וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעם פפ היה מאוהב בו: איסק קואנקה חוזר לקאמפ נואו עם גרנאדה

29.10.2016 / 11:00

בעונת 2011/12, היה איסק קואנקה התגלית הגדולה של פפ גווארדיולה ונסק עם הופעות משובחות אפילו בליגת האלופות. הפציעות הרסו הכל וכעת, הוא שב לראשונה לקאמפ נואו עם גרנאדה, אליה הגיע בניסיון לשקם את הקריירה

one

בווידיאו: תקציר ה-7:1 של גרנאדה מול אתלטיקו מדריד

לפני שבועיים הובסה גרנאדה 7:1 באיצטדיונה של אתלטיקו מדריד, אבל השער היפה ביותר במשחק, ובמחזור כולו, היה שלה. כבר בתחילתו קיבל איסק קואנקה כדור על שפת הרחבה, עצר באלגנטיות והטיס אותו לרשת בנגיעה השניה, מבלי לתת לו לגעת בדשא, עם החלק החיצון של כף הרגל. יאן אובלק נותר חסר אונים. היה זה ביצוע ראוי גם לכוכב ברצלונה, וכולם נזכרו לפתע כי קואנקה אכן היה בזמנו כוכב ברצלונה. הוא היה התגלית הגדולה של פפ גווארדיולה בעונת 2011/12, הג'וקר שהגיע משום מקום, תפס מקום קבוע בסגל, שותף בשלבים המכריעים בליגת האלופות וחי בחלום.

את הבכורה במדי בלאוגרנה ערך קואנקה, באופן משעשע למדי, באוקטובר 2011 דווקא בגרנאדה. ארבעה ימים לאחר מכן, הוא כבר כבש בקאמפ נואו בניצחון 0:5 על מיורקה, והשבחים זרמו מכל עבר. גווארדיולה שיחרר אז אמירה מעט ביזארית: "אולי איסק לא פופולרי בקרב הבנות, אבל על המגרש הוא עושה את העובדה מצוין". "אתם צריכים לשאול את הבנות", הגיב הקיצוני הנבוך, וחברתו טענה שהוא מושלם מכל הבחינות.

במשחקו הראשון בהרכב בצ'מפיונס ליג, בישל קואנקה לססק פברגאס ב-0:4 על ויקטוריה פלזן. במשחקו השני ניפק כבר שני אסיסטים ב-0:4 על באטה בוריסוב. כוכב נולד, והתקשורת הקטלונית התלהבה מסיפור חייו המיוחד של הנער בן ה-20 אשר התגבר על אכזבות רבות כדי לפלס את דרכו ולקח את ההזדמנות הנדירה בשתי הידיים. הרי הוא נזרק מבארסה פעמיים, ובכל זאת מצא את הדרך לשכנע את גווארדיולה בחיוניותו.

עוד בנושא:

קואנקה וגרנאדה מגיעים לקאמפ נואו

תקציר: גרנאדה - לה קורוניה 1:1. GettyImages
מכוכב עתידי בבארסה כל הדרך לגרנאדה. קואנקה/GettyImages

המחליף של גיא אסולין בנערים

בהיותו ילד בעיר הולדתו ראוס, אהב קואנקה ללכת לבית ספר כשהוא מקפיץ את הכדור לאורך כל הדרך ולא נתן לו ליפול. שם הבחינו בו הסקאוטים של אספניול, ובחלוף חודשים ספורים הוא כבר פותה לעבור ללה מאסיה.בגיל 11, הוא הגשים את החלום בפעם הראשונה, אבל הנתונים הפיזיים לא הרשימו את המאמנים. כאשר היה בן 14, הוא עדיין היה צנום מדי, וגיא אסולין הועדף על פניו בהרכב בקבוצת הנערים. אז בשלב מסוים זה נמאס לו, והוא איסק נטש את האקדמיה כדי לשוב הביתה.

ב-2009, אחרי שעשה חיים בליגות הנמוכות בקטלוניה, הוחלט בברצלונה שנעשתה טעות לגביו, והוא הוחזר, רק כדי לגלות שלואיס אנריקה לא מאמין בו בקבוצת המילואים. הוא קיבל הודעה שלא בונים עליו, והועזב שוב, הפעם בהשאלה לסבאדל מהליגה השלישית. שנה אחת בלבד מאוחר יותר, אחרי שסייע לקבוצה הצנועה לעלות לליגה השניה ועשה כותרות במקומונים בזכות הכדרורים המיוחדים, ביקש גווארדיולה בכבודו ובעצמו לראות אותו בפעולה. קואנקה נלקח למחנה האימונים בארצות הברית עם הסגל הבכיר, הרשים מאוד את המאמן, ומשם הדרך לתהילה היתה קצרה.

דודו אוואט שוער מאיורקה (שמאל) איסק קואנקה שחקן ברצלונה. David Ramos, GettyImages
המחליף של גיא אסולין. קואנקה כובש מול אוואט/GettyImages, David Ramos

"אין הרבה שחקני אגף שיעילים כמו איסק ללא כדור", אמר גווארדיולה בתחילת 2012, כאשר הכשרון הצעיר כבר היה חבר לגיטימי בסגל וקיבל אשראי בקרבות החשובים ביותר. במשחק הגומלין מול מילאן ברבע גמר ליגת האלופות, למשל, הוכיח קואנקה רב גוניות מרשימה. במחצית הראשונה הוא שובץ כקיצוני שמאלי במערך 2-5-3 מהפכני, ואחרי ההפסקה עבר ימינה כאשר השיטה שונתה ל-3-3-4 מסורתי. הוא פתח גם בחצי הגמר מול צ'לסי, והיה אחד הבולטים במגרש לפני שהוחלף לקראת הסיום, בעוד בארסה הודחה באופן דרמטי. פדרו, התגלית הגדולה של שתי העונות הקודמות, ישב בשני המקרים על הספסל, וקואנקה הקדים אותו באופן ברור בסדר העדיפויות של המאמן. בין לבין, במשחק הליגה הקריטי מול לבנטה, הוא נכנס במחצית השניה והרוויח את הפנדל שאיפשר לבלאוגרנה לנצח 1:2.

לכן, כאשר עזב גווארדיולה בסיום העונה, נדמה היה כי קואנקה הוא הכוכב העולה האחרון שהוא מותיר עבור טיטו וילאנובה. חוזהו שופר והוארך עד 2015, השמיים היו הגבול מבחינתו, אבל הגורל רצה אחרת. פציעה קשה בברכו קטעה באכזריות את הנסיקה המטאורית, ושם הכל נגמר. בדיעבד, התברר שלא היה לו סיכוי לחזור, אפילו אם היה משחזר את כושרו. בפועל, גם זה לא קרה. אחרי שהחלים, הושאל קואנקה לחצי עונה לאיאקס, אך נפצע שוב ובקושי ראה דשא באמסטרדם. ב-2013, פציעה שלישית בברך חיסלה לו את מחנה האימונים בקיץ, ומשם כבר לא היתה תקומה. "הבנתי שזה הזמן ללכת. לא היה לי סיכוי", הוא אמר בדיעבד. לואיס אנריקה הרי מעולם לא העריך אותו. ב-2014 הגיעו הצדדים לסיכום על ביטול השנה האחרונה בחוזהו, וקואנטה נפרד מקאמפ נואו בפעם השלישית. לדבריו, היתה זו הפרידה הקשה מכולן.

פפ גווארדיולה מאמן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
גידל וטיפח באהבה. גווארדיולה/רויטרס

"התרגלתי לקרבות תחתית"

הערב הוא חוזר לשם לראשונה, ויהיה זה אירוע מרגש מאוד מבחינת השחקן שמנסה נואשות להחזיר את הקריירה למסלול הנכון בגיל 25. החיים לא חייכו אליו יתר על המידה בשנתיים האחרונות. לה קורוניה היתה מאושרת לתת הזדמנות לכוכב עם רזומה כה מרשים, במיוחד לאור העובדה שהגיע כשחקן חופשי, אך האכזבה ממנו היתה גדולה. בקבוצה לא הצליחו למצוא עבורו את המשבצת הנכונה, וקואנקה עצמו לקה במשחק אנוכי מדי. היתה תחושה שהוא מתנשא ולא מעריך כראוי את חבריו לקבוצה, והדבר פגע באופן טבעי גם באווירה בחדר ההלבשה. לכן הוא לא קיבל חוזה חדש, ובקיץ 2015 נדד לטורקיה. סמואל אטו ייעץ לו לחתום לצידו באנטליהספור, אבל קואנקה בחר בבורסאספור, לא התאקלם ושב לספרד בתום חודשים ספורים.

גראנדה קלטה אותו בתחילת השנה, וקיבלה צמד בניצחון 1:4 בסביליה במחזור הלפני האחרון שהשאיר את האנדלוסים בליגה. לקראת העונה החדשה, התקוות היו גבוהות למדי, בזכות המאמן ההתקפי החדש פאקו חמס והמעורבות של הסוכן פרה גווארדיולה, אחיו של פפ. כל זה התרסק לרסיסים כבר בפתיחה, פאקו פוטר, וקואנקה מוצא את עצמו במועדון במשבר עמוק. האוהדים מצפים ממנו להיות המנהיג, אולם בינתיים המציאות רחוקה מכך. תרומתו החיובית מסתכמת פחות או יותר בשער המרהיב ההוא מול אתלטיקו, אשר מזכיר עד כמה הפוטנציאל שלו היה גדול.

"השנה הראשונה אחרי שעזבתי את ברצלונה היתה הקשה ביותר, אבל עכשיו אני כבר רגיל לקרבות תחתית. זו מציאות אחרת לגמרי. אם אתה מפסיד בגמר עם ברצלונה, אתה יכול לקוות לזכות בתואר בעונה הבאה. אם אתה יורד ליגה, המשמעות הרבה יותר גורלית. העיר חיה כדורגל, והלחץ עלינו עצום", אמר קואנקה לקראת המפגש עם האקסית המיתולוגית, "המשחק הזה יחזיר את הזכרונות. ליגת האלופות חסרה לי, והעונה ההיא היתה מדהימה מבחינתי, אבל צריך להסתכל על העתיד. לא היה לי סיכוי אחרי הפציעות. אולי אם פפ היה נשאר, הוא היה בוחר לתת לי צ'אנס, אבל עם תחלופת המאמנים בברצלונה לא הייתי רלוונטי".

ברור כשמש שקואנקה לא היה רלוונטי בבארסה גם היום, אבל האוהדים יקבלו אותו בתשואות, ומי יודע... אולי הוא מסוגל לפחות לכבוש עוד שער אחד לפנתיאון?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully