וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעשה את ארגנטינה גדולה שוב: ליאונל מסי נקרא להצלת הנבחרת

10.11.2016 / 6:30

הטרמפ המשונה מניימאר עצבן את האוהדים. היכולת הקסומה בסביליה הציתה שוב את הדימיון. בין הקעקוע הביזארי החדש לניסיונות הבלתי נגמרים לגלות מנהיגות, ליאו מסי צריך להפוך שוב לסופרמן, אחרת ארגנטינה תישאר מחוץ למונדיאל וכל החזרה שלו מה"פרישה" תהיה לחינם

one

אחד הסיפורים הכי שנויים במחלוקת סביב דייגו ארמנדו מראדונה נוגע באותה שמינית גמר מפורסמת במונדיאל 1990, כאשר בדרכה של ארגנטינה לגמר, היא עברה עם 0:1 סוער את ברזיל. שנים לאחר המשחק ההוא, הברזילאים התלוננו ששחקני היריבה, בהנהגת דייגו הגדול, הכניסו חומר כלשהו לבקבוקי השתייה שלהם במהלך המשחק וגרמו להם לאבד ריכוז. הסיפור הזה הוא כמובן רק אחד מתוך אי אילו שליבו לאורך השנים את היצרים בין שתי האומות הגדולות של דרום אמריקה. היום לעומת זאת, המצב קצת שונה.

רגע אחרי מחזור הליגה החולף, בו ברצלונה ניצחה 1:2 בסביליה, שחקני הקבוצה יצאו לפגרת הנבחרות שלהם וכרגיל, לא מעט מהחבר'ה עשו את הדרך ליבשת הלטינית בצד השני של העולם. הטיסה הזו יכולה להיות מתישה וממושכת, אבל החיים ללא ספק נוחים יותר במטוס פרטי. לכן, ליאונל מסי (וחאבייר מסצ'ראנו) תפסו טרמפ עם ניימאר על המטוס שלו, ונחתו יחד בבלו הוריזונטה, שם תארח הלילה (בין חמישי לשישי, 2:45) ברזיל את ארגנטינה למשחק קריטי עבור האלביסלסטה במסגרת מוקדמות המונדיאל.

הימים בהם הברזילאים היו אויבים עבור הארגנטינאים ולהפך, חלפו מעולם הכדורגל וכיום, כולם משחקים יחד באותן קבוצות, באירופה, הרחק מהבית והשנאה והיריבות האמיתית נותרה רק בין מחנות האוהדים. לכן, לא היה מפתיע לגלות ברחבי הרשת תגובות לא נעימות בכלל של ארגנטינאים כעוסים על התמונה של מסי מחובק עם ניימאר, רגע לפני שהוא צריך להציל את הנבחרת ולמנוע את הדחתה המביכה כבר במוקדמות. האירוע הזה היה עוד חלק בטנגו הבלתי נגמר שרוקד מסי עם בני עמו בעשור שלו בנבחרת. אלא שכמו בכל זוגיות טובה, לצד הבעיות, שני הצדדים מבינים היטב שהם זקוקים זה לזה וכולם יצטרכו לשים את הבעיות בצד ואיכשהו, לצאת עם משהו מהשבוע הקרוב, לפני שאת רוסיה 2018 הם יראו רק בטלוויזיה.

אחת ההאשמות הבולטות כלפי מסי לאורך השנים, הייתה שלא אכפת לו מהנבחרת. לא מתרגש בהמנון, לא מביא את היכולת הפנומנלית שלו למגרש, לא מוביל להצלחות. הדמעות והכאב האדיר שאחרי ההפסד בגמר הקופה סנטנריו בקיץ האחרון הוכיחו שזה לא שחור ולבן, אבל עדיין, מסי של ארגנטינה אף פעם לא היה מסי של ברצלונה. רק מהשבועות האחרונים אפשר להציג שני מקרים חשובים: אחרי שכבש את שער הניצחון בחוץ מול ולנסיה, בפנדל בתוספת הזמן, מסי החל לקלל את האוהדים שישבו מאחורי השער במסטאייה והשליכו חפצים על שחקני בארסה. בירידה לחדרי ההלבשה במחצית בהפסד החוץ למנצ'סטר סיטי בליגת האלופות, הוא נקלע לעימות מילולי וכמעט גם פיזי עם עוזרו של פפ גווארדיולה, מיקל ארטטה.

זה המסי שארגנטינה מקווה שיגיע לברזיל הלילה, אחד שיראה את הקהל העוין, ייכנס לזון ויכריע את המשחק, כמו שרק הוא יודע. ברוב המקרים עד היום, הוא לא הצליח לעשות את זה עבור הנבחרת, אבל אולי הכושר המסחרר בו הוא נמצא יביא את השינוי. המשחק בסביליה היה מאסטרפיס, לפנתאון הגדול מאוד של מספר 10. ברמון סאנצ'ס פיחואן, הוא הזכיר לכל מי שחשב אחרת שהוא עדיין השחקן הכי מסוכן וקטלני בעולם, תחילה עם שער שוויון קלאסי, בגיחה מאחור, בנגיעה רכה ובלתי ניתנת לעצירה ואחר כך עם בישול שער הניצחון באמנות ללואיס סוארס. דקה לפני אותו בישול, מסי פירפר על חצי מטר שלושה משחקני ההגנה של סביליה ולמרות שהחמיץ, השאיר הרבה פיות פעורים. "זו הייתה הופעה מגוחכת באיכותה, אפילו בסטנדרטים הגבוהים של מסי", צייץ בחשבון הטוויטר שלו העיתונאי סיד לואו.

ב-14 משחקים בלבד העונה, בליגה, בצ'מפיונס ובסופרקופה, הוא כבר עומד על 16 שערים ושבעה בישולים. כמה זה טוב? בממוצע, כל 53 דקות הוא מעורב בגול. בחמש הליגות הבכירות של אירופה, פרנק ריברי נמצא אחריו עם שער או בישול לכל 59 דקות של משחק ואלברו מוראטה שלישי עם 1 ל-68. משם והלאה, הרשימה צונחת, כאשר היריב הגדול כריסטיאנו רונאלדו נמצא רק במקום ה-28, עם 1 ל-94.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שחקן ברצלונה ליאונל מסי. GettyImages
קצב אש מסחרר העונה. מסי/GettyImages

אחרי המפגש מול סביליה ועם העיניים נשואות לקרב הגדול בברזיל, מאמן המפסידה ובן ארצו של מסי, חורחה סמפאולי, לא הצליח לעצור את המחמאות: "צריכים לחלק שני 'כדורי זהב' כל שנה, אחד למסי ואחד לכל השאר. לאורך השנים, הוא היה הרבה יותר טוב מכל אחד אחר. לנסות להשוות אותו למישהו אחר זו טעות. כשהוא במצב רוח טוב, אי אפשר להתמודד מולו". נשיא האנדלוסים, חוסה קסטרו, הוסיף בהכנעה: "כל ההבדל הוא שלהם יש את מסי ולנו אין. הוא חייזר" ואילו ג'רארד פיקה הנלהב צייץ: "אם היו נותנים את 'כדור הזהב' לשחקן הטוב בעולם, מסי היה זוכה בכל שנה מאז 2009".

אם בקיץ נדמה היה שבפינג פונג "כדור הזהב" הבלתי נגמר, בין מסי לרונאלדו, ידו של הפורטוגלי, שזכה בצ'מפיונס וביורו, על העליונה בבירור, הרי שהחודשים האחרונים, בהם מסי מתעלה, כשהוא לא פצוע לפחות, בעוד רונאלדו מתחיל לדעוך לאיטו, מטים את הכף לטובת מספר 6 של הארגנטינאי. "הוא הכובש המצטיין בעולם ב-2016, עם 51 שערים. הוא גם בישל 26, נערץ על ידי כל כוכבי הספורט הגדולים בתבל, אהוב על ידי חבריו לקבוצה, מופיע למשחקים גדולים, לא מאבד את הראש כמו רונאלדו, אחראי ישיר לדאבל של בארסה בעונה שעברה, הופך לשחקן שלם יותר ויותר עם השנים, מככב כבר למעלה מעשור ברמה הכי גבוהה ונלחם עד השנייה האחרונה בכל משחק". ככה נראה שיר האהבה שנכתב ב"אל מונדו דפורטיבו", תחת הכותרת "10 סיבות להצביע למספר 10 כשחקן השנה בעולם". בקטלוניה ידעו לאורך השנים לטפח את האגו של היהלום שלהם, בארגנטינה פחות ולא פעם נפגעו מכך בחזרה. אלא שבלי מסי, גילו אצל האלביסלסטה, זה פשוט לא הולך.

ליאונל מסי, שחקן נבחרת ארגנטינה. AP
בקטלוניה מחבקים, בארגנטינה מנסים/AP

בתחילת הקריירה שלו, מסי התקשה להביא את היכולות הפנומנליות לנבחרת. הוא כבש לא מעט, אבל לא באמת תרם ובטח שלא הנהיג. למרות כל הדיבורים על כמה הוא ארגנטינאי וכמה הוא מדבר עדיין במבטא ארגנטינאי וכמה הוא אוהב לשתות מאטה, בסופו של דבר היה מדובר בבחור שעזב לספרד בגיל 11. לאט לאט, מסי למד להיות חלק מהנבחרת ולקחת אחריות עליה. כשזה קרה, הוא היה חלק מההעפלה של ארגנטינה לשלושה גמרים רצופים, תוך שלושה קיצים. לצערו, כולם הסתיימו עם הפסדים צמודים ואכזריים מאוד ואחרי המפלה האחרונה, בגמר הקופה סנטנריו, הכול התפרץ. הריבים עם האוהדים, הבעיות בתוך הסגל והכעס כלפי חוסר היכולת של ההתאחדות להתנהל בצורה ראויה, כמו בברצלונה.

"קשה לי, זה זמן לא פשוט עבורי", אמר מסי אחרי ההפסד השני ברציפות לצ'ילה בפנדלים, בנאום חנוק דמעות, פתאומי ובלתי נשכח, ביציאה מחדר ההלבשה, "אני חושב שזה נגמר עבורי ועבור הנבחרת. הנבחרת הזו לא בשבילי. לעזוב את הנבחרת זה הדבר הכי טוב עבור כל הצדדים. ניסיתי להביא תואר לארגנטינה ולא הצלחתי". למרות הדברים הלא שגרתיים, מלכתחילה התחושה הייתה שלא מדובר בפרידה, אלא ב"הפסקה". We were on a break, כמו שאומרים. ואכן, אדרגדו באוסה מונה למאמן החדש של הנבחרת ולא התקשה ללחוץ למסי על הכפתורים הנכונים ולגרום לו לחזור, לעוד סיבוב, אולי באמת אחרון, במונדיאל ברוסיה. הבעיה? כרגע ארגנטינה בכלל לא שם. לא בפנים ואפילו לא כמעט. בחוץ.

"בלי מסי, כל נבחרת יכולה לנצח אותנו", אמר חואן רומן ריקלמה, וצדק. עם "הפרעוש", ארגנטינה ניצחה בכל שלושת משחקי המוקדמות שלה עד כה בקמפיין הנוכחי. היא עשתה זאת בצ'ילה, מול הנבחרת שהכי תסכלה אותה בשנתיים האחרונות והיא עשתה זאת נגד בוליביה ואורוגוואי, כאשר בשני המקרים מסי מוצא את הרשת. בשבעת המשחקים האחרים במוקדמות הוא לא שיחק, בין אם בגלל ה"פרישה" ובין אם בגלל הפציעה בברך שמאל ממנה סבל העונה. במשחקים הללו, ארגנטינה צברה שבע נקודות מ-21 אפשריות. לא משהו בכלל. היא הפסידה בבית בצורה מביכה לאקוודור ופרגוואי וסיימה רק ב-2:2 מאכזב בוונצואלה ובפרו.

לפעמים יש תחושה כאילו כל הנבחרות בדרום אמריקה בערך עולות למונדיאל, שכן מתוך העשר שמשחקות במוקדמות, ארבע מקבלות כרטיס ישיר ועוד אחת הולכת לפלייאוף. אלא שבניגוד לאירופה, כמעט כל משחק הוא מלחמת עולם, עם יצרים ומול יריבה שמציגה כמה וכמה כוכבים. כך הצליחה ארגנטינה להיכנס לבור גדול, אחרי שיותר מחצי מהמוקדמות כבר מאחורינו. אם לא די בכך, הרי שפיפ"א הענישה לא מזמן את בוליביה בשני הפסדים טכניים, אחד מהם לצ'ילה, שקיבלה שלוש נקודות ודיגלה מעל האלביסלסטה בטבלה. כרגע, ארגנטינה במקום השישי, כאמור, בלי הכרטיס לפלייאוף אפילו ועם ברזיל בחוץ וקולומביה בבית השבוע ועוד כמה משחקים קשים בהמשך הדרך, כמו בגבהים של בוליביה, אצל אורוגוואי ובמחזור הסיום, אצל אקוודור המפתיעה. לפני כשנה, ראינו את הולנד מסיימת קריסה גדולה ולא עולה ליורו של 24 נבחרות, למרות שהיא שיחקה בבית הרבה יותר נוח מאשר ארגנטינה. האפשרות לפיה מסי לא יהיה במונדיאל ריאלית מאוד כרגע. למזלו, האפשרות הזו עדיין תלויה בו.

ליאו מסי נבחרת ארגנטינה קעקוע חדש. רויטרס
הקעקוע החדש/רויטרס

מהמטוס הפרטי של ניימאר, בבלו הוריזונטה, יצא מסי עם קעקוע ענק על כל רגל שמאל, ממש עד הברך. פעם היו לו שם כל מיני ציורים, כעת זה הפך למעין גרב שחור, ממנו מציצים רק המספר 10, כדורגל והידיים של הילד, טיאגו. כל התקשורת הארגנטינאית עוסקת בימים אלה בקעקוע המשונה הזה: "רק שזה ישפיע לטובה במשחק בברזיל", קראה הכותרת הראשית של "אולה". בימים בהם רונאלדו מדגמן בחצי עירום ברשתות החברתיות וחותם על חוזי שיווק יוקרתיים, נדמה שמסי עדיין מחפש את "המקום הנוח" שלו, האיזון שבין הילד הטוב שגדל בלה מאסיה למנהיג הקשוח שהוא צריך להיות עבור חבורה ממדינה מחוספסת כמו ארגנטינה. "צריך לקחת ממנו את סרט הקפטן", הציע בלם ומאמן הנבחרת לשעבר, דניאל פאסרלה, שזכה במונדיאל ב-1978, "זה יוריד ממנו לחץ. יש לנו מנהיג נהדר בדמות רמירו פונס מורי ולא תמיד המנהיג והשחקן הכי טוב הם אותו דבר. אני מעריץ את מסי, אבל האישיות שלו נסוגה והרבה פעמים מפוחדת".

הקעקוע המדובר צץ כמה ימים בלבד לאחר שאריק קנטונה תהה: "מה קורה עם מסי? הבלונד בשיער, הזקן האדום, הוא הפך לזמר בלהקת בנים? הוא נראה כמו ג'סטין ביבר לעניים", אבל הארגנטינאים דווקא אוהבים את זה. הם רוצים אותו נינוח, רוצים שהוא יביע את עצמו. בברזיל, שם שוברים את הראש איך לעצור אותו, עכשיו כשהוא שוב בכושר מפלצתי, מבינים שהמפתח נמצא בדיוק באותו מקום. רנאטו אוגוסטו, קשר הסלסאו, אמר לקראת המשחק: ""מסי הוא גאון, חכם בצורה קיצונית ויש לו יכולת סיום קטלנית, אז נעשה עליו דאבל טים בכל פעם שנוכל. צריך למנוע ממנו לקבל את הכדור, אבל זה בלתי אפשרי לאורך משחק שלם, אז צריך למנוע ממנו את זוויות המסירה, להוציא אותו מהשטף ומאזור הנוחות שלו".

לברזילאים ברור שאם הם יעצרו את מסי, החיים מול שאר הכוכבים שמרכיבים את החלק הקדמי של היריבה יהיו הרבה יותר קלים ואם היה צריך עוד קצת שמן למדורה, הרי שמדובר במשחק הראשון של ברזיל בבלו הוריזונטה מאז ה-7:1 המיתולוגי מול גרמניה בחצי גמר המונדיאל האחרון, כך שהנחות סלב לא יהיו כאן.

"מסי הוא הרבה יותר מכוכב המשחק, ארגנטינה צריכה שהוא יהיה גיבור העל שלה", כתב כריסטיאן גרוסו ב"לה נאסיון", "הוא מראה בגרות גם מחוץ למגרש לאחרונה ולא היה זקוק להרים את הקול כדי שכל הנבחרת תקשיב לו. הוא המנהיג של הנבחרת, הדופק שלה והוא יצטרך להתחפש לסופרמן פעם נוספת כדי להביא אותה למונדיאל למרות כל הצרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully