וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוכרים ובוכים: מכבי והפועל תל אביב ממשיכות בעסקאות למרות האיבה

25.9.2016 / 12:45

שגיב יחזקאל הוא רק הדוגמה האחרונה לעסקים בין מכבי להפועל תל אביב: הצהובים כועסים ("למה לתת להם כסף?") האדומים מתלוננים ("מי רוצה את הכסף שלהם?"), אבל אחרי כל ההשמצות והדם הרע יש שאומרים שג'ורדי וגולדהאר הצילו את הפועל מפירוק. הצצה לכל האינטרסים והלכלוכים

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

קיץ 2011. בית"ר ירושלים בצניחה שאחרי תקופת השיא של ארקדי גאידמק. האוליגרך כבר לא אוליגרך ואיציק קורנפיין מנהל את התקציב בלי הזרמת הון בעלים. אין ברירה וצריך למכור נכסים כדי לעבור בבקרה. קורנפיין פונה למכבי חיפה ומציע למכירה את חן עזריאל. פוטנציאל גדול היה אז עזריאל. אף אחד לא יכול היה לשער שתוך ארבע שנים הוא יתדרדר עד לליגה הלאומית במ.ס. אשדוד, אבל עם כל הכישרון שהיה לו אז הוא לבטח לא היה שווה את הסכום המוגזם של 3.8 מיליון שקל ששילמה עליו מכבי חיפה. "אף אחד לא האמין אז כשאיציק קורנפיין סיפר לנו שהוא מכר את חן למכבי חיפה תמורת מיליון דולר", נזכר אתמול בכיר שהיה אז בבית"ר ירושלים והכיר את המצוקות של קורנפיין. "היה ברור שיש כאן הרבה יותר מעניין עסקי נטו. היה ברור שיענקל'ה שחר רוצה לעזור לבית"ר ירושלים להתקיים. השווי הריאלי של עזריאל לא היה מיליון דולר ולראיה הפארסה שלו במכבי חיפה, אבל שחר כנראה רצה לעזור לבית"ר".

סיפור עזריאל מזכיר לרבים במכבי תל אביב את העסקאות שרוקם המועדון מול הפועל תל אביב מאז נחת ג'ורדי קרויף בארץ. אבל על אף היותו של מיטש גולדהאר פילנתרופ לא קטן, טוענים במכבי תל אביב שהוא לא בעניין של הצלת הפועל תל אביב. "אם אתה מחפש את הסיבה לעסקים עם הפועל תל אביב, היא לא נעוצה ברצון של גולדהאר לשמר את הפועל תל אביב בחיים", מתעקש גורם במכבי תל אביב. "עובדה שגם מכרנו להם את בן רייכרט, כך שזה לא חד סטרי וגם אנחנו יודעים לקבל כסף אדום".

עוד בנושא

האנשים הכי מאוכזבים בוקר הדרבי התל אביבי
מכבי תל אביב - הפועל תל אביב: בן חיים חוזר, כבירי נכח באסיפה
ארבלדזה: "דרבי זה עניין של תשוקה". אלברמן: "העזיבה של זהבי הובילה לפסטיבל"
בהפועל יודעים: "מכבי תל אביב פגיעה. גיא הביא איתו טירוף, יש אש באימונים"

שגיב יחזקאל שחקן הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
כשהפועל קנתה את רייכרט היא למעשה הצהירה שיהיה פה מאבק. עסקת יחזקאל כבר הבהירה את יחסי הכוחות/יוסי ציפקיס

דם רע ממשיך לזרום בין מכבי והפועל תל אביב, אבל הפרדוקס הגדול הוא שכמה שיוצאים לכלוכים משני הכיוונים, עדיין נרקמות עסקאות בין קרית שלום לוולפסון בהיקפים של מיליוני שקלים. מכבי תל אביב רכשה את טל בן חיים (1.1 מיליון יורו), גילי ורמוט (700 אלף יורו) ולאחרונה שגיב יחזקאל (725 אלף יורו) ומכרה להפועל את בן רייכרט (מיליון יורו). גם שחקני נוער רבים עברו כשהאחרון היה פאדי נג'אר מהפועל למכבי תמורת 110 אלף יורו. למעט הפועל תל אביב, אין מועדון בארץ שמכבי תל אביב עושה איתו כל כך הרבה עסקאות בשנים האחרונות ואין מועדון שהפועל עושה איתו כל כך הרבה עסקאות. "בוא נגיד שמאז שג'ורדי קרויף במכבי תל אביב, הפועל תל אביב זה המועדון שאיתו הוא עשה הכי הרבה עסקים", מציג סוכן שחקנים עובדה נכונה. "בשני המועדונים יגידו לך שהם לא בקשר, אבל בשורה התחתונה יש כל הזמן עסקאות".

שגיב יחזקאל הוא כאמור האחרון שחצה את הכביש בעסקת ענק של 725 אלף יורו. הצהובים לא שחררו לתקשורת את הסכום בו רכשו את יחזקאל, אבל דמי המכירה דלפו וקוממו את אנשי הפועל תל אביב שמיהרו להוציא כי השחקן נרכש על ידי מכבי תל אביב דווקא בסכום גבוה יותר של מיליון דולר. "בתחילת המשא ומתן הפער היה גדול מאוד", נזכר השבוע סוכן השחקנים אבי נמני שתיווך בעסקה. "היו שלבים שכבר חשבתי שהם לא יגיעו להבנות, אבל ממש ברגע האחרון העסקה סוכמה ושגיב עבר למכבי תל אביב". נמני לא נוקב בסכומים המדויקים, אבל הפער עמד בתחילת הדרך על חצי מיליון יורו. מכבי תל אביב היתה מוכנה לשלם חצי מיליון יורו בעוד שהפועל רצתה מיליון יורו עבור הכרטיס. בסוף הם סגרו כמעט על האמצע. "במשא ומתן הזה לא היה בכלל קשר ישיר בין המועדונים", מספר גורם בהפועל תל אביב. "אם פעם היה קשר בין מני ויצמן למורן מאירי ממכבי תל אביב, במקרה של שגיב יחזקאל אבי נמני עשה את כל התיווך. לא היה שום קשר בין אמיר כבירי לג'ורדי קרויף".

המעבר של יחזקאל למכבי תל אביב כואב מאוד להפועל וגם אם הודלף שאלי גוטמן לא רצה את השחקן מסיבות מקצועיות, עדיין מדובר באחד השחקנים הצעירים והמבטיחים של הפועל שעשוי להיות מעתה שחקן העתיד של מכבי תל אביב. המעבר של יחזקאל הוא סיום של תקופה בה קיוו בהפועל תל אביב שהם יוכלו לעמוד עצמאיים מול מכבי. התקופה הזו נפתחה עם רכישתו של רייכרט. כל המטרה ברכישת רייכרט היתה להעביר מסר למכבי ולאוהדים שהנה הפועל תל אביב יכולה לייצר מאבק מול מכבי על שחקנים ויכולה לקחת למכבי שחקן שקרויף בנה עליו. התקופה הזו כאמור הסתיימה ברגע שיחזקאל חצה את הקווים, ברגע שהפועל שוב נאלצה למכור שחקן למכבי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ג'ורדי קרויף מנהל מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אם הוא היה פועל לפי שיקולים רגשיים של אוהד, גם זהבי לא היה מגיע, גם בן חיים ואניימה לא היו מגיעים. ג'ורדי/ברני ארדוב

למכבי תל אביב אין סיבה להתעסק כרגע בהפועל. המצב שלה אופטימלי. יש לה בעל בית מיליארדר שלא עושה סימנים של נטישה למרות שהוא לא מגיע לביקורים. הכסף ממשיך לזרום ואין בעיות של תקציב או תשלומי משכורות ודומה שבעונה הקרובה מכבי תוכל להחזיר לעצמה את האליפות. כל זה מביא לכך שבקרית שלום לא יתעניינו בבעיות של הפועל תל אביב. דבר אחד בכל זאת מרגיז לפעמים את הצהובים וזו העובדה שמיד אחרי כל עסקה מול הפועל, יוצאות ידיעות מוולפסון המקניטות את מכבי תל אביב כאילו היא חייבת כל הזמן שחקנים של הפועל וכאילו כל מה שיש בראשי הבכירים של מכבי תל אביב, אלה השחקנים מהצד השני של איילון דרום. "מי שמציע ויוזם את העסקאות, הם אנשי הפועל תל אביב", אמרו השבוע במכבי תל אביב. "זה לא סוד שחיים רמון היה צריך לסגור חורים גדולים בתקציב ולכן הוא הציע את גילי ורמוט, ואפשר גם לבדוק שאמיר כבירי היה זה שיזם את המהלך עם שגיב יחזקאל. אלה דברים שמגיעים מהפועל, כך שלבוא אחרי זה ולטעון שמכבי תל אביב היא זו שרודפת אחרי השחקנים של הפועל, זה פאתטי".

ספק אם מנהל מקצועי שגדל במכבי תל אביב היה נכנס לכל כך הרבה עסקאות מול הפועל תל אביב. פעם הדבר היה מוקצה ואם כבר היה חוצה שחקן את הכביש, זה היה עם גט לכל החיים. קרויף לא גדל בבית מכבי ומיטש גולדהאר לא התחנך בכפר המכבייה. שניהם רואים את העסק הזה בעיניים שכלתניות בלבד והולכים על כל עסקה שיכולה להנחית בקרית שלום שחקן שיכול לעזור למכבי תל אביב. "מישהו יכול לבוא ולדבר על טל בן חיים היום?", שואל שחקן במכבי תל אביב. "הוא היום השחקן הכי חם שלנו וטוב עשה ג'ורדי שקנה אותו מהפועל תל אביב בסכום של 1.1 מיליון יורו שנראה היום כסכום זניח לעומת התרומה של טל לתארים של מכבי. נכון שעם גילי ורמוט זה היה רע מאוד ושגיב יחזקאל עוד לא שיחק דקה, אבל יחזקאל נרכש ממה שאנחנו מבינים לטווח הארוך וכך צריך לעבוד".

בניגוד לגולדהאר ולקרויף, מי שמנהל את הפועל תל אביב הם קודם כל אוהדים וכך הם מציגים את עצמם. לא בטוח שכאוהד אתה יודע לקבל את ההחלטות הנכונות לקבוצה שלך כמו במקרה של בן רייכרט שבינתיים מתגלה כעסקה רעה מאוד עבור הפועל. "לנו לא הייתה שום כוונה למכור את רייכרט", אומרים במכבי תל אביב. "אבל מי שכל הזמן דחף לכך הייתה הפועל תל אביב שגם יעצה לרייכרט מה לעשות וממש הדריכה אותו מה לעשות משפטית כדי להשתחרר מהחוזה איתנו".

הבעלים של הפועל תל אביב אמיר כבירי. יוסי ציפקיס
במכבי טוענים ש"אנחנו לא מתעסקים בהפועל. הם ממש לא מעניינים אותנו, אנחנו לא מכניסים סעיפים לחוזי השחקנים שלנו שהם לא יוכלו לעבור להפועל, כמו שהם עושים". כבירי/יוסי ציפקיס

העסקים של הפועל מול קרויף תמוהים גם בשל השנאה הספורטיבית הגדולה שיש כלפי ההולנדי במתחם חודורוב. להפועל הגיע לא פעם מידע שקרויף מחבל להם מול שחקנים זרים ושקרויף מפזר במקומות שלו הרבה רעל כלפי המועדון. כאשר קרויף הציע לראשונה להגדיל את מכסת הזרים לשישה, היה מי שקפץ בהפועל ואמר שהם יתנגדו אוטומטית. ובכל זאת המצוקות הכלכליות כנראה גדולות גם על העקרונות ולכן ממשיכות להתבצע עסקאות בין הצדדים.

במכבי תל אביב כמעט ולא היה איש שהסכים להתייחס בשמו למערכת יחסי הגומלין מול הפועל. "תרשום שאנחנו לא מתעסקים בהפועל. הם ממש לא מעניינים אותנו", אמרו במכבי תל אביב. "אנחנו לא מכניסים סעיפים לחוזי השחקנים שלנו שהם לא יוכלו לעבור להפועל, כפי שהבנו שעושים בהפועל כלפי אפשרות מעבר למכבי", סיכמו בציניות.

במכבי טוענים שהם לא מתעסקים בהפועל תל אביב, אבל קרויף חיזר לא מעט אחרי שחקנים מהפועל ובוולפסון האשימו לא פעם שהוא פעל למרות שלשחקנים היו חוזים אצלם. "זה נחמד להגיד שהם לא עוסקים בעניינים שלנו, בזמן שג'ורדי כל הזמן חושב ופועל כדי להביא שחקנים של הפועל תל אביב", אומרים בהפועל תל אביב כנגד. קרויף תמיד התעניין בשחקנים שעברו משהו דומה למה שיצפה להם במכבי תל אביב. הרבה יותר יעניין אותו לרכוש את יחזקאל מאשר לרכוש את מיכאל אוחנה ממ.ס. אשדוד שמעולם לא שיחק תחת לחץ וציפיות של קהל גדול.

בעלי מכבי תל אביב, מיטש גולדהאר. ברני ארדוב
"לא צריך למכור להם שחקנים ולא צריך לתת להם נכסים. בשביל גולדהאר הכסף הזה הוא גרעינים לשבת, אבל שחקנים טובים קשה לגדל ולכן צריך כבר להפסיק למכור שחקנים למכבי תל אביב"/ברני ארדוב

עבור אוהדי מכבי תל אביב יש כאן ממש דילמה. "אם אתה שואל אותי מה אני מעדיף - שמכבי תרכוש שחקן של הפועל או שתיתן לה להתבוסס במיץ של עצמה, אז אני מעדיף באופן אישי שלא ירכשו שום שחקן של הפועל תל אביב ושלא ייתנו להם כסף", אומר יורם לוי, שמייצג דעה מאוד רווחת בקרב אוהדי מכבי תל אביב, שהיו מעדיפים שגולדהאר לא יכניס דולר קנדי אחד לקופה של כבירי. "למה אנחנו צריכים לתת להם כסף עבור שחקנים? מה יצא מהרכישה של גילי ורמוט ב-700 אלף יורו? כינים".

במכבי תל אביב לא מתרשמים מהעמדות הניציות של האוהדים. "אם זה היה תלוי באוהדים, הם גם היו אומרים לא להחתים את ערן זהבי למרות שהוא בכלל בא מפאלרמו", אמרו בגיחוך במכבי תל אביב. "גם וינסנט אניימה לא היה, לפי המנטרה הזו, צריך להגיע אלינו כי הוא פעם היה בהפועל ולבש את החולצה האדומה. אנחנו לא עובדים בשיטה הזו ויסלחו לנו כל האוהדים. אם יש שחקן טוב שג'ורדי חושב שהוא יכול להתאים למכבי, אנחנו ננסה לרכוש אותו".

מהצד של הפועל תל אביב, הדברים אפילו יותר קיצוניים. אפשר למצוא רבבות של אוהדים שיהיו מוכנים גם ללכת לפירוק או מינימום לרדת ליגה ובתנאי ששחקנים של הפועל לא יימכרו למכבי תל אביב. "מי צריך את הכסף שלהם?", אומרים בצד האדום. "לא צריך למכור להם שחקנים ולא צריך לתת להם נכסים. בשביל גולדהאר הכסף הזה הוא גרעינים לשבת, אבל שחקנים טובים קשה לגדל ולכן צריך כבר להפסיק למכור שחקנים למכבי תל אביב ולהתחיל ליישם את זה שלא נותנים להם שחקנים שלנו".

למרות השאיפה הזו, ספק אם הקשר העסקי בין המועדונים ייפסק. כל עוד גולדהאר במכבי וכל עוד הפועל תל אביב לא תחזור לבמה המרכזית, ימשיכו המועדונים ללכלך מאחורי הגב, אבל לחייך בצורה מזויפת בדרך לעוד עסקה. לא משנה מה תהיה תוצאת הדרבי הערב, השחקן הבא שיעבור בין שני המועדונים ודאי כבר סומן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully