וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החופש בבית הבראה: האהבה בניס החזירה את מריו באלוטלי לעצמו

3.10.2016 / 7:30

המאמן מושלם עבורו, הצוות המסייע מרגש, והאווירה הייחודית שומרת עליו מצרות. הבלוג של יוכין מנתח את הקאמבק של החלוץ שמפציץ בדרך לפסגה בצרפת, אבל מזהיר מחלומות על כדור הזהב

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: הראיון הבלתי נשכח של באלוטלי

"קראתי הרבה דברים רעים על מריו באלוטלי, אבל אז, יום אחד, נתקלתי במשהו טוב אודותיו", סיפר לאחרונה נשיא ניס ז'אן פייר ריבר על ההחלטה להחתים את החלוץ האיטלקי הסורר. "קראתי שהוא נסע ברכב והבחין בילד קטן שבכה ליד הכביש. מריו עצר, שאל את הילד מדוע הוא מסתובב לבד ושמע שמציקים לו בבית הספר. 'בוא ניסע ביחד' אמר באלוטלי. בבית ספר, ניגש באלוטלי לבריון של השכבה והצהיר בפניו: 'אם תיגע בו שוב, יהיה לך עסק איתי'. אם מישהו עושה דבר כזה, סימן שיש לו לב טוב".

האם הסיפור הזה בכלל נכון? זה לא ממש משנה. רק התוצאה חשובה – הלב הרחב של באלוטלי סלל את דרכו לניס אחרי ששוחרר מליברפול ללא תמורה, בתום השנתיים הגרועות ביותר בקריירה, שכללו גם השאלה אומללה למילאן. כעת ריבר מאושר, כי באלוטלי קורע את הרשתות בקצב מסחרר.

בבכורה, בדרבי הביתי מול מארסיי, העניקו לו את הכבוד לבעוט פנדל כבר בדקה השביעית, והוא יצא לדרך חדשה. לקראת הסיום, השלים האיטלקי צמד בנגיחה נהדרת, והצעיד את ניס למהפך ולניצחון 2:3. רק 10 ימים חלפו, וניס אירחה את מונאקו לדרבי נוסף. קבוצתו של לאונדרו ז'ארדים פתחה את העונה ברגל ימין, אבל ניס פירקה אותה ללא תנאי 0:4, עם צמד נוסף של באלוטלי – שני שערים בסיומת קטלנית במתפרצות. ביום חמישי הבקיע סופר מריו בליגה האירופית, במגרשה של קרנסודאר הרוסית, לפני שהוחלף במחצית בגלל דלקת גרון. אתמול הוא היה כשיר לחלוטין, והפציץ את שער הניצחון המרהיב לקראת סיום הקרב מול לוריין, בבעיטה מסובבת לחיבורים הרחוקים.

מבחינה קבוצתית, ניס היא הקבוצה הבלתי מנוצחת היחידה בצרפת, והיא מובילה את הטבלה עם 20 נקודות משמונה משחקים. מבחינה אישית, יש לבאלוטלי חמישה שערים בשלושה משחקים בלבד. הוא מצא את הרשת בכל שלוש ההופעות הראשונות בליגה הצרפתית – והוא השחקן הראשון שעושה זאת מאז ג'ון קארב הנורבגי בליון אי שם ב-2005. כלומר, הנשרים מהריביירה עושים חיים משוגעים גם ללא האיטלקי, אבל הם חזקים עוד יותר איתו, והשילוב הזה מוכיח את עצמו כהברקה של שני הצדדים.

עוד בנושא

באלוטלי כבש (86) וסידר לניס 1:2 על לוריין וחזרה לפסגה
מילאן חזרה מ-3:1 ל-3:4, יובנטוס דרסה, רומא גברה על אינטר
צפו בתקציר: ברצלונה הפסידה 4:3 לסלטה ויגו במשחק דרמטי

אל תשתמש. רויטרס
מטיל אימה על הליגה הצרפתית. מריו באלוטלי/רויטרס

בן ארפה שוקם ועזב מהר מדי

כדי להבין מדוע החליטה ניס להמר על באלוטלי, צריך לחזור שנה וחצי אחורה. בינואר 2015 קיבל ריבר החלטה לא שגרתית באופן קיצוני כאשר החתים את חאתם בן ארפה אשר נזרק מניוקאסל. הכישרון הצרפתי הפרובלמטי, שלא קיבל הזדמנות אפילו בהשאלה בהאל סיטי, היה מיואש. "אני מוכן ללכת לקוטב הצפוני כדי לשחק כדורגל", הוא אמר. לרוע מזלו, התברר כי תקנות פיפ"א אסרו עליו לשחק בניס עד סוף עונת 2014/15, אבל המועדון חיכה לו, והתוצאה היתה מסחררת. בן ארפה הרעב פרח במועדון הקטן, שאב בשקיקה את האהבה שהרעיפו עליו מהיציעים, קיבל יד חופשית לנוע על כל המגרש מהמאמן קלוד פואל, וכבש 17 שערים בעוד ניס נאבקת על המקום בליגת האלופות. בכך עבר בעונה אחת את המאזן המצטבר בארבע שנים באנגליה, וגם את המאזן המצטבר בשש העונות הקודמות בצרפת עם ליון ומארסיי.

מה עשה בן ארפה כאשר זכה לשבחים מקיר ולקיר? הוא הסתנוור מאור הזרקורים, איבד את הקשר עם המציאות, עזב את המקום שטיפח אותו ועבר לפריס סן ז'רמן. שם הוא כבר הספיק להסתכסך עם המאמן אונאי אמרי, נזרק מהסגל למשך מספר שבועות, וכל הקאמבק המפואר עלול לרדת בקרוב לטמיון. עבור ניס זה כבר לא רלוונטי. המועדון, ששואף להגיע רחוק ככל הניתן ללא הצהרות גדולות, קיבל הוכחה שגם הכוכבים עם התדמית הגרועה ביותר עשויים להצליח אם מעניקים להם יחס נכון. פואל אמנם עזב לסאות'המפטון, אבל המאמן השווייצרי החדש לוסיאן פאברה היה שותף מלאה לדעה זו. לכן החתמתו של באלוטלי היוותה צעד טבעי. אחרי בן ארפה, ניס מרגישה שהיא יכולה לאלף כל אחד.

חאתם בן ארפה שחקן ניס חוגג שער. רויטרס
קאמבק מסחרר, ואז איבוד קשר למציאות. חאתם בן ארפה/רויטרס

גר במונאקו, מתראיין על מסאז'

באשר לבאלוטלי, הרי שהוא קיבל לראשונה בקריירה החלטה עצמאית. סוכנו הראוותני, מינו ראיולה, אשר הינדס את כל המהלכים הקודמים, ואחראי בין היתר למעבר לליברפול אותו הגדיר בדיעבד החלוץ כטעות הגדולה בחייו, לא היה מרוצה מאופציית ניס בלשון המעטה. הוא אפילו ניסה לטרפד את החתימה. בעוד מטוסו של באלוטלי התעכב, פירט ראיולה בדקדקנות בפני הנשיא את כל חסרונותיו. הפעם, לשם שינוי, לא הקשיבו לו. "מריו הגיע לניס בניגוד לרצוני", טען הסוכן. במידה מסוימת, הוא התנער מאחריות לכל הצרות העתידיות. חודש אחד חלף מאז, ומוקדם מאוד לקפוץ למסקנות מרחיקות לכת. ייתכן שסוף ההרפתקה יהיה מר, אבל נכון לעכשיו החיבור נראה חלומי כי באלוטלי חש לראשונה בחייו משוחרר מלחצים. הוא מקבל אהבה ללא תנאים מכל הסובבים אותו, וזה בדיוק מה שהיה חסר לו עד כה.

כאשר הצטרף לניס, ניסו הצהובונים להוציא אותו משיווי משקל עם שאלות על עברו, אבל הכוכב ניער אותן בביטול. "מריו עושה מאמצים להתרחק מההמולה. הוא גר במונאקו, שם יש וילות שמאפשרות לאנשים לא להיות חשופים לצלמי פפראצי. האוהדים העריצו אותו מהרגע הראשון, כי הוא שם אותנו על המפה, והוא מרגיש נינוח", מספר לוואלה! ספורט העיתונאי המקומי אוליבייה סקלאבו. עד כדי כך נינוח, שאת הראיון אחרי הבכורה מול מארסיי העניק החלוץ על שולחן המעסה, והפגין חוש הומור מצוין – זה היה אחד הרגעים המשעשעים שידעה הליגה הצרפתית בשנים האחרונות.

אתמול התפוצצו הרשתות החברתיות כאשר הורחק באלוטלי דקות ספורות אחרי השער המרהיב, אבל הלעג היה מיותר. את הביקורת צריך להפנות לשופט שהמציא כרטיס צהוב שני הזוי לחלוטין, על מפגש שגרתי של החלוץ עם מגן לוריין סטיבן מוריירה. את הצהוב הראשון ספג באלוטלי כי הוריד חולצה אחרי השער, וברור שאפשר היה להימנע מכך, אבל רצוי להאשים בעיקר את פיפ"א שלא מאפשרת גילויי שמחה מסיבות לא ברורות. "מריו עצוב כי הוא לא עשה כלום, ואנחנו לא מבינים את השליפה הזו", אמר פאברה.

מאמן בורוסיה מנשנגלדבאך, לוסיאן פאברה. GettyImages
הדמות האבהית הנכונה עבור באלוטלי. לוסיאן פאברה/GettyImages

מאמן מושלם, צוות מסייע נפלא

במועדון מתכוונים להתעלם מהאירוע כאילו לא היה, ולאפשר לבאלוטלי לחזור לשגרה השמחה. פאברה, איש מקצוע מנוסה וטקטיקן בחסד, הוא הדמות האבהית הנכונה עבור האיטלקי, וחשוב להבין כי סופר מריו נהנה מצוות מסייע איכותי ומרגש. בן ארפה לא היה שם לבד אשתקד, וזה המצב גם העונה. די לראות את מסירת העקב הפנטסטית של הקשר בן ה-20 וילאן סיפריאן, הרכש החדש מלאנס, בדרך לשער של באלוטלי אתמול, כדי להבין את הפוטנציאל שלו. גם וינסאן קוזיילו ואלסאן פלאה הם כוכבים צעירים, שלא לדבר על הבלם בן ה-17 מלאנג סאר, יליד העיר ובוגר האקדמיה. זה המקום הנכון מבחינת באלוטלי כדי לפרוח, והוא מסוגל לעשות זאת אם ימשיך לסנן את רעשי הרקע.

כדאי לו גם לא לחזור על השגיאה של בן ארפה, ולא לראות בניס תחנה זמנית מאוד בדרך לקבוצת פאר חדשה. בראיון עם אוליבייה דאקור, כוכב לידס ורומא לשעבר שעובד כיום כעיתונאי, אמר באלוטלי: "ברור שאני חושב על כדור הזהב, וזה לא מאוחר. יכולתי לזכות בו כבר בשלב זה, ואם אשקיע באימונים אוכל לזכות בו תוך שנתיים או שלוש". בגיל 26, באלוטלי לא צריך ללחוץ על הדוושה יותר מדי. אחרי שמצא סוף כל סוף בית חם, הוא צריך להפיק את המקסימום מהמצב האידיאלי. אם ישכיל לעשות זאת, הכותרות החיוביות ימשיכו לזרום על בסיס שבועי. אם יאבד את הראש, הוא יזרוק את ההזדמנות הנדירה הזו לפח.

אל תשתמש. רויטרס
לא ללחוץ חזק מדי על הדוושה. מריו באלוטלי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully