיבי הוא הבלם הישראלי הטוב ביותר, עד הטעות הראשונה שלו", מנתח איש כדורגל ותיק שמכיר היטב את הבלם. "שמע, משחק כדורגל נמשך הרבה זמן. לפעמים 95 דקות עם תוספות זמן. טיבי לרוב ישמור על יציבות ויהיה טוב, אבל כמעט בכל משחק תהיה לו טעות אחת שעלולה להוביל לספיגת שער". אגב, הנושא הזה מטריף את טיבי. לא פעם הוא נשמע מתייחס להנחה הרווחת שאם היה לך משחק טוב ורשמת טעות אחת קריטית, לא יספרו לך את יתר הדקות הטובות במשחק. "הקטע הזה לא הוגן", אמר פעם. "עיתונאים ופרשנים צריכים לנתח משחק שלם ולא רק לזכור טעות אחת ולהפוך בגללה את הכל לשחור".

את האופי של הבלם שיחגוג בשבוע הקרוב 29 כבר ניתחו רבים. מופנם, אאוטסיידר, בחור שקט ורגוע, אלה רק חלק מהתיאורים שהודבקו לו. אבל טיבי לא פראייר. רחוק מכך. כבר לפני שנה כשהיה לקראת סיום חוזה ארוך במכבי תל אביב הוא דאג לפמפם בתקשורת שהוא רוצה לסיים בקיץ את ההתקשרות עם מכבי כדי לשחק באירופה. אחר כך פיזר הצהרות שהוא רוצה להישאר במכבי תל אביב ולחתום על חוזה חדש. ואז יצאו ידיעות על זה שהפועל באר שבע רוצה להחתים אותו והיום גם ידוע שמכבי חיפה היתה קרובה להחתים אותו על חוזה בגובה של 400 אלף דולר נטו לעונה.

טיבי גם לא הסתפק בסוכנים הישראלים וסגר עם סוכן אנגלי בשם ג'ושוע כדי להפעיל עוד קצת לחץ על הצהובים, שלא רצו לוותר עליו והגישו לו חוזה של 400 אלף יורו נטו לעונה לשלוש שנים עם אופציה לשנה נוספת. "טיבי הוא נכס", מסבירים במכבי תל אביב. "תבדוק את המספרים שלו לאורך ארבע העונות האחרונות. תראה כמה משחקים הוא שיחק וכמה מעט הוא החסיר. אתה לא מוותר כל כך מהר על הבלם שנהנית ממנו בשלוש האליפויות שהמועדון לקח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שחקן מכבי תל אביב איתן טיבי. ניב אהרונסון
ביבי של הכדורגל הישראלי. טיבי/ניב אהרונסון
רוני אוואט: "יש בעיה בכדורגל הישראלי, ששחקנים צעירים לא רוצים להיות בלמים. זה לא מספיק מפתה ביניהם. לאשדוד הבאנו שלושה בלמים זרים"

אבל לא כולם מפרגנים עד הסוף. בעונה שעברה היו כלפי טיבי וחבריו להגנת מכבי תל אביב לא מעט ביקורות מצד שחקנים בקבוצה. זכורה גם התקרית עם ערן זהבי באחד המשחקים כאשר כוכב הקבוצה דחף את טיבי במדרגות האיצטדיון בנתניה. "צריך להגיד את האמת, טיבי הוא כמו ביבי. לשניהם כנראה אין אלטרנטיבה", לוקח שחקן סגל הנבחרת הלאומית הקבלה מהפוליטיקה. "איתן טיבי הוא לא הבלם הכי טוב ששיחק בישראל והוא לבטח לא בלם הנבחרת הטוב בכל הזמנים, אבל מה לעשות שזה דור שאין בו בלמים טובים ואיתן טיבי נהנה מהמהירות הגבוהה שלו כדי להפוך ולהיות הבלם שאין לו מחליף בנבחרת".

מאמן מ.ס. אשדוד רוני אוואט מדבר על תופעה הרבה יותר רחבה בהקשר של טיבי: "יש בעיה בכדורגל הישראלי, ששחקנים צעירים לא רוצים להיות בלמים. זה לא מספיק מפתה ביניהם. קח את מ.ס. אשדוד. אנחנו מגדלים כאן כל כך הרבה צעירים, אבל הנה תראה שהעונה הבאנו לא פחות משלושה בלמים זרים כי אין בלמים שמתפתחים להיות בלמים ישראלים שיכולים להחזיק בליגת העל". אוואט היה בצעירותו בלם ורואה ירידה אצל טיבי בשל השחקנים שכבר לא משחקים סביבו. "העונה הגדולה של טיבי היתה העונה הראשונה במכבי תל אביב ותזכור מי שיחק לצידו. שרן ייני מימין, וינסנט אניימה בגב, קרלוס גרסיה משמאל ומקדימה גל אלברמן בשיא שלו. עם כאלה שחקנים מסביבך, אתה יכול לתת את העונה הכי טובה שלך. היום אין לו מאחור את אניימה או חואן פאבלו הוותיק, ייני שעזר לו מאוד בהגנה מימין כבר לא שם ואלברמן לא בשיא שלו". אגב, אוואט משוכנע שהצמד הכי טוב של טיבי הוא דווקא חאתם עבד אלחמיד שמציג בחודש האחרון יכולת נהדרת שסייעה לייצב את כל משחק ההגנה של אשדוד.

איתן טיבי שחקן מכבי תל אביב (מימין) לצד קרלוס גרסיה. ברני ארדוב
מי יעזור לו? טיבי וקרלוס/ברני ארדוב
שרון מימר: "כל עוד הוא ישחק, הוא יהיה אותו איתן ואני גם לא חושב שבגיל 29, צריך כבר לחפש אצלו ירידה ביכולת. לטעמי הוא עדיין בשיא"

בניגוד לאוואט, מאמן הפועל כפר סבא שרון מימר לא מזהה ירידה אצל טיבי וגם לא חושב שבגלל החוזה שסידר לעצמו, טיבי הירשה לעצמו להתרווח. "טיבי הוא כמו מכונה, ממש כמו רובוט אנושי כזה", קובע מימר שגם היה בלם. "הוא לא יהיה טיבי אחר בגלל שהוא חתם על חוזה חדש שגורם לו פתאום להיות רגוע. כל עוד הוא ישחק, הוא יהיה אותו איתן ואני גם לא חושב שבגיל 29, צריך כבר לחפש אצלו ירידה ביכולת. לטעמי הוא עדיין בשיא שלו".

אלבניה תהיה דומיננטית הערב באצטדיון באלבסן. היא תכתיב קצב, תשלוט בכדור ותאיים, קרוב לוודאי, הרבה יותר מישראל. תכנית המשחק של אלישע לוי תתבסס על הגנה מעובה ויציאה למתפרצות. טיבי שבחן כאן מקרוב את האבטחה הישראלית והמקומית סביב הנבחרת, בטח ירצה להיות זה שישמור על הנבחרת על כר הדשא. משחק מושלם שלו, כזה שיסתיים בלי שום טעות, והחבר'ה מקדימה אולי יגנבו גול ויחזירו את הנבחרת לארץ עם שלוש נקודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully