וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין להם על מי להישען: ההתמודדות של ברצלונה עם הפציעות בסגל

22.9.2016 / 8:30

לבוסקטס אין תחליף אמיתי, ברצלונה לא שמרה כראוי על מסי לנוכח בעיותיו הבריאותיות, מסצ'ראנו עלול להיות בעייתי כבלם, ואלקאסר עדיין מחכה להזדמנות. הבלוג של מיכאל יוכין מנתח את הקרב מול אתלטיקו ומסביר למה שתי הקבוצות החתימו הקיץ את החלוץ הלא נכון

one

בווידאו: צפו בתקציר המשחק

כל אוהדי ברצלונה יריעו היום (חמישי), כאשר סרג'יו בוסקטס יחתום על הארכת חוזהו עד 2021. "בוסקטס הוא הזרוע של המאמן על המגרש, ולכן אין לו תחליף", אמר השבוע לואיס אנריקה, ואתמול קיבלנו עדות נוספת לחיוניותו. הפציעה של הקשר האחורי אתמול בתיקו הביתי מול אתלטיקו מדריד (1:1), שחייבה את החלפתו בתחילת המחצית השניה, פגמה מאוד במשחק הקבוצתי של בארסה וגרמה בעקיפין לספיגת שער השיוויון.

בחירתו של לואיס אנריקה לשלוח במקומו דווקא את אנדרה גומש היתה מעניינת למדי. מצד אחד, הרכש הפורטוגלי מוולנסיה באמת ניחן ביכולת טכנית שמזכירה את בוסקטס ומסוגל לשלוט בקצב מעמדה נסוגה, על אף שזה לא התפקיד האידיאלי מבחינתו – הוא הרבה יותר מתאים לשמש גיבוי לאנדרס אינייסטה או לאיבן ראקיטיץ'. מבחינת הנעת כדור, הוא עשה עבודה לא רעה אתמול. מצד שני, גומש הרבה פחות יעיל ומנוסה מבוסקטס מבחינה הגנתית, ואת החלל שנוצר ניצלו האורחים כדי לחשוף את הבעיות בעורף הקטלאני. דייגו סימאונה שלח לדשא בבת אחת את פרננדו טורס ואת אנחל קוריאה, והספרדי בישל מיד לארגנטינאי, תוך שהם מנצלים את חוסר הריכוז של ג'רארד פיקה ואת המעידה של חאבייר מסצ'ראנו שנתפס במיקום שגוי.

עוד בנושא

צפו בתקציר: ברצלונה ואתלטיקו מדריד סיימו ב-1:1
מסי ייעדר שלושה שבועות, סוארס תקף את פליפה לואיס

חאבייר מסצ'ראנו שחקן ברצלונה. רויטרס
איבד את המהירות. חאבייר מסצ'ראנו/רויטרס

למה מסצ'ראנו לא הוסט לקישור?

לכן אפשר לתהות מדוע לא ביצע לואיס אנריקה חילוף מתבקש יותר מבחינה הגנתית, כאשר קבוצתו היתה ביתרון. הרי אפשר היה להסיט את מסצ'ראנו לקישור במשבצת של בוסקטס ולשלוח במקומו לעורף את ז'רמי מתיו. הרי בנבחרת ממשיך מסצ'ראנו לשחק אך ורק בקישור, בהצטיינות יתרה, ולדעת רבים זה התפקיד האופטימלי שלו. קל וחומר עכשיו, כאשר ניתן לראות שהארגנטינאי בן ה-32 איבד במידה מסוימת את מהירותו, ולכן יש סכנה לא מבוטלת כאשר הוא משמש השחקן האחרון בדרך אל השער. למעשה, הוא לא היה צפוי להיות בהרכב, ורק פציעה של סמואל אומטיטי הביאה לשילובו. גם במחצית הראשונה ניסתה אתלטיקו לנצל זאת, ובסופו של דבר באה על שכרה בעיתוי נפלא מבחינתה, בדיוק אחרי הפציעה של ליאו מסי.

לו הכוכב היה עוזב את המגרש כאשר התוצאה היתה 1:1, סביר להניח שלואיס אנריקה היה שולח למערכה את פאקו אלקאסר במקומו. כאשר בארסה היתה ביתרון, העדיף המאמן להשתמש בארדה טוראן, והמהלך הזהיר פעל מיד לרעתו. הטורקי לא השתלב כראוי במול האקסית המיתולוגית, ובהמשך לא השתמש לואיס אנריקה כלל בחילוף השלישי שעמד לרשותו. אלקאסר, שעלה 30 מיליון יורו על מנת לבוא לידי ביטוי במצבים מסוג זה, נותר על הספסל, ומתקבל הרושם כי בקבוצה עדיין לא סומכים עליו.

ארדה טוראן שחקן ברצלונה. רויטרס
לא השתלב כראוי מול האקסית המיתולוגית. ארדה טוראן/רויטרס

למה מסי שיחק 90 דקות בלגאנס?

הפציעה של מסי, שתשבית אותו לשלושה שבועות, מעלה אף היא סימני שאלה גדולים מאוד באשר לשימוש של לואיס אנריקה בסגל. בעיות במפשעה של הכוכב אינן חדשות – הו אובחנו עוד לפני נסיעתו למשחקי מוקדמות המונדיאל במדי הנבחרת. מסי נטל חלק בקרב הקריטי מול אורוגואי, אבל הוחלט שאינו כשיר להתייצב מול ונצואלה, וארגנטינה אף איבדה נקודות בתיקו 2:2. עם שובו לקטלוניה, הוא שולב רק לחצי השעה האחרונה בהפסד לאלאבס, אבל אז היה על המגרש ללא חילופים בנצחונות הקלילים על סלטיק ביום שלישי שעבר ועל לגאנס בשבת.

מה ההגיון בכך? בברצלונה ידעו היטב שהמשחק החשוב באמת יהיה מול אתלטיקו, כאשר בעוד שבוע מצפה לאלופה גם אתגר לא טריוויאלי במנשנגלדבאך בליגת האלופות. מדוע נותר מסי על הדשא אחרי שהשלים שלושער נגד הסקוטים? מדוע שיחק 90 דקות אם ברצלונה הובילה 0:3 במחצית נגד העולה החדשה? זה מתקבל על הדעת אם הכוכב הגדול של הקבוצה בריא לחלוטין, אך זה ממש לא היה המצב, ומסי הגיע למפגש עם אתלטיקו מותש ללא צורך. התוצאה – החמרת הפציעה, ובארסה תקווה שהתחזית הראשונית תהיה נכונה. אי אפשר לפסול אפשרות לפיה מסי ייעדר גם במפגש נגד מנצ'סטר סיטי של פפ גווארדיולה בעוד פחות מחודש.

לואיס אנריקה מאמן ברצלונה עם ליאונל מסי. רויטרס
הותש ללא צורך. לואיס אנריקה עם ליאונל מסי/רויטרס

אינייסטה – איש המשחק

קל להדגים רוטציה נכונה ונבונה במקרה של אנדרס אינייסטה, שהשלים אתמול 90 דקות לראשונה העונה, והיה המצטיין במגרש. המאסטרו התאושש מפציעה בברכו בתחילת החודש והוכנס לפעילות באופן הדרגתי. הוא שולב כמחליף מול אלאבס וסלטיק, שיחק רק 65 דקות נגד לגאנס, ולכן היה בשיאו במשחק החשוב באמת. בשבת ציינו בברצלונה 20 שנה להצטרפותו של אינייסטה ללה מאסיה, ואתמול היתה חגיגה נוספת – הקשר הישווה את המאזן של קרלס פויול ועלה למקום השני במספר משחקי הליגה במדי הקבוצה עם 392 הופעות. רק צ'אבי הרחק לפניהם עם 505 משחקים, אבל האוהדים מקווים שאינייסטה יוכל לזהור עוד שנים ארוכות, ואולי יעבור גם את חברו הטוב.

זה לא סוד כי אנדרס הקדוש מתעלה במשחקים הגדולים, ואתמול זה בהחלט היה המקרה. הוא היה בכל מקום, ואפילו דהר לאורך כל המגרש במחצית הראשונה כדי לחסום את קווין גמיירו במהלך התקפה מתפרצת של אתלטיקו. דקות ספורות מאוחר יותר, הכדור המופתי שלו מצא את הראש של איבן ראקיביץ', "פותחן הקופסאות" הקרואטי שאוהב להבקיע את השערים הראשונים במשחק – כך היה ב-11 מ-19 הכיבושים שלו במדי בארסה.

ואולם, לקראת הסיום גם אינייסטה התעייף, והיתה תחושה שברצלונה לא רואה בתוצאת תיקו אכזבה גדולה לאור הנסיבות. יש בכך צדק מסוים, ולכן קצת מפתיע שהקבוצה של סימאונה התבצרה בהגנה ולא ניסתה להכריע את ההתמודדות בעצמה. צ'ולו מעולם לא ניצח בקאמפ נואו מבחינה טכנית (אם כי הוא חגג שם אליפות ב-2014 אחרי תיקו שכולו ניצחון), וזו היתה ההזדמנות שלו לשבור את הקרח. עם טורס, שאוהב מאז ומתמיד לשחק באיצטדיון הזה, אפשר היה להעז יותר ולהכניס לדקות האחרונות את ניקולאס גאיטן היצירתי. סימאונה העדיף אופציה שמרנית הרבה יותר עם תומאס פארטי, והסתפק בנקודה. אפילו אנטואן גריזמן הועסק לקראת הסיום כסוג של קשר מרכזי.

אנטואן גריזמן שחקן אתלטיקו מדריד סופג כרטיס צהוב. AP
השותף הלא נכון בהתקפה. אנטואן גריזמן/AP

גמיירו עדיין לא מחובר לגריזמן

אפרופו גריזמן, תרומתו ההתקפית היתה אתמול מוגבלת למדי, כי הצרפתי שיחק רחוק מהשער והשאיר את המשבצת בחוד לטובת בן ארצו גמיירו. נכון לעכשיו, השילוב ביניהם עדיין רחוק מאוד משלמות. גמיירו הסביר שהעדיף לעבור לאתלטיקו ולא לברצלונה, שהביעה בו עניין רב, על מנת לקבל דקות משחק רבות יותר. בכך הוא צודק בהחלט, אבל התאמתו למערך הטקטי של סימאונה מוטלת בספק, ולא כבשה אתלטיקו מיד אחרי שהוחלף, בעוד גריזמן יעיל במיוחד כאשר הוא משחק מאחורי חלוץ מרכזי פיזי טהור, כמו אוליבייה ז'ירו ביורו 2016.

לכן, היתה אתמול תחושה ששתי היריבות החתימו בקיץ את החלוץ הלא נכון. גמיירו היה משתלב מצוין בברצלונה אחרי הפציעה של מסי, בעוד אלקאסר היה מועיל הרבה יותר לאתלטיקו כשחקן הרכב במקום לשבת על הספסל הקטלאני. כעת, אחרי שנאסר על הקולצ'ונרוס להחתים שחקנים בחלונות הקרובים, יצטרך סימאונה להסתדר עם מה שיש, והדבר מעלה מאוד את חשיבותו של טורס. הבישול האלגנטי שלו צפוי לתרום לבטחון העצמי, ואולי תהיה זו עונה טובה אפילו בהשוואה לאשתקד, אז הבקיע טורס 11 שערי ליגה, ועוד אחד בליגת האלופות. בקאמפ נואו, כמובן, לפני שהורחק בהחלטה שנויה מאוד במחלוקת. אתמול, לשם שינוי, השיפוט היה מצוין, והמשחק הוגן יחסית בהשוואה לעבר.

בשורה התחתונה, שני המאמנים יכולים להרגיש פספוס מסוים לנוכח התוצאה, אבל האכזבה של לואיס אנריקה צריכה להיות גדולה יותר. אפשר לבקר את ניהול המשחק שלו, והוא צריך להפיק לקחים מבחינת ניצול נכון יותר של הסגל שעומד לרשותו לקראת ההמשך. אם מסי ובוסקטס לא יהיו כשירים, ההמשך הזה עלול להיות קשה הרבה יותר מהצפוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully