וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדהים: כך יוצרים את סוסי המרוץ המובילים בעולם

28.8.2016 / 16:35

עשרה צאצאים של אחד מסוסי המרוץ הטובים בעולם זכו במרוצים שונים בשלוש מדינות שונות, והבריטים, כהרגלם, עוצרים את נשימתם ומריעים

סוס מרוצים פרנקל. Mary Turner, GettyImages
הסוס פרנקל. שווה לפחות 100 מיליון ליש"ט/GettyImages, Mary Turner

ה-13 במאי השנה לא היה עוד יום עבור חובבי ענף הסוסים. ארבע שנים אחרי שאחד הסוסים הגדולים בכל הזמנים, פרנקל, תלה את הפרסות, עלה יורשו הראשון על מסלול המרוצים בניוברי. קונקו, הצאצא הראשון של פרנקל האגדי, לא הביך את אביו והראה שהתפוח לא נפל רחוק מהעץ, כשניצח במרוץ הבכורה שלו, והעלה את רף הציפיות לשמיים.

פרנקל נחשב לסוס אגדי, אשר פרש עם מאזן נקי מהפסדים ב-2012, אחרי שניצח בכל 14 המרוצים שבהם השתתף. בעבר טענו כי הוא שווה לפחות 100 מיליון ליש"ט כשארגון הסוסים העולמי, Timeform, נתן לו את הציון הגבוה ביותר אי פעם - 147.

פרנקל, שנקרא על שם המאמן האמריקאי המנוח בובי פרנקל, גרף עבור בעליו, איש העסקים חאלד עבדאלה, פרסים בשווי של לא פחות משלושה מיליון ליש"ט, וזה עוד לפני שהגענו לפרק ההרבעה בחייו.

ארון הגביעים העמוס

בארון הגביעים של פרנקל ניתן למצוא זכיות ב-2000 גיניס, ברויאל אסקוט, בפסטיבל על שם המלכה, בניוברי ועוד. כשפרש מענף המרוצים לפני ארבע שנים, ועבר להיות סוס הרבעה, רבים הם בעלי הסוסות שעמדו בתור כדי לזכות בצאצא של פרנקל הגדול, תמורת מאות אלפי ליש"ט (על פי ההערכות, המחיר הראשוני עמד על כ-125,000 ליש"ט להרבעה).

סוס מרוצים פרנקל. Mary Turner, GettyImages
רבים הם בעלי הסוסות שעמדו בתור כדי לזכות בצאצא של פרנקל הגדול/GettyImages, Mary Turner

לא פלא שחובבי ענף עצרו את נשימתם במאי האחרון, כשקונקו, הצאצא הראשון של פרנקל, שנמכר במכירה פומבית תמורת 1.5 מיליון ליש"ט, עלה לראשונה על מסלול המרוצים. ההתרגשות הייתה עצומה וסימני השאלה היו רבים. האם קונקו יוכל לשחזר את הישגיו של אביו? רבים היו סקפטיים. במיוחד לאור התנהגותו של קונקו, שעל פי דיווחים היה מתפרע בדרך קבע עת היה באורוותו.

אלא שבמאני טיים, במרוץ הבכורה שלו בניוברי, הוא השכיח את הכול, והצית את התרגשותם של האוהדים המושבעים של הענף, כשחצה ראשון את קו הסיום במרוץ שבו השתתף ויצר ציפיות אדירות להמשך.

קונקו, שרכב לזכייה ביחד עם הג'וקי רוברט האבלין, נראה מצוין כבר מהרגע הראשון ופרץ היטב בזמן המתאים. הוא הצליח לגבור על כמה סוסים מוכרים יותר שהיו פייבוריטים לזכייה, והעלה את מניותיו ברגע אחד.

אבל קונקו היה רק הראשון מני רבים. פרנקל דאג ללא מעט יורשים מאז הצאצא הראשון, אי שם לאחר פרישתו ב-2102. צאצאים שדאגו לייצג אותו בכבוד וממשיכים לעשות זאת גם בימים אלו.

גם הבת נכנסת לעניינים

בפסטיבל יורק האחרון אחת מבנותיו המובחרות של פרנקל, פייר אווה, נרשמה לאחד המרוצים שם הוגדרה כפייבוריטית. בת נוספת, קווין קיינדלי, גם כן רצה באותו המרוץ, אך קיבלה יחס נמוך יותר של 4-11.

זה לא הפריע לה לנצח את המרוץ, ולזכות בכותרות רבות בממלכה אחרי שניצחה ב"דרבי הבנות של פרנקל". עד עתה גרפה קווין קיינדלי פרסים בשווי של כ-130 אלף ליש"ט – הסכום הגבוה ביותר מבין כל צאצאיו של פרנקל. דוגמא נוספת לכך שפרנקל נחשב לסוס הרבעה מוצלח קיבלנו ביפן, כשסול סטירינג, בתו של פרנקל, הרשימה אף היא במרוץ הבכורה שלה, כשניצחה בסוף יולי בסאפורו.

בסה"כ, מאז מאי עשרה צאצאים שלו זכו במרוצים שונים בשלוש מדינות שונות (אנגליה, אירלנד ויפן).

חובבי ענף מרוצי הסוסים בממלכה עוצרים את נשימתם כשצאצא של הסוס האגדי עולה על מסלול המרוצים. בינתיים, הם עונים על הציפיות, ונראה שאם זה יימשך כך, כנראה שבשנים הבאות ילדיו של פרנקל יחגגו עוד פעמים רבות.

מור מרקוס בשיתוף רייסר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully