וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוליביה ספגה הפסד טכני מול צ'ילה, שעקפה את ארגנטינה במוקדמות

נלסון קבררה שותף שלא כחוק במדי בוליביה, לאחר שכבר הופיע בעבר בנבחרת פרגוואי. צ'ילה, שסיימה ב-0:0 עם הגווארני בספטמבר, קיבלה 0:3 טכני והיא מעל ארגנטינה בבית המוקדמות

נלסון קבררה נבחרת בוליביה מול גונסאלו היגואין ארגנטינה. AP
בארגנטינה מתוסכלים, בצ'ילה מרוצים. קבררה מול היגואין/AP

דרמה במוקדמות המונדיאל בדרום אמריקה. למרות שמחזור המשחקים הבא, ה-11 במספר, ייערך רק בעוד כשבוע וחצי, הערב (שלישי), עקפה צ'ילה את ארגנטינה בדירוג והתייצבה במקום החמישי, המוביל לשלב הפלייאוף, תוך שהיא שולחת את האלביסלסטה למקום השישי, אשר הנבחרת שמסיימת בו נותרת מחוץ למונדיאל. והכול בחסות החלטה של פיפ"א.

התאחדות הכדורגל העולמית העניקה לצ'ילה, אלופת היבשת, ניצחון טכני 0:3 על בוליביה, בגין שיתופו שלא כחוק של נלסון קבררה במדי הגווארני במשחק בין הנבחרות, שהסתיים בתיקו 0:0, בשביעי בספטמבר בצ'ילה. קבררה, כך טענו בצ'ילה לאחר המשחק, רשם הופעה אחת בעברו בנבחרת פרגוואי (משחק ידידות ב-2007 מול ונצואלה), המדינה בה נולד, ולכן אסור היה לו לשחק במדי בוליביה על פי חוקי פיפ"א. לאחר שהנושא נבדק, הוחלט להעניק לצ'ילה ניצחון טכני, כאשר מי שעוד הרוויחה נקודות היא פרו, שהפסידה 0:2 לבוליביה על כר הדשא, אך תקבל אף היא ניצחון 0:3 בזכות בית הדין. קבררה לא היה בסגל בוליביה בתבוסה 5:0 לברזיל במחזור האחרון.

פרו קפצה בזכות שלוש הנקודות הללו ל-11 בסך הכול, אבל העלייה המשמעותית כאמור, היא של צ'ילה, שנמצאת כעת מרחק נקודה מאקוודור השלישית וקולומביה הרביעית, המחזיקות נכון להיום בכרטיסים ישירים למונדיאל. כאמור, הנפגעת המרכזית היא ארגנטינה, שהסתבכה כעת, שכן במאזנה יש 16 נקודות, בדיוק כמו צ'ילה. גם הפרש השערים בין הנבחרות זהה (2+), אולם צ'ילה כבשה יותר שערים ולכן עקפה את ארגנטינה. פרגוואי הלכה מקום אחד לאחור, שכן במאזנה 15 נקודות. מלבד ההפסד הטכני, ההתאחדות הבוליביאנית גם נקנסה ב-12 אלף פרנק שוויצרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully