וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב: "הגרעון עומד על 45 מיליון שקל, ייקח שנים לחסל אותו"

הבעלים אמיר כבירי כינס מסע"ת: "היום לכל החלטה שמתקבלת במועדון יש כיסוי". גוטמן: "אם נצליח להגיע לפלייאוף העליון אני אהיה מרוצה". רמי כהן: "נוקטים צעדים כדי להקטין את הגרעון"

יוסי ציפקיס

הבעלים של הפועל תל אביב, אמיר כבירי, כינס היום (ראשון) מסיבת עיתונאים שנועדה לשפוך אור על הנעשה במועדון. האדומים נאבקים מזה תקופה ארוכה בבעיות כלכליות וכבירי הגיע כדי לדבר על דרכי ההתמודדות איתן. במסיבת העיתונאים נכחו גם המאמן אלי גוטמן, המנכ"ל ניר ענבר, היועץ רמי כהן והקפטן נמניה ניקוליץ'.

הבעלים של הפועל תל אביב אמיר כבירי. יוסי ציפקיס
"עשיתי הרבה שגיאות, ביצעתי צעדים שאני לא שלם איתם". כבירי/יוסי ציפקיס

הבעלים אמיר כבירי

כבירי אמר בפתיחה: "האחריות הכוללת היא שלי ואני נמצא פה כדי להתמודד. עשיתי הרבה שגיאות, ביצעתי צעדים שאני לא שלם איתם, אבל נסיק מסקנות ונתקן את הטעויות. הדבר הכי בוער הוא עניין המשכורות והאיחורים במשכורות. ברור לכולם במועדון שזה דבר שאסור שיקרה. במאי אמרנו שיהיו איחורים עד אוקטובר - זה לא מכובד, אבל זה חלק מהתכנית הכלכלית. המועדון הזה יחזור לעצמו למרות המצב הקשה".

על האחריות שלו כבעלים: "אם לא אקח החלטות רציוניליות אין לי זכות לשבת על כסא הבעלים. בשנים האחרונות היו אנשים שלקחו החלטות ולא עמדו מאחוריהן. השנה אנחנו מיישמים את המסקנות שנבעו מההתנהלות בשנים האחרונות. כל החלטה שאנחנו לוקחים - צריך שיהיה לה כיסוי. לא יתקבלו יותר החלטות מהבטן".

על העברת הדרבי הביתי לחיפה: "פנינו למנהלות הליגה בבקשה להעתיק את הדרבי לחיפה. ברור לכולם שאם בלומפילד היה על הפרק, מעבר כזה לא היה קורה. התפקיד שלי הוא לפעול באחריות כלכלית וזה מה שאני עושה. אני מבין את הכאב של האוהדים ואת המשמעויות. הגעתי מהיציע ואם אני לוקח החלטה כזו, זה אומר שהיא חשובה. לפעמים יהיו החלטות שהאוהדים לא יישרו קו איתי, אבל אני פה בשביל לייצג אותם ולדאוג שהמועדון יתקיים".

על אלי גוטמן: "לגוטמן אחריות אדירה למועדון, הוא עושה ימים כלילות. אנחנו עובדים עד 2:00-3:00 לפנות בוקר, כל החלטה מתקבלת תחת חשיבה רבה. הרבה מאוד שחקנים החליטו להישאר ולהצטרף בזכות הנוכחות של אלי גוטמן. הוא איש המקצוע הכי בכיר, הוא יטווה את הדרך במועדון, בנוער, בבוגרים. כל החלטה מקצועית תהיה שלו בלבד".

על ההחתמות בשנה שעברה: "הטעת המרכזית שלי הייתה שלא היה לי איש מקצוע שיבנה את הקבוצה וישתמש נכון בסכומי הכסף האדירים שהושקעו בקבוצה".

על מכירת שגיב יחזקאל למכבי תל אביב: "זו הייתה החלטה משותפת וברגע שהוחלט שמקצועית אפשר למכור אותו, עשינו את המקסימום כדי שזה יקרה. היו פניות לכל אורך הקיץ גם בנוגע לארון שוינפלד ושמואל שיימן. השחקנים שרצינו שיישארו בהפועל תל אביב, נשארו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אלי גוטמן מאמן הפועל תל אביב עם אמיר כבירי. יוסי ציפקיס
"היו שחקנים שרציתי ולא יכולתי להביא". גוטמן עם כבירי/יוסי ציפקיס

המאמן אלי גוטמן

על תפקידו במועדון: "כשנותנים בך אמון מבחינתי זה יותר מאשר אוהבים אותך. האנשים פה נותנים בי אמון, האוהדים נותנים בי אמון. אעשה הכול כדי שהמועדון הזה יחזור לצמרת הכדורגל הישראלי. אני אחראי על הצד המקצועי ותתפלאו, גם על הצד הכלכלי. אני יודע על כל דבר שקורה במועדון מבחינה כלכלית, אני יודע בדיוק לאן אנחנו הולכים. בלי החזון של אמיר כבירי לא הייתי פה. החזון החזיר אותי למועדון הזה, מועדון שאני אוהב, שידעתי בו ימים יפים, שהביא אותי לטופ".

על הרכש: "היו שחקנים שרציתי להביא ולא יכולתי - הפועל תל אביב לא יכולה להרשות לעצמה להביא כל שחקן היום. אבל היו אנשים שידעו להכניס יד לכיס כדי להביא שחקנים כמו ניקוליץ' בינואר, להשאיר שחקן כמו שוינפלד, להביא שחקן כמו סימיץ'. פתיחת העונה הוכיחה שנהיה תחרותיים ושנדע להתמודד מול כל קבוצה בליגה".

על מכירת שגיב יחזקאל: "אני רוצה להזכיר גם את איאד אבו עביד. מדובר בשחקנים צעירים ומוכשרים, אבל זה קורה בכל העולם. ברגע שיש הצעה משביעת רצון, אני כמנג'ר מחליט. הייתה הצעה גבוהה על שוינפלד ולא שחררתי אותו, כאן הייתה החלטה למכור וממשיכים הלאה".

על המטרות: "הצבתי רף גבוה - לעלות לפלייאוף העליון. למה זה גבוה? כי בינואר עוד נלחמנו על קיומנו ואתם רואים מה המצב. בנינו קבוצה טובה ותחרותית ואם היא תגיע לפלייאוף העליון, אני אהיה מרוצה".

ניר ענבר מנכ"ל הפועל תל אביב עם רמי כהן. יוסי ציפקיס
ניר ענבר/יוסי ציפקיס

המנכ"ל ניר ענבר

על התביעות נגד המועדון: "הרבה מהתביעות הן תביעות ישנות משנים קודמות. חלק מהן יצרו את המצב הקשה. אנחנו מכירים את כולן, טובי עורכי הדין מטפלים בהן אחת אחרי השנייה. דוס סנטוס זו תביעה שנגד הפועל תל אביב נפסק פיצוי של 2.6 מיליון שקל. תביעה שמקורה הרבה לפני ההגעה של כבירי למועדון. מי שניהל את התביעה בערכה הראשונה הוא מר אלי טביב והוא גם ערער עליה ל-CAS. לכן מפתיעה ההתנהגות שלו ובגין זה הגשנו תביעה נגד 'טביב אחזקות'.

"הגשנו תביעה לשלול את זכותו של טביב להחזיק בבית"ר ירושלים כי הוא הבטיח כמה פעמים בעבר שהוא יטפל בחוב הזה. אנחנו חושבים שזה מצב אבסורדי שבעלים של קבוצה שמתחרה בנו, יכול להשפיע על הגורל ספורטיבי שלנו. טביב צריך לשאת בחוב הזה. עם זאת, לא נשב ונחכה לאלי טביב שיציל אותנו. אנחנו נוקטים מספר פעולות להסדיר את העניין מול השחקן. במקביל נתבע את טביב על הנזקים".

על התביעה של מנדיונדו: "פיפ"א לא תוכל לאכוף את הפסיקה לטובת ססאר מנדיונדו ועובדה שגם במו"מ שאנחנו מנהלים עם עורכי הדין שלו כדי להגיע להסדר, מדובר על סכומים הרבה יותר נמוכים".

היועץ רמי כהן

על המצב הכלכלי: "בשנה האחרונה התווספו 10 מיליון שקל לגרעון, הרבה בגלל ינואר. אבל אנחנו לא מסתכלים אחורה, אלא על המצב הנתון. הגרעון גדול והוא זה שגורם לכל הבעיות שצצות. אנחנו מנסים לשלוט בו - לחסל אותו ייקח כמה שנים. זה תלוי גם בהצלחות על הדשא, אבל בגדול זה מה שזה ייקח".

על הגרעון: "הגרעון עומד על כ-45 מיליון שקל. זה כולל את הכול: התביעות, ההערכות לגבי העתיד. לא פשוט להסתדר עם זה, יש שתי דרכים. הדרך הראשונה היא לקצץ בכל שנה כמה מיליונים כמו שעשינו השנה. האפשרות השנייה היא מה שכולנו מקווים שיקרה - הצלחות על הדשא, עלייה למפעל אירופי. שיתוף פעולה עם הסינים שווה כסף למועדון".

על ההתמודדות: "הלכנו לתכנית ארוכת טווח שבה אנחנו מנסים לקצץ קצת בכל שנה ובמקביל לייצר הכנסות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully