וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרגשתי כאילו השמיים בידיים שלי": 40 שנה לבכורה של מראדונה

ב-20 באוקטובר 1976, עשרה ימים לפני יום הולדתו ה-16, נשלח דייגו ארמנדו מראדונה להופעת בכורה מקצוענית בארחנטינוס ג'וניורס: "אם אתה יכול, תשחיל למישהו", אמר מאמנו, ודייגו ביצע מיד

ארחנטינוס ג'וניורס פתחה את עונת 1976 באזור ד' של הליגה הארגנטינאית הבכירה עם שלושה ניצחונות, אבל אחריהם הגיעו שלושה משחקים ללא ניצחון ובקבוצה משכונת לה פטרנל, השוכנת בבואנוס איירס, חשו כי הם זקוקים לשינוי.

גם משחק הבית מול טאז'רס דה קורדובה, ב-20 באוקטובר 1976, לפני 40 שנה (ויום), לא הלך טוב וארחנטינוס נקלעה לפיגור 1:0. במחצית, המאמן חואן קרלוס מונטס החליט שהגיע הזמן לשינוי. הוא ניגש לילד בן 16 פחות עשרה ימים, שישב על הספסל ושלח אותו להופעת הבכורה המקצוענית בקריירה שלו: "קדימה, ילד, תשחק כמו שאתה יודע", אמר לו והוסיף, "ואם אתה מצליח, תשחיל למישהו את הכדור בין הרגליים".

דייגו מראדונה ארחנטינוס ג'וניורס. GettyImages
האגדה נולדה. מראדונה במדי ארחנטינוס/GettyImages

לילד הזה קראו כמובן דייגו ארמנדו מראדונה והוא עלה עם המספר 16 על הגב למשחקו הראשון ומיד עשה בדיוק מה שביקשו ממנו. בנגיעה הראשונה שלו בכדור, הוא השחיל אותו בין הרגליים של חואן קבררה. ה"Nutmag" הראשון וממש לא האחרון בקריירה של דייגיטו: "הרגשתי כאילו החזקתי את השמיים בידיים שלי באותו יום", הוא נזכר כעבור שנים.

העיתונאי הארגנטינאי מיגל אנחל ויסנטה אמר ל"קלארין": "מהר מאוד, מראדונה הפך לפופולארי וביציעים החלו לצוץ אוהדים שכל מה שהם רצו היה לראות את הגאון".

שלושה שבועות לאחר מכן, מראדונה כבר כבש את השער הראשון שלו, נגד סן לורנסו. הוא היה מלך שערי הקבוצה במשך חמש עונות רצופות וכבש 116 שערים ב-167 הופעות, לפני שנמכר בארבעה מיליון דולר לבוקה ג'וניורס. עד היום הוא מלך השערים של הקבוצה בליגה הבכירה בכל הזמנים והאצטדיון של ארחנטינוס נקרא על שמו.

כך נולדה אגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully