וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקי המחזור הקרוב ייפתחו בדקת דומייה לזכרו של שמעון פרס

ממנהלת הליגות נמסר: "אבלים על לכתו של המנהיג, ממייסדי המדינה, שנפטר בשיבה טובה". יו"ר ההתאחדות עופר עיני: "הוביל סובלנות ופיוס דרך הכדורגל". אלונה ברקת: "היה צעיר נצחי"

בווידאו: נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס הלך לעולמו בגיל 93/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, דוברות בית הנשיא, צלמי וואלה! NEWS; עריכה: אוהד פיטר וטל רזניק; קריינות: שי ענבל

נשיא המדינה התשיעי, שמעון פרס, הלך הלילה (בין שלישי לרביעי) לעולמו והוא בן 93 במותו. מלבד היותו אחד מגדולי האומה ואחרון דור המייסדים, היה פרס מעורב מאוד, בעיקר בשנים האחרונות, בעולם הספורט הישראלי ותמיד ניסה לקדם הבנה וקירוב לבבות בעזרת הספורט.

ממנהלת הליגות נמסר כי משחקי המחזור הקרוב בליגת העל והלאומית ייפתחו עם דקת דומייה: "מנהלת הליגות אבלה על לכתו של המנהיג, ממייסדי המדינה, מר שמעון פרס ז"ל שנפטר בשיבה טובה. מנהלת הליגות וכל הכדורגל הישראלי שולחים את תנחומינו למשפחת פרס ולכל בית ישראל. יהי זכרו ברוך".

מההתאחדות לכדורגל נמסר: "ההתאחדות לכדורגל מרכינה ראש בעצב עם מותו של שמעון פרס, ראש ממשלת ישראל בעבר והנשיא התשיעי".

יו"ר ההתאחדות, עופר עיני, מסר: "מדינת ישראל אומרת היום שלום אחרון לאחד מבניה המוצלחים ביותר. זאת שעת פרידה מאדם יקר, איש נמרץ, מלא חזון ורב פעלים, שלא נרתע משום מכשול והצטיין בהפיכת הבלתי אפשרי למעשי. פרס השכיל למצוא בפעילותו כל נתיב שעשוי להוביל לקירוב בין אנשים ועמים, וההתאחדות לכדורגל גאה בעשייה המשותפת עמו ועם אנשי מרכז פרס לשלום לטובת שוויון, סובלנות ופיוס באמצעות משחק הכדורגל. יהי זכרו ברוך".

קבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב מסרה: "מועדון הכדורסל מכבי תל אביב מרכין את ראשו עם מותו של שמעון פרס, מגדולי המנהיגים בהיסטוריה של מדינת ישראל. איש חזון, סמל ומופת, מיחידי הסגולה שעיצבו את דמותה של מדינת ישראל ודאגו לכך שנוכל להתחרות במישור הבינלאומי. זכינו להיות בקשר אישי עם מנהיג נדיר, שתמיד הקפיד לברך את הספורט הישראלי ברגעיו הגדולים. הייה שלום, איש שלום".

יו"ר המועדון, שמעון מזרחי הוסיף: "היה לי העונג והכבוד להכיר אישית את מר שמעון פרס, נשיאה התשיעי של מדינת ישראל, איש ענק ורב פעלים, מאבני היסוד של מדינת ישראל.
הוא גילה התעניינות רבה בספורט, והיה האוהד מספר 1 של כל נציג של מדינת ישראל וקבוצותיה. הוא ידע לקדם את השלום גם דרך הספורט, הכיר בחשיבותם של הספורטאים כשגרירי שלום, וריגש אותנו עד מאוד כשאירח את הקבוצה בלשכתו אחרי הזכייה ביורוליג ב-2014. יהי זכרו ברוך".

הפועל חיפה: "מועדון כדורגל הפועל חיפה, הבעלים יואב כץ, הצוות המקצועי והניהולי והשחקנים, כואב את מותו של שמעון פרס ז"ל מגדולי האומה וממניחי היסודות להקמת ולהתפתחות המדינה. פרס ידע לקרב לבבות באמצעות הספורט והכדורגל וזהו המסר שאנו מנסים להטמיע במועדון_הקבוצה הבוגרת ובמחלקת הנוער. יהי זכרו ברוך".

ממכבי חיפה נמסר: "מועדון כדורגל מכבי חיפה, מרכין ראש ואבל על מותו של שמעון פרס, נשיאה התשיעי ורוה"מ לשעבר של מדינת ישראל. איש שלום, מנהיג שראה בכדורגל מנוף לקירוב בין עמים. יהיה זכרו ברוך!".

מהפועל אשקלון נמסר: "מועדון הכדורגל של הפועל אשקלון מרכין את ראשו לזכר הנשיא התשיעי של מדינת ישראל וראש הממשלה לשעבר, שהלך הלילה לעולמו. יהי זכרו ברוך!". בקבוצה אף צירפו להודעה ציטוט של פרס, שאמר בעבר: "אנחנו צריכים להבין שכדורגל יכול להוות תחליף למלחמות, רק שבמלחמה אם אתה מפסיד אתה יכול להיהרג ובכדורגל תמיד יש את העונה הבאה".

במהלך כהונתו כנשיא המדינה, נפגש פרס עם ספורטאים רבים וביניהם עומרי כספי וחבריו מליגת ה-NBA ועם שחקני ריאל מדריד, אותם הגיע לבקר בסנטיאגו ברנבאו. הוא אף כיהן כנשיא במהלך המשחקים האולימפיים והפראלימפיים בבייג'ינג 2008 ובלונדון 2012 ובירך את המשלחת הישראלית עם יציאתה למשחקים ולאחר חזרתה.

בשנים האחרונות נפגש פרס עם יוהאן קרויף, פאו גאסול ואחרים ותמיד קרא לקידום השלום בעזרת הספורט. רק לפני חודש, מונה ערן זהבי ל"שגריר שלום בספורט" על ידי מרכז פרס. שחקן גוואנגז'ו זכה אף הוא להיפגש עם הנשיא לשעבר באותו מעמד. באוגוסט 2013, הוא אף היווה גורם מרכזי בהגעתה של ברצלונה לאימון ראווה וביקור בישראל.

ערן זהבי עם שמעון פרס עם ג'אן יונג סין. אבי כהן
פרס ז"ל עם ערן זהבי, לפני כחודש/אבי כהן
נשיא המדינה שמעון פרס לצד שחקני ברצלונה. נועם מושקוביץ
פרס לצד שחקני ברצלונה בביקורם בישראל/נועם מושקוביץ
נשיא המדינה שמעון פרס בביקור אצל קבוצת הכדורגל ריאל מדריד בספרד, פברואר 2011. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
פרס ושחקני ריאל מדריד/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרס בין כספי לאלן יוסטון/מערכת וואלה!, צילום מסך
הנשיא שמעון פרס עם פאו גאסול שחקן לוס אנג'לס לייקרס. יואב פלטקביץ',
פרס בפגישה עם פאו גאסול/יואב פלטקביץ'
  • עוד באותו נושא:
  • שמעון פרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully