וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת ליגת העל בנשים הגישה צו נגד העברת כספי הטוטו להתאחדות

12.9.2016 / 13:12

בכדורסל הנשים זועמים על הסכם השיווק שהושג בין הטוטו להתאחדות לכדורגל, כשעתיד הענף לוט בערפל. יו"ר המנהלת שטרק: "משרדי ממשלה והטוטו מתעלמים לחלוטין מהוראת בג"צ"

מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, הגישה הבוקר (שני) בקשה דחופה לבג"צ, להורות למועצה להסדר ההימורים בספורט ולמשרד התרבות והספורט, להציג בתוך שבעה ימים מתווה תקציבי זמני שיאפשר את הפעלת ליגת העל בעונה הקרובה, שאמורה לצאת לדרך ב-31 לאוקטובר. בבקשה שהוגשה הבוקר על ידי עורך הדין אורי קידר ועו"ד אורי כהנא המייצגים את המנהלת, התבקש בג"צ להורות כי ההסדר התקציבי יהיה שוויוני ומאוזן ולא יפחת משיעור של 5% ביחס להסכם השיווק עליו סוכם בשבוע שעבר עם ההתאחדות לכדורגל, שהביא לסיום את השביתה עליה הכריזה ההתאחדות לכדורגל.

בית המשפט התבקש להורות בצו, כי עד אשר יושג הסדר שיאפשר את הפעלת ליגת העל לנשים בכדורסל לעונה הקרובה, לא יעבירו משרד התרבות והספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט תקציבים להתאחדות לכדורגל. בנוסף התבקש בית המשפט להורות למועצה להסדר ההימורים בספורט לחשוף את הסכם השיווק עם מנהלת ליגת העל לגברים בכדורסל, הכולל לטענתה תמריצים המגיעים גם לליגת העל לנשים בכדורסל כגון תמריץ לעידוד ישראליות, תמריץ לעידוד הישגיות ותמריץ לקבוצות המשחקות בגביעי אירופה.

איריס שטרק יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים. מגד גוזני
זועמת. איריס שטרק/מגד גוזני

כזכור, לפני כחודש וחצי, הוציא בג"צ צו על תנאי בעתירת המנהלת לבג"צ נגד האפליה בחלוקת תקציבי המועצה להסדר ההימורים בספורט. במסגרת הצו, ציין בג"צ גם את התחייבות בא כוח הטוטו עו"ד יאיר שילה, כי יודיע למנהלת הנשים שבעה ימים מראש, לפני חתימת הסכם השיווק עם ההתאחדות לכדורגל ומנהלת ליגת הגברים בכדורסל, הסכמים אשר עדיין לא נחתמו, על מנת שזו תוכל לבחון האם אינם מפלים כלפיה, ובמקביל הורה בג"צ לצדדים "לפעול למציאת פתרון כולל, ולמצער, פתרון ביניים להפעלת ליגת הנשים בעונה הקרובה".

"משרדי ממשלה והטוטו מתעלמים לחלוטין מהוראת בג"צ, שניתנה לפני כחודש וחצי. אנו נוקטים בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת לשנות את האפליה התקציבית רבת השנים, ולהבטיח את עתיד כדורסל הנשים בישראל, ולשם כך עתרנו לבגצ", אמרה יו"ר מנהלת ליגת העל בכדורסל נשים איריס שטרק, "אם משרד הספורט והטוטו סבורים שיש לתמוך בהתאחדות לכדורגל ב- 80 מיליון שקל בשנה, מבלי להציג בסיס תקציבי, שיאפשר לכדורסל הנשים לפעול בכבוד, וכן לפתוח את העונה הקרובה, ומבלי להעביר את השלמת התקציב של העונה הקודמת, יש בכך הפרה של הוראות בג"צ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully