וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למי קראתם סיסי? סיסי בליס בת ה-17 ממשיכה להדהים

2.9.2016 / 14:00

לפני שנתיים וכשהיא בת 15 בלבד, היא ניצחה באליפות ארצות הברית. בפלשינג מדו השנה היא כבר סופרת חמישה ניצחונות ששווים לה 0 דולר בדיוק. כשהיא מחוזקת בצבא אוהדים נאמן, תנסה בליס להפתיע גם את אנג'ליק קרבר

סיסי בליס טניסאית אמריקאית. רויטרס
עדיין לא מאמינה. בליס/רויטרס

אליפות ארצות הברית 2016 שברה את שיא הפרסים הכספיים לטורניר אחד. הגרנד סלאם האחרון של השנה יחלק הפעם 46,300,000 דולר, או במילים: ארבעים ושישה מיליון ועוד שלוש מאות אלף דולר. הזוכה בטורניר ייקח 3.5 מיליון דולר, הפיינליסט והפיינליסטית ייקחו 1.75 מיליון דולר כל אחד. אפילו תבוסה בסיבוב הראשון פינקה את המפסידים ב-43,313 דולר.

הטניסאים מאושרים מעליות השערים החדות, אך אם יש מישהי שאותה כל זה בכלל לא מעניין זו סיסי בליס. האמריקאית בת ה-17 התחילה את הטורניר עוד במוקדמות, עברה שם שלושה סיבובים - כולל מול הבלגית המצוינת אליסון ואן אויטבנק - וצלחה עוד שני סיבובים בהגרלה הראשית. לכאורה, בליס כבר הייתה אמורה להבטיח קצת יותר מ-170 אלף דולר: קצת יותר מ-30 אלף דולר על הניצחונות במוקדמות ו-140 אלף דולר בזכות העלייה לסיבוב השלישי. אבל כמה היא הרוויחה בפועל? אפילו לא סנט אחד.

סיסי בליס טניסאית אמריקאית (אמצע) עם מריה שראפובה טניסאית רוסייה, דניאלה האנטוחובה טניסאית סלובקית. מתוך טוויטר, אתר רשמי
בליס בגיל 12 עם שראפובה והאנטוחובה/אתר רשמי, מתוך טוויטר

קתרין קרתן "סיסי" בליס נולדה ב-8 באפריל 1999 והיא מתנשאת לגובה של 1.70 מטר ושוקלת בסך הכול 50 קילו. לפני שנתיים היא קיבלה כרטיס להגרלה הראשית בגרנד סלאם הביתי שלה אחרי שזכתה באליפות ארצות הברית לנערות עד גיל 18 כבר כשהייתה בת 15. אז היא הצליחה להדהים את דומיניקה ציבולקובה ולעלות לסיבוב השני כשהיא הופכת לטניסאית הצעירה ביותר שמנצחת במשחק בפלשינג מדו מאז אנה קורניקובה ב-1996. אחרי ההצלחה הגדולה שלה בטורניר ב-2014, נשלפה מהארכיון תמונה בה בליס בת ה-12 עומדת בין אלילת נעוריה מריה שראפובה לדניאלה האנטוחובה לפני משחק ביניהן כשקיבלה את הפרס להצטלם איתן. תמונה שכמובן הפכה ויראלית מהר מאוד. מאז לא קרה איתה יותר מדי והיא שיחקה בעיקר בטורנירים מסבב ה-ITF, כשהיא מצליחה לזכות בארבעה תארים.

השנה בליס המדורגת 158 בעולם הצליחה, כאמור, לעבור את המוקדמות ושני סיבובים בהגרלה הראשית. בסיבוב הראשון הילדה מקליפורניה עשתה את זה עם 2:6, 3:6 מול ויקטוריה גולוביץ' השוויצרית (65 בעולם). בסיבוב השני היא הצליחה לחזור מפיגור מול בת ארצה שלבי רוג'רס, המדורגת 49 בעולם שהגיעה השנה לרבע הגמר ברולאן גארוס, כל הדרך ל-6:2, 2:6, 2:6. אז למה בליס לא תראה אפילו סנט מההצלחה הגדולה שלה בניו יורק? משום שהטניסאית הכישרונות, שעדיין לא תהיה רשאית להצביע בבחירות לנשיאות ארצות הברית בנובמבר, כבר נתנה הסכמה שבעל פה לשחק באוניברסיטת סטנפורד. לפיכך ובשל החוקים של ה-NCAA היא לא יכולה להרוויח כסף וכל ההכנסות שלה נשארות בקופה של הטורניר. כך שאם היה תזכה בטורניר, הנהלת התחרות תשאיר בקופתה 3.5 מיליון דולר.

אז בליס תשמור על מעמדה כחובבנית למרות הפיתויים, אבל לפחות היא קיבלה צ'ופר אחד מראשי ה-NCAA - אישור חריג לשדרג את החדר שלה במלון בניו יורק. "פשוט עברתי לסוויטה רגילה", היא הסבירה והוסיפה: "אולי בפעם הבאה אפילו אזכה לשהות בסוויטה הנשיאותית..". בליס עדיין לא החליטה לפנות לקריירת טניס כבר עכשיו וככל הנראה תלך לאוניברסיטה על אף העובדה שאין ספק שהיא תוכל להשתלב היטב בסבב המקצועני. "כרגע זה נראה שלא אפנה בינתיים לקריירה מקצוענית ואשאר רק במכללה, אבל נראה איך הטורניר ימשיך מבחינתי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
סיסי בליס טניסאית אמריקאית. AP
בליס אחרי הניצחון מול ציבולקובה ב-2014/AP

ומה מחכה לבליס בסיבוב הבא? אחד המשחקים הקשים ביותר שיכולים להיות: מפגש עם המדורגת שנייה בעולם, אלופת אוסטרליה, פיינליסטית ווימבלדון ומדליסטית הכסף מריו, אנג'ליק קרבר. מי שבטוח יהיו במגרש ויעודדו את בליס מהשנייה הראשונה הם צוות המעריצים של הטניסאית הצעירה שמלווים ומעודדים אותה בכל משחק מאז הסיבוב הראשון של המוקדמות ומכנים את עצמם: Team CiCi.

"אחד מהם כתב לי הודעה באינסטגרם וביקש ממני כרטיסים, אז השגתי להם כרטיסים לתא שלי היום", הודתה בליס אחרי הניצחון בסיבוב השני, אני חושבת שאנחנו ממש מתקרבים, הם קבוצה נהדרת של אנשים. אלוהים, הם קוראים לעצמם Team CiCi. אני חושבת שהם מרוד איילנד. אני חושב שקראתי את זה בפרטים של אחד מהם באינסטגרם. חוץ מזה אני לא יודעת עליהם הרבה". השאלה אם זה יספיק גם מול המדורגת שנייה בעולם בסיבוב השלישי כדי לרשום את אחת הסנסציות הגדולות בטורניר זה שנים רבות.

  • עוד באותו נושא:
  • סיסי בליס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully