וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמוג כהן במדור הליגיונרים: "זה השער הגדול בקריירה שלי. החזרתי את האמונה"

25.10.2016 / 14:20

הגול מול דורטמונד ("רגע חלומי"), ההקבלה בין אינגולשטאדט לקריירה שלו ("מצליח מי שיודע לקום מהקרשים") וסוד ההתמדה בבונדסליגה ("יודעים שתמיד אתן הכול"). ערב המפגש עם טואטחה בגביע, אלמוג כהן מתארח במדור הליגיונרים: "צריך לשמור על מאזן מושלם בדרבי הישראלי"

אלמוג כהן שחקן אינגולשטאדט חוגג. GettyImages
"התחושות כל כך כיפיות". אלמוג כהן חוגג מול דורטמונד/GettyImages

"דרבי ישראלי" הוא עדיין לא הפסיד על אדמת גרמניה. היריבים מתחלפים, אבל אלמוג כהן נשאר. ומנצח. ניצחון ההתמדה, אם תרצו.

ב-26 בנובמבר 2011 אירחה נירנברג של אלמוג כהן את קייזרסלאוטרן של איתי שכטר. החלוץ השלים 90 דקות, אבל הקשר שנכנס כמחליף בדקה ה-75 חגג עם קבוצתו ניצחון 0:1.

ב-21 בפברואר 2014 נערך דרבי ישראלי בליגה השנייה, כשאינגולשטאדט ניצחה 0:2 בקרב התחתית את ארמיניה בילפלד של בן שהר. החלוץ הוחלף בדקה ה-73, בעוד כהן השלים הפעם 90 דקות ולקח שלוש נקודות.

ב-17 במאי 2015 נערך הדרבי האחרון. עומר דמארי היה היריב התורן עם 61 דקות במדי ר.ב. לייפציג, אך אלמוג כהן נכנס בדקה ה-74 כדי להיות שותף למהפך ולניצחון 1:2 שהבטיח לאינגולשטאדט עליית ליגה היסטורית.

עוד בנושא:

אלמוג כהן שבר בצורת עם שער ב-3:3 של אינגולשטאדט מול דורטמונד
ביברס נאתכו נפצע במדי צסק"א, אופיר דוידזאדה הורחק בבכורה בהרכב גנט
נאתכו סובל מפגיעה בעצם השוקית: "לא יכול לדרוך על הרגל"

אלמוג כהן שחקן אינגולשטאדט מול לוקאש פישצ'ק שחקן בורוסיה דורטמונד. GettyImages
לא הכיר את המאזן האישי במשחקי הדרבי מול החברים מישראל. אלמוג כהן בפעולה מול דורטמונד/GettyImages

במפגש הליגה מול איינטרכט פרנקפורט של טאלב טואטחה לפני כחודש, כהן לא שותף. הדרבי נמנע, אבל לפחות המאזן ניצל כי פרנקפורט ניצחה 0:2 וטואטחה נכנס להופעת בכורה בתוספת הזמן.

הערב (שלישי) רגע אחרי שקטע יותר מחמש שנות בצורת בבונדסליגה, ועוד עם שער מול בורוסיה דורטמונד הגדולה, יש לאלמוג כהן דרבי פוטנציאלי נוסף, הפעם בגביע מול טואטחה ופרנקפורט. "לא הכרתי את המאזן הזה", אומר אלמוג כהן לוואלה! ספורט. "עכשיו אני רוצה לשמור עליו, אני צריך לשמור עליו. זה נכון, כל פעם שהייתי על הדשא מול שחקן ישראלי - ניצחתי. ברור שהליגה יותר חשובה לנו, אבל אני מקווה שאקבל את ההזדמנות לשחק ושגם טאלב ישחק. שבאמת יהיה דרבי, ושאני אנצח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
טאלב טואטחה (מימין) חוגג עם שחקני פרנקפורט. GettyImages
מחכה בצד השני. טאלב טואטחה, מימין, עם החברים בפרנקפורט/GettyImages
"לכבוש מול דורטמונד זה רגע חלומי, ברור שאנשים יתרגשו. התחושות כל כך כיפיות. אין ספק, זה השער הכי גדול בקריירה שלי"

כמו במפגשים מול הקולגות מישראל, כך ברוב שלבי הקריירה שלו בבונדסליגה. אלמוג כהן לפעמים שחקן הרכב ולפעמים שחקן ספסל. אבל הוא שחקן בונדסליגה, וזו נקודת המפתח. בגיל 28, הוא נמצא בעיצומה של העונה השביעית שלו בגרמניה. מתוכן זו הרביעית המלאה בליגה הבכירה שהיא אחת מחמש הגדולות באירופה. הליגיונר הישראלי הבכיר.

ארבעה מאמנים (ועוד שניים זמניים) נתנו בו אמון. למרות הנתונים הפיזיים הצנועים, למרות שמדובר בסך הכול בכדורגלן מישראל. אין פה מקריות וגם לא כוחות נסתרים או ענייני סוכנים. מרקוס קאוצ'ינסקי, המאמן הנוכחי של אינגולשטאדט, שם את האצבע על הנקודה שמבדילה את אלמוג כהן מהאחרים. "אלמוג תמיד מוכן ותמיד מחויב, גם בזמן המשברים הכי גדולים", שיבח המאמן לאחר ה-3:3 הדרמטי מול דורטמונד. "הוא כבש את השער הראשון, ואין ראוי ממנו".

הגול הזה בדקה השישית, כשהמשיך כדור חופשי של מרקוס סוטנר האוסטרי מהאוויר אל הרשת של רומן ויידנפלר, החזיר את אלמוג כהן לתודעה גם בגרמניה. "היו תגובות מרגשות גם כאן וגם בארץ, הרבה הודעות אפילו מאנשים שלא הכרתי", אומר הקשר בשיחה עם וואלה! ספורט אחרי משחק בו פרט לכדור אחד ברשת, גם איים שלוש פעמים על השער, ביצע שלושה תיקולים מוצלחים ורץ ללא הפסקה. "לכבוש מול דורטמונד זה רגע חלומי, ברור שאנשים יתרגשו. התחושות כל כך כיפיות. אין ספק, זה השער הכי גדול בקריירה שלי".

מרקוס קאוצ'ינסקי מאמן אינגולשטאדט. GettyImages
"אלמוג תמיד מוכן ותמיד מחויב". מרקוס קאוצ'ינסקי/GettyImages
"מהרגע שהגעתי הכול הלך לנו בקלות, היו רק הצלחות. עלינו ליגה והייתה עונה ראשונה מצוינת בבונדסליגה. עכשיו זה המבחן שלנו. לדעת להמשיך להילחם ולהתגבר על הקשיים"

אינגולשטאדט היא קבוצה צנועה שגם מסוקרת בהתאם. בטח לא מועדון פאר בעל עבר עשיר כמו האקסית נירנברג. היא לא תחסר אם תחזור למקומה הטבעי בליגה השנייה. עבור רבים היא יורדת טבעית. לכן, בניגוד לשכנותיה לתחתית שנמצאות במשבר עמוק וכבר החליפו מאמן, בקבוצה הקטנה של בוואריה השקט נשמר. למרות מאזן דל של שתי נקודות בשמונה מחזורים (בניגוד לעונת הבכורה שהייתה מוצלחת מעבר לכל הציפיות) ולמרות העובדה שהנקודה בשבת הייתה הראשונה שלה בבית מאז חודש אפריל.

אחרי שישה הפסדים רצופים ועם ארבעה שערי זכות בלבד, אינגולשטאדט הייתה זקוקה למישהו שיפתח את הפקק. הישועה הגיעה מהמקום הכי לא צפוי. דווקא אלמוג כהן המשיך את הכדור החופשי של מרקוס סוטנר האוסטרי מהאוויר עם רגל שמאל לרשת של רומן ויידנפלר, כבר בדקה השישית. שער שני שלו במדי אינגולשטאדט אחרי שהבקיע רק בליגה השנייה נגד FSV פרנקפורט (ב-22 בספטמבר 2013) ושער ראשון בבונדסליגה מאז הגול הזכור נגד איינטרכט פרנקפורט ("השער הכי יפה שלי בקריירה", הוא מציין) בעונת הבכורה שלו בגרמניה, ב-18 בפברואר 2011. דורטמונד אמנם חילצה לבסוף תיקו דרמטי והותירה את המארחת מתוסכלת, אבל הקשר הישראלי וחבריו בוחרים להסתכל על חצי הכוס המלאה.

"התחלנו לא טוב את העונה, אבל אנחנו במגמת השתפרות", מדגיש כהן. "כולנו היינו קונים נקודה נגד דורטמונד אם היו שואלים אותנו לפני השריקה. אנחנו פשוט צריכים לשאוב מזה הרבה כוחות כי בליגה הזו אפשר לנצח כל קבוצה. המשחק הזה היה המשך להופעה הטובה נגד קלן, למרות שהפסדנו שם. צריך לזכור שיש לנו מאמן חדש, שיחקנו בשיטה מסוימת ולקח לנו זמן להבין את זה. אני מאמין שנמשיך להשתפר גם במשחקים הקרובים, וגם ננצח. מהרגע שהגעתי הכול הלך לנו בקלות, היו רק הצלחות. עלינו ליגה והייתה עונה ראשונה מצוינת בבונדסליגה. עכשיו זה המבחן שלנו. לדעת להמשיך להילחם ולהתגבר על הקשיים".

אלמוג כהן שחקן נירנברג חוגג שער. Alexandra Beier, GettyImages
"רציתי להוכיח קודם כל לעצמי שאני יכול לחזור לבונדסליגה". אלמוג כהן לאחר השער הקודם, במדי נירנברג/GettyImages, Alexandra Beier
"מאוד רציתי להוכיח קודם כל לעצמי שאני יכול לחזור לבונדסליגה. עשיתי כברת דרך, עברתי שתי פציעות קשות וידעתי שהזמן שלי יגיע. גם בבונדסליגה וגם בנבחרת"

מבחינת כהן, אינגולשטאדט נמצאת כעת במצב דומה לזה בו הייתה הקריירה שלו. הגיחה להפועל תל אביב התגלתה כטעות, הצ'אנס בנירנברג אבד, הדלת בנבחרת נסגרה והוא עבר לשחק בליגה השנייה בגרמניה, בתקווה שזו תהיה ירידה לצורך עלייה. אולי לא כולם חשבו כמוהו, אבל הוא האמין. "כמה שאתה למטה, תמיד צריך להמשיך להילחם", מסביר הקשר. "מי שמצליח זה מי שתמיד יודע לקום מהקרשים. למדתי את זה כאן. מאוד רציתי להוכיח קודם כל לעצמי שאני יכול לחזור לבונדסליגה. עשיתי כברת דרך, עברתי שתי פציעות קשות וידעתי שהזמן שלי יגיע. גם בבונדסליגה וגם בנבחרת. והנה אני שחקן הרכב בקבוצה, חזרתי לנבחרת ופתחתי. החזרתי לעצמי את כל האמונה".

יחד עם האמונה האישית, כהן מקבל גם הרבה אמון מהמועדון שלו. אינגולשטאדט לא נטשה אותו כאשר נפצע בצורה קשה בעונת העלייה, הוא אפילו שימש כקפטן ובאפריל האחרון חתם על חוזה חדש עד 2019. "אני מאוד מוערך פה, תמיד נהגו בי בכבוד", מספר כהן. "הם טיפלו בי ודאגו לי כשנפצעתי, ויודעים שאני נותן הכול עבור הקבוצה על המגרש, בדיוק כמו שנתנו לי. יש לי מחויבות, אני תמיד רוצה להוכיח את עצמי".

וזה מתחיל מהדברים הקטנים והטריוויאליים ביותר, כמו למשל להגיע בזמן למתחם האימונים. כהן מבקש לסיים את השיחה כדי להתכונן למשחק הגביע ("אנחנו יוצאים לשם עם הסגל הכי חזק, אני מקווה לשחק") במטרה לחזור ממנו כשהמאזן בדרבים מול החברים מישראל עדיין מושלם. ואולי גם עם שער נוסף? "אני לא מתכוון לחכות שוב חמש שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully