וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לאנדזון: מד הכוח של אמצע העונה, חלק א'

8.11.2016 / 13:00

שנה שלישית ברציפות, נקודת האמצע של עונת ה-NFL מספקת זמן טוב לעצור ולבחון איפה עומדת כל קבוצה ביחס לעצמה וביחס ליריבותיה. מי הפתיע ומי כושלת? בסוגריים: הדירוג מהעונה שעברה. מתחילים עם מקומות 17-32. ברביעי: חלק ב'

דייויד ג'ונסון אריזונה קרדינלס. AP
בשנה שעברה הם היו בגמר החטיבה. ועכשיו? דייויד ג'ונסון והקרדינלס צונחים/AP

32) קליבלנד (29)

אליפות ב-NBA, כמעט אליפות ב-MLB, עונת 16:0 ב-NFL? אם אלוהים עדיין שונא את קליבלנד, הוא מתעקש להראות את זה על הבראונס, שלא מסוגלים להשיג ניצחון ולאחרונה, אפילו לא להתקרב לאחד. קליבלנד נראית בדרך הבטוחה להצטרף לדטרויט 2008 ברשימת הקבוצות שלא ניצחו משחק עונה שלמה, כאשר כרגע, רשימת הקוורטרבקים הנפצעת הבלתי נגמרת לא עוזרת וכך גם הגעתו של פול דפודסטה, שמגלה שמה שעובד בבייסבול לא ממש עובד בפוטבול. לפחות בינתיים.

31) סן פרנסיסקו (22)

אחרי שגורש מפילדלפיה, צ'יפ קלי חצה את היבשת ונחת במפרץ. הפתיחה הייתה מבטיחה, עם 0:28 במאנדיי נייט לעיני האומה מול לוס אנג'לס, אלא שמאז, הניינרס כבר עם שבעה הפסדים רצופים וגם המעבר לקולין קפרניק לא ממש הצליח והקוורטרבק ממשיך למשוך תשומת לב בעיקר מחוץ למגרש, במקום עליו. הבחירה השנייה בדראפט יכולה להיות פיצוי סביר לעוד עונה מסויטת של הזהובים-אדומים.

30) ג'קסונוויל (31)

שאהיד חאן שם את הכסף, הביא שחקנים, בעיקר בהגנה, במיליוני דולרים, הג'אגס בוחרים שנה אחרי שנה בצמרת הדראפט ועדיין, כלום לא משתנה. הקבוצה מצפון פלורידה שוב נראית איום ונורא ובדרך לעוד עונה של כלום, למרות שבקיץ היא סומנה כסוג של סוס שחור. בלייק בורטלס ממשיך איכשהו לשמור על הג'וב שלו וכך גם אחד המאמנים עם המאזנים הגרועים אי פעם, גאס בראדלי, שנראה אבוד על הקווים רוב הזמן.

29) שיקגו (25)

בשיקגו ידעו מראש שהם הולכים לעונה קשה ויסתפקו בחגיגות עם הקאבס נכון לעתה. הניצחון המרשים על מינסוטה נתן לקבוצה של ג'ון פוקס, שנפל מהאולימפוס עמוק למטה, כמה סיבות לחייך קצת, אבל לא נראה שמחכות עוד הרבה כאלה בהמשך הדרך, בטח לא בזמן שמצב הקוורטרבק לא ברור והסגל מלא בחורים. אולי בעונה הבאה, עם בחירת דראפט טובה, הדובים יתקדמו מעט.

שחקני שיקגו ברס חוגגים. Nam Y. Huh, AP
לא כדאי לשיקגו לבנות על עוד אליפות בקרוב/AP, Nam Y. Huh

28) ניו יורק ג'טס (8)

עונת הבכורה של טוד בואלס בניו יורק הייתה מרשימה והסתיימה עם הפסד אכזרי לאקס רקס ריאן, שהשאיר את הסילונים מחוץ לפלייאוף ממש ברגע האחרון. אלא שבמקום ללכת קדימה, הירוקים הלכו לאחור והם בדרך הבטוחה לעוד עונה בלי הופעה בינואר. ריאן פיצפטריק מרח את הזמן בקיץ בהמתנה להצעה טובה יותר וכאשר חזר, נראה מזעזע לפרקים ולא הפסיק לאבד כדורים. עכשיו הוא גם פצוע וברייס פטי, אולי שחקן העתיד של המועדון, ינסה לתפוס את מקומו עם ההזדמנות שהוא צפוי לקבל. אם לא די בצרות, מוחמד ווילקרסון סופסל במשחק האחרון והבריז ממסיבת היומולדת שאורגנה לו ונראה שהג'טס בדרך לעוד בלגן.

27) טמפה ביי (24)

מי שקיווה שג'יימיס ווינסטון יראה העונה שהוא עושה קפיצת מדרגה, התבדה, לפחות נכון לחצי העונה הראשונה. "פיימס ג'יימיס" עדיין מאוד מבולבל ולצד משחקים נהדרים, כמו במחזור הפתיחה באטלנטה, הוא מספק יותר מדי משחקים בהם שום דבר לא עובד בהתקפה, מה שמוביל גם לקריסה הגנתית. טמפה ממשיכה להיות לא ממש רלוונטית בליגה, לצערה.

26) לוס אנג'לס (13)

המעבר הגדול מסנט לואיס לעיר המלאכים אומנם נפתח עם תבוסה במאנדיי נייט, אבל אחריה, למרות אי אילו בעיות באצטדיון ה"ביתי" שלהם, הראמס יצאו לרצף של שלושה ניצחונות. מאז? ארבעה הפסדים ועוד עונה של מאזן חצוי, במקרה הטוב, לג'ף פישר, למרות ההבטחות שלו בקיץ. ג'ארד גוף, הבחירה 1 בדראפט, לא נוגע בכדור ובשעה שקייס קינום משחק רע מאוד, לא נותר אלא לתהות האם LA לא בחרה באסט.

25) טנסי (28)

הטייטאנס היו יכולים לעשות משהו מעניין העונה. אולי הם עוד יעשו, אבל כרגע לפחות, זה נראה די מאכזב מבחינתם. מרקוס מריוטה לא מצליח להפוך לכוכב, דרק הנרי נפצע ודימרקו מארי מנסה, אבל לא יכול לסחוב את כל ההתקפה על הגב. ועד שההתקפה דווקא כן עובדת, כמו ביום ראשון בסן דייגו, ההגנה מתפרקת ומאפשרת 43 נקודות. לאור הלו"ז שנשאר, קשה לראות את הטייטאנס מסיימים עם יותר משמונה ניצחונות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מרקוס מריוטה דימרקו מארי טנסי טייטאנס. James Kenney, AP
היה להם צ'אנס טוב העונה, האם הם יצליחו להציל את 2016? מריוטה ומארי/AP, James Kenney

24) מיאמי (21)

החודש הראשון של העונה היה לא מרשים בעליל עבור הדולפינס וכלל רק ניצחון אחד מחמישה משחקים וגם הוא על קליבלנד, בקושי. אלא שלאחרונה, משהו טוב קורה בקבוצה של אדם גייס ואם היא תמשיך כך, הווילד קארד לא נראה כמו חלום בלתי אפשרי. ההגנה של היונקים, עם נדמוקונג סו והחברים, משחקת לא רע העונה וכנראה שהכול יוכרע בשלושת מחזורי הסיום, אז למיאמי מחכים משחקי חוץ בניו יורק מול הג'טס ובבפאלו ומשחק בית נגד הפטריוטס. שלוש משלוש, אולי גם שתיים משלוש, ויש מצב לפלייאוף.

23) אריזונה (5)

כמו חברתה לגמר ה-NFC האחרון, שעוד נגיע אליה, גם אריזונה סובלת מנפילת מתח די רצינית אחרי עונה מעולה. הקרדינלס ניצחו 13 משחקים בעונה שעברה וכבר עכשיו אין להם שום סיכוי להגיע לשם. דווקא אחרי צמד ניצחונות, הקבוצה מהמדבר חזרה לסורה ולא תפקדה התקפית מול שתי יריבות חזקות. העונה הזו עדיין לא אבודה עבור אריזונה, בטח שלא עם שלישייה התקפית בדמות קרסון פאלמר (שקצת מאבד את זה לאחרונה), לארי פיצג'רלד ובעיקר, דייויד ג'ונסון הנהדר, אבל הקארדס צריכים שדרוג רציני כדי להגיע לפלייאוף.

22) בולטימור (26)

למרות חוסר יציבות משווע, הקבוצה של ג'ון הארבו מובילה את ה-AFC צפון. נכון, רק בשובר שוויון נגד פיטסבורג ועם חצי משחק מעל סינסי, אבל עדיין מובילה וזה הרבה יותר טוב מהמצב שלה בעונה שעברה. הבעיה של בולטימור היא שזה כנראה לא יחזיק מעמד. הניצחונות בפתיחה היו על יריבות גרועות וגם הם הושגו עם הרבה מזל ואז הגיעו ארבעה הפסדים, שהראו לרייבנס כמה באמת הם שווים. הניצחון על פיטסבורג, מול חצי ביג בן, הוא לא ממש אינדיקציה ובהתחשב בכך שבחצי השני של העונה מחכים לעורבים משחקים בדאלאס, פוקסבורו, פיטסבורג וסינסינטי, קשה לראות אותם משיגים יותר משמונה ניצחונות.

21) בפאלו (15)

17 שנה בלי פלייאוף. באפ-סטייט ניו יורק האמינו שזו ההזדמנות שלהם, בעיקר לאחר שחיברו ארבעה ניצחונות רצופים, כולל 0:16 מרשים בחוץ על ניו אינגלנד נטולת הקוורטרבק. אלא שבשבועות האחרונים, הבילס שוב נפלו ורקס ריאן אובד עצות. ההגנה של האח רוב שוב מציגה יכולת דלה מאוד ביותר מדי משחקים וגם "אפקט חילופי המאמנים" שהיה אחרי פיטוריו המהירים של מתאם ההתקפה גרג רומן, כבר דעך. מסתבר שלשון מקוי לא יכול לעשות הכול לבד.

לשון מקוי בפאלו בילס. AP
לא יכול לבד. מקוי/AP

20) סינסינטי (2)

הקבוצה הנורמלית של אוהיו לא מרשימה, אבל נשארת בתמונה ב-AFC צפון המשונה. הבעיה של סינסינטי היא שבחוץ היא לא ממש מתפקדת ולא מביאה לידי ביטוי את השילוב אנדי דלטון-אי ג'יי גרין, זאת למרות שהתופס מספק עונה מפלצתית נוספת, אולי הטובה בקריירה שלו עד כה. הבנגאלס כבר ביקרו העונה בדאלאס ואצל ניו אינגלנד והמשחקים שנשארו להם מעכשיו מסתמנים כקצת יותר נוחים, כך שלא כדאי לפסול אותם עדיין.

19) קרוליינה (3)

מה קרה להגנה המפלצתית של הפנת'רס? ולהתקפה שפירקה קבוצות בעונה שעברה? קרוליינה הייתה הקבוצה הכי מפחידה ב-NFL אשתקד, אבל מתקשה מאוד להתאושש מהנפילה בסופרבול. קאם ניוטון רחוק מלהזכיר את היכולת שלו כ-MVP, לוק קיקלי פחות אפקטיבי והחיסרון של ג'וש נורמן בכל זאת מורגש. הפנתרים נראים בשבועיים האחרונים כמי שמתעוררים מעט, לפחות הגנתית. בשני המחזורים הקרובים מצפים להם תוך חמישה ימים משחקים מול קנזס סיטי וניו אורלינס, שניהם בבית. ניצחונות יביאו את קרוליינה למאזן חצוי לפני שהיא יוצאת לאוקלנד וסיאטל, לקרב על חייה העונה.

18) אינדיאנפוליס (12)

רוצים טיפ? אל תהמרו על משחקים של הקולטס. הקבוצה היחידה בליגה כנראה, שיכולה להפסיד לדטרויט בבית, להפסיד לג'קסונוויל בלונדון, לחטוף בראש מקנזס סיטי בלוקאס אויל סטדיום ובמקביל, גם לנצח בלמבו פילד עם תצוגה סופר משכנעת. אף פעם אי אפשר לדעת איזו אינדיאנפוליס תגיע למשחק וכמה הגנה יקבל אנדרו לאק, שאיכשהו מצליח להישאר בריא למרות שהוא חוטף מכות בכל מהלך שני בערך. הקולטס עדיין בפיגור מאחורי יוסטון, אבל עוד מחכה להם משחק ביתי מול הטקסאנס, כמו גם משחקי בית נגד טנסי וג'קסונוויל. אולי עוד יהיה בסדר, אם לאק באמת יישאר בריא.

17) ניו אורלינס (17)

הקבוצה האחרונה בחצי הראשון של הדירוג היא ניו אורלינס, שנשארה בדיוק איפה שהייתה בעונה שעברה, באמצע. קבוצה עם דרו בריס, לא משנה הגיל, כנראה אף פעם לא תהיה רעה באמת והקוורטרבק עדיין מסוגל להוביל משחקים של 35+ נקודות. ההגנה לא מבריקה וגם שון פייטון עושה יותר מדי שטויות בשנים האחרונות, אבל אחרי פתיחת עונה רעה מאוד ודיבורים על פירוק החבילה, פתאום הסיינטס מייצרים חודש מוצלח. המשחק הביתי מול דנבר ביום ראשון יכול לקבוע לאן העונה שלהם תלך, שכן חמישה ימים לאחר מכן, הם יוצאים לקרוליינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully