וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ בראבו: על המעבר הצפוי של קלאודיו בראבו למנצ'סטר סיטי

24.8.2016 / 13:30

הוא זכה בכל מפעל בו שיחק בשנתיים האחרונות, לואיס אנריקה התעקש עליו והרוויח בענק, פפ גווארדיולה סימן אותו מהרגע הראשון והחברים בקטאלוניה מתקשים להיפרד. בגיל 33, קלאודיו בראבו עובר תמורת הרבה כסף לבארסה לסיטי. האם הקטאלנים טועים והאם האנגלים שילמו יותר מדי?

עריכת וידאו: בן אילן

בווידאו: מנצ'סטר סיטי מתכוננת לגומלין מול סטיאווה בוקרשט

כמעט שלוש שנים חלפו מהפעם האחרונה בה הפסידה אייאקס משחק ליגה ביתי ליריבה שאיננה פ.ס.וו איינדהובן או אלקמאר החזקות, ועד לסוף השבוע שעבר. בשבת החולפת, הקבוצה מאמסטרדם, שאיבדה את האליפות בעונה שעברה ומקווה להחזיר אותה העונה, נותרה המומה בעוד ווילם II חוגגת ניצחון חוץ גדול, 1:2. בין הקורות של אייאקס ניצב, בלא הצלחה, השוער הקמרוני הצעיר אנדרה אוננה. השוער הבכיר של הקבוצה, יספר סילסן, ביקש לפני המשחק מהמאמן, מיודענו פטר בוס, שלא לשתף אותו, על מנת שלא לפגוע לו בטעות במעבר ההולך ומתקרב לברצלונה.

ממש באותו ערב, הביסה בארסה 2:6 את בטיס במחזור פתיחת העונה בליגה הספרדית. בגלל פציעה בברך של השוער הגרמני מארק אנדרה טר שטגן, מי שהגן על שער הקטאלנים היה אותו אחד שניצב שם בשתי העונות החולפות, שהסתיימו שתיהן באליפויות נהדרות: קלאודיו בראבו. בניגוד לסילסן, השוער הצ'יליאני לא עשה חישובים ולא ביקש בקשות, למרות המעבר ההולך ומתקרב שלו, למנצ'סטר סיטי. הקבוצה הייתה צריכה אותו וכמו שעשה לכל אורך השנתיים שלו בקאמפ נואו, הוא היה שם בשבילה. בגלל דברים כאלה, לרבים בברצלונה כל כך קשה להיפרד כעת.

עוד בנושא

הערב ב-21:45: סיטי-סטיאווה, אייאקס-רוסטוב, רד בול זלצבורג-דינמו זאגרב
רומא בהלם מההדחה מהאלופות, ספאלטי: "זה הפסד שישנה לנו את העונה"
מיכאל יוכין מסביר למה דניאלה דה רוסי אשם בהדחת הג'לארוסי מהאלופות
עוד שוער בדרך לאנגליה: ולדימיר סטויקוביץ' צפוי לחתום בנוטינגהאם פורסט

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שוער ברצלונה, קלאודיו בראבו. GettyImages
תמיד היה שם בשביל ברצלונה. בראבו/GettyImages

עוד לפני המשחק מול בטיס, שהיה ה-73 והאחרון שלו במדי ברצלונה, בראבו ידע שהוא עוזב. בבוקר המשחק הוא הגיע למתחם האימונים וניקה את הארונית שלו, "בדרכו הטיפוסית, בשקט, בלי לייצר מהומה, בלי לומר שום דבר", נכתב בתקשורת המקומית. מיד לאחר המשחק אישר המנהל המקצועי של הקטאלנים, רוברט פרננדס, כי לקבוצה יש "התחלה של הסכם" עם סיטי לגבי מעברו של השוער. למחרת, כאשר בראבו הגיע לאימון, הוא כבר נותר בצד וכאשר השחקנים שבו לחדר ההלבשה, הוא כינס אותם ומלמל בקושי, עם דמעות בעיניו: "תודה לכולכם על השנתיים האלה והתארים בהם זכינו יחד". החברים הגיבו בסטנדינג אוביישן מרגש.

בקיץ 2014, כאשר לואיס אנריקה מונה למאמנה החדש של ברצלונה, לקבוצה כבר היה חוזה סגור עם טר שטגן, כוח מבטיח ועולה שהגיע ממנשנגלדבאך. למרות זאת, המאמן החדש התעקש על הבאתו של בראבו ולמרות שהרבה גבות הורמו בשל העובדה שהיה מדובר בשוער בן 31, הוא נרכש מריאל סוסיאדד תמורת כ-12 מיליון יורו באמצע המונדיאל והפך במהרה להצלחה מסחררת וליקירו של לואיס אנריקה.

טר שטגן החל את העונה ההיא עם פציעה ובראבו קיבל את הצ'אנס בין הקורות בליגה וכבר לא הביט לאחור. הוא לא ספג שער ב-754 הדקות הראשונות שלו בליגה במדי הבלאוגראנה, שיא חדש ב"לה ליגה". הוא נבחר לשוער העונה וזכה בפרס ה"זאמורה", המוענק לשוער שספג הכי מעט, אחרי שהוציא מהרשת 19 כדורים בלבד לאורך העונה. לצערו של בראבו, הוא לא זכה להיות חלק מהמסע של בארסה לתארים אחרים, דוגמת הגביע, הסופרקאפ האירופי והכי חשוב, ליגת האלופות. במסגרת הרוטציה, טר שטגן היה השוער הראשון של הקבוצה בכל המפעלים שאינם הליגה וכך, למרות שלכאורה ניצח במאבק על המקום בהרכב, נאלץ בראבו לחלוק את מקומו.

הצ'יליאני התבטא בעבר לא פעם בנוגע לחוסר שביעות רצונו מהסיטואציה שנוצרה ואמר: "אני לא אוהב את זה, אבל מקבל את ההחלטה", אבל לאחר שבשתי הפגרות שלו בקבוצה הוא הניף, בתור קפטן נבחרת צ'ילה, את הקופה אמריקה והקופה סנטנריו, גם הוא וגם ברצלונה הבינו שהגיע הזמן לבחור ובקבוצה בחרו בעתיד על פני ההווה. ריק שארמה מ"בליצ'ר ריפורט" כתב: "זו פרידה עצובה, אבל טר שטגן הוא העתיד של בארסה".

הקפטן אנדרס אינייסטה טען בתחילת החודש: "אני לא מרגיש שום מתח בין שני השוערים שלנו. כמו כולם, הם מתחרים על המקום בהרכב, אבל לא יותר מזה". אלא שבפועל, גם טר שטגן איים לעזוב ולמעשה, סיטי בכלל רצתה אותו, אך לאחר שהבינה שהוא יעלה לה בין 60 ל-70 מיליון יורו, היא בחרה באופציה הזולה והמבוגרת יותר. רק לפני כמה שבועות נכתב בספרד כי בראבו לא יעזוב מרצונו, אז בברצלונה פשוט החליטו בשבילו.

מי שראה את בראבו יורד עם דמעות בעיניים מכר הדשא אחרי גומלין הסופרקופה, בו שוב היה נהדר והוביל את בארסה לזכייה בתואר השמיני והאחרון שלו במועדון, יכול היה להבין שהצ'יליאני כבר יודע שהוא עומד לעזוב. לצערו, דווקא המשחק האחרון נגד בטיס, אשר לפני פתיחתו הוא הביא את ילדיו לכר הדשא על מנת להצטלם עמו, לא היה מהמבריקים שלו במועדון, והיו הרבה כאלה.

במהלך ההתמודדות, בראבו לא הפסיק לשמוע מהיציעים שירים שמעודדים אותו וקוראים לו להישאר, אך במסיבת העיתונאים בסיום, לואיס אנריקה כבר ענה על שאלות בנוגע לשוער האהוב עליו בפנים נפולות וגרון חנוק ומיד לאחר מכן, החליף אותו על הפודיום רוברט פרננדס, שמסר את ההודעה הרשמית על הפרידה הצפויה.

"תישאר, תישאר", גרסת הקאמפ נואו

לואיס מיגלסאנז מ"ספורט" הקטאלני תהה לגבי ההחלטה של ברצלונה: "לא בטוח שהמכירה של בראבו היא עסקה טובה. היא עלולה לפגוע במועדון. זו החלטה קשה. אין ספק שכלכלית היא נכונה, הוא היה הצלחה מקצועית מסחררת ועכשיו תהיה בעיה אחת פחות בחדר ההלבשה בגלל המתח בינו לבין טר שטגן, שם מלחמת האגואים הייתה בדרך לפיצוץ. הבעיה היא שכל מחליף שבארסה תחתים הוא שוער פחות טוב מבראבו, גם כרגע וגם בעתיד".

לא סתם בברצלונה מאוהבים בבראבו. מאז שאנדוני סוביסארטה עזב את תפקיד השוער הראשון של הקבוצה ב-1994 ועד שוויקטור ואלדס נכנס לשער ב-2002, כמעט 20 שוערים החזיקו בג'וב ואף אחד מהם לא הצליח להותיר חותם. לכן, כאשר ואלדס נפרד מהמועדון ב-2014, היה חשש ענק בברצלונה לגבי העתיד, אבל בראבו התגלה כמחליף הכי טוב שיש. למעשה, בשנתיים שלו במועדון זכה בראבו בכל מפעל, עם ברצלונה או עם נבחרת צ'ילה, בו רשם לפחות הופעה אחת. נתון פשוט בלתי נתפס.

"הוא סיפק לבארסה הופעות נהדרות ואישיות שהיא דוגמה לכל שחקן", נפרד ממנו אוהד הקבוצה, חאבייר גסקון, בטור ל"אל מונדו דפורטיבו", "כבר מאוחר מדי לתהות האם מדובר במהלך נכון של המועדון ורק צריך להודות לו על שנתיים בהן הוא הצליח לרשת בהצלחה את ויקטור ואלדס. התחרות עם בראבו, המנוסה ממנו, היא הדבר הטוב ביותר שקרה לטר שטגן בקריירה, גם אם הוא לא מבין את זה כרגע. היא הורידה מטר שטגן את הלחץ. גם בראבו הרוויח ממנה המון ביטחון, שהביא לו שני תארים בינלאומיים גדולים".

כעת, בגיל 33, עובר בראבו למנצ'סטר סיטי תמורת כ-20 מיליון יורו, על מנת להחליף את ג'ו הארט, עליו החליט גווארדיולה לוותר בשל "חוסר התאמה לסגנון", כך על פי העיתונות האנגלית. כבר בפברואר, כאשר המאמן הקטאלני הודיע כי הוא עוזב את באיירן מינכן ועובר לסיטי, הוא החל ללחוץ על המועדון החדש שלו ועל האקסית המיתולוגית לבצע את העסקה על בראבו, שלראשונה בקריירה ישחק במדינה שאיננה דוברת ספרדית, אבל ימצא בסגל מספיק חברים לדבר עמם.

לפחות ברמה הכלכלית, בארסה עשתה עסקה אדירה ומכרה שוער מזדקן כמעט בפי שניים מהסכום בו רכשה אותו. השאלה היא האם טר שטגן וסילסן יצליחו להציג רמה דומה לזו שהציג בראבו והאם, מעבר לפן הכספי, מדובר בעסקה חכמה עבור אלופת ספרד: "בארסה מכרה שחקן הרכב ליריבה שלה בליגת האלופות", הוסיף מיגלסאנז, "לא משנה כמה כסף סיטי משלמת, עדיין יש כאן בעיה. כל הקיץ שמענו מכיוון ברצלונה שיש לקבוצה שני שוערים מצוינים ושאף אחד מהם לא יעזוב אם סעיף השחרור שלו לא יופעל, אבל סיטי לא באמת תשלם 40 מיליון יורו, כפי שמופיע בחוזה של בראבו. הצמד בראבו-טר שטגן היה אחד הטובים באירופה בשנתיים האחרונות ובארסה לוקחת כאן סיכון. היא יכולה להיחלש בתחום הזה וחייבת למצוא שוער חדש ברמה גבוהה. אין מקום לניסויים בתחום הזה". מנגד, משוכנע פול גוסטמס, עיתונאי מקטאלוניה המכסה את הפרמיירליג, שהמהלך מצד סיטי הוא חכם מאוד: "בראבו שוער יותר טוב מג'ו הארט. הוא היה נפלא עבור ברצלונה. הוא יתאים בצורה מושלמת לשיטה של גווארדיולה, בתור שוער שבונה התקפות. הוא שוער שלם".

בספורט האמריקאי נהוג לבחון כל טרייד דרך "הצד המנצח" לעומת "הצד המפסיד". נכון, כאן לא מדובר בחילוף של שחקן תמורת שחקן בין שתי הקבוצות, אבל בקרוב נוכל להתחיל לענות לשאלות הבוערות: האם בארסה אכן הצליחה למלא את החלל שהותיר בראבו והאם מנצ'סטר סיטי לא הגזימה כאשר שילמה סכום גדול כל כך על שוער שנמצא לקראת סוף הקריירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully