וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אח יקר: סיפור הפריחה של תורגן הזאר בבורוסיה מנשגלדבאך

28.8.2016 / 14:00

הוא הוחתם בצ'לסי רק כנספח בעסקה של אחיו, עורר את זעם האוהדים בבלגיה ויובש בבונדסליגה, אבל עכשיו הפריצה של תורגן הזאר סוף סוף הגיעה. מיכאל יוכין על הנציג היחיד של המשפחה בליגת האלופות העונה, שמתקרב לשיתוף פעולה עם אדן בנבחרת, ואולי גם במדי הבלוז

טורגן הזאר שחקן בורוסיה מנשגלדבאך. AP
הפך לכוכב אמיתי. תורגן הזאר/AP

ביום רביעי הובטח כי משפחת הזאר תשלח נציג לשלב הבתים בליגת האלופות העונה. צ'לסי של אדן הזאר לא תהיה שם, אבל מנשנגלדבאך עלתה בסטייל עם 1:6 על יאנג בויז השווייצרית בגומלין בכיכובו של תורגן הזאר בן ה-23, שהבקיע שלושער והוסיף בישול בהצגה נהדרת של כדורגל סוחף. האח הגדול צפה בעניין, חגג כל כיבוש בטוויטר, ולבסוף שיחרר הצהרה משועשעת: "תורגן גדול מאדן". השניים אוהבים מאוד לפרגן זה לזה, וצריך לקחת את הבדיחה בפרופורציות הנכונות, אך זו לא הפעם הראשונה בה נעשתה השוואה מסוג זה.

אנדרה שוברט, המאמן המצליח של גלדבאך, הבטיח לפני תחילת העונה לבצע רוטציות נרחבות ועמד במילתו לקראת המחזור הראשון בבונדסליגה. יש הרבה שחקנים איכותיים בסגל, וגם לאנדרה האן מגיע לשחק. הזאר ירד לספסל מול לברקוזן, והאן אכן הבקיע במחצית הראשונה, אבל בדקה ה-84 התוצאה בקרב הצמרת המרתק עמדה על 1:1. בשלב זה נשלח הזאר לדשא, ותוך שניות ספורות סיפק בישול מרהיב לקפטן לארס שטינדל. היתה זו מסירת עומק של כוכב אמיתי. תורגן ניצח את המשחק עבור הסייחים, וזו כבר הצהרת כוונות משמעותית. זו עשויה להיות העונה הגדולה בחייו של תורגן הזאר, בדרך להגשים את החלום לשחק לצד אחיו. תחילה בנבחרת, ולאחר מכן – מי יודע – אולי גם באותה קבוצה.

עד עכשיו זה לא התאפשר, אבל זיכרונות הילדות חזקים. פעם נעזר אדן בתורגן הקטן כדי להתאמן בבעיטות – הוא הציב אותו בין הקורות המאולתרות בחצר והפציץ אותו בכדורים. האב, תיירי הזאר, אמר בזמנו: "הייתי בטוח שתורגן יגדל להיות שוער". אלא שבמהרה התברר כי עם ילדים בני גילו גם הוא מעדיף לכדרר כמה שיותר. אדן היה העילוי הבלתי מעורער של המשפחה, אבל גם לתורגן היה כישרון לא רע בכלל. ההורים, שניהם כדורגלני עבר בעצמם, הבינו שלטובת האח הצעיר כדאי להפריד ביניהם ולמנוע השוואות תכופות מדי. לכן, כאשר חתם אדן בליל הצרפתית בגיל 14, סירבה משפחת הזאר לחיזורים של המועדון אחרי תורגן. האח הצעיר הלך דווקא ליריבה האיזורית הגדולה לאנס, שם שיחק לצד רפאל וראן.

עוד בנושא

אתמול: הזאר בישל את שער הניצחון ב-1:2 על לברקוזן במחזור הפתיחה
מנשגלדבאך בבית אחד עם ברצלונה ועם מנצ'סטר סיטי בליגת האלופות
באיירן פירקה את ברמן 0:6, אנצ'לוטי החמיא: "מגיע לגווארדיולה קרדיט"

טורגן הזאר במדי זולטה ורחאם. AP
למד את מגבלות הכוח. הזאר בזולטה וארחם/AP

"ראיית משחק טובה משל אדן"

הבלם נמכר לריאל מדריד ב-2011, אולם הזאר המתין בלאנס עונה נוספת, עד שהגיע לצ'לסי בעסקת חבילה. הסוכנים הציבו את החתמתו כתנאי למעבר של אדן, אז כבר כוכב על בליגה הצרפתית שזכה פעמיים בתואר שחקן השנה. לכחולים לא היתה התנגדות – הם הרי מחתימים בסיטונות צעירים עם פוטנציאל מבטיח ושולחים אותם בהשאלה לקבוצות ברחבי היבשת. אז אדן הפך לסופרסטאר בפרמיירליג, ואילו תורגן נשלח לזולטה וארחם והוכיח את עצמו מעל ומעבר.

ב-2012/13, נאבקה הקבוצה הצנועה על האליפות וסיימה במקום השני. ב-2013/14, כבר היה הזאר הכוכב הבלתי מעורער של הליגה הבלגית, עם 17 שערים ו-20 בישולים בכל המסגרות, אחראיות על ניהול המשחק ומבצעים מרהיבים כמו סיבובי זידאן. "תורגן כבר לא רק האח של אדן. הוא שחקן נהדר בזכות עצמו", אמר אז המאמן פרנקי דורי. העיתונאי יורגל חריל ציין: "במובנים מסוימים, תורגן מוכשר יותר מאדן. יש לו ראיית משחק טובה יותר, והשליטה בכדור מהפנטת. מנגד, אדן מהיר וחזק יותר. בינתיים תורגן לא מספיק עוצמתי כדי לשחק ברמה הגבוהה".

לא הכל הלך חלק, כמובן. אחרי שהאזר היה מעורב בכל שערי זולטה וארחם בניצחון 3:4 על אנדרלכט, המועדון מבריסל החליט להעביר את הקשר לשורותיו ופתח במגעים עם צ'לסי. סוכנו של הזאר הציב דרישה ביזארית להמשך ההשאלה בזולטה וארחם – הוא דרש את סרט הקפטן עבור הלקוח שלו. המועדון נכנע, אבל האוהדים זעמו על שלילית התפקיד מהאליל הוותיק דייבי דה פאוב. הפיצוץ היה בלתי נמנע, ולכן הזאר התנצל והחזיר את הסרט תוך 24 שעות. הוא למד את מגבלות הכוח, וגם החל להקשיב הרבה פחות לעצות אחיתופל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
טורגן הזאר שחקן בורוסיה מנשגלדבאך. AP
ההתחלה היתה קשה. הזאר בגלדבאך/AP

מספר 10 של מנשנגלדבאך

זולטה וארחם איבדה בסופו של דבר את הכוכב, כי הזאר רצה להתקדם לליגה חזקה הרבה יותר. גלדבאך קיבלה אותו בהשאלה בקיץ 2014, המאמן לוסיאן פאברה טיפח את הבלגי בסבלנות, שילב אותו בעיקר כמחליף, קיבל מספר משחקים טובים, והמועדון החליט לרכוש אותו באופן קבוע. צ'לסי היתה מרוצה עד הגג – היא קיבלה 8 מיליון יורו על שחקן שנרכש כמעט ללא תמורה, ועוד הכניסה בחוזה סעיף המאפשר לה להחזיר את הזאר לסטמפורד ברידג', בדומה לריאל מדריד שעשתה זאת עם אלבארו מוראטה ויובנטוס.

העונה שעברה לא היתה פשוטה. הזאר קיבל את החולצה מספר 10 וחשב שזמנו הגיע לקראת ההופעה ההיסטורית של הקבוצה בליגת האלופות, אך בורוסיה נקלעה למשבר קשה ובלתי צפוי באוגוסט וספגה רצף הפסדים. פאברה התפטר במפתיע, לא נענה לשכנועים לחזור בו, ופינה את המקום לשוברט, אשר לא סמך על הבלגי במשך כל הסיבוב הראשון. הזאר בקושי שותף בצ'מפיונס ליג, לא ממש ראה דשא גם בבונדסליגה, וסיפר על התסכול לתקשורת. "בשלב מסוים יימאס לי לשבת על הספסל. המועדון שילם תמורתי הרבה כסף, ויהיה לו קשה למכור אותי, אבל משהו יצטרך להשתנות. המאמן אמר שאקבל את ההזדמנות, ואני מחכה לה", הוא אמר.

ההזדמנות אכן הגיעה, והזאר הצעיר לקח אותה בשתי הידיים. הוא הפנים לעומק את השיטה של שוברט, הבין את הצורך לסייע בהגנה באופן קבוע, ובסיבוב השני זכה למקום קבוע בהרכב. ההצגה הגדולה ביותר הגיעה במשחק החשוב ביותר, עם צמד ובישול ב-0:5 על הרטה ברלין, היריבה הישירה בקרב על ההעפלה לליגת האלופות. הניצחון הסוף הפך את גלדבאך לפייבוריטית במאבק, והיא אכן סיימה במקום הרביעי. כעת, אחרי ההצלחה במוקדמות, תורגן עשוי לקבל פיצוי על עוגמת הנפש מהעונה שעברה ולזהור על הבמה הגדולה, בבית מרתק עם ברצלונה, מנצ'סטר סיטי וסלטיק.

אנדרה שוברט מאמן בורוסיה מנשגלדבאך. AP
ההזדמנות הגיעה בסופו של דבר. שוברט/AP

תיירי הנרי – האליל והמאמן

השבוע החלומי נמשך כאשר קיבל תורגן הזאר זימון מהמאמן החדש רוברטו מרטינס לנבחרת לקראת משחק הידידות מול ספרד והתמודדות מול קפריסין במוקדמות המונדיאל. עד כה, הוגבלה תרומתו במדים הלאומיים לשש דקות מסכנות במשחק רעים אי שם במאי 2013. אחרי העונה המזהירה בזולטה וארחם, התחנן אדן הזאר בפני המאמן מארק וילמוטס לקחת את אחיו למונדיאל, אבל התחרות על המקום היתה קשה מאוד, והוא נופה ברגע האחרון. גם לקראת יורו 2016 לא היה לו סיכוי אמיתי להיכלל ברשימה הסופית, אבל עכשיו, אצל הספרדי שמעריך מאוד שחקנים מסוגו, המצב עשוי להשתנות. אם יתמיד בכושר המעולה, יהיה לו סיכוי להיכנס לרוטציה.

ואם זה לא מספיק, הרי שההפתעה הנעימה ביותר הגיעה כאשר תיירי הנרי מונה במפתיע לעוזרו של מרטינס. עבור תורגן, זו מתנה אמיתית. "כנער הערצתי את תיירי הנרי, אבל עכשיו אחי הוא המודל לחיקוי עבורי", אמר הזאר הצעיר בראיון למארקה באפריל. אז הנה לכם – הוא בסגל יחד עם האח, בעוד אליל נעוריו ידריך אותו באימונים. מה יכול להיות טוב יותר? רק צריך לשמור את הרגליים על הקרקע, ואז גם השאיפה הקסומה ביותר עשויה אולי להתגשם בעתיד. "אני עדיין חולם לחזור לצ'לסי ולשחק שם עם אדן", אמר תורגן לפני שנה. נכון לעכשיו, לא מדובר במדע בדיוני.

לא לשימוש. טוויטר, אתר רשמי
יכולים לחלום. האחים הזאר/אתר רשמי, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully