וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצר בתקשורת: שחקני הפועל תל אביב עדיין לא מבינים את אלי גוטמן

אלי גוטמן ביקש סדר במשחק אבל קיבל קבוצה שמסתגרת ("עושים הפוך ממה שהוא מבקש") ושחקנים בקבוצה מעידים: "החילופים שלו גרועים". בהפועל תל אביב עדיין מנסים להבין מה לא דופק

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

1. "זה היה משחק משוגע", אמר קפטן הפועל תל אביב, נמניה ניקוליץ', בסיום ה-3:3 מול קרית שמונה אתמול (שבת). גם הוא כמו חבריו ניסו להבין מה בדיוק קרה על הדשא במושבה ולא ממש הצליחו לספק תשובות. "אין הסבר ואין היגיון", הוסיף אחד השחקנים. "אין אחד שלא היה בהלם מהתוצאה במחצית. היינו צריכים לחטוף רביעייה עד המחצית". למעט הציטוטים הללו, אין איש בהפועל שמצליח להבין מה עובר על הקבוצה. בהפועל תל אביב מדברים על בעיה קשה של ביטחון אצל השחקנים. "היינו מפוחדים בפתיחת המשחק. אף אחד לא רצה את הכדור. זה מצב מאוד מדאיג".

לאורך כל השבוע אלי גוטמן ניסה להראות לשחקניו שהוא סומך עליהם. לא יצר דרמות מיותרות, אלא בכל אסיפה ניסה להרגיע. אפילו בזו שלקראת המשחק אמר להם: "אני סומך עליכם. תעלו, תשחקו ותיהנו מהמשחק". אך משום מה הדברים לא באים לידי ביטוי במגרש: "לפני מכבי פתח תקוה כל המערכת הייתה לחוצה", סיפר אחד השחקנים. "דווקא השבוע היה שקט. גוטמן היה רגוע ועדיין כולם עלו למשחק הזה מפוחדים. קשה להסביר. כל טעות הכי קטנה והשחקנים כבר עם הראש ברצפה. מזל שלא הפסדנו את המשחק. זה לא יעזור עכשיו לאף לצרוח או להשתולל. שחקנים גם ככה בפאניקה".

עוד בנושא

ליגת העל: הפועל תל אביב ועירוני קרית שמונה נפרדו ב-3:3
כבר לא קבוצה גדולה: כך יצאה הפועל תל אביב ממועדון "ארבע הגדולות"
כשההגנה כל כך מחרידה, גם המשחק הכי טוב של השוער בהפועל תל אביב הסתיים בתוצאה עגומה
אלי גוטמן: "טוב שלא הפסדנו, המשחק הזה מייצג את הפועל תל אביב"

מאמן הפועל תל אביב אלי גוטמן. ברני ארדוב
קצר בתקשורת. אלי גוטמן/ברני ארדוב

2. אם צריך לקרוא לילד בשמו, אז הביטוי "קצר בתקשורת", הוא הדבר שמתאר הכי טוב את מה שעובר על האדומים. מאז שהחלה הליגה וגוטמן כבר הבין כי יש לו בעיות בחלק הקדמי, הוא תרגל שוב ושוב הצטרפות של השחקנים מהקו השני. אחרי מספר שבועות, הדבר סוף סוף נתפס אתמול, אבל עדיין ההוראות לחוד והביצועים לחוד. "עשינו את מה שהוא ביקש מאיתנו בחלק הקדמי, אבל אף אחד לא עשה הגנה על המגרש". אתמול גם במחצית המשחק אמר המאמן האדום לשחקניו: "תעשו סדר במשחק עכשיו, תשלטו בקצב המשחק, תעשו התקפות מעבר מהירות". ובמקום זה שוב קיבל קבוצה שמסתגרת ומפחדת לשחק. "זה משהו שקורה מתחילת העונה. עושים משהו אחד באימון, אומרים עוד משהו באסיפה ועל הדשא לא רק שזה לא קורה, אלא עושים בדיוק להיפך ממה שגוטמן מבקש". אם תהיתם לעצמכם, אז רוב האסיפות נעשות באנגלית, ככה שאין סיבה שהזרים לא יבינו אותן. אולי דווקא הישראלים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
קשר הפועל תל אביב חן עזרא. יוסי ציפקיס
זה נראה לא טוב. חן עזרא/יוסי ציפקיס

3. אפשר להקשיב לגוטמן שאמר אתמול: "זו קבוצה חדשה וזה מראה על הרבה חוסר יציבות במהלך המשחק". אבל אפשר לנתח את הדברים בדרך אחרת. קשה לבוא ולהגיד שבקבוצה יש בעיות משמעת, אבל אפשר להרגיש כי הקבוצה ברמה החברתית ואפילו המקצועית לא מחוברת. אם צריך להסביר זאת יותר בפשטות, הישראלים בקבוצה מרגישים כי גוטמן שם את המושכות בידיים של הזרים. הם אלה שאמורים לסחוב את הפועל העונה והישראלים "מנגנים כינור שני" בקבוצה. ברמה המקצועית מרגישים זאת בהיעדר מנהיג על המגרש ורוב הזרים שהגיעו, פרט לשובשיץ', רחוקים מלהרשים. ברמה החברתית, הזרים הם יותר מכונסים בתוך עצמם וזה יוצר של סוג של ריחוק. "לא בטוח אם אלי מבין את זה", טענו במועדון."אבל זה מה שהוא משדר וזה גם מה שמחלחל".

הביקורת על גוטמן היא לא רק בעניין זה, אלא גם נשמעת במקומות אחרים: "כל מה שהוא מנסה פשוט לא הולך. בקדנציה הקודמת שלו בהפועל הכל היה כמו מכונה ועכשיו כלום לא עובד", טען אחד השחקנים אתמול. "החילופים שלו היו גרועים. מה שלא הולך, תשנה. לא ברור מה גורובסוב עשה על המגרש, רייכרט בצד ימין ואיך אלטמן הוא זה שירד לספסל".

4. בין כל הביקורת והניסיונות לברר מה לא הולך בהפועל, נמצא סוף סוף העונה האיש שמקבל מחמאות באדום. "הרוש נתן משחק נדיר אתמול", פרגנו לשוער בהפועל אתמול. "מפחיד לחשוב על התוצאה אם הוא לא היה בשער". מאז שהגיע גוטמן להפועל תל אביב, עזיבתו של הרוש את הפועל הייתה רק שאלה של זמן. מין שעון חול שכזה. ציטוטים על יכולת השוער ואפילו לקיחת סרט הקפטן ממנו, היו נראים כמו חלק מאותו מהלך. אבל הרוש שעבר עונה לא פשוטה עם פציעה טורדנית בגב היה נחוש להוכיח. כבר מהאימונים הראשונים העידו שחקנים כי הוא ביכולת מצוינת. מתחילת העונה הדברים עוד באים יותר לידי ביטוי על הדשא. אפשר להגיד כי השוער האדום הוא היחיד ששומר על עקביות ביכולת ואתמול למעשה הביא נקודה חשובה לאדומים. ואם הרוש מקבל את רוב המחמאות בהפועל אחרי שספג שלושה שערים, אפשר לתאר מה היה קורה אם הוא היה ביכולת בינונית אתמול.

קשר הפועל תל אביב עומרי אלטמן. יוסי ציפקיס
כבש והוחלף. אלטמן/יוסי ציפקיס

5. "אנחנו באים אנדרדוג מובהק לדרבי", אמר גוטמן והחל את המלחמה הפסיכולוגית שלו לקראת המשחק אולי הכי טעון בליגת העל. "נצטרך להשתפר בכל הפרמטרים אם אנחנו רוצים לנצח", הוסיף הקפטן ניקוליץ', אבל בהפועל בינתיים בעיקר מודאגים. "אם נבוא ככה לדרבי, עדיף לא לחשוב על מה שיקרה", טען אחד האדומים אתמול. "זה המשחק האחרון שהיינו רוצים עכשיו". החששות די מובנים מהצד האדום, וכמו שגוטמן רמז ושחקניו מעריכים, בשבוע הבא נראה שוב את הפועל מתגוננת כמו קבוצה גוטמנית טיפוסית. המשמעות היא שככל הנראה עמרי אלטמן או חן עזרא ירדו לספסל ואביחי ידין ישוב למרכז הקישור. אדי גוטליב ככל הנראה לא יהיה כשיר למשחק, כך שההגנה החלשה שהציגה אמש הפועל לא תשתנה בדרבי, אלא אם כן גוטמן יעדיף את גל שיש על פני שמואל שיימן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully