וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב מוחות בין אלברט איינשטיין לתרנגול הודו: על ה-0:5 של מכבי תל אביב בדרבי

זה היה דרבי בין קבוצה חכמה לטיפשה, והאדומים ניצלו מבושה חסרת תקדים רק בגלל שהצהובים לא הכירו את ההיסטוריה. גוטמן אשם? לוזון? כבירי? זה לא משנה: מכבי תל אביב נמצאת במרחק שנות אור מיריבתה. יוסיפון על חמסה שמהדהדת מנתניה 2016 ועד כתר המזרח 1970. צפו במשדר

מערכת וואלה!

ועדת ביקורת

מספר 1: טל בן חיים2 (מספר 2: טל בן חיים1)

מה היתה הדקה: 56. חן עזרא מאבד כדור באופן חסר אחריות, שמוביל למתפרצת של סקאריונה-מדוניאנין-טב"ח2-רשת. בנקודה הזו, היה ברור שלוח התוצאות יצולם הרבה מאוד בסוף הערב.

הכי צפוי שיש: גל שיש שיחק במשחק ליגה אחד מאז מאי 2012, וגם בו הוא הורחק. הטיימינג להרכיבו בדרבי אומלל, וההשלכות בהתאם.

האריס מדוניאנין שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"אנשים ניסו להלחיץ, קראו לזה ?משחק גדול?. זה לא משחק גדול. יש להם שתי נקודות!". מדוניאנין יודע על מה הוא מדבר/ברני ארדוב

ציוץ המשחק:

מעשה שהיה, כך היה

"עוד! עוד! עוד!".

דקות ארוכות מאז המאניטה הצהובה והשחקנים כבר לא על הדשא והאוהדים כן ביציע. והם צועקים "עוד! עוד! עוד!".

הם ידעו.

שוטה ארבלדזה נולד ב-1975. הוא לא ידע. במסיבת העיתונאים שלאחר המשחק שאלתי אותו האם במצב של 0:5 ידע ששער נוסף יעשה היסטוריה. "לא, הלאה", ענה מאמן מכבי תל אביב ברמת עניין של מאוורר תקול והתנצל על התשובה הקצרה.

נוסא איגייבור נולד ב-1990. הוא שיחק בשני צדי העיר, אבל הוא לא ידע. כשנשאל על הכמעט-שבירת-שיא ענה: "חמש זה מספיק. בואו נהיה עדינים איתם".

האריס מדוניאנין נולד ב-1985. הוא לא ידע, למרות שזו כבר קדנציה שנייה שלו במכבי. הוא בכלל קיטר על האופי בו הגדירו את המפגש הזה. "בסדר, זה דרבי נגד הפועל, אבל לנו יש 13 נקודות ולהם שתיים. אנשים ניסו להלחיץ, קראו לזה 'משחק גדול'. זה לא משחק גדול. יש להם שתי נקודות! אם היו להם 10 או 12, בסדר. כיום זה לא משחק גדול וראית שזה לא משחק גדול, כי ניצחנו 0:5 והיה יכול להיות יותר מזה".

ברק יצחקי נולד אתמול לפני 32 שנה. לפני שריקת הפתיחה הוא צעד לעבר הטקס לכבודו, שנערך במרכז המגרש. כמה מטרים לפני שהגיע אל היעד נבעט לעברו כדור ארוך. יצחקי הווירטואוז הספיק להקפיץ אותו עם העקב לפני שקיבל את ה"עד 120". גם הוא לא ידע.

אבל אוהדי מכבי תל אביב ידעו. הם שרו "שש, שש" עוד כשהמשחק שוחק, אבל לצערם העונה ג'ורדי קרויף פגע בזרים, ובשקלול הצוות הזר מי יכיר את מה שהלך כאן ב-1970? שפיגל ושות' בטח נעו אמש באי נוחות בתשע הדקות שחלפו בין החמישי של וידאר קיארטנסון ועד שריקת הסיום של אלי חכמון - ה-0:5 הסופר-מיתולוגי של הצהובים מהדרבי של ינואר ההוא הפך לשברירי מאי פעם. תשע דקות הרי מספיקות גם לקבוצה עלובה כהפועל תל אביב להרשית שלישייה מול קרית שמונה (ומספיקות גם לאלי גוטמן להבין שהקבוצה הזו לא מתאימה לו אלא לגיא לוזון) - אז שמכבי תל אביב לא תספיק להחדיר עוד מסמר אחד בארון האדום?

הצהובים - אנשי המועדון ואוהדיו - קמו הבוקר בתחושה נהדרת, אין ספק, אבל לא חראם על פספוס ההיסטוריה? כשאתה רואה את בולט רץ בריו, אתה לא מסתפק במדליית זהב. אתה רוצה את השיא. חובבי ההיסטוריה צריכים לטנף הבוקר על שחקני מכבי תל אביב.

תתביישו לכם, חצופים, שבעים, מנותקים.

תתביישו לכם, על שלא ידעתם עד כמה אתם טובים.

עוד בנושא

דרבי היסטורי: 0:5 מוחץ למכבי תל אביב על הפועל תל אביב
יניב טוכמן עם סיכום לילה בלתי נשכח ועל הדרך להנציח אותו
טל בן חיים מבוקש בסין, מכבי תל אביב לא תשחררו בינואר
טב"ח החלוץ 8, טב"ח הבלם 7, דגני וידין 2: גיליון ציוני הדרבי
ארבלדזה: "בן חיים הורג יריבות", קיארטנסון: "מרגיש פה טוב"
"תאשימו אותי": המונולוג של גיא לוזון אחרי ההשפלה בבכורה
נתניה נצבעה בצהוב: אלבום תמונות של ברני ארדוב מהדרבי

טל בן חיים שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
המצטיין/נים. בן חיים 1 ו-2/ברני ארדוב
דולי מנגה שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
בועטת לקיבינימט ומבקשת סליחה עם העיניים. הפועל תל אביב היא דולי מנגה/ברני ארדוב

מכבי האריס VS הפועל דולי

הפועל תל אביב היא דולי מנגה. שועטת שתי דקות מהפתיחה, כמו סן ברנרד, הרסטות מדמות אוזני ענק, וכל המגרש לפנייך, החבר'ה פנויים, והיא בועטת - הפועל דולי - את הכדור לקיבינימט ומבקשת סליחה עם העיניים. כמו דולי מנגה, הפועל נלחמת בלי מחשבה, ואז, במצב של 0:1 שביר, מקבלת כדור זהב - רק לנגוח ושוויון. אבל כמו מנגה, הפועל תל אביב פספסה. ונגמר האוויר, והפועל דולי התהפכה על הגב ונתנה לזעם לעבור עליה. והוא עבר.

מכבי תל אביב היא האריס מדוניאנין. רזה כמו שהיא זרה, ייצוגית, יעילה ובעיקר מדויקת. מכבי האריס כבר לא צריכה כל כך הרבה מצבים כדי לכבוש. החבר'ה פרוסים, רק לבחור מטרה ולשגר. טל בן חיים פנוי? פינוק ופנימה. כמה פשוט, ככה פרקטי. מכבי של העונה, כמו האריס, עושה את כל מה שחובה לעשות ואז מקנחת בסטייל. יש לה אופי. היא יודעת לקבל רביעייה מזניט ולצאת לשבוע של 0:11 ו-100% הצלחה. מקצוענית, מכבי האריס.

להשוואה הבאה הייתי צריך כמה שליפים. מצאתי, ותודה לגוגל, שתרנגול הודו זו אחת החיות המטומטמות בעולם. מספרים שם, בגוגל הזה, שכשיורד גשם ההודו פותח פה כדי לשתות והרבה פעמים טובע למוות רק כי הוא לא יודע מתי לסגור. זה עד כמה דביל תרנגול הודו.

יופי, עכשיו אפשר להשוות:

הדרבי אמש היה כמו קרב מוחות בין אלברט איינשטיין לתרנגול הודו. מכבי, בלי מיכה ובניון - שניים מהחכמים שברוסטר - היתה כל כך יותר חכמה מהפועל. האדומים העלו הרכב מטומטם-כדורגל, ושיחקו כדורגל מטומטם מלפני השריקה ועד אחרי המקלחת. הבישול של שיש לאיגייבור, הפריצה של מנגה, האיבוד של עזרא שהוביל לשער השני, החטיפה היפה של אלטמן מאלברמן רק כדי להיתקע בקיר. גוטמן התגאה במסיבת העיתונאים האחרונה שכל שחקני הרכש שהגיעו לחודורוב הגיעו בהעברות חופשיות. אפס כסף. אבל גם אפס אינטליגנציית משחק. א-פ-ס.

"אין ספק שאנחנו לא קבוצה מושלמת", ענה לוזון כששאלתי על עניין ה-IQ. גם הוא יודע - הוא הגיע לקבוצה של תרנגולות הודו, שבטמטום חסר גבולות שתו את השני, ואז את השלישי, ולא ידעו מתי לסגור את הפה.

שחקני מכבי תל אביב טל בן חיים, טל בן חיים, אייל גולסה. ברני ארדוב
איפה הם ואיפה כבירי. העיר צהובה/ברני ארדוב

קרית שלום ווריירס

בעלי גולדן סטייט ווריירס, ג'ו לייקוב, התראיין ל"ניו יורק טיימס" בשנה שעברה וסיפק ציטוט למזכרת: "אנחנו במרחק שנות אור מכל שאר הקבוצות בליגה, בכל הקשור למבנה ותכנון".

בעלי הפועל תל אביב אמיר כבירי יצא אמש מאיזור חדרי ההלבשה וטיפס במדרגות. פניו היו אדומות מעצבים ולבנות מבושה, והשילוב ממש לא נראה ורוד. עיתונאי ותיק ניסה לפנות אליו, שלוש פעמים קרא בשמו. שום תגובה. רחמים על כבירי. הפועל ידעה רגעים קשים, אבל השילוב של מה שקורה בפתיחת עונה זו - ניהולי לצד מקצועי - מביא למסקנה שאמש היה אחד הלילות הנוראיים בתולדות המועדון. אולי הנורא מכל.

כבר מאמש דנו במי אשם יותר - כבירי או גוטמן? - ומה היה קורה לו גוטמן היה על הספסל אמש ולא לוזון, שירד למאזן פתטי של 18% הצלחה במשחקי ליגה של הפועל תל אביב. אבל אלו הבלים. בכלל לא בטוח שהתוצאה היתה שונה, ומי שחושב אחרת - שיצפה בקלטות המשחקים נגד מכבי פתח תקוה וקרית שמונה. אבל זה לא עניין של גוטמן או לוזון. ניקח את דברי לייקוב - מכבי תל אביב נמצאת במרחק שנות אור מהפועל תל אביב. בהכל.

זה לא עניין של גוטמן או לוזון. זה עניין של לאן מגיע עזרא. ולאן אלטמן. ולאן יחזקאל. ולאן טל בן חיים2. ולאן איגייבור. ולאן רייכרט. ולאן אוסקר גרסיה ולאן מנדיונדו. ולאן ג'ורדי קרויף ולאן… טוב, נו, אלי גוטמן מנג'ר טרי.

ולאן ערן זהבי. שנות אור, חברים, שנות אור.

שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים. ברני ארדוב
חברים, עשיתם היסטוריה. הפועל/ברני ארדוב

אל תספרו לאריק

אריק איינשטיין סיפר שביום ההוא ב-1970, הוא לא נסע למשחק כי צילם את "שבלול". באותה שבת הצילומים היו ב"כתר המזרח", מסעדה על אבן גבירול, המסעדה שהיה מזוהה עמה. בשל הצילומים לסרט התקינו קיר זכוכית שיחצוץ. בטור למעריב ב-2009 תיאר איינשטיין איך לקראת ערב פתאום ראה את החבר המכביסט שלו, 'חלחלה', מצמיד כף יד פתוחה לחלון.

"חשבתי שהוא סתם עושה לי שלום ונופפתי לו…", כתב איינשטיין, "ואני רואה שוב את כף היד שלו פתוחה על השמשה והוא אומר לי 'חמש!', במן חיוך כזה. פתאום נפל לי האסימון ונזכרתי שהיה דרבי. הייתי בהלם. חמש?".

חמש.

והנה, שוב חמש. שוב של מכבי. ואריק הלך וחלחלה הלך. והפועל?

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully