וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיהי מכבי תל אביב האמיתית? "יש תנודות ביכולת, זו בהחלט בעיה"

25.10.2016 / 7:05

מכבי תל אביב מודאגת מחוסר היציבות, לא מבינה מה קרה לסקאריונה וחוששת לפני באר שבע. וגם: ג'ורדי וטל בן חיים שוחחו, אם הצהובים יקבלו הצעה בסדר הגודל של זהבי הוא ישוחרר כבר בינואר

מערכת וואלה!

בווידאו: משדר באולפן וואלה! NEWS בעקבות המשחק בנתניה

1. "מיהי מכבי תל אביב האמיתית", נשאל שוטה ארבלדזה שלשום במסיבת העיתונאים לקראת מכבי חיפה. "זו שניצחה את הדרבי 0:5 או זו שהפסידה ביכולת כל כך עלובה לדאנדוק האירית בליגה האירופית". הגיאורגי ברח משתי הדוגמאות האלה וסימן אותן כמקרי קיצון. הוא הדגיש שהיו למכבי תל אביב למעלה מ-20 משחקים כבר בשלב הזה של העונה ושברובם, היא לא היתה רעה כמו בדאבלין ולא היתה מושלמת כמו נגד גיא לוזון והפועל תל אביב. אלא שאחרי הניצחון המכובד מאוד באלקמאר בחמישי שעבר ואחרי ההפסד אמש (שני) למכבי חיפה (2:0), יש עוד שתי דוגמאות וכבר אפשר לקבוע די בוודאות שמכבי תל אביב סובלת מבעיה של חוסר יציבות.

בדרך כלל, יגידו אנשי מקצוע, מי שלא שומר על רמה אחידה וטובה, הוא לא מספיק טוב באופן כללי. "אין ספק שיש תנודות ביכולת של הקבוצה", הסכים אמש אחר חצות אחד משחקני הקבוצה שחזרה לתל אביב מהמשחק בנתניה. "לא שיחקנו טוב מול חיפה, לא מול האירים ובטח לא ברבע השעה האחרונה מול זניט והיו גם משחקים אחרים שהיו מצוינים. זו בהחלט בעיה שצריך לחשוב איך מתגברים עליה". יוסי בניון שנתן אתמול כמעט 20 דקות לתקשורת באולם מסיבות העיתונאים באיצטדיון בנתניה, חושב שמדובר בתופעה נורמלית. "גם ברצלונה הגדולה ותסלחו לי על ההשוואה סבלה העונה מעליות וירידות ביכולת ואני כבר לא מדבר על מנצ'טסר סיטי עם המאמן הטוב בעולם פפ גווארדיולה, שכולכם רואים מה עובר עליה. עדיין עם כל זה שהפסדנו, הגענו להרבה מאוד מצבים".

עוד בנושא

דווקא אחרי ההצלחה באירופה: מכבי חיפה ניצחה 0:2 את מכבי תל אביב בנתניה
עטר מסר ד"ש לג'ורדי, בן חיים סבל עד שהוחלף ומה עם מולנסטיין וארבלדזה? ציוני המשחק
ארבלדזה: "לבן חיים היה משחק רע, קורה". אייל גולסה נפצע והוחלף
עניין של זמן: הטיפול של מכבי חיפה בקגלמאכר מראה שהיא בדרך למעלה

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים. ברני ארדוב
יום עסל, יום בסל, וזה לא מעודד. מכבי תל אביב מאוכזבת/ברני ארדוב

2. שוטא ארבלדזה לא דפק חשבון אתמול והוציא את טל בן חיים כבר בהפסקה. זו היתה אחת המחציות הרעות של החלוץ במכבי תל אביב ובטח בעונה הזו כשהוא בכושר שיא. שחקנים במכבי תל אביב הופתעו מהמהלך של המאמן שהודיע בהפסקה שבן חיים מוחלף. "אי אפשר לוותר על טל ולהוציא אותו בהפסקה", אמר אחד השחקנים. "אבל צריך גם להודות שזו החלטה לגיטימית, כי טל היה ביום פחות טוב". שלשום באימון המסכם שוחח ג'ורדי קרויף ארוכות עם בן חיים. זו הייתה שיחה צפופה על כר הדשא שלא ניסו להסתיר. זה לא סוד שבן חיים לא רוצה שמכבי תל אביב תעמוד בדרכו, גם אם תתקבל הצעה בחלון ההעברות של ינואר. המדיניות במכבי היא לא לשחרר שחקנים חשובים כמוהו באמצע העונה, אבל לא רק בגלל המשחק של אתמול, באופן עקרוני אם מישהו מסין יציע 8 מיליון דולר בעוד שלושה חודשים, מכבי תל אביב לא תבקש לדחות את העסקה לקיץ, אלא תסכים למכור גם בחורף.

שחקן מכבי תל אביב טל בן חיים מול שחקני מכבי חיפה גארי קגלמאכר, קמיל ואצק. ברני ארדוב
זו הייתה שיחה צפופה על כר הדשא שלא ניסו להסתיר. זה לא סוד שבן חיים לא רוצה שמכבי תל אביב תעמוד בדרכו, גם אם תתקבל הצעה בחלון ההעברות של ינואר/ברני ארדוב

3. גם במשחק בינוני מינוס מכבי תל אביב הגיעה להרבה יותר מצבים ממכבי חיפה. אם ארבלדזה היה יכול לבחור, הוא היה מצביע בלי למצמץ על אוסקר סקאריונה כזה שהוא רוצה לראות מול השער. אבל סקאריונה רשם הרבה מאוד החמצות שלכולן מכנה משותף, קבלת החלטות רעה מאוד וסיומת ירודה. "אין מצב שאוסקר מחמיץ כאלה מצבים באימונים", אמרו במכבי תל אביב אחרי המשחק. "כל המצבים האלה הם לחם בשבילו באימונים. הוא עושה מהם גולים בעיניים עצומות. לא ברור מה גרם לו להיות כל כך רע מול השער היום". בקבוצה מספרים שסקאריונה הוא שחקן מאוד אמוציונלי ולא מן הנמנע שהוא מאוד נלחץ מההחמצות שלו בהתחלה והביטחון שלו מאוד נפגע מרעשי הרקע שהגיעו מהקהל, כך שבאופן די טבעי המצב התדרדר כל כך מהר לנקודה בה הוא איבד את הביטחון מול השער. "עם כל זה שאוסקר החמיץ כל כך הרבה, הוא היה מהטובים אצלנו", אמרו במכבי תל אביב. גם ארבלדזה הגן על החניך שלו אותו הביא בעצמו למכבי תל אביב: "אם הוא הגיע לכל כך הרבה מצבים, סימן שהוא עשה הרבה מאוד דברים טובים במשחק", ניסה מאמן מכבי תל אביב למצוא קרן אור באפלת ההחמצות של הארגנטינאי.

אוסקר סקאריונה שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"כל המצבים האלה הם לחם בשבילו באימונים. הוא עושה מהם גולים בעיניים עצומות. לא ברור מה גרם לו להיות כל כך רע מול השער". סקאריונה/ברני ארדוב

4. יוסי בניון התעקש אמש שהוא לא רצה לסגור חשבון עם אוהדי מכבי חיפה, אבל באותה נשימה הודה שהוא התאכזב מכמה אנשים במועדון. בלי לנקוב בשמות ברור שהוא התכוון לקברניטי המועדון הירוק שניסו לטאטא אותו החוצה כבר לפני שנה וחודשיים. אם היה משהו שבניון רצה להוכיח אמש, הוא ודאי כוון אל ההנהלה של מכבי חיפה שבשלבים מסוימים לא האמינה בו. "לצערי", אמר בניון. "אני צריך לומר ששרדתי את התקופה במכבי חיפה". בניון התכוון לכך שהוא היה בטוח שייהנה אבל לבסוף היה עסוק רק באיך הוא שורד את הזמן. כמו מרבית השחקנים של מכבי תל אביב, לבניון היה משחק לא טוב. "הרגשנו קצת לא נעים בשביל יוסי עם כל הקללות האלה", אמר אחד השחקנים אמש. "אבל הוא זה שכל הזמן אמר לנו שזה שום דבר ושהוא כולו מרוכז במשחק. חבל בשבילו שלא ירד כמנצח מהמשחק הזה".

יוסי בניון שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"הרגשנו קצת לא נעים בשביל יוסי עם כל הקללות האלה"/ברני ארדוב

5. במחזור הבא משחק העונה הראשון והיה אמש מי שהודה במכבי תל אביב: "ביכולת הזו, אין לנו מה לחפש בבאר שבע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully