וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד (הרע) של כולנו: טל בן חיים רוצה לצאת מחיפה כמנצח הלאומי

5.9.2016 / 12:00

"הישראלי הכי אירופי", "השחקן הכי חם היום", "אחד המנהיגים של מכבי תל אביב". טל בן חיים זוכה למחמאות מכל עבר, אבל עדיין פגוע מאירועי המשחק מול סכנין. בעיצומו של החרם התקשורתי, הוא חוזר לזירת הפשע בחיפה. ייצא כגיבור לאומי?

יוסי ציפקיס

בווידאו: משדר מיוחד באולפן וואלה! NEWS לקראת המשחק

שולחן ענק ועליו כיבוד בטוב טעם ניצב ברחבה הקטנה שמאחורי תא הכבוד באצטדיון הי"א באשדוד. כבר שנים שלא היה משהו לנגוס בו במשחקי מ.ס. אשדוד, אבל לקראת שובה של הקבוצה לליגת העל, החליט ג'קי בן זקן לשנות גישה. אופיר בן חיים הביט על השולחן בהפסקת המשחק בין אשדוד למכבי תל אביב בתחילת השבוע שעבר ולא מצא משהו מעניין להכניס לפה. יכול להיות שהמחשבות הן אלה שהציקו לו והוא סובב את הגוף והלך לעשן עוד סיגריה. על הפרק הייתה עדיין גרנאדה הספרדית שהגישה הצעה של שני מיליון יורו כדי לרכוש את בנו. חלון ההעברות באירופה עוד היה פתוח ובן חיים תכנן איך יקיים את הפגישה שתוכננה לו למחרת עם ג'ורדי קרויף.

במחצית הראשונה הילד שלו עשה כמעט כל מה שרצה על הדשא. הוא בכושר טוב, טל בן חיים. כבר חודשיים שמכבי תל אביב משחקת באירופה וגם בארץ והוא מצוין. כובש שערים, מבשל, סרט הקפטן על הזרוע בלא מעט דקות. כאילו מישהו הכניס לו לראש שאחרי עזיבתו של ערן זהבי, מכבי תל אביב זקוקה לו יותר מתמיד. הוא סחט פנדל מניבאלדו בלם אשדוד והעלה את מכבי תל אביב ליתרון של 0:2, ובכלל כמעט כל כדור עבר דרכו במחצית הראשונה שהייתה רעה מאוד מבחינת המקומיים.

אחרי שנגמר המשחק ומכבי תל אביב אספה עוד שש נקודות, אופיר בן חיים לא יכול היה כנראה להניע את המכונית ולנסוע הביתה. את הפגישה שתכנן ליום שלמחרת, קיים ברחבת החנייה מחוץ לאצטדיון. קרויף הקדיש לו כמה זמן שהיה צריך. מתחת לאחד הפנסים הם עמדו ודיברו ממושכות. ההולנדי היה נחוש לגמרי לסגור את הפינה הזו. עזיבת שחקן הכנף שלו לספרד לא באה בחשבון מבחינתו. גרנאדה עוד ניסתה להעלות את ההצעה באמצעות סוכן שחקנים ספרדי שטווה קשרים עם מישהו כאן בישראל, אבל במכבי לא היו מוכנים לוותר.

בגיל 27 וכשיש לו עוד שלוש שנים בחוזה חדש עליו חתם לפני עונה, בן חיים נשאר במכבי תל אביב כדי להחזיר את האליפות לקרית שלום. על הדרך יש לו גם משימות בנבחרת ישראל ואם למישהו יש אשליה, שאפשר להפתיע נגד איטליה, הכדור צריך לעבור דרך הרגליים שלו.

עוד בנושא:

ישראל פותחת את קמפיין מוקדמות מונדיאל 2018 מול איטליה (21:45, ערוץ 1)
ערן זהבי: "היינו צריכים להעז יותר בקמפיין הקודם", בופון: "זה משחק אחר"
נבחרת ישראל שאלה מעירוני קרית שמונה את מערכת ה-GPS
הינשוף הקטן ממריא: מרקו וראטי יהיה המנהיג החדש של נבחרת איטליה?
כל הדיווחים, הכתבות והניתוחים לקראת המשחק מול איטליה בחיפה

טל בן חיים נבחרת ישראל. אדריאן הרבשטיין
"השחקן הכי חם היום". טל בן חיים/אדריאן הרבשטיין
"אתה מרגיש שטל בן חיים התבגר במשחק שלו והשתנה לטובה. מאוד מוזר שהוא עדיין לא באירופה. הוא אולי השחקן הישראלי הכי אירופי שיש לנו ולטעמי הוא יכול היה כבר לצאת"

את ערן זהבי האיטלקים מכירים היטב ועל פי מה שאלישע לוי מתרגל נראה שהברקה עשויה להגיע מבן חיים, אותו הגדירו האורחים מארץ המגף כ"מריו באלוטלי הישראלי" והוסיפו השוואה לאנטוניו קסאנו - עילוי טכני עם אופי מרדני. "הוא השחקן הכי חם היום", קובע מאמן הפועל כפר סבא שרון מימר שחטף ממנו צמד במחזור הפתיחה. "אם מדברים כל הזמן על זה שבנבחרת צריכים לפתוח השחקנים בכושר הכי טוב, אז ברור שטל בן חיים הוא השחקן שפתח את העונה הזו כשהוא לוהט. אלה לא רק השערים שלו. אתה מרגיש שהוא התבגר במשחק שלו והשתנה לטובה. מאוד מוזר שהוא עדיין לא באירופה. הוא אולי השחקן הישראלי הכי אירופי שיש לנו ולטעמי הוא יכול היה כבר לצאת, אבל היו שנים שהוא חיפש הצעות יותר טובות והקיץ מכבי תל אביב סירבה לאפשר לו לעזוב. כנראה שגם לא רע לו במכבי תל אביב".

טוב לטל בן חיים במכבי תל אביב. הוא מרוויח בקבוצה סדר גודל של 500 אלף יורו נטו לעונה והוא אחד המשתכרים הישראלים הבכירים בליגה, אם לא הראשון שביניהם. "את טל חינכו לא לירוק לבאר ממנה הוא שתה", מספר קרוב משפחה. "זו הסיבה שלא ראיתם אותו עכשיו עושה רעש ובלגנים כדי להשתחרר לגרנאדה. הוא יכול היה להפעיל לחצים ולנסות בכל מני דרכים לעזוב כי ההצעה מהספרדים הייתה מאפשרת לו להרוויח עוד מיליון יורו בסך הכול בארבע העונות הקרובות, אבל הוא יודע ומוקיר מה מכבי עשתה בשבילו וזה גם החינוך שהוא קיבל בבית מאופיר, שצריך לכבד ולהעריך את מי שנותן לך פרנסה".

טל בן חיים מכבי תל אביב מול משה אוחיון מ.ס. אשדוד. לירון מולדובן
עשה מה שהוא רוצה באשדוד. טל בן חיים/לירון מולדובן
"טל פגוע מהתדמית שבנו לו", אומר שחקן במכבי תל אביב. "עשו ממנו הילד הרע של הכדורגל הישראלי והוא הכי רחוק מזה. צריך להכיר אותו באמת כדי לדעת כמה הוא חבר טוב, כמה הוא מנהיג, כמה הוא גבר"

אם בן חיים יפתח ויצטיין נגד איטליה, ספק אם נראה אותו בעמדת הראיונות. למן סיום העונה שעברה הוא גיבש החלטה ביחד עם אביו לא להתראיין לכלי התקשורת. הסיבה העיקרית נעוצה בעליהום שהיה עליו, לדעתו, אחרי אותו חצי גמר גביע המדינה בחיפה מול בני סכנין כשהחזיר למגרש את כדור החוץ ומשם התפתח השער של ברק יצחקי שהכעיס כל מי שלא אוהד את מכבי תל אביב.

במשחק מול היידוק ספליט, בו בישל את שני השערים כאן בארץ, הוא נבחר למצטיין בשדה ובכל זאת סירב להגיע לעמדת הראיונות. במשחק הליגה מול הפועל כפר סבא במחזור הראשון הוא כבש צמד ושוב נבחר לטוב במגרש, אבל גם הפעם דחה את הפניות להתראיין. בחודש שעבר כשמכבי תל אביב החליטה להוציא שחקנים לראיונות, הוא הבהיר לקצין העיתונות של הקבוצה שהוא לא בעניין. במכבי יש כאלה שמספרים כי גם אם זה יעלה לו בקנס כספי, הוא כרגע מוכן לשאת בו ובתנאי שלא ישתף פעולה עם כל מי שחבט בו.

"טל פגוע מהתדמית שבנו לו", אומר שחקן במכבי תל אביב. "עשו ממנו הילד הרע של הכדורגל הישראלי והוא הכי רחוק מזה. צריך להכיר אותו באמת כדי לדעת כמה הוא חבר טוב, כמה הוא מנהיג, כמה הוא גבר. הרי מאותו כדור חוץ שהוא הוציא בחיפה עשו חמש פעולות עד השער שכבש ברק יצחקי, ובכל זאת כולם נטפלו אליו וקראו לו בשמות. את המרפק שנתן לו חאלד חלאיילה אחרי זה, אף אחד לא ראה".

יוסי אבוקסיס מאמן בני סכנין מול טל בן חיים שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
"כולם נטפלו אליו". טל בן חיים במהומה בסכנין/יוסי ציפקיס
"לאבד שלוש דמויות כמו ערן זהבי, קרלוס גארסיה ויואב זיו בבת אחת עלול להיות יותר מדי עבור מועדון שחי על כוח של מנהיגות שחקנים, וטל הוא ללא ספק מאלה שנכנסו לנעליים האלה"

יש דיסוננס גדול בין טל בן חיים שעל הדשא לבין הבחור שמתנהל מחוץ למגרש. אחרי הפנדל שכבש מול אשדוד בשבוע שעבר, הוא לא הבליג לקריאות שהופנו לעברו מאחורי השער של יואב ג'רפי. הוא שם אצבע על הפה וזרק מלים לעבר אלה שקיללו אותו מעבר לגדר. מחוץ לכדורגל הוא דווקא מאוד רגוע, בעיקר אחרי לידת בנו. "אי אפשר היה שלא לראות את האהבה הגדולה לילד ואת הקשר ביניהם", אומר שחקן במכבי תל אביב. "היינו ארבע פעמים באירופה במשחקים בקיץ ואין אחד שלא ראה את התמונות של הבן של טל ולא שמע את השיחות ביניהם. הילד ממש ביגר אותו. הוא מבין היום מה הדברים החשובים בחיים". גם התמונות שהוא מעלה באינסטגרם התחלפו עם השנים מכאלה שמתארות את החיים הטובים של רווק או נשוי טרי לתמונות משפחתיות.

"איבדנו הקיץ שלושה מנהיגים בחדר ההלבשה", אומרים במכבי תל אביב. "לאבד שלוש דמויות כמו ערן זהבי, קרלוס גארסיה ויואב זיו בבת אחת עלול להיות יותר מדי עבור מועדון שחי על כוח של מנהיגות שחקנים, וטל הוא ללא ספק מאלה שנכנסו לנעליים האלה. גם לפני שהם עזבו טל היה מהמובילים בקבוצה, אבל עכשיו הוא ללא ספק אחד המנהיגים ואחד מאלה שצריך לקחת את מכבי תל אביב על הגב".

ביום שני יחזור בן חיים לאצטדיון בחיפה בפעם הראשונה אחרי אותו משחק מול בני סכנין. אז הוא הושמץ על ידי כולם, וכעת חוזר לאצטדיון בחיפה עם אפשרות לצאת כמנצח הגדול. המנצח הלאומי. "אני מניח שיש לו הרבה מה להוכיח", אומר שחקן בנבחרת. "אסור לשכוח שכל משחק טוב במדי הנבחרת וכל שער, בטח נגד איטליה, יכול להשפיע על העתיד שלו. ממה שהוא מספר, הוא לא ויתר על החלום לצאת לאירופה וג'ורדי אפילו הבטיח שבעוד שנה מכבי לא תעמוד בדרכו. פשוט היה בלתי אפשרי מבחינת מכבי תל אביב למכור את ערן זהבי וטל בן חיים באותו קיץ. זה יותר מדי".

seperator

מבחינת יוסי מזרחי מאמן הפועל ירושלים שקיבל את בן חיים לבוגרים במכבי פתח תקוה כשהשחקן היה רק בן 16, יש לישראל סיכוי להפתיע ובתנאי שבן חיים יקבל את ההוראות המתאימות. "קודם כל צריך לקוות שהאיטלקים ימשיכו לשחק עם שלושה בלמים", אומר מזרחי. "במצב כזה לטל יהיה שטח מקדימה וזה עשוי להיות מאוד משמעותי כי איטליה תשחק עם שני מגנים שרוב הזמן יתקפו. אבל אם הוא יקבל הוראה לרדת עם המגן האיטלקי עד למטה, לא יהיו לו כוחות להביא לנו את האלמנט המפתיע בהתקפה. אם אלישע ימצא את הדרך לסגור את המגן האיטלקי ולתת חופש לטל קדימה, אנחנו יכולים לסיים את המשחק עם משהו כי בראש של טל בן חיים בטח יש משהו שהוא מתכנן".

טל בן חיים שחקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
מה הוא מתכנן? טל בן חיים/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully