וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקס, סמים וגועל נפש: על העדויות במשפט האונס של דרק רוז

14.10.2016 / 17:40

בין אם הגארד של הניקס אנס או לא, התמונה שמצטיירת מהעדויות על חיי המין הסוערים של דרק רוז וחבריו ל"פמליה" רחוקה מלהיות נוצצת. פז חסדאי על השיעור שלמדו חובבי הכדורסל מהפרשה

AP

בווידאו: דרק רוז בבית המשפט

קודם כל, העובדות. אישה בת 30 תובעת מדרק רוז ושני חבריו (רנדל המפטון וריאן אלן) 21.5 מיליון דולר בטענה שהשלושה אנסו אותה בביתה בלוס אנג'לס. לדבריה, היא הייתה שיכורה לחלוטין באותו הערב, ואולי אף סוממה, כי אינה זוכרת חלקים רבים מהאירועים. היא טוענת שהם אנסו אותה אחד אחרי השני, אחד מהם אף אנס אותה פעמיים. היא מספרת שקמה בבוקר כשהשמלה שלה הפוכה על ראשה, חומר סיכה מרוח לה על כל החלק התחתון של גופה, והיא סובלת מכאב "שורף" באיבר המין. השלושה מכחישים, וטוענים שיחסי המין נעשו בהסכמה. לדבריהם, יחסי המין בדירה שלה הגיעו אחרי יום של "בילויים", שכלל יחסי מין עמה גם בבית השכור של רוז בבברלי הילס.

התביעה הוגשה בבית דין אזרחי, שנתיים אחרי המקרה. היא הגישה תלונה למשטרה רק אחרי התביעה האזרחית. העובדה שלא הגישה תלונה על אונס באותו לילה מקשה על התביעה שלה, מאחר שאין בדיקות רפואיות שתומכות בטענותיה. היא מצדה טוענת שהייתה בטראומה, סבלה מדיכאון, התביישה להתלונן ופחדה מהתגובה. רק אחרי שיחה עם חברה הבינה שהיא למעשה נאנסה, ואזרה אומץ להתלונן.

ההגנה מצדה מציגה שורה ארוכה של הודעות טקסט ששלחה המתלוננת לרוז, שלכאורה מוכיחות שלא רק שהיא לא הייתה שיכורה ובבלק אאוט, אלא אף הביעה עניין ואף ציינה שהיא "חרמנית". כמו כן אחרי אותו הלילה שלחה לו הודעה שבו דרשה החזר כספי על מונית, ולא הזכירה אונס או ניצול מיני. ההגנה אף דרשה לפסול את המשפט אחרי שהתברר שהתובעת מחקה ממכשיר הטלפון שלה מספר הודעות טקסט ששלחה - שמהוות עדויות חשובות שהתביעה העלימה מההגנה. פרשנים משפטיים בניו יורק מעריכים שיהיה לה קשה לשכנע שמונה מושבעים להצביע בפה אחד ולהרשיע את רוז וחבריו.

עוד בנושא:
רוז העיד במשפט: "היה לי חשד שהיא תטען שנאנסה מיד באותו ערב"
המתלוננת במשפט האונס רוז טוענת: הם אנסו אותי אחד אחרי השני
הלילה ב-NBA: קליבלנד הובסה בקדם עונה, דוראנט שוב סופג ביקורת

דרק רוז ניו יורק ניקס בכניסה לבית המשפט. AP
חיי הזוהר הרבה פחות נוצצים מכפי שהם נראים. רוז מגיע להעיד במשפט/AP

עכשיו ל"פיקנטריה": העדויות, שמספקות הצצה לחיי המין של רוז וחבריו. גם אם יוצאים מנקודת הנחה שרוז יזוכה (נקודת הנחה ממש לא מובנת מאליה), העדויות של כוכב הניקס וצמד חברי הילדות שלו שופכות אור על הנורמות המיניות של הכוכבים. אלה לא דברים חדשים כמובן, לא סנסציוניים במיוחד, רוב הסיפורים האלה ידועים מראש ונתפשים כטריוויאליים, הם סופרו בעבר בהרחבה, ותועדו בסרטים ובספרים. הם מעוררים קנאה בלא מעט גברים צעירים, שמעריצים את חיי הפריצות האלה, ומפנטזים על האורגיות והחגיגות והבחורות שמתמסרות. אבל במציאות, העדויות במשפט, שנמסרות על הדוכן בצורה יבשה, עם דרישה לדיוק בפרטים, מציגות את הסיפור הזה באור הרבה פחות מחמיא.

למשל, החברות בין השלושה. מתברר שהם חברי ילדות, מכיתה ו', תמיד ביחד, צמודים אחד לשני. במבט רומנטי אפשר להשוות אותם לחבר'ה של "הפמליה", שצמודים לוויני צ'ייס. אבל אם ב"הפמליה" זה נראה משעשע על איך שטרטל מנצל את ההצלחה של ויני, במציאות זה קצת פחות נוצץ וקליל. המפטון מוגדר כמנהל האישי של רוז, או עוזרו האישי, האיש שדואג שרוז ימלא את כל המחויבויות שלו. בנוסף, הוא גם מסתמן כאיש שדואג לכוכב הגדול לזיונים. המפטון מספר שהוא לא פעם שילם למתלוננת על כרטיסי טיסה, ושהביקורים שלה היו למטרות סקס. היא מצדה טוענת שהיא הייתה "בקשר" עם רוז, היא אפילו הגדירה את זה כ"מערכת יחסים". כשהמפטון נשאל בעדותו האם לא הרגיש לא בסדר לשכב עם בחורה שנמצאת בקשר עם חבר שלו, ענה שלא הייתה לו בעיה עם זה כי "היא לא הייתה חברה של דרק, היחסים ביניהם היו מיניים". כשנשאל על הלילה ההוא, אמר שהוא "לא זוכר" אם הוא היה איתה ראשון, שני או שלישי. "היא נראתה לי בסדר עם זה", אמר.

המפטון, אלן (אחיו של טוני אלן) ורוז גדלו ביחד, ועברו לא מעט. בעבר רוז היה לצד המפטון כשהוא נעצר על נהיגה בשיכרות. המפטון גם הוזכר כמעורב בפרשה אחרת מהעבר של רוז, כשבימיו במכללה הואשם שנתן למישהו אחר לעשות עבורו את מבחן ה-SAT, אחרי שנכשל בו שלוש פעמים. עכשיו הם גם חולקים בחורות, זה אחר זה. המפטון העיד שלפני הלילה בדירה שלה, באותו היום, הם ערכו מפגש בבית של רוז בבברלי הילס. לדבריו, התובעת מזגה לעצמה שוטים של טקילה, אחר כך נתנה לאפ דאנס לאלן, אחר כך שכבה עם המפטון על המיטה ליד הבריכה, ואז הצטרף רוז, והיא העניקה לו מין אוראלי. אחר כך, לטענתו, היא אמרה שזה בסדר ששלושתם יבואו אליה לדירה, אם גם רוז יגיע איתם. מה שאנשים יגדירו כ"אורגיה מגניבה", אחרים יגדירו כבילוי אומלל ועגום, לכל המעורבים. "מי משלם לך עבור עורך הדין?", נשאל אלן בעדות. "דרק", אמר, והוסיף בחיוך: "אני מקווה". עורך הדין שלו הוסיף מהצד "גם אני מקווה", וכולם צחקו. צחוקים.

שחקן ניו יורק ניקס דרק רוז. AP
בילוי אומלל ועגום. רוז/AP

מה עוד למדו חובבי הכדורסל מהפרשה: למשל, שעל דוכן העדים נשאל המפטון על סתירות בעדויות של רוז (בהתחלה רוז אמר שהוא קיים עמה יחסי מין בעמידה, אחר כך בשכיבה, בהתחלה ציין שהייתה עירומה, אחר כך שהייתה עם שמלה). המפטון ציין שרוז, הוד כוכביותו, "נוהג לשכוח דברים, יש לו נטייה כזאת". פעם הוא שוכח על אימונים, על מחויבויות לליגה, ופעם הוא שוכח מי בדיוק היה עם הבחורה.

בזמן העדות שלו שאל אותו עורך הדין של התובעת אם ככה אמא שלו גידלה אותו, ורוז ענה בזעם: "בנאדם, אל תערב פה את אמא שלי". כלומר, עד אמא. מי אמר שהוא לא יודע לכבד נשים? עוד מתברר כי מיד אחרי שסיים לשכב עם התובעת, דרק רוז סגר בגומי את הקונדום שלו ולקח אותו איתו. בעדות שלו סיפר שזה מה שלימדו אותם ב-NBA, במחנה של הרוקיז באורלנדו, בשיעור על מין וכלכלה, לשמור על הזרע שלו. "אי אפשר לדעת מה נשים יעשו בימינו", כך אמר. עם זאת, התביעה הראתה סרטון מהתצהיר הראשון, עוד לפני המשפט, שבו אמר רוז שהוא לא מבין את פירוש המילה consent - הסכמה. את השיעור הזה הוא כנראה פספס.

ווילט צ'מברליין התרברב שהיה עם 20 אלף נשים. מג'יק ג'ונסון סיפר שבשנות השמונים שכב עם בין 300 ל-500 נשים בשנה. פתאום כששומעים את הפרטים היבשים מפי רוז והחבר'ה הכל מריח כשילוב של חולשה, ניצול וכוחנות. רוז הודה שאחרי הערב הזה התעלם מההודעות של המתלוננת, כי הרגיש שהיא טומנת לו פח, שהיא עוד תתלונן על אונס. זו לא תגובה נורמלית אחרי בילוי עם אישה, אבל אלה הם חייהם. עצם העובדה שהמשפט הזה מדווח במדורי הספורט, לצד הדיווח ש"ההכנות של הניקס לעונה נפגמות בגלל הפרשה", מסביר משהו על יחסי הכוחות. מעניין לראות שהשופט סירב לדחות את המשפט, בין השאר כי העונה אוטוטו נפתחת; שדרק רוז הגיע באיחור לדיון הראשון; שכמה אירוני זה שרוז והחבורה שלחו לה כרטיסי טיסה, דאגו לה ללימוזינות, ועכשיו רק מנסים להשמיץ אותה ולהציג אותה כ"סלאט" ו"גולד דיגר" - אותן תכונות שלפני כן הם כל כך אהבו בה; שכמה מעוות זה שעוד לפני השנה הראשונה בליגה מלמדים את הילדים את הבייסיק - ברח עם הקונדום.

מג'יק ג'ונסון, לוס אנג'לס לייקרס, 1988. AP
חולשה, ניצול, כוחנות - מאז ועד היום. מג'יק בשיא הקריירה/AP
  • עוד באותו נושא:
  • דרק רוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully