וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהות כפולה: שחקנים בעלי שם זהה בכדורגל העולמי והישראלי

1.10.2016 / 6:30

תאונת הדרכים המבהילה, ההצעה המפתה שהגיעה לנמניה ניקוליץ' הלא נכון, מה עושה רוברט לבנדובסקי בקבוצת חובבים סקוטית ומדוע בטוטנהאם שרים "יש רק שני קייל ווקר"? לכבוד המפגש הכפול של שלומי אזולאי מול האקסית מכבי חיפה: תאומי השם בכדורגל העולמי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא רק שלומי אזולאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

28 בינואר 2008. במהלך נסיעה לאחד המשחקים בטורניר בטורקיה, האוטובוס של נבחרת צרפת עד גיל 16 החליק לתעלה בשולי הכביש. אנשי הנבחרת דיווחו על שמונה פצועים קל, ביניהם פייריק קרוס (Pierrick Cros). אביו של השוער הצעיר היה משוכנע שבנו על האוטובוס - הרי כמה פייריק קרוס כבר יש? - וכל המשפחה נכנסה ללחץ היסטרי. רק לאחר בדיקה קצרה, התברר לו שיש מגן בינלאומי העונה לאותו שם בדיוק.

רצה הגורל, ובינואר 2016 דרכיהם של השניים הצטלבו. השוער בן ה-25, שהספיק לרשום 30 הופעות במדי סושו בליגה הבכירה, חתם ברד סטאר מהליגה השנייה בצרפת, וחבר למגן בעל השם הזהה, לו היו רק 16 דקות במדי סנט אטיין בליג 1, לפני שחתם בקבוצה הקטנה מפריס וסייע לה להעפיל לליגת המשנה. "לא הכרנו לפני כן ואין בינינו קשר משפחתי, אבל כשהגעתי להיבחן בסושו, אבא של פייריק השוער סיפר לי על התאונה בטורקיה וכמה הם דאגו כי גם הבן שלהם היה בנבחרות", נזכר המגן בן ה-24 כשהתראיין לפני כשבעה חודשים ל"לה פריזיאן", שם התלהבו מהרגע ההיסטורי בו "שני שחקנים עם שם פרטי ושם משפחה זהה, משחקים יחד באותה קבוצה".

אצלנו זו כבר שגרה. במכבי חיפה של שנות ה-80' זוכרים את רפי אוסמו הגדול והקטן שהיו בני משפחה, בנבחרת ישראל ובמכבי תל אביב שיחקו יחד אבי כהן התל אביבי ואבי כהן הירושלמי, בהפועל פתח תקוה היו רפי כהן השוער והחלוץ (ובהמשך הצטרף רפי כהן של מכבי חיפה), במכבי תל אביב הנוכחית משתפים פעולה זו העונה השנייה טל בן חיים הבלם וטל בן חיים החלוץ, ולרשימה האקסקלוסיבית הצטרפו לאחרונה צמד השלומי אזולאי של עירוני קרית שמונה. לכבוד המפגש של פעמיים אזולאי עם האקסית מכבי חיפה, הנה עוד כמה סיפורים על "תאומי שם" מהכדורגל העולמי, כולל כמה נגיעות ישראליות.

טל בן חיים שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
טל בן חיים כפול שניים/ברני ארדוב

בברזיל זה נפוץ. ז'וניניו יש בשפע וכך גם דנילסון, דנילו, רוג'ריו, מייקון, קאקה או לוסיו. הנה, אחד אפילו הגיע להפועל באר שבע. גם בספרד לא חסרות דוגמאות כמו חואנפראן, דייגו לופס, מריו גומס (וגומז) ולואיס גרסיה שהם שמות שגורים. אנחנו חיפשנו משהו מעבר. לא שחקנים שהשתלטו על שם גדול וניסו להתקדם בעזרתו (יש קמרוני אלמוני בשם ליאונל מסי וברזילאי מוכר יותר בשם מישל פלאטיני) אלא סיטואציות דוגמת הדרבי האחרון של פתח תקוה לפני כשנה וחצי, בו יובל יעקובוביץ' של מכבי (קשר) היה על המגרש בזמן שיובל יעקובוביץ' של הפועל (שוער) ישב על הספסל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
seperator

נמניה ניקוליץ'

לא רק קפטן הפועל תל אביב וחלוץ לגיה ורשה בו מכבי תל אביב חשקה. כן, יש עוד כמה כדורגלנים שעונים לשם הבלקני הנפוץ הזה. אחד מבין ששת הפעילים הוא חלוץ סרבי-מונטנגרי בן 23 שמשחק כיום באקטובה. כשעוד היה ברוסטוב הרוסית, נמניה ניקוליץ' הזה סיפר כי קיבל פנייה מקבוצה טורקית שאת שמה לא חשף, רק כדי לגלות שההצעה מיועדת בכלל לנמניה ניקוליץ' שלובש היום אדום אצל גיא לוזון ואלי גוטמן. "לפחות הם לא טעו בשם", התלוצץ החלוץ. "זו גם הייתה הצעה יפה מאוד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שניים מתוך שישה נמניה ניקוליץ' פעילים/מערכת וואלה!, צילום מסך

קייל ווקר

"ליורש של קייל ווקר, קוראים קייל ווקר... זה נחמד אם מעמידים פנים שהם אחים למחצה", כך הציגו ב-SBnation את אחד הכישרונות העולים במחלקת הנוער של טוטנהאם, שבאופן סמלי למדי מתפקד גם הוא כמגן ימני, בדיוק כמו שחקן נבחרת אנגליה. כאשר יצא עם הקבוצה הבוגרת למסע המשחקים באסיה בקיץ שעבר, הוא כבר הוצג בשמו המלא: קייל ווקר-פיטרס. עכשיו, כשהוקפץ שוב לסגל של מאוריסיו פוצ'טינו, הוא מחכה לבכורה בתקווה לרשת את תאום השם שלו ומקווה לשמוע גם את הקהל של הקבוצה הבוגרת שר כמו במשחקי הנוער: "There's only two Kyle Walkers".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היורש והמקור. קייל ווקר-פיטרס, מימין, לצד קייל ווקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ג'יבריל סידיבה

זוכרים את הקשר האחורי ממאלי שהפציץ לחיבורים מול הפועל באר שבע במדי מכבי תל אביב לפני כשש שנים? גם במונאקו זוכרים. הקשר החל את הקריירה המקצוענית שלו במונאקו בעונת 2001/02, לפני שאחז במקל הנדודים. בקיץ האחרון הגיע היורש, כאשר הקבוצה מהנסיכות רכשה מליל את המגן ג'יבריל סידיבה, גם הוא עם שורשים ממאלי, אך בחר לשחק בנבחרת צרפת. "זה ג'יבריל סידיבה השני שלנו", הזכירו אנשי מונאקו בידיעה באתר המועדון, ואילו אחד האוהדים הגיב: "נקווה שסידיבה הזה יהיה קצת יותר מהיר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אז מי יותר מהיר? ג'יבריל סידיבה של מכבי תל אביב לצד ג'יבריל סידיבה של ליל ומונאקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

רוברט לבנדובסקי

"לא תאמינו, אבל רוברט לבנדובסקי יישב מול המסך ויעודד את סקוטלנד מול פולין", הודיע "הסאן" הסקוטי לקוראיו לפני משחק מוקדמות היורו בין הנבחרות באוקטובר אשתקד. רק שלצערם של הסקוטים, הכוונה לא הייתה לחלוץ באיירן מינכן, שהופיע למשחק כמו גדול וכבש צמד, כולל שער שוויון בתוספת הזמן, כדי להשאיר את סקוטלנד בבית ולשלוח את פולין ליורו. דובר בכלל על שוער ממוצא פולני שמשחק כבר שנים בליגות הנמוכות וגם בגיל 42 מגן על שערה של פורט וויליאם. יש מעל 200 לבנדובסקים בסקוטלנד, אבל רק רוברט אחד. "החברים אמרו שיש לסקוטלנד סיכוי טוב יותר לנצח אם אני אפתח במקום לבנדובסקי של באיירן, אבל הבעיה שאנחנו לא דומים", אמר אז השוער והוסיף: "תמיד מתלוצצים לגבי השם שלי. כשאני משחק, ילדים עומדים מאחורי השער ותמיד שואלים למה אני לא חלוץ".

רוברט לבנדובסקי שחקן נבחרת פולין. רויטרס
תאום השם שלו מככב בליגות החובבים בסקוטלנד. רוברט לבנדובסקי/רויטרס

פרננדו יורנטה

בקיץ 2015 הציגה פולי טימישוארה הרומנית את שני שחקני הרכש שלה: פרננדו יורנטה וחאבייר הרננדס. למרות השמות הנוצצים, לא היו אלה הסקורר הבאסקי וצ'יצ'אריטו המקסיקני, אלא שני קשרים מהליגה השלישית בספרד. לפחות בהקשר של יורנטה, היו לא מעט ברומניה שחשבו כי מדובר בחלוץ שחיפש בזמנו לעזוב את יובנטוס. זה עבד גם הפוך. "לא הכרתי אותו, אבל השם תמיד חיבר בינינו", אמר יורנטה של פולי בחודש מאי האחרון. "קיבלתי הערות כששיחק באתלטיק בילבאו, יובנטוס או סביליה. אפילו עכשיו אוהדים של הקבוצות שלו שולחים לי מסרים בטוויטר ואני צריך להסביר להם שזה לא אותו בנאדם".

– פרננדו יורנטה שחקן סביליה. GettyImages
הקריירה בנסיגה, אבל לא עד כדי מעבר לרומניה. פרננדו יורנטה/GettyImages

וגם

* מוסא דמבלה - הקשר הבלגי של טוטנהאם מול החלוץ הצרפתי העולה של סלטיק.

* מילאן יובאנוביץ' - שחקן הכנף הסרבי שהגיע בשיאו לליברפול מול בלם נבחרת מונטנגרו ששיחק בכוכב האדום בלגרד.

* ליסנדרו לופס - החלוץ הארגנטינאי שעשה חיל בליון וחזר לאחרונה לראסינג קלוב מול בן ארצו הבלם של בנפיקה.

* רפאל מארקס - בלם נבחרת מקסיקו (וברצלונה לשעבר) מול בן ארצו החלוץ שהסתפק בליגה המקומית ולאחרונה שיחק בגוואדלחרה.

* אחמד מוסא - החלוץ הניגרי של לסטר סיטי מול מגן הפועל תל אביב ונבחרת ישראל לשעבר.

* לי מרטין - אחד פעיל בג'ילינגהאם ועוד שני שחקני עבר, ביניהם המגן שכבש את שער הניצחון של מנצ'סטר יונייטד בגומלין גמר הגביע ב-1990.

* כריסטיאן נמת - קשר נבחרת הונגריה מול קשר נבחרת סלובקיה לשעבר שמאמן כיום את קבוצת דאץ.

* אלן סמית' - חלוץ ארסנל ונבחרת אנגליה לשעבר (1988-1992) מול חלוץ לידס ומנצ'סטר יונייטד שהגיע גם הוא לנבחרת (2001-2007).

אחמד מוסא שחקן נבחרת ניגריה חוגג שער. רויטרס
שמע על מגן העבר של הפועל תל אביב? אחמד מוסא/רויטרס

* דמיאן פרקיס - הבלם בן ה-32 של נוטינגהאם פורסט ונבחרת פולין עד לא מזמן מול שוער ולנסיין בן ה-30.

* בקארי קונה - החלוץ מחוף השנהב (שחקן פריס FC) מול הבלם מבורקינה פאסו (שחקן מלאגה). שניהם שחקני ליון לשעבר.

* גונסאלו קסטרו - הכלבויניק הגרמני-ספרדי של דורטמונד מול הקשר האורוגוואי של מלאגה, שעם השנים הובדל בעזרת הכינוי "צ'ורי".

* ריקרדו קרבאליו - בלם נבחרת פורטוגל לשעבר (ומונאקו עד לאחרונה) מול בלם ויטוריה גימארייש ושחקן נבחרת הנוער של פורטוגל.

* פול רובינסון - שוער נבחרת אנגליה לשעבר שיחק במקביל למגן הנבחרת הצעירה ובולטון, ולצדם היה גם שלישי במילוול.

* דן רומן - לקשר הירושלמי ששיחק גם במכבי תל אביב יש גרסה רומנית, היום בקלוז'.

* מיחאי רומן - שלושה שחקנים פעילים, שאחד מהם הוא חלוץ מכבי פתח תקוה ועוד שניים נמצאים בליגה הרומנית.

זוכרים עוד? הוסיפו את הדוגמאות שלכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully