וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטרה: תואר. אחר כך כבר נראה: הטור השבועי של ערן זהבי

ערן זהבי

13.9.2016 / 10:00

החזרה הלא פשוטה לסין, הדיבורים על מעבר אפשרי, המבחן הכי גדול של באר שבע ומכבי תל אביב באירופה והעליהום המוטעה על טל בן חיים. הטור השבועי של ערן זהבי, כולל: למה ברק יצחקי לא צריך לקבל את מעמדו ומה עליו לעשות

צילום מסך

החזרה לסין אחרי פגרת הנבחרת לא היתה קלה בכלל. זו פעם ראשונה שאני עובר את זה והטיסות והפרשי השעות מאוד משפיעים, במיוחד כשיש משחק שלושה ימים אחר כך. במשחק עצמו בסך הכל עשינו תוצאה טובה נגד קבוצה מצוינת (שנגחאי), אבל אני בטוח שלולא ההשפעה של הטיסות לי היה הרבה יותר קל. נסתגל גם לזה.

ואם כבר מדברים על שנגחאי - אני קורא קצת את הדברים שנכתבים בארץ על מעבר שלי לאחת מהקבוצות בעיר הזו, והאמת? זה מחמיא. לדעתי קצת מוקדם לדבר על מעבר כזה, למרות שיכול להיות שיהיה באמת מעבר. אבל כרגע אין שום דבר רציני על הפרק, ככה שאני מעדיף להתרכז בקבוצה שלי ובהצלחה שלה.

עד אז, יש לנו מטרות מאוד חשובות, כמו לסיים במקום גבוה בטבלה ולהעפיל לגמר הגביע בשבוע הבא. זכיה בגביע הפכה פתאום למטרה עבורנו, אחרי שהקבוצה שלנו בחצי העונה הראשונה הייתה לא טובה. כעת כולם מדברים עלינו בצורה חיובית וזה יהיה מיוחד לזכות בתואר בסין. אתם יודעים שאני אוהב תארים, נכון?

עוד בנושא:

ליגה סינית: גוואנגז'ו R&F ושנגחאי שנהואה נפרדו ב-1:1
סטויקוביץ': "הגשם הקשה על זהבי, אבל הוא הראה דברים טובים"
לואיז פליפה סקולארי רוצה לצרף את ערן זהבי בעונה הבאה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההצעות מחמיאות, אבל הגביע מעל הכל כרגע. זהבי/מערכת וואלה!, צילום מסך
מכבי תל אביב זה מועדון שרגיל לשחק באירופה בשנים האחרונות, ככה שלדעתי יהיה להם קל יותר לקבל את זה. גם באר שבע מוכיחה גם שיש לה סגל גדול ואיכותי והיא גם יכולה להתמודד היטב בשתי מסגרות, אבל חובת ההוכחה עדיין עליה והיא תצטרך להסתגל מהר מאוד למציאות הזו

הליגה האירופית נפתחת ביום חמישי ומכבי תל אביב והפועל באר שבע ייצגו אותנו. הולך להיות מעניין לראות איך הן יצליחו לעשות את המעברים מאירופה לליגה שלנו. זו בעיני שאלת המפתח לקראת האתגר של שתי הקבוצות המובילות של הכדורגל הישראלי, אתגר שיקרין המון על המאבק שלהן על האליפות בליגה.

עד עכשיו שתי הקבוצות עושות את זה יפה, אבל שלב הבתים זו אופרה אחרת והאינטנסיביות הרבה יותר גבוהה. מכבי תל אביב זה מועדון שרגיל לשחק באירופה בשנים האחרונות, ככה שלדעתי יהיה להם קל יותר לקבל את זה. גם באר שבע מוכיחה גם שיש לה סגל גדול ואיכותי והיא גם יכולה להתמודד היטב בשתי מסגרות, אבל חובת ההוכחה עדיין עליה והיא תצטרך להסתגל מהר מאוד למציאות הזו, שהיא כאמור שונה מאוד בשלב הבתים לעומת משחקי המוקדמות של הקיץ. לאורך השנים השילוב של אירופה והליגה לא היה קל לקבוצות הישראליות, והוא זה שקבע מה היתה השורה התחתונה שלהן בליגה.

אני זוכר את העונה עם פאולו סוזה. היינו בליגה האירופית, עשינו שם הצלחה גדולה ובמקביל הצלחנו מאוד בליגה. זו העונה שעשינו הכי הרבה נקודות כי היינו מאוד מפוקסים ועשינו את הדברים נכון. כמובן שלפאולו הייתה השפעה מכרעת. הוא תמיד ידע מתי להשתמש בשחקנים כאלה ואחרים בשביל להפחית עומסים וככה שמרנו על כולם רעננים רעבים ובעיקר בכושר טוב , כולם הרגישו חלק מההצלחה ולכל אחד היה את החלק שלו בהצלחת הקבוצה.

בישראל עדיין לא אוהבים את המילה רוטציה. אני זוכר כמה ביקורת סוזה חטף על זה (איפה הם באמת, אותם מבקרים?). אבל אני תומך לחלוטין בגישה הזו. היום בעידן המודרני מאמני כושר יודעים בדיוק מי בעומס גדול ומי לא ואיך לחלק את הכוחות. נכון, כמובן שצריך גם לעשות התאמות מבחינת ההרכב של השחקנים ולנסות לבסס שלד מסוים, אבל קבוצה שתחפש הרכב קבוע באירופה ובליגה תתקשה מאוד. זה השלב שבו מתחילים לחלק עומסים ומי שתהיה הכי נבונה והכי מודרנית בתחום הזה תזכה ליתרון בקרב האליפות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פאולו סוזה מאמן מכבי תל אביב עם ערן זהבי. ברני ארדוב
שלט בנושא הרוטציה. פאולו סוזה עם זהבי/ברני ארדוב

אם כבר מדברים על מכבי תל אביב, אז נחזור למשחק שלשום (ראשון) נגד בית"ר. התוצאה, למרות מה שחושבים, היא לא רעה למכבי, אבל מה שיותר עניין אותי זה כל העליהום על טל בן חיים החלוץ.

יכול להיות שהוא ניסה לעשות כמה דברים לבד, אבל דווקא במצב בדקה האחרונה, שבו היה צריך להחליט בין בישול לעדן בן בסט לבין ניסיון כיבוש בעצמו, היה המצב שבו הוא היה הכי פחות צריך למסור בו. אני לא הייתי מוסר במצב כזה. חלוץ אמיתי ומישהו שמתיימר להיות גולר ולעשות קפיצת מדרגה מחפש את השער במצב כזה.

זה לא שהיו 2 על 1 מול השוער והוא לא מסר. קצת פרופורציות, אנשים. אם בן חיים היה מבקיע אף אחד לא היה אומר שהוא היה צריך לבשל. אז העצה שלי לטל היא פשוטה: בפעם הבאה תדאג שהכדור יהיה ברשת.

גם ברק יצחקי היה השבוע בכותרות ואני שמח שהוא נשאר במכבי תל אביב. הוא מאוד חשוב לדעתי. הוא יכול לשנות משחקים ולעשות דברים יפים בדקות שהוא יקבל. הוא מבין שהוא לא החלוץ הראשון במכבי, אבל הוא לא צריך לקבל את זה. הוא פשוט צריך להוכיח שהוא יותר טוב ובדקות שמקבל לעשות את הדברים שהוא יודע. ככה יקבל יותר דקות ושוב, טוב שהוא נשאר במערכת. מכבי תל אביב צריכה שחקנים מסוגו לקראת האתגרים הקשים שמצפים לה באירופה ובליגה, וכשכולם עייפים וצריך את השחקן שיעשה את ההבדל בין תיקו מבאס לניצחון חשוב – ברק הוא האיש.

יוסי בניון שחקן מכבי תל אביב (שני משמאל) עם ברק יצחקי, עדן בן בסט, גל אלברמן. ברני ארדוב
תעשה את מה שאתה יודע, והשאר יסתדר. יצחקי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully