וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי גוטמן: "לא ברחתי". לוזון: "הסגל פה שווה פלייאוף עליון"

עידן חדש במתחם חודורוב. לוזון הוצג כמאמנה החדש של הפועל תל אביב וגוטמן הסביר: "הרגשתי שהשחקנים שיש כאן צריכים מאמן כמו גיא". לוזון: "האתגר היה גדול, הרבה בגלל הקדנציה הקודמת"

המנהל המקצועי של הפועל תל אביב אלי גוטמן לצד המאמן גיא לוזון. ברני ארדוב
המנהל הספורטיבי והמאמן. גוטמן ולוזון/ברני ארדוב

הפועל תל אביב ערכה היום (חמישי) מסיבת עיתונאים מיוחדת בה הוצג המאמן החדש, גיא לוזון. האחרון מונה לתפקיד אחרי מהלך בזק ביום שלישי בערב. אלי גוטמן, שנכח בעצמו במסיבת העיתונאים, החליט לעבור לעמדה של מנהל ספורטיבי והציג למאמן בן ה-41 לעמוד על הקווים במקומו. בתום מו"מ קצר הושג סיכום ולוזון כבר העביר אתמול אימון ראשון. ביום ראשון הוא ידריך את הקבוצה בדרבי התל אביבי במסגרת המחזור החמישי בליגת העל. לאדומים יש גם עוזר מאמן חדש: אופיר חיים.

המנהל המקצועי של הפועל תל אביב אלי גוטמן לצד המאמן גיא לוזון. ברני ארדוב
"הבאתי את המאמן הכי טוב שיכולתי להביא". גוטמן/ברני ארדוב

אלי גוטמן

"אני אדם חרוץ. כל אחד מהשחקנים שהבאתי להפועל תל אביב בקיץ הוא שחקן טוב. אף אחד מהם לא עלה דמי העברה"

על ההחלטה לעזוב את תפקיד המאמן: "חזרתי הביתה אחרי קרית שמונה ואמרתי לעצמי שב-20 דקות שהפועל תל אביב עלתה ל-1:3 הן לא 20 דקות של אלי גוטמן. זו קבוצה שיותר מתאימה לגיא לוזון. ישנתי על זה בלילה, התעוררתי בבוקר והתקשרתי לגיא. קבענו פגישה, ישבנו משהו כמו שלוש שעות. מאוד נהניתי מהפגישה, מהתוכן שלה. אמרתי לו את מה שהרגשתי והצעתי לו לאמן את הפועל תל אביב. גיא ביקש לחשוב, התקשר בערב ונתן תשובה חיובית. כל אדם צריך לקבל החלטות בחיים וזו ההחלטה שקיבלתי. לטובת הפועל תל אביב, לטובת המועדון, הקהל. הרגשתי שהשחקנים צריכים מאמן כמו גיא לוזון".

על גיא לוזון: "הבאתי את המאמן הכי טוב שיכולתי להביא, לא סתם סטנדרד ליאז' וצ'רלטון נראו ככה. אני אומר לכל הציניקנים - אם אין לו דרכון ישראלי הוא לא היה מפוטר מאף קבוצה, נקודה".

על הקשיים אותם חווה בחודשים האחרונים: "אדם אחד לא יכול לקחת על עצמו להכין תכנית אימונים, ליישם אותה, לשבת על האינסטט שעות, לנתח את היריב, את הקבוצה שלך, לשבת עם שחקנים על חוזים. יכול להיות שלקחתי על עצמי יותר מדי. בנקודת הזמן הזו הרגשתי שאני צריך לעשות את המהלך ואני שלם איתו. אני חושב שהוא יועיל ויהיה טוב למועדון שלנו".

על התחושות שלו: "מלכתחילה אמרתי לעצמי שאו שאצא לאמן קבוצה בחו"ל - ולא היו לי הצעות אטקרטיביות - או שאני בא להפועל תל אביב על תקן של מנהל מקצועי. הייתה שגיאה להגדיר את זה כ'מנג'ר כמו באנגליה' במסיבת העיתונאים הראשונה. בנינו קבוצה טובה, המשכתי לתפקד כמאמן הקבוצה, הנאמנות שלי למועדון הייתה טוטאלית".

על הטענות לכך שברח מתפקיד המאמן: "בנאדם בורח רק ממקום שלא טוב לו. הפועל תל אביב היא בית בשבילי, טוב לי, אני כאן, לא בורח, לא נמלט. הכי קל ללכת הביתה, לילדים, לאשה - שום דבר. המטרה שלי היא לייצב את המועדון הזה והוא יחזור לימיו הגדולים. גם דורטמונד חוותה תקופות קשות מאוד עם גרעון מפה ועד הודעה חדשה. אבל היא התאוששה".

על חוסר הניסיון שלו כמנהל ספורטיבי: "אחד הדברים הראשונים שג'ורדי קרויף עשה כשהוא הגיע לכאן היה להתקשר אליי כמאמן נבחרת ישראל. אני חושב שנתתי לו עצות טובות. הדבר המשמעותי ביותר כמנהל מקצועי זה איזה שחקנים אתה מביא ותאמינו לי שעזרתי לו. אני אדם חרוץ. כל אחד מהשחקנים שהבאתי להפועל תל אביב בקיץ הוא שחקן טוב. אף אחד מהם לא עלה דמי העברה".

על וואליד באדיר: "דיברתי עם וואליד. הייתה שיחה טובה, הוא היה קפטן שלי, הוא היה עוזר שלי. וואלדי הוא אישיות יוצאת מן הכלל, לא מדבר עם התקשורת, איש צנוע. קבענו שאנחנו לוקחים פסק זמן. אחרי כמה ימים נשב ונראה - אם הוא מעוניין - איך הוא נשאר במערכת. טבעי שמאמן מגיע ורוצה את הצוות שלו. גיא מגיע עם עוזר אחד שהוא איש אמון שלו".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מאמן הפועל תל אביב גיא לוזון. ברני ארדוב
"בטוח שאחזור לאירופה במוקדם או מאוחר". לוזון/ברני ארדוב

גיא לוזון

"יכולתי לקחת סיכון ולחכות עוד חודש-חודשיים בבית עד שאולי תגיע הצעה, אבל האתגר היה גדול - דווקא בגלל הקדנציה הקודמת"

על ההחלטה לחזור להפועל תל אביב: "תמיד אמרתי לקבוצות שפנו אלי שאני מחפש אתגר, לא שם כזה או אחר או משכורת. היו לי כמה הצעות לחזור, גם פה וגם בבלגיה. כרגע מבחינתי הפועל תל אביב היא אתגר גדול וזו הסיבה האמיתית שבגללה לקחתי אותה. גם בבית"ר ראיתי סוג של אתגר בקיץ, אבל לא הסתדנו במו"מ".

על איכות השחקנים: "סגל כזה חייב להיות בפלייאוף העליון. משם נזרום תוך כדי תנועה".

על הקבוצה אותה ירצה לראות: "אנחנו רוצים להיות חזקים הגנתית ומסוכנים התקפית. זה לא חדש או משהו כזה, זה ה-א'-ב' של הכדורגל".

על הדרבי: "מכבי תל אביב לא צריכה לקבל ממני מחמאות, היא אחת מהקבוצות הטובות בארץ. אבל אני תמיד מיישיר מבט ליריבה. להגיד שאנחנו יותר טובים בזמן הנוכחי? לא. מכבי במקום הראשון בזכות ולא בחסד, אבל מה שחשוב זה מה שיהיה עם הפועל תל אביב ולא מכבי תל אביב":

על החזרה לישראל: "לא חשבתי שאחזור לכדורגל הישראלי כל כך מהר. אני לא מבואס כי אני בטוח שאני אחזור גם לאירופה. זה היה קרוב בקיץ, בסוף זה לא יצא. יכולתי לקחת סיכון ולחכות עוד חודש-חודשיים בבית עד שאולי תגיע הצעה, אבל האתגר היה גדול - דווקא בגלל הקדנציה הקודמת. גם קשה לי נפשית להיות הרבה זמן בבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully