וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין סיכוי לעלות, יש סיכוי לבלות: על פתיחת הקמפיין של ישראל

ישראל מצאה דרך לאכזב במשחק בו אין דרך לאכזב, אבל מול איטליה הוכח עד כמה ההגרלה הבלתי אפשרית (אלף סלפיז, אפס ציפיות) מיטיבה עם הנבחרת. אורן יוסיפוביץ נהנה בחיפה, דיבר עם גרציאנו פלה אודות הביקורות על סין ומנבא שהגולאסו של טב"ח2 יזרז את החוזה הבא שלו

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. כישלון במבחן התוצאה

סמכו על נבחרת ישראל -- היחידה בעולם שלוקחת משחק שאי אפשר לבאס בו, ומבאסת בו.

זו איטליה הגדולה ששיחקה אמש בחיפה. איטליה, כן? נבחרת שלא הפסידה במוקדמות מאז שישי בספטמבר 2006. היום לפני עשר שנים, כן?

עזבו היסטוריה. מי הנבחרת שהכי הרשימה אתכם ביורו? נכון, איטליה. לא פורטוגל הזוכה ולא צרפת המארחת. איטליה המעונבת, היפהפיה, שלא מאמינה בלהתאמן במגרש בו ישוחק המשחק - לא התנשאות, חס וחלילה, כי אם פילוסופיה. איטליה הגדולה הגיעה לחיפה. היא ובופון. אלף סלפיז, אפס ציפיות.

ואז טב"ח2 וקייליני אחד, ופתאום, לכמה דקות -- ציפיות. וקהת ירה בימין, גבוה; וזהבי בעט שמאלה, בופונה. ואיטליה עשתה את מה שאיטליה עושה הכי טוב - להתגונן ולעקוץ.

איטליה הראתה לנו ביורו האחרון שהסטטיסטיקות המיינסטרימיות בכדורגל הן כבר לא ה-אמצעי לשפוט משחק, אבל באמת, שימו לב למספרים של נבחרת ישראל, שבדירוג פיפ"א נמצאת מתחת לכף ורדה, מאלי, ערב הסעודית, קונגו, אוגנדה, גינאה, טרינידד וטובגו, פנמה, ג'מייקה, בנין, בורקינה פאסו וגינאה ביסאו - שתי גינאות לפנינו! סליחה. שימו לב למספרים של ישראל מול איטליה הגדולה הזו, שהודחה מהיורו, מול גרמניה, רק בגלל הזיות 11 מטר של סימונה זאזה וגרציאנו פלה:

איומים לשער 9-15
קרנות 3-5
שליטה בכדור 43-57
מסירות מדויקות 299-468
חילוצי כדורים 31-37

ישראל ניצחה את איטליה בכל קטגוריה אמש פרט לזו החשובה, שם האזורי הראו 1-3.

"אף פעם לא ראיתי את איטליה מתגוננת ככה", אמר מאמן הנבחרת אלישע לוי, בסיום משחק הבכורה הרשמי. לוי דווקא עקב אחר איטליה ביורו - כך בדיוק הם ניצחו את בלגיה, שבדיה וספרד. אבל במחצית השנייה, אחרי ההרחקה של קייליני, זה בהחלט היה משחק איטלקי לתפארת. לא מפסידים, לא מביסים. עושים את מה שצריך. "האיטלקים יודעים לעשות את התכל'ס", סיכם תומר חמד. "אנחנו נלמד, לפעם הבאה, איך להוציא נקודות".

"לנו היה חסר יותר התכל'ס", השלים רועי קהת. "היה חסר לנו טיפה בשביל להשוות. אנחנו יוצאים מכאן בתחושה של חצי-חצי. לא נתנו לנו סיכוי, עמדנו טוב ובסוף היה סיכוי".

מה אתה יותר - מבואס או שמח?

"מבואס".

סמכו על נבחרת ישראל -- היחידה בעולם שלוקחת משחק שאי אפשר לבאס בו, ומבאסת בו.

עוד בנושא:

ישראל הפסידה 3:1 לאיטליה במשחק פתיחת הקמפיין
כמה בן חיים קיבל, וכמה וראטי? גיליון הציונים המלא
בופון הודה: "ישראל הפתיעה אותנו עם הגישה ההתקפית שלה"
השער של בן חיים כבש את הרשת: באיטליה החמיאו, באנגליה התבלבלו
אפקט איטליה: מכבי ת"א לא תעמוד בדרכו של בן חיים לאירופה
אלישע לוי: "בחיים שלי לא ראיתי את איטליה מתגוננת בצורה כזו"
מעקב אלישע לוי: מסתבר שאלישע לוי נשאר אלישע לוי
נשארנו עם ההחמצה, והתמונות: קבלו אלבום למזכרת מההפסד

שחקני נבחרת ישראל. ברני ארדוב
איך אפשר לבאס במשחק כזה?/ברני ארדוב

2. לעזאזל מבחן התוצאה

כשעה לאחר המשחק, ואלישע לוי כבר באוטו המלא עם עוד ארבעה בני משפחה. ומאמן נבחרת ישראל נמצא דווקא במושב שמאחורי המושב שליד הנהג. ענווה אלישעית קלאסית, אבל בעיקר מטפורה מושלמת למעמד הנבחרת שלו בבית הזה. הכי קרוב לבגאז'.

זו היתה הפעם הראשונה שישראל הפסידה במשחק ראשון בקמפיין אירופי - מאז ה-5:2 של הרצוג וזוהר באוסטריה, המשחק התחרותי הראשון שלנו ביבשת. אבל אם ה-5:2 היה עוד אחד מאותם "הפסדי כבוד", אתמול זה היה מונח אחר: הפסד בכיף.

כן, היה ממש כיף אתמול בחיפה.

אצטדיון נהדר (כמה שהאיטלקים נהנו ממנו), אווירה טובה ומשחק כדורגל שכיף לראות -- 10 איומים למסגרת. למעשה, מאז ה-3:3 מול פורטוגל לא השתתפה ישראל במשחק מבדר כל כך.

כמובן שלאלישע לוי יש קרדיט בכך -- התגובה המהירה עם הכנסת אצילי במקום ביטון בדקות שלאחר האדום של קייליני מראות על הווייב האמיץ יותר בו הנבחרת רוצה לנקוט; בופון הודה שאיטליה הופתעה מההתקפיות הישראלית, וראטי סיפר ש"סבלנו".

אבל זו בעיקר הגרלת הבית, שזימנה לישראל שתי יריבות-על, שאחראית על הערב המשוחרר בחיפה. כך, סוף סוף בישראל לא מצפים לעלות לטורניר גדול מהמוקדמות. המוקדמות הן הטורניר הגדול. איטליה היתה כאן, וספרד תהיה כאן, וגול מצמק של בן חיים הוא בונוס ענק, ואדום של קייליני מקפיץ שלושים אלף איש. הפסדים בכבוד הם דבר נורא, ותוצאה היא הדבר הכי חשוב בספורט, אבל ההגרלה הנהדרת הזו העבירה את התוצאה לממתינה. ישראל לא תעלה למונדיאל, והמטרה העיקרית, עוד לפני "הכשרת הדור הבא בלה בלה בלה", היא לגרום לאוהדים ליהנות. אתמול היה משחק מהנה מאוד, אז בינתיים: לעזאזל מבחן התוצאה.

עוד בנושא:

השער של בן חיים כבש את הרשת: באיטליה החמיאו, באנגליה התבלבלו
מכבי תל אביב לא תעמוד בדרכו של טל בן חיים לאירופה
בופון הודה: "ישראל הפתיעה אותנו עם הגישה ההתקפית שלה"
נשארנו עם ההחמצה, והתמונות: קבלו אלבום למזכרת מההפסד לאיטליה

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
גרציאנו פלה שחקן נבחרת איטליה. ברני ארדוב
פלה בדרך לשער הראשון/ברני ארדוב

3. גרציאנו פלה לוואלה! ספורט: "יותר קשה לכבוש בסין מאשר באירופה"

כמה גדול גרציאנו פלה, ככה רחב החיוך שלו. אחרי ניצחונות, במיוחד. "כשהובלנו 0:2 היה נראה לי שזה הולך להיות קל מאוד", אמר לי חלוץ האזורי ביציאה מחדרי ההלבשה. "אחרי ה-1:2 זה השתנה", המשיך לנתח. "האיצטדיון נהיה משוגע, ולקהל הישראלי יש המון אנרגיה. כבר חשבנו שהנה, נניע את הכדור עד לסוף המשחק, ואחרי ה-2:1 היו רגעים של חשש".

כמה מדאיג?

"הלו, אנחנו טובים", הרגיע חלוץ שאנדונג. "אנחנו איטלקים, איטלקים טובים בטקטיקה, טובים בהגנה", המשיך בחיוך שגרם לשאלה להישמע מפוחדת. "ישראל תקפה ותקפה ותקפה, והמאמן שלנו עשה חילוף טוב שעזר לנו לנצח".

ונטורה הודה שהוא לא ממש בקי בנבחרת ישראל, אתה אמרת שהרגשת שיהיה קל. אולי קצת הקלתם ראש?

"ישראל מדינה משתפרת בכדורגל, יש לה שחקנים איכותיים אבל איטליה זו היסטוריה אחרת. אנחנו יודעים שאנחנו צריכים לבוא ולעשות רושם, כי מאיטלקים תמיד מצופה לנצח. עשינו את זה".

גם ערן זהבי עבר לסין בעיקר בגלל הכסף הגדול. המשחקים מועברים כאן בשידורים ישירים ונשמעת הרבה ביקורת על איכות הליגה.

"מצד אחד, הליגה משתפרת. יש לסינים רעיון חזק לגבי מה שהם רוצים להיות, הממשלה דוחפת את הכדורגל למעלה באופן אגרסיבי. הם רוצים כוכבים, אבל לא כמו פעם, אז היו רק כוכבים מזדקנים שהגיעו רק בשביל הכסף. היום עוברים לסין שחקנים ממש טובים. כשמגיעה לך הצעה כזו, לא קל להגיד לא", אמר על זהבי. "כך גם במקרה שלי. לא קל לעזוב ליגה כל כך טובה בשביל הליגה הסינית, אבל אנחנו צריכים להודות להם, כי הם אפשרו לנו לשנות את החיים שלנו מבחינה כלכלית".

והרמה?

"זה שונה", הוא מנסה להתנסח בעדינות. "הם חייבים להשתפר, והרבה. הם לא טובים בטקטיקה. אבל בכל קבוצה יש כמה שחקנים טובים. אם להיות כן, קשה יותר לכבוש שם מאשר כאן, באירופה. שם לא קל לקבל כדורים, וזה סגנון משחק אחר לגמרי".

אתמול הוא בהחלט הסתדר, ואגב, איך אמר לי שרן ייני: "אנחנו חייבים להשתפר, והרבה".

טל בן חיים עם מרקו וראטי. ברני ארדוב
כוכב רשת. בן חיים עם וראטי/ברני ארדוב

4. טב"ח2, שחקן ויראלי

כשטל בן חיים ביקש את האפודה מבופון, כך מספרים, השוער האגדי החזיר לו: "אחרי הגול הזה, אני צריך לבקש את החולצה שלך". טב"ח2 אחראי להיילייט המשחק אמש, ובכל אירופה שידרו את הצ'יפ המענג שלו מול הקומבו הגנה-שוער הטוב ביותר בעולם. בן חיים בכושר נהדר כבר שבועות רבים, וגרנאדה היא לא הראשונה ששמה עין. אחרי הגולאסו, היא בטוח לא תהיה האחרונה.

orenjos@walla.co.il

אפס נקודות, אבל שתי חולצות. אצילי, טיבי וגולסה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully