וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב של סגירת מעגל במכבי תל אביב: "זה מלמד כמה מיוחד הכדורגל"

21.10.2016 / 6:49

הקרדיט של אלישע לוי לגולסה השתלם, ג'ורדי ומדוניאנין הורידו קוף מהגב, וגם ההימור של ארבלדזה עבד. אחרי שחזרו לעניינים באירופה, שחקני מכבי תל אביב כבר מפרגנים אפילו למאמן: "הוא יצא הכי גדול שיש"

מאמן מכבי תל אביב שוטה ארבלדזה. יוסי ציפקיס
נתן לגולסה קרדיט כל השבוע. ארבלדזה/יוסי ציפקיס

1. הקירות החיצוניים של ה'אפאס סטאדיום' באלקמאר מקושטים בתמונות גיבורי המועדון לדורותיו. לשוטה ארבלדזה עשו שם הרבה כבוד. מאמן מכבי תל אביב קיבל שתי תמונות מבחוץ ועוד אחת במסדרונות הפנימיים של האצטדיון. 36 שערים כבש הגאורגי במדי אלקמאר בין השנים 2005 ל-2007 ובהמשך כשפרש, שימש גם כעוזרו של לואיס ואן חאל בעונת האליפות ב-2009. אלקמאר עושה טוב לארבלדזה ואחרי אמש (חמישי) יש לו עוד סיבה להיזכר בה בחיוך. פטר בוס אולי סיפק דו"ח סקאוטינג על מכבי תל אביב לטובת ההולנדים כפי שדיווחו כלי התקשורת שם, אבל המאמן הנוכחי של מכבי תל אביב יצא המנצח.

תחילה זו הייתה ההחלטה להעלות בהרכב הפותח את אייל גולסה, אבל במכבי תל אביב דיברו אמש עוד יותר על ההחלטה של ארבלדזה להשאיר את גולסה על הדשא כשהוא הכניס כמחליף את נוסא איגייבור. מסתבר שעד הרגע האחרון, שקלו על הספסל של מכבי תל אביב להשאיר את גל אלברמן במגרש ולהכניס את איגייבור דווקא במקום גולסה. אלא שארבלדזה החליט ללכת עם גולסה, להשאיר אותו במגרש גם במחיר הסיכון של איבוד הנקודה ובמצב של תיקו 1:1, הוא הכניס את הניגרי והשאיר את גולסה שגמל לו בשער הניצחון המצוין. "אפשר להגיד ששוטה עשה עוד קסם באלקמאר", פרגנו אמש שחקני מכבי תל אביב למאמנם. "זו החלטת מאמן והוא יכול לצאת הכי גדול או להיות זה שחתום על הפסד. שוטה כנראה הבין שתיקו לא יהיה טוב לנו והוא הימר על ניצחון וקיבל אותו מהשחקן שהוא החליט ללכת עליו לאורך כל השבוע. הוא תמיד אומר לנו שהוא לא מהמר גדול, אבל הפעם הוא הימר על כל הקופה וזכה".

עוד בנושא:
מכבי תל אביב ניצחה 1:2 בחוץ את אלקמאר ההולנדית
ארבלדזה: "כבשנו שני שערים נהדרים ובזכותם הגיע לנו לנצח"

האריס מדוניאנין שחקן מכבי תל אביב (שמאל) מול סטיין וויטנס שחקן אלקמאר. רויטרס
ההוכחה. מדוניאנין/רויטרס

2. אייל גולסה היה צריך את אלישע לוי כדי לקבל לגיטימציה במכבי תל אביב. בדרך כלל אתה צריך להצליח במועדון כדי לקבל כרטיס לנבחרת. אצל גולסה קרה ההפך. הוא הצליח בנבחרת כדי לקבל מקום במועדון שלו. לא עזרו לו האימונים הטובים במכבי תל אביב וגם לא הדקות הספורות שקיבל מארבלדזה במשחקים. במכבי תל אביב מספרים שהוא עבר תקופה לא פשוטה כשמדינה שלמה חיפשה את מאמן הנבחרת דרך ההחלטה שלו לזמן את גולסה לסגל ובהמשך אף לתת לו את חולצת ההרכב של המדים הלאומיים. אמש באלקמאר לא היה שחקן במכבי תל אביב שלא היה מאושר עבורו. במיוחד יוסי בניון. השניים חולקים את אותו החדר במסעות באירופה ובניון רץ עם השריקה מהספסל כדי לחבק ולנשק את בן טיפוחיו. "הגול הזה כל כך מגיע לגולסה", אמר אמש אחד השחקנים. "הגול המדהים הזה שהוא כבש, שוב מלמד עד כמה הכדורגל הוא הספורט הכי מיוחד שיש. ממצב בו כולם מבקרים את אלישע לוי שהזמין את גולסה לנבחרת, הגענו למצב בו כולם הכי מאושרים בשביל גולסה ואם יש מישהו שמגיע לו לכבוש כזה שער אחרי תקופה אישית כל כך לחוצה, זה גולסה".

3. עוד בטרם שריקת הסיום, האריס מדוניאנין חיפש את אמא שלו והחברים בקהל. הכדורים הגיעו אליו כדי שיבזבז זמן ליד דגל הקרן ובכל פעם ששחקן של אלקמאר העיף בטעות את הכדור לחוץ, מדוניאנין הגניב עוד מבט לעבר היציע כדי לראות עד כמה מאושרת המשפחה שלו. גולסה הוא גיבור המשחק ואוסקר סקאריונה כבש שער מושלם, אבל מדוניאנין היה שוב הטוב בין שחקני מכבי תל אביב בערב הכי חשוב עבורו. יש משהו שמדוניאנין מדבר עליו הרבה וזו העובדה שהוא לא לקח אליפות ושהוא חייב את זה לעצמו כי לא נשאר לו הרבה זמן לשחק. שחקנים במכבי תל אביב סיפרו לאורך כל השבוע וגם אמש שנדמה להם שהוא מוכן לוותר על צלחת בתמורה לניצחון באצטדיון של אלקמאר. בגיל 19 הוא חתם בקבוצה ושיחק בה לסירוגין לאורך תקופה של שלוש שנים. קרדיט רב הוא לא קיבל ואלקמאר היא סוג של צלקת עבור הבוסני שסגר מבחינתו מעגל בצורה הכי מושלמת שאפשר. "האריס יצא מכאן מנצח במשחק שהיה הכי חשוב גם למכבי וגם לאלקמאר והוא היה דומיננטי ושיחק מצוין", פרגנו במכבי תל אביב לקשר. "בטוח שהמשפחה של האריס תוכל להסתובב עכשיו יותר גאה בהולנד".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אייל גולסה שחקן מכבי תל אביב. רויטרס
"הגיע מגיע לו". גולסה חוגג/רויטרס

4. זו תקופה בה ג'ורדי קרויף מסתובב בעולם כדי לקדם את הספר על חייו של אביו. בין לבין הוא גם נשאל על עצמו ועל מה שהוא עובר. בשבוע האחרון קרויף דיבר והרבה. התראיין למספר כלי תקשורת וסתר בכך לגמרי את התזה הרגילה שלו לפיה צריך להרחיק את התקשורת ממועדוני הכדורגל. הדברים שאמר כלפי הכדורגלן הישראלי וכלפי התקשורת המכסה את מכבי תל אביב, השאירו אותו מאוד חשוף לקראת המשחק אמש. אם מכבי תל אביב הייתה מפסידה, הוא היה חוטף ראשון כי אירופה הייתה הקוף הכי גדול שישב לו על הכתף.

שני המשחקים בליגה האירופית העונה ולבטח המסע האומלל בליגת האלופות בעונה שעברה, לא היו נשכחים אם מכבי תל אביב הייתה מפסידה עוד משחק במסגרת האירופית. אבל בדיוק כמו לפני הדרבי, אז שם את כל הכבוד שלו על כר הדשא אחרי ש"תפר" את שחקניו במלים קשות, גם אמש הוא היה יכול לצאת קטן מאוד אחרי שהכביר במלים על המהפכה שעשה במכבי תל אביב. אבל בשורה התחתונה קרויף השיג עם המועדון שלו ניצחון יוקרתי על אדמת הולנד במקום בו השם קרויף כל כך מחייב וספק אם הבוקר הוא יישאל על מה אחר למעט על חלקו בניצחון המיוחד של מכבי תל אביב בהולנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully