וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתבטאות המפוקפקת של לברון: "ג'ורדן מקבל יותר מדי קרדיט"

ג'יימס סיפק כמה אמירות מפתיעות בראיון בארה"ב: "כולם בטוחים שהוא זכה בשש אליפויות לגמרי לבד. זה שקר גמור", אך מיד טען שדבריו סולפו. זה לא הפריע לתקשורת לחגוג על "חילול הקודש"

אם יש מישהו שנחשב לטאבו בספורט האמריקאי, אולי אפילו העולמי, הוא מייקל ג'ורדן. אבל כעת יש מי שמבקש להעמיד את הקריירה המופלאה של הכדורסלן הגדול בכל הזמנים באור אחר. החלק היותר מפתיע: מדובר בלא אחר מאשר לברון ג'יימס. כוכב הקאבס העניק שלשום ראיון לפודקאסט של האתר Uninterupted, שכלל כמה ציטוטים מעניינים מאוד על הוד אוויריותו ומעמדו ההיסטורי.

"אני חושב שהתקשורת מתייחסת יותר מדי לסטטיסטיקה ופחות מדי לאלמנטים חשובים מאוד בכדורסל. היא מאדירה יותר מדי את הכוכבים ולא מתייחסת מספיק לשחקנים המשלימים שלעתים יש להם השפעה מכרעת על תארים ועל הישגים היסטוריים. מייקל ג'ורדן, לדוגמא, השחקן הכי גדול אי פעם, אולי קיבל קצת יותר מדי קרדיט. עד היום כולם בטוחים שהוא זכה בשש אליפויות לגמרי לבד. הם שוכחים את הסל המיתולוגי של ג'ון פקסון, למשל, ומתעלמים מהעובדה שבמשחק ההוא מול פיניקס MJ בכלל לא נגע בכדור במהלך האחרון", אמר כשנשאל על מעמדו העדכני בעקבות ההצגה המופלאה בגמר הפלייאוף בעונה החולפת.

לברון ג'יימס עם מייקל ג'ורדן ב-2014. GettyImages
היה או לא היה? לברון וג'ורדן/GettyImages

"אני חושב שאני צועד בדרך משל עצמי, והיא שונה מכל אחד אחר בעבר", הוסיף. "ג'ורדן למשל מעולם לא היה שותף למשחק 7 בגמר, ואני כן. אז אנשים אומרים שהוא דאג שהסדרות הללו יסתיימו מוקדם יותר, אבל שוב הם שוכחים את התרומה של כל השחקנים האחרים לכך".

מובן שההתבטאויות הללו עוררו דיון נסער בארצות הברית, למרות שמקורבים ללברון אמרו ל'יאהו' ש"דבריו הוצאו מהקשרם". הפרשן סטיבן איי סמית' טען ש"הציטוטים הללו הם כפירה, הם חילול הקודש ממש. הוא לא יכול לטעון שדבריו סולפו, הוא חייב להתנצל", בעוד שצ'ארלס בארקלי הוסיף ש"לא ברור לי מה הוא ניסה להגיד, אבל בטוח שזה יצא לא טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully