וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהראיון המשונה ועד ההודעה המפתיעה: סיכום הקדנציה של אדלשטיין

בהתחלה זה עוד נראה מבטיח, ואדלשטיין הצהיר ש"כחול מתאים לג'ינג'י", אבל משם זה רק הלך והידרדר. מהבדיחה הלא מוצלחת של פדרמן ועד המתקפה של ווימס, התחנות בקדנציה הקצרה בתולדות הצהובים

אדריאן הרבשטיין

בווידאו: ארז אדלשטיין אחרי משחקו האחרון כמאמן מכבי תל אביב

9 ביוני - הכחול מתאים לג'ינג'י?

אחרי שנים ארוכות באופוזיציה, כולל קדנציות זכורות בהפועל תל אביב והצהרה לפיה "לעולם לא אאמן את מכבי תל אביב", הג'ינג'י החליף צדדים, עבר ללבוש צהוב והחל את מה שנראה אז כהזדמנות חייו. "לא האמנתי שהרגע הזה יגיע. אולי לאנשים מוזר לראות אותי בצהוב-כחול, אבל הכחול מתאים לג'ינג'י", יצהיר אדלשטיין במסיבת עיתונאים החגיגית בה הוצג. אז זה עוד נשמע מבטיח.

12 בספטמבר - ניסוי הכלים הראשון מוכתר כהצלחה. בערך

אחרי תקופת הכנה עליה העיבה הפציעה הלא מתוכננת של קווינסי מילר, הסגל החדש והנוצץ של מכבי תל אביב סוף סוף פתח את העידן החדש מול א.א.ק אתונה. למרות ניצחון 67:68, המזל הרע נמשך עם פציעה אחרת, הפעם של אנדרו גאודלוק שמתח את שריר הירך ונאלץ להיעדר ממשחקי ההכנה הבאים.

עוד בנושא:
דרמה לילית: ארז אדלשטיין פוטר ממכבי תל אביב, רמי הדר יחליפו
מחרוש, דרך בירנבוים ועד אדלשטיין: הפיטורים המהירים בהיסטוריה
מי זוכר? מכבי תל אביב ניצחה אתמול 72:81 את הפועל חולון

מאמן מכבי תל אביב בכדורסל ארז אדלשטיין. ניב אהרונסון
אז זהו, שכחול לא מתאים לג'ינג'י. אדלשטיין במסע"ת בה הוצג/ניב אהרונסון

17 בספטמבר - התחלה של אופטימיות

טורניר דיאמנטידיס הגיע, ומכבי תל אביב סוף סוף נראתה כמי שיכולה להתמודד מול אריות היבשת. ריצת 0:14 ברבע האחרון נותנת לאדלשטיין ניצחון 87:92 יוקרתי על ברצלונה, כשוויקטור ראד, המחליף הכפוי של קווינסי מילר, מראה ניצוצות. "המחלות והפציעות קטעו את תהליך ההתקדמות שלנו", אמר אדלשטיין למרות הניצחון. כמה שהוא צדק.

1 באוקטובר - התואר הראשון של העונה הולך לאיבוד

בלי סגל מלא אבל עם כמה רגעי כדורסל חיוביים, מכבי תל אביב התייצבה לגמר גביע ווינר מול הפועל ירושלים במטרה להוכיח שיחסי הכוחות עומדים לחזור להיות כפי שהיו בשנים עברו. אבל לקרטיס ג'רלס, בר טימור והבריון החדש בשכונה אמארה סטודמאייר היו תוכניות אחרות, ועם ניצחון 62:77 הוכח שלצהובים יש עוד דרך ארוכה מאוד להשבת ההגמוניה.

שחקן הפועל ירושלים אמארה סטודמאייר מול שחקן מכבי תל אביב מאיק צירבס. אדריאן הרבשטיין
ירושלים ואמארה החזירו את הצהובים לקרקע. סטודמאייר וצירבס/אדריאן הרבשטיין

6 באוקטובר - "תגיד, מה קרה לכם בגמר גביע ווינר?"

עונת היורוליג עמדה בפתח, והצהובים חרגו ממנהגם ולקראת משחק הבכורה חשפו את העובדה כי העמידו את התקציב הגדול בתולדות המועדון. במהלך מסיבת העיתונאים דייויד פדרמן מתבדח ושואל את אדלשטיין לעיני המצלמות "תגיד, מה קרה בגמר גביע ווינר?", והג'ינג'י משיב במבט קפוא. ככה, בערך, זה ייראה גם בהמשך הקדנציה שלו בצהוב.

13 באוקטובר - הפסד במילאנו, עוד ראיון שנוי במחלוקת

למרות כמה דקות לא רעות ועל אף התפוצצות של אנדרו גאודלוק, הצהובים נכנעים למילאנו 99:97 במשחק פתיחת העונה ביורוליג. סילבן לנדסברג מחטיא ליי-אפ שיכול היה לשלוח את המשחק להארכה, וכך נמנע לו נס מילאנו 2. המזל שוב לא משחק לטובת אדלשטיין, שמגיב בעוד ראיון סוף-משחק שנוי במחלוקת, כולל אמירה זכורה במיוחד: "לא היה לי זמן לתרגל הגנה איזורית".

מאמן מכבי תל אביב ארז אדלשטיין. יוסי ציפקיס
לא הצטיין בעמדת הראיונות. אדלשטיין/יוסי ציפקיס

20 באוקטובר - עדיין ללא ניצחון יורוליג

עם סגל מלא והיכל מלא לא פחות, מכבי תל אביב ניצבת בפני המשוכה הגבוהה ביותר שלה העונה: ריאל מדריד. מחצית ראשונה חלשה של הצהובים גורמת להם לרדוף אחרי סרחיו יול, ג'ייסי קארול והחברים, וגם קאמבק ברבע השלישי לא מושיע את הג'ינג'י בדרך להפסד 89:82 ומאזן 2:0 שמעלה עוד יותר את סף הלחץ ביד אליהו.

21 באוקטובר - נקודת האל חזור

די מהר גם שחקני מכבי תל אביב החלו לבקר את אדלשטיין, לציטוט או שלא. המגמה הזו הגיעה לשיאה שעות אחרי ההפסד של הצהובים לריאל, כשסוני ווימס יצא במתקפה לא כל כך מרומזת נגד המאמן ושיטותיו. "האופציה הראשונה שלנו בהתקפה היא ללכת לגאודלוק או אליי, אבל אנחנו זקוקים לאופציה שנייה או שלישית", אמר הסמול פורוורד שגיבש דעה נחרצת למדי בנוגע למאמן. "אנחנו זקוקים לעוד תרגילים. אני מקבל את הכדור ואין לי זריקה, מה אני אמור לעשות? מה השחקן שלידי אמור לעשות? נכון לעכשיו אין לנו תשובות לדברים האלה. אולי תשאלו את המאמן". מכאן, מסתבר, לא הייתה ממש דרך חזרה.

דיוויד פדרמן שמעון מזרחי עם סוני ווימס קווינסי מילר ארז אדלשטיין. יוסי ציפקיס
בהתחלה הם עוד הסתחבקו. אדלשטיין עם ווימס וקווינסי מילר בימים יפים יותר/יוסי ציפקיס

22 באוקטובר - הניצחון האחרון

בזמן שביורוליג הצהובים נותרו ללא ניצחון, לפחות בליגה הם עשו את העבודה ושמרו על מאזן מושלם, גם אם קרטעו. הפעם הגיע ניצחון 72:81 על הפועל חולון, כשגל מקל ויתר הישראלים מתקשים להוריד את החלודה אחרי שקיבלו מעט מאוד דקות מול ריאל. "אחרי שחולון הצליחה לחזור התחלתי קצת לחשוש", אמר אדלשטיין. כמה שעות אחר כך החשש הפך למציאות.

23 באוקטובר - הודעת פיטורים בשתיים לפנות בוקר

בעיתוי חריג ומפתיע, בשעת לילה מאוחרת, הצהובים מודיעים: "הוחלט לסיים את ההתקשרות עם ארז אדלשטיין לאור אי התאמה בין הצדדים. רמי הדר ישמש כמאמן ראשי". אז אולי הכל היה טעות אחת גדולה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully